Silnik 1.8 (F18 D3), stuki z kolektora ss?cego |
Autor |
Wiadomość |
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-11-16, 11:30 Silnik 1.8 (F18 D3), stuki z kolektora ssącego
|
|
|
Panowie, czy ktoś z Was przerabiał naprawę stukającego kolektora w nowej wersji silnika 1.8? Brzmi to tak: http://youtu.be/Gn-NINLCo..._rRryclIo--IcQw
Nowy kolektor jest drogi (3100PLN), dlatego zastanawiam się nad naprawą, ewentualnie nad sprowadzeniem nowego kolektora z Rosji/Ukrainy (tam 1100PLN). Czy komuś z Was się pojawiła ta usterka i jakoś sobie z nią poradził?
Pozdrowienia, Robert. |
|
|
|
|
rogal.150
Model Samochodu: Nubira 1.8 07'
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-17, 00:47
|
|
|
Jaki rocznik i jaki masz przebieg?? u mnie jest to samo na początku obstawiałem że to w silniku, ale po dłuższym osłuchaniu stwierdziłem że kolektor. |
|
|
|
|
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-11-17, 08:01
|
|
|
Rocznik 2007, przebieg 68 tysięcy, stuka od przebiegu 50 tysięcy. Ten typ tak ma po prostu. W 2010 zmienili kolektor na nowy o numerze 25183526 i tam problemu podobno nie ma.
Jednak stary można naprawić: http://youtu.be/V4PlQqEETIs
Dużo informacji na ten temat jest na rosyjskich u ukraińskich forach. |
|
|
|
|
rogal.150
Model Samochodu: Nubira 1.8 07'
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-17, 10:02
|
|
|
mój też 2007, tylko przebieg 250 tyś , jak dobije do 300 tyś to zrobię zdjęcia jak wygląda Nubira po takim przebiegu i pomierzę silnik, powiem szczerz że z rosyjskim nie miałem styczności wiec jak masz adres do sposobu naprawy tej wady to z chęcią popatrzę, bo pewnie można to bez problemu w domu zrobić. |
|
|
|
|
rogal.150
Model Samochodu: Nubira 1.8 07'
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-17, 10:05
|
|
|
bo problem może być taki że kiedyś się coś urwie i znajdzie się w silniku podobny numer jest w niektórych silnikach fiata/alfy z klapami o ile pamiętam. |
|
|
|
|
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-11-17, 10:10
|
|
|
Dlatego szukam nowego, ale w jakiejś ludzkiej cenie. Mam nadzieje, że znajdę sposób na ściągnięcie takiego z Rosji lub Ukrainy.
Jak znajdę opis naprawy starego kolektora, to tutaj wrzucę link. Niestety nie znam rosyjskiego, więc szukanie z Google Translatorem jest dość żmudne... |
_________________ Chevrolet Nubira 1.8 CDX - http://www.polskajazda.pl.../Lacetti/147971 |
|
|
|
|
rogal.150
Model Samochodu: Nubira 1.8 07'
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
|
|
|
|
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-11-17, 13:00
|
|
|
Heh, odrobiłeś zadanie domowe . Znam część tych linków. Ja myślałem jednak o tej nowszej wersji kolektora, która pozbawiona jest tej wady. I chciałem go kupić. Ale najpierw będzie rozbiórka i sprawdzenie starego, może rzeczywiście da się łatwo naprawić.
A jesteś 100% pewny, że to kolektor? Bo jest łatwy sposób na sprawdzenie tego - wystarczy odłączyć zasilanie siłownika podciśnienia. U mnie po tym zabiegu błoga cisza. I emeryckie przyśpieszenie, a że mam automat, to muł jest wyjątkowy:). |
_________________ Chevrolet Nubira 1.8 CDX - http://www.polskajazda.pl.../Lacetti/147971 |
|
|
|
|
rogal.150
Model Samochodu: Nubira 1.8 07'
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-17, 13:06
|
|
|
jak mi pokażesz gdzie on jest to sprawdzę, co do wiadomości na pw to niestety nie mogę odpisać bo mam za mało postów wiec napiszę tu. Generalnie mogę powiedzieć że od wymiany minęło 2 tyś. km i na bagnice nic nie ubyło, leje 10w40, raczej unikam wyższych obrotów sprawnie przyspieszam później staram się trzymać prędkość, pewnie też zapytasz o spalanie pb miasto korek (warszawa) 9-10 trasa ostatnio 100 - 110 7,5l, dla mnie kupno nowego kolektora odpada, w momencie kiedy można zrobić to w domu. |
|
|
|
|
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-11-17, 13:18
|
|
|
Mój niestety lubi olej. Chyba z powodu długiego postoju - prawie rok bez odpalania - pewnie poleciały pierścienie. W zależności od stylu jazdy, spalanie oleju między 0,2 a 0,5 litra na 1000km. Olej 5W40. I najgorsze jest to, że to wciąż jest w normie. Ach, te oplowskie standardy... Co do spalania, to automat swoje bierze. W sumie nie badałem zbytnio wnikliwie, bo mam gaz, ale mniej więcej wychodzi 10litrów LPG na autostradzie (do 120km/h), w mieście to chyba każda ilość, zwłaszcza z klimą (wyszło mi raz 15 litrów gazu). Jednakże 90% mojej jazdy to autostrady, więc miastowego spalania niezbyt miałem okazję mierzyć i pewnie moje dane są niedokładne.
A wracając do tematu - najłatwiej odłączyć tą wtyczkę na kanale - patrząc od spodu - wtyczka zaznaczona czerwoną strzałką z linka: http://subscribe.ru/archi...8/13105600.html
Od dołu od razu poznasz po metalowej blokadzie, którą wciskasz i wyciągasz do tyłu konektor.
Potem można od góry, jak już wprawy nabierzesz;)
Odpalasz auto i cieszysz się ciszą:). |
_________________ Chevrolet Nubira 1.8 CDX - http://www.polskajazda.pl.../Lacetti/147971 |
|
|
|
|
arczi2331
Model Samochodu: nubira 1.8 CDX
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-27, 11:26 stuki kolektora dolotowego
|
|
|
Witam koledzy , u mnie to samo klepanie z kolektorem , odłączam wtyczke zasilania siłownika i błoga cisza ?
1)orientujecie się czy mozna jezdzic na dluzsza mete z odłączoną wtyczka bez konsekwencji , uwzgledniajac ewent słabszą moc
2)Czy polecicie jakiegos mechanika kto podejnie sie naprawy tego |
|
|
|
|
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
|
|
|
|
arczi2331
Model Samochodu: nubira 1.8 CDX
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-28, 11:39
|
|
|
To ostatecznie lepiej teraz jezdzic z odłączonym zanim tego nie zrobie , czy można z podpietym bez ryzyka ze cos tam sie urwie , i czy takie ryzyko występuje w tym przypadku ?
Pytam bo jeden mechanior mi zasugerował ze oprócz cykania nic z motorem sie nie powinno nic stac .....
Słyszałem o motodzie wycianania klap ale nie wiem czy to w nubirze sie sdprawdzi bo często w fordach jest to praktykowane i sprawa załatwiona raz na zawsze , niby bez konsekwecji straty mocy i spalania |
|
|
|
|
strowger
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Świebodzin
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-11-28, 14:15
|
|
|
Według Ukraińców można jeździć z tym stukiem, ale ja pewności nie mam. Jednak jeżdżę z podłączoną wtyczką:).
Tak czy inaczej - po wycięciu klap na pewno wzrośnie spalanie i bardzo spadnie dynamika. U mnie na automacie jest to bardzo wyraźne, auto nie ma praktycznie dołu, moc pojawia się dopiero powyżej 4 tysięcy obrotów.
Jutro prawdopodobnie będę miał rozkręcony kolektor i zobaczę jak to wszystko wygląda, postaram się też wrzucić jakieś foty. |
_________________ Chevrolet Nubira 1.8 CDX - http://www.polskajazda.pl.../Lacetti/147971 |
|
|
|
|
arczi2331
Model Samochodu: nubira 1.8 CDX
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-11-28, 14:38
|
|
|
u mnie w manualu nie ma az takich spadków , jest nawet przyzwoicie , z włączoną wtyczką jakby nienaturalnie szybciej wkręcał sie na obroty co wymusza szybszą zmiane biegów a bez jest nawet poprawnie i dłuzsze przeciągnięcia na przekładni
co do spalania to nie zauwazyłem jeszcze zwiększonego bo testuje od... 2 dni
Czekam na fotorelacje od kolegi |
|
|
|
|
|