Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:02
Cruze 1.6 113KM a LPG?
Autor Wiadomość
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-11-13, 15:34   

Przy tych wszystkich konkretach które podałeś, a nie czekaj... Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że chcesz koniecznie:

1. Cruze,
2. 1.6
3. zagazować

W tym wypadku Cruze 1.6 będzie idealną bazą do zagazowania - mogę Ci ją śmiało polecić.

Co do kupna, to biorąc pod uwagę, że już nowej sztuki nie trafisz, kupno używanego odbywa się dokładnie tak samo jak każdego innego samochodu. Z drugiej strony Cruze na rynku jest tyle czasu, że jeszcze nie ujawniły się jakieś charakterystyczne ukryte cechy eksploatacyjne. O codziennych cechach eksploatacyjnych, takich jak stukające zawieszenie już chyba czytałeś na tym forum.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
Tiases

Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2014-11-13, 16:12   

2009 rok, sedan
głownie chodzi o te silniki 1,6 czy coś się z nimi nie dzieje. tak już czytałem mniej więcej :D
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-11-13, 16:32   

Poza tym, że nie chcą jechać to raczej wszystko z nimi ok. Miałeś przejażdżkę już Cruze z tym silnikiem? Jeśli nie to koniecznie to zrób gdyż możesz być bardzo zawiedziony osiągami.
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-11-13, 17:02   

No demon prędkości to nie jest. Ja troszkę żałuję, że nie 1.8. Nie wiem jak jeździ 1.6 124 konny. Ja mam 113 koni i brakuje mi mocy.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-11-13, 23:47   

1,8 to też nie jest rakieta. Jeszcze jak jeżdżę sam to nie jest źle, ale już z drugą osobą to nie zaszaleje. Kolejna sprawa to upierdliwy brak 6-stego biegu na autostradzie. Niemniej jednak coś, za coś. Prosta jak konstrukcja cepa budowa silnika to i osiągi nie rzucają na kolana.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-11-14, 09:00   

berpa napisał/a:
Niemniej jednak coś, za coś. Prosta jak konstrukcja cepa budowa silnika to i osiągi nie rzucają na kolana.


Trafiliście towarzyszu berpa w sedno tarczy. Jakby ktoś stworzył silnik, który miałby super osiągi, mega trwałość, mikro spalanie i do tego wysoką kulturę i miłe mruczenie, palił bez znaczenia NoPB, ON, LPG, opał czy olej Kujawski z pierwszego tłoczenia, to by wszyscy wsadzali do samochodów tylko ten silnik i nie byłoby problemu. No ale się tak nie da, więc trzeba coś wybrać, ale nie na zasadzie "niech ktoś zadecyduje za mnie" albo "tak mi się ten silnik podoba, weźcie mi o nim poopowiadajcie, jak jest wspaniały" tylko trzeba przedstawić swój punkt siedzenia, i dopiero rozpoczynać dyskusję.

Ja mam 1,8 w Orlando, też mnie boli przyspieszanie pod górkę na autostradzie z wakacyjnym bagażem (chociaż nie powinno boleć to, czego nie ma), ale wybrałem silnik z pełną świadomością - znana konstrukcja, bez turb, przystosowanie do lpg, cena, przewidywany czas eksploatacji i to że był dostępny w upragnionej przez żonę wersji :mrgreen: .

1,6 w Cruze? Z tego co piszą tu użytkownicy to bardziej do kościółka, na działeczkę (proszę mnie nie brać zbyt dosłownie), bo sami użytkownicy nie widzą specjalnej rekompensaty mniejszej pojemności i mocy np. mniejszym spalaniu.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-11-14, 22:05   

berpa napisał/a:
1,8 to też nie jest rakieta ... Prosta jak konstrukcja cepa budowa silnika.


Taki cep to całkiem nie jest. Zmienne fazy rozrządu, zmienny dolot, sporo elektroniki. Ale racja, demon przyspieszeń, kultury pracy czy ekonomii spalania to nie jest. Ale stosunek jakość /cena - ok.
_________________
Pozdrawiam
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-11-15, 09:10   

berpa napisał/a:
1,8 to też nie jest rakieta. Jeszcze jak jeżdżę sam to nie jest źle, ale już z drugą osobą to nie zaszaleje. Kolejna sprawa to upierdliwy brak 6-stego biegu na autostradzie. Niemniej jednak coś, za coś. Prosta jak konstrukcja cepa budowa silnika to i osiągi nie rzucają na kolana.


Silnik nie jest prosty. Zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor dolotowy. W sumie, jak na wolnossący silnik do popularnego auta, spełniający normę czystości spalin Euro5, ma całkiem przyzwoite parametry mocy i momentu obr. Do tego przy tej masie auta, potrafi być oszczędny - pali podobnie, jak 1,6 w dużo lżejszym Lacetti.
Gdyby dodać 6 bieg i zejść z masą Cruze o jakieś 200kg, to byłaby rakieta :)
Gdyby napisać lepszy soft, pewnie i kultura pracy byłaby lepsza :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
zeneq 

Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-04-14, 10:05   

Witam,

noszę się właśnie z zamiarem zakupu Cruze'a w wersji 1.6 113KM i docelowo do zagazowania.
Trochę czasu upłynęło, więc może ktoś ma jakieś nowe doświadczenia z montażem i użytkowaniem LPG w tej wersji silnika. Wiem, że polecają wszyscy 1.8 do zagazowania, ale chodzi tutaj tylko o cenę samego auta.

Niestety w Szczecinie nie ma zbyt wielu polecanych gazowników. Dzwoniłem tutaj: http://car-line-szczecin.pl/index.html i gość twierdzi, że mieli klientów z tymi autami i nie było problemów. Koszt instalacji Lovato to 3 tys. zł. Pytanie czy warto zaufać, czy lepiej pojechać gdzieś dalej i zapłacić więcej? Może ktoś miał podobny dylemat?

Mam też małe obawy dot. mocy samochodu. Wiadomo, to rzecz subiektywna i dla jednego 113KM starczy a innemu 200 będzie mało. Ja raczej ciężkiej nogi nie mam. Poprzednio jeździłem Hondą Civic '97 z 90-konnym silnikiem zagazowanym. Szału nie było, ale to chyba cała epoka wstecz więc myślę, że tu będzie trochę lepiej.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :)
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-04-14, 12:20   

zeneq napisał/a:
Wiem, że polecają wszyscy 1.8 do zagazowania

nie tyle chodzi że wszyscy polecają co silnik 1.8 jest "przystosowany" fabrycznie do paliwa LPG (przynajmniej teoretycznie - i to też nie każdy tylko z tzw. opcją KL7) a 1.6 nigdy takiej "zgody" od Chevroleta nie dostał - czy różnica w cenie zakupu jest duża między 1.6a 1.8 - wątpię - a nawet jak już to 1.8 zazwyczaj lepiej są wyposażone więc jeśli jeszcze możesz zmienić zdanie i poszukać właśnie 1.8....
co do instalki jaką powinieneś brać pod uwagę - BRC była zakładana przez Czakram za zgodą Chevroleta- ja osobiście mam Omegasa - jest super ale Lovato to taki mini Omegas więc sądzę, żeto dobra droga (na pewno ciut tańsza). Przy rozmowie z gazownikami zaznacz, że chcesz butlę o średnicy minimum 680mm, wtryski w pionie i wlew pod klapką paliwa (da się). oto chyba tyle - niestety w Szczecinie chyba nikogo nie polecę - co innego gdyby chciało się Tobie wybrać do stolicy ;) trafnych wyborów życzę.

a właśnie - jeśli chodzi o osiągi - no niestety w Chevrolecie te silniki nie zachwycają dynamiką - 1.8 jak dla mnie jest poprawny ale szału nie ma w tym temacie więc jednak w 1.6 raczej jest to bardziej dokuczliwe - zresztą paru forumowiczów chyba to przyzna....
 
     
zeneq 

Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-04-14, 22:31   

Dzięki za odpowiedź :)

Pytanie tylko, czy każdy silnik, w którym montuje się LPG musi być "przystosowany"? Co jeśli nie jest? Widziałem, że koledzy wypowiadający się wcześniej z powodzeniem korzystają w 1.6, ale jestem laikiem, więc nie kieruję się fachową wiedzą ale logiką (może i błędną) i wg niej w innym Cruzie z 1.6 przy założeniu tej samej instalacji też powinno śmigać :) Ale to jeszcze pytanie kto to montuje, a to już inna bajka.. Oczywiście w komisach znajdę 1.8 za ~30k, ale boję się takiego kupowania. Zamawiałem 4 raporty z autotesto, dla takich aut komisowo-prywatnych i każdy albo kręcony, albo bity, więc jeśli już to wole z salonu z pełną historią serwisową i takiego właśnie dostanę, ale właśnie 1.6. Dokładnie o takim myślę: link .

Dzięki za uwagi dot. samej instalacji, pozbieram jeszcze trochę opinii w innych warsztatach i postaram się wybadać kto lepszy, zgrywając znawcę i używając fachowej terminologii może wzbudzę szacunek i potraktują mnie z należytym profesjonalizmem :D
Btw. jaki zbiornik mieści się w kole? W Hondzie miałem 30l i trochę za często witałem się z dystrybutorem :/

Co do mocy, postaram się znaleźć takiego w okolicy, to może chociaż oblookam.

Jakby ktoś był z okolic Szczecina, dysponował Cruzem 1.6 (najlepiej z LPG) i poświęciłby mi z 20-30 minut swojego czasu to odwdzięczę się trunkiem i dobrym słowem ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: