Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Check engine - jak sprawdzi? b??d
Autor Wiadomość
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-10-19, 09:26   

GoLL@B, miałem kupić Boscha ale jest ponad dwa razy droższa a przy gazie podobno każda szybo się wypali.
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-19, 22:41   

Hmm...

A kto Ci tak powiedział? Ja z kolei słyszałem, że tylko i wyłącznie musi być oryginał, bo Lacetti (między innymi) nie lubi zamienników czujników i lubi potem sypać błędami. Mocno zastanawiałem się nad zakupem używanego oryginału, ale po namowach znajomego mechanika dałem sobie spokój i wziąłem tego Boscha, za którego dałby sobie rękę i nogę uciąć. Jako, że dałem 190zł, to jeszcze tragedii nie było. Póki co Laczek po wymianie przejechał jakieś 30tyś.

Zalecany okres międzyprzeglądowy (tak naprawdę międzywymianowy) sond jeśli dobrze pamiętam to 160 tyś km. Ja mam w tej chwili przejechane niemal 238 tyś km. Pierwszą wymieniłem, bo nie szło jej wykręcić (skończyło się zjechaniem gwintu), a popękał kolektor. Wymieniłem w końcu kolektor i zakupiłem nową sondę, a co tam, po takim przebiegu już mu się należało (a dodatkowo, jak wspomniałem, za namową znajomego).

Drugą sondę całkiem niedawno wykręcałem. Strzelałbym, że nadal to oryginał, czyli NGK, choć tak naprawdę nie przyglądałem się, więc mogę źle kojarzyć, mam też kable zapłonowe i świece z NGK :)

Samochód LPG miał założone miesiąc po zakupie, tak by wychodziło z dokumentów. Instalacja jeszcze zakładana przez jakiś przysalonowy serwis chevroleta (nie był sprzedany od razu z LPG). Biorąc pod uwagę średni przebieg pierwszego właściciela to druga sonda przejechała już jakieś 236,5 tyś. Nic nie wskazuje jej uszkodzenia (tzn. nie ma błędów i niepokojących objawów, pomijam to, czy ze starości nie przekłamuje w granicach niepojawiania się błędów na sterowniku).

Samochód zakupiłem przy przebiegu 159tyś km. Czy jest jeszcze od nowości, czy nie, tego już nie zapewnię :)
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-10-20, 10:48   

GoLL@B, myślisz że ta sąda którą kupiłem jest zła? sprzedawca w hurtowni powiedział że gaz niszczy sąde.
Ja mam 180 tys km przejechane, instalacja LPG ma 3 lata
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-10-20, 17:54   

GoLL@B, rozpiszesz mi te kabelki?
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-20, 18:34   

Wygląda na to, że już masz jakąś uniwersalną, bo kolory kabelków w starej masz takie, jak ja w tej niedawno wymienionej (kojarzyłem widocznie ten biały kabelek, w oryginalnej wiązce go nie mam, a w nowej sondzie był).

Mam nadzieję, że pomogę inaczej:
http://www.lambdasensor.com/main/mcolours.htm

Tu masz podane odpowiadające kolory kabli w zamiennikach.

Jeśli chodzi o Twoje pytanie dotyczące, czy sonda jest dobra czy nie. Z tego, co ja wiem, sonda musi odpowiadać napięciem, rozmiarem gwintu oraz ilością przewodów, czy czymś jeszcze to nie wiem, może ktoś uzupełni. Słyszałem jeszcze coś o sondach szerokopasmowych, ale nie wiem, czy da się je wyróżnić ilością kabelków czy czymś innym.

Czy jest dobra jeśli chodzi o jakość, zakładam, że pewnie odpowiednio do ceny, choć należy pamiętać, że zależność między jakością a ceną nie zawsze jest liniowa :->

Z innych obserwacji i doświadczeń:
- na allegro uniwersalna bosch z 4 przewodami to nawet 98zł... pewnie podróbka, ja dałem u jednego mechanika 190zł + wymiana (Wrocław), u drugiego byłoby to ok 220zł + wymiana (w moich rodzinnych okolicach). Teściowa w megance też ma uniwersalną bosch i też kosztowało to 220zł + wymiana
- mam kumpla w sklepie motoryzacyjnym, twierdzi on, że bosch jeśli chodzi o części samochodowe jest chyba najbardziej podrabianą firmą, stąd też często słyszy się, że bosch to już nie to, co kiedyś (przez podróbki, ale należy pamiętać, że wady fabryczne w oryginałach też się mogą zdarzyć)
- mówienie, że gaz niszczy sonde... niszczy ją czas i normalne zużycie, jeżdżenie na benzynie też ją niszczy. Aczkolwiek wyższa temperatura spalania gazu na pewno pozytywniej na nią nie wpływa. Stąd też można mówić o przyśpieszonym zużyciu spowodowanym przez LPG. Ale jak pokazałem, w moim przypadku LPG jej wciąż nie zniszczyło. Gdyby jednak brać zalecany okres między wymianami, to powinno się ją już i tak wymienić.
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 47
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-10-21, 10:22   

A wie ktoś jak miernikiem uniwersalnym sprawdzić czy sonda działa poprawnie ?? ?
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-10-21, 12:20   

GoLL@B, dzięki za link, wychodzi na to że trzeci rysunek pokazuje jak podłączyć sąde w moim przypadku.
GoLL@B napisał/a:
na allegro uniwersalna bosch z 4 przewodami to nawet 98zł... pewnie podróbka
czy na sądzie Bosch jest logo producenta?
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-10-21, 20:33   

iskat1973 napisał/a:
A wie ktoś jak miernikiem uniwersalnym sprawdzić czy sonda działa poprawnie ?? ?


Pytanie, co chcesz sprawdzić, czy jest sygnał? Jeśli tak, to sprawdzasz między masą a przewodem sygnałowym, czy jest coś między 0-1V [w przypadku Lacetti], bo ten ma na pewno sondy o takim zakresie napięcia.

Jeśli chcesz sprawdzić poprawność sygnału i jego rzeczywisty przebieg, to zostaje oscyloskop.
Zbliżony przebieg możesz obejrzeć przy pomocy np. Chevrolet explorera, który rysuje przebieg odczytywanego sygnału. Należy się jednak liczyć z dość dużą niedokładnością takiego odwzorowania. Aczkolwiek do normalnych potrzeb, np. podczas ustawiania LPG wystarcza.

Cytat:
czy na sądzie Bosch jest logo producenta?


Akurat nie przyglądałem się swojej. Jeśli bardzo zależy Ci na tej informacji, to w okolicach weekendu (albo nawet później, zależy jak wrócę z delegacji) mogę spróbować ściągnąć osłonę i zobaczyć jak tam ona wygląda. Szczerze przyznam, że cenowo nie odbiega znacznie od średniej, aczkolwiek ręki uciąć bym nie dał, że na 100% jest oryginalna. Póki co sprawuje się wzorowo (obym nie zapeszył :) ).
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-11-19, 17:01   

Jestem po wymianie sondy więc podzielę się kilkoma informacjami odnośnie wymiany.
Zamontowana sonda jest uniwersalna firmy Bosch, jest logo producenta.
Przy wymianie przyda się klucz do sondy przecięty tak aby można było przełożyć przez przewód, rozmiar klucza to 22.

Sposób połączenia kabli oryginalnej sondy z zamiennikiem
2x brązowy z 2x białym
biały z czarnym
fioletowy z szarym

Postępując zgodnie z instrukcją producenta sonda nie będzie działać z poeodu błędnie opisanych kolorów kabli.
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
jkb1906

Model Samochodu: Chevrolet Lecetti
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 13
Skąd: Kraków
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2014-11-21, 10:43   

Ile dałeś za nową sondę? Wnioskuję, że sam wymieniałeś, a zrobienie tego u mechanika to koszt jakiego rzędu?


Za niedługo też czeka mnie wymiana sondy więc chciałem się zorientować jak się to przedstawia.
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-11-25, 21:45   

sonda Bosch kosztowała mnie 240 zł. Wydaje mi się że mechanik weźmie od 50zł do 100zł, zależy jak policzy podpięcie do komputera.
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
GoLL@B

Model Samochodu: Laczek 1.8/HB/LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 63
Skąd: Dz-n/W-w
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 12/14
 85%
Wysłany: 2014-11-25, 21:57   

Koszt wymiany zależy pewnie też od tego, czy się zapiekła czy nie. Ja w końcu ze względu na brak klucza (zwykłym 22 jest ciężko) postanowiłem zrobić to u mechanika. U mnie w końcu siłowało się 2 mechaników z metrową grzechotką :D dosłownie metrową - wystawała poza maskę i 2 się zapierało, by puściła.

W końcu wyrwała się cała sonda z gwintem. Jako, że sondę miałem i tak wymienić, a kolektor był cały popękany - tak, że nie opłacało się nawet spawać to i tak wymieniłem kolektor wraz z sondą. Sonda może byłaby jeszcze dobra, ale i tak nie dało się już nic z niej odzyskać :mrgreen:

Ja w końcu zapłaciłem 290zł: wymiana kolektora (ten dostarczyłem sam - 120zł), sondy i uszczelki pod kolektor, w tym był koszt sondy (190zł) i uszczelki pod kolektor (25zł).
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2014-11-28, 14:39   

u mnie odkręciłem sonde bez problemu, bez klucza nasadowego moim zdaniem nie ma szans
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: