Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zu?ycie paliwa Nubira (Lacetti) 1.8 CDX Sedan
Autor Wiadomość
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-12-23, 10:35   Zużycie paliwa Nubira (Lacetti) 1.8 CDX Sedan

Witam wszystkich,
miesiąc temu zakupiłem Chevroleta Nubira 1.8 122KM Sedan 2006 r. z Dani. Potwierdzony przebieg 96 000 km. Ile wam pali te auto z takim silnikiem? Temperatury zewnętrzne teraz są pomiędzy -2 a 8 stopni Celsjlusza. Jazda tylko po Wrocławiu i pije dokładnie 13 litrów na 100km. Zalane do pełna, jazda do kontrolki rezerwy, tankowanie, jazda do kontrolki. Silnik chodzi doskonale, obroty równiótkie, kopa również ma. Do niczego nie mam zastrzerzeń, kontrolka "check engine " nie świeci się. Jaździłem bardzo spokojnie, zmiana biegu przy 2500 obr. Czy takie spalanie to norma w tym silniku? Czy lepiej dać go na komputer aby sprawdzili sondy lambda, czujniki temperatury, przepustnice itp. Poza miastem nie miałem możliwości gdzie jechać. Na gaz napewno nie przerobie bo z poprzednimi autami miałem same złe doświadczenia po przerobieniu na LPG, więc nie jestem jego zwolennikiem.
 
     
Lacetti2005 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 7/19
 36%
Wysłany: 2014-12-24, 00:07   

Mam taki sam silnik wersja auto to "Platinum" czyli pełny tzw. wypas.

Nie robiłem testów typu miasto.

Trasa plus miasta (zwiedzanie itp.) 8,5 l / na 100

Lubie pocisnąć np. na autostradzie.

:-D
_________________
Lacetti 1,8
 
     
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-12-24, 07:33   

we Wrocławiu nie spotkałem jeszcze takiego drugiego autka jak moje, lubię jeździć czymś nietypowym :) Jak się wybiore kiedyś poza miasto to zatankuje do pełna, a po powrocie znowu zatankuje cały bak na tej samej stacji. Pomiar powinien być wiarygodny. Jak spali w granicach 8 do 9 litrów tzn. że wszystko jest wporządku. W moim gospodarstwie domowym jest drugie auto, mojego ojca. Toyota Awensis 1999 r. 1.6 101KM. W mieście bierze 10 litrów. W moim Shevrolecie dodając te 21 KM i większą pojemność silnika to teoretycznie by mogło się zgadzać. Nie ukrywam, spodziewałem się raczej 11 litrów. Według producenta:

Silnik 1.8 16V: DOHC, MPI, R4, 1796cm3 (ozn. T18SED)
Moc maksymalna: 89kW, 122KM @ 5800
Max moment obrotowy: 169Nm @ 3600
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna, Sprzęgło wielotarczowe, hydrokinetyczne
- Max prędkość: 187km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 10.9s
Zużycie paliwa: miasto: 12.2, poza miastem: 6.8, średnio: 8.8 (l/100km); Emisja CO2: 210g/km
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna, Sprzęgło: hydrauliczne
- Max prędkość: 195km/h
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 9.8s
Zużycie paliwa: miasto: 9.9, poza miastem: 5.9, średnio: 7.4 (l/100km); Emisja CO2: 183g/km
 
     
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-12-24, 07:56   

Co do wersji wyposażenia, to czego nie mam zaznaczyłem na czerwono bo nie wiem jaka jest ale najbliżej do Platinum:

Wyposażenie standardowe (wersja Plus):
Wspomaganie kierownicy, Regulowana w pionie kolumna kierownicy
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Hamulce tarczowe przód i tył, ABS
Elektrycznie sterowane szyby przednie
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Centralny zamek z pilotem
Radio z odtwarzaczem płyt CD i 4 głośniki
Immobiliser
Siedzenie kierowcy z regulacją wysokości
Tylny nawiew grzewczy
Asymetrycznie dzielona kanapa tylna 60/40
Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
Uchwyty Isofix do mocowania fotelika dziecięcego
Sygnalizacja świetlna niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy
Światła przednie z regulacją wysokości
Przyciemniane szyby
Zegar cyfrowy
Lusterka zewnętrzne, zderzaki, listwy boczne w kolorze nadwozia
Zapalniczka i popielniczka z lampką, dodatkowe gniazdo 12 V

Dodatkowo w wersji Star
Klimatyzacja manualna z filtrem powietrza

Dodatkowo w wersji Elite
Kierownica i gałka zmiany biegów pokryte skórą
Schowek pod siedzeniem
Aplikacje metalizowane na desce rozdzielczej
Regulowana w dwóch płaszczyznach (pion/poziom) kol. kierownicy
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
6 głośników

Dodatkowo w wersji Premium
Klimatyzacja automatyczna
Boczne poduszki powietrzne

Dodatkowo w wersji Platinum
System kontroli trakcji TC
Radioodtwarzacz ze zmieniarką na 5 płyt CD
Obręcze kół ze stopów lekkich (6Jx15 Sporty) tu mam 17cali aluminiowe koła
Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości samochodu
Odchylane zagłówki
Tylny podłokietnik środkowy wraz z popielniczką
 
     
Lacetti2005 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 7/19
 36%
Wysłany: 2014-12-25, 01:44   

No to masz problem - ja też jestem z Wrocławia i mam jak widzę podobną wersję wyposażenia do Twojej. Czyli we Wrocku już są dwa takie auta :mrgreen:
_________________
Lacetti 1,8
 
     
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-12-25, 08:44   

he he, no to koneserów pięknych aut jest przynajmniej dwóch :)
 
     
tomii1982

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,4
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Pomorze Środkowe
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-12-27, 21:56   

Ja mam autko z Niemiec. Silnik 1.8 kombi F18D3 (2008). Założony gaz w Niemczech Landi Renzo. Na razie jak sprawdzałem to na trasie wyszło mi 8,7 l/100km gazu (szybkość 100/120 km). W mieście ok 12 l/100km gazu plus ? benzyny na odpalenie i rozgrzanie parownika. przebieg 181 000 km.
 
     
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-12-28, 19:45   

Od razu po kupnie auta wymieniłem filtr powietrza, filtr kabinowy i filtr paliwa. Wymieniłem też olej i świece zapłonowe bo były zużyte. Dzisiaj zajżałem do świec sprawdzić czy mam zakopcone (zbyt bogata mieszanka) ale pięknie są wypalone. Natomiast okazało się, że ich nie dokręciłem o półtora obrotu. Poprzednio jak poczułem opór to nie kręciłem, a to tylko aluminowa uszczelka się poddawała. Teraz dokręciłem do oporu, więc od nowa robię pomiar spalania. Byż może niedokręcone świece maja jakiś wpływ na zużycie paliwa.
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2015-01-07, 21:42   

Ja mam HB 1.8, ze starszym silnikiem T18SED. W 2006 roku też by szło jeszcze T18SED? Myślałem, że 2005 to już był ostatni wypust. Starszy miał 122KM, nowszy 121.

Mój po Wrocławiu bierze 12l ale LPG :D + trochę benzyny (0,5-1l). Jak kiedyś jeździłem na benzynie (latem), kiedy wtryski oddałem do regeneracji, to po mieście brał 10-11l Pb. Także w mieście jazda na LPG to czysta oszczędność. Na trasie też, ale różnica nie jest już tak kolosalna. Przy prędkościach do 120km/h spalanie to 9,5-10l LPG.

tomii1982 akurat dobrze nie znam tego nowszego silnika (bo może jest oszczędniejszy i wszystko jest ok), ale moim zdaniem warto by było sprawdzić czy korekty nie idą Ci za bardzo na plus. Nie sztuką jest mieć za ubogą mieszankę. Szkoda tylko aby wypaliło zawory za szybko.
 
     
tomii1982

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,4
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Pomorze Środkowe
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-07, 23:57   

tomii1982 akurat dobrze nie znam tego nowszego silnika (bo może jest oszczędniejszy i wszystko jest ok), ale moim zdaniem warto by było sprawdzić czy korekty nie idą Ci za bardzo na plus. Nie sztuką jest mieć za ubogą mieszankę. Szkoda tylko aby wypaliło zawory za szybko.[/quote]

I tu mam problem. Komputer gazu został fabrycznie zabezpieczony w serwisie. Instalacja Landi Renzo zakładana w Niemczech. Jak na razie nie znalazłem nikogo w swojej okolicy co by się umiał z nią podłączyć. Temperaturę przełączania mam ustawioną na 50 st.C i musiałem mechanicznie oszukać komputer żeby się ciut szybciej przełączał na gaz. Auto przelatane ma ponad 180 kkm. Gaz po papierach jakich mam niby prawie od początku.
 
     
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-01-08, 16:39   

Silnik mam F18D3, wcześniej jest tak napisane bo kopiowany był tekst na temat zużycia paliwa. Wydaje mi się że to jednak były te niedokręcone świece powodem zwiększonego zużycia. Jestem nadal w trakcie wyliczeń, muszę wyjeżdzić do lampki rezerwy. Jeszcze trochę mam do niej ale już widzę, że znacznie wolniej spada znacznik. Tak jakby miał palić około 10 litrów :) Dokładne żużycie w mieście napiszę jak wyjeżdże benzyne.
 
     
zbylos 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX sedan
Wiek: 37
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-01-08, 16:46   

89KW dokładnie czyli 121KM
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2015-01-08, 19:02   

tomii1982 napisał/a:

I tu mam problem. Komputer gazu został fabrycznie zabezpieczony w serwisie. Instalacja Landi Renzo zakładana w Niemczech. Jak na razie nie znalazłem nikogo w swojej okolicy co by się umiał z nią podłączyć. Temperaturę przełączania mam ustawioną na 50 st.C i musiałem mechanicznie oszukać komputer żeby się ciut szybciej przełączał na gaz. Auto przelatane ma ponad 180 kkm. Gaz po papierach jakich mam niby prawie od początku.


Zerknij tutaj:
http://lpg-forum.pl/niemi...zyc-t21924.html

Chodzi mi o post 74kita:
Cytat:
LandiRenzo operowało dwoma sterownikami Omegasem-gdzie przy próbie polączenia wywala błąd 03, wtedy lipa tylko serwis w niemczech, albo wymiana sterownika, opcja nr. dwa PLUS GM inaczej LC02, dostępne oprogramowanie.


Wiem, że Ople były blokowane (bardziej poprawnie będzie powiedzieć, że jest to dedykowany sterownik pod konkretne auto, podobnie jak "benzynowy" sterownik silnika), ale że Chevrolety to nie słyszałem. Masz sterownik dedykowany do jakiegoś opla?
 
     
tomii1982

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,4
Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 9
Skąd: Pomorze Środkowe
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
  Wysłany: 2015-01-08, 21:41   

Na moim sterowniku jest napisane
LANDIRENZO
OMEGAS
3-4 CYLINDERS

Próbował się również do niego podłączyć gościu z autoryzowanego warsztatu LandiRenzo.
Nie dał rady. Zaproponował wymianę kasety (chyba 500 zł). Może chce zarobić?
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2015-01-09, 19:17   

Do oplowskich nawet chłopaki z LPG Forum mówią, że tylko wymiana sterownika.

Aczkolwiek 500zł, może być i dużo i mało.

Jeśli masz nowszą wersję, ta która też potrafi się adaptować, to jest nieco droższa. Starsza (używka to cena od 299-499). Wymiana banalnie prosta, aczkolwiek żeby znaleźć odpowiedni soft, potem nastroić itd. to już większa zabawa i trzeba mieć do tego jakąś wiedzę.

Ps. co nie oznacza, że człowiek z niepełną wiedzą sobie nie poradzi :P Dzięki pomocy chłopaków z LPG forum, szczególnie jednego kolegi, nie mając żadnych certyfikatów, szkoleń itd., mój Omegas chodzi z wtryskami Barracuda, z czego jestem bardzo zadowolony. Medów miałem już serdecznie dość. Jedynie te na pierwszy montaż wytrzymały ok. 150 tyś km. Potem czyszczenie/regeneracje, wymiany i stracona kasa.

Wracając do sedna, dopóki działa, nie ma co się przejmować i co grzebać. Przypuszczam, że producent powinien wiedzieć, co robi, a fabrykę nie zawsze warto poprawiać, szczególnie jak działa dobrze :) . Dopiero jak coś się zacznie psuć, może być zacząć szkoda wydawać niewiadomo ile kasy na nowe MEDy, serwisy w ASO itd.

Wtedy przemyśl, czy jednak jednorazowo nie warto wymienić kasety i wtrysków na inne (ja ze swej strony polecam Barracudę, cena za komplet to 270zł, choć sama przeróbka jest nieco droższa). Wymiana wtrysku na nowy w tej chwili to 66zł. Póki co przejechałem na nich około 15tyś km i jestem zadowolony, ale nie jest to jeszcze przebieg, po którym mogę stanąć za nimi murem :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: