Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Sterowanie centralnym zamkiem z pilota by Griba |
Autor |
Wiadomość |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-08-11, 19:37 Sterowanie centralnym zamkiem z pilota by Griba
|
|
|
Przedstawiam sposób dla tych, którzy mają centralny z kluczyka, a chcieliby też otwierać i zamykać samochód za pomocą pilota.
Garść zdjęć ze skrótowym opisem > Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba.
Zostało mi jeszcze założenie siłownika w drzwiach kierowcy i podłączenie syreny. To już bułka z masłem. Jak będę miał foty to zapodam.
Aha, sam moduł jest do kupienia w Internecie za jakieś 60 złych.
Gdyby coś było nie jasne, proszę pytać, chętnie pomogę. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-08-14, 16:27 Uzupełnienie
|
|
|
Dobra, siłownik i syrena zamontowane.
O ile to kogoś interesuje, to dorzuciłem zdjęcia (link ten sam, powyżej), dotychczasowy opis nieco rozszerzyłem i uzupełniłem. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
czaki163
FSOholik

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-18, 23:34
|
|
|
Dlaczego do połączenia przewodów użyłeś kostki? Zdecydowanie pewniejsze połączenie daje lutowanie. |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
 |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-08-24, 15:41 Kostki
|
|
|
Bo mi było łatwiej i szybciej oblutować przewody, a potem złączyć na kostkach niż lutować po kilka razem wymachując w ciasnym wnętrzu lutownicą. Nie pierwszy raz stosuję takie rozwiązanie i efekt jest zadowalający.
Jasne, że lutowanie pewniejsze, ale tu małe prądy i chwilowe. Przewody względem kostki nie poruszają się - ryzyko przerwy minimalne. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
Binekwdz
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 8v 2004
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-10-10, 08:43
|
|
|
witam chciałbym się podzielić moim problemem posiadam aveo 1.2 8v 2004 mam problem z centralnym zamkiem moge otworzyć samochód ale zamknąć już nie daje znaki że zamknął ale tego nie robi .
Czy ktoś spotkał się z tym problemem |
|
|
|
 |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-10-10, 09:26 Mało info
|
|
|
Chodzi o zamykanie kluczykiem, czy pilotem?
W pierwszym przypadku może być brak sygnału z krańcówki zamka kierowcy lub wyjścia z przekaźnika centralki zamka centralnego - jeden przekaźnika zamyka, a drugi otwiera zamek.
W drugim przypadku interesuje Cię raczej tylko wyjście sygnału z centralki.
W obu przypadkach sprawdziłbym na początku co się dzieje z seryjnym modułem centralnego. Może wtyczka się wysunęła? |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
Binekwdz
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 8v 2004
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-10-10, 09:40
|
|
|
Tak to jest oryginalny centralny zamek . Pilot jest wbudowany w kluczyk jak można to na prawic już mi się znudziło zamykanie z kluczyka |
|
|
|
 |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-10-10, 09:57 Moduł zamka centralnego cd.
|
|
|
Odszukaj ten moduł - może jest tak samo zlokalizowany jak centralny bez pilota, czyli przy nogach pasażera, ale nie wiem. Schemat (w książce serwisowej) pobierzesz z mojego serwera - link jest na forum.
Trzeba zbadać miernikiem, czy z modułu wychodzi sygnał do zamykania zamka. Jak sygnał jest, to szukać dalej, gdzie nastąpiła przerwa. Jak nie ma, sprawdzić co się dzieje z przekaźnikiem w module, który odpowiada za zamykanie. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
Binekwdz
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 8v 2004
Wiek: 31 Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 3 Skąd: Łódź
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-10-10, 10:04
|
|
|
wielkie dzięki za porade jak od najde przyczyne to na pewno się podziele informacjami .Pozdrawiam |
|
|
|
 |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-10-10, 10:39 Manual
|
|
|
Nema problema!
Jak coś to pytaj.
BTW link do manuali - AVEO - instrukcje obsługi, instrukcje serwisowe. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
jogus48
Model Samochodu: Astra f
Dołączył: 20 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: skc
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-08-12, 14:26
|
|
|
Wklejam małą fotorelację jak zrobiłem to ja
Zakupiłem sterownik Noxon T5P4 i uniwersalny siłownik Noxona, jakąś lepszą niebieską wersję (czas pokaże) typu Slave. Zdjęcia niestety nie mam, więc wrzucam poglądowe z sieci:
Przy montażu używałem tych oto schematów elektrycznych:
http://500.5053.com.cn/da...tart_kalos.html
Bardzo fajne schematy, są zarówno opisy połączeń jak i zdjęcia gdzie można znaleźć jakie kostki. Ja skorzystałem ze schematu CZ oraz fabrycznego alarmu.
Montaż przeprowdziłem w ciągu kilku dni w oczekiwaniu na części. Zacząłem od drzwi kierowcy - przeciągnąłem kable do drzwi kierowcy.
Ponieważ nie spodobał mi się za bardzo sposób przeciągania kabli przez przelotkę, na szrocie wydobyłem przelotkę prawych drzwi z Nubiry w celu wydobycia pinów i dołożenia ich do mojej przelotki. Gdyby przyszło do demontażu drzwi, to mógłby to być mały problem Dlaczego Nubira? Bo Aveo nie jest zbyt popularnym autkiem, a po oględzinach okazało się że w Nubirze jest to samo
Przelotkę dawcę rozwaliłem i wydobyłem piny. Wpiąłem się w wolne piny od alarmu, którego nie mam w autku. Przy okazji okazało się, że mój egzemplarz posiada w kabinie dodatkową instalację pod elektrykę lusterek, dzięki czemu wystarczy zmienić wiązki w drzwiach, dołożyć lusterka, przełącznik i będę miał elektrykę lusterek
Ściągamy tapicerkę drzwi. Trzy wkręty pod kieszenią, jeden pod zaślepką przy uchwycie do zamykania drzwi oraz jeden koło klamki. Wcześniej ściągamy trójkąt lusterka oraz ramkę klamki - tu polecam jakiś twardy dokument typu dowód osobisty.
Wyciągamy wiązkę drzwi, wcześniej robiąc sobie zdjęcia jak układa się ona w drzwiach.
Na foto jest moja wiązka, a po prawej przelotka z Nubiry
Tutaj fotka z prac nad przełożeniem dwóch pinów
A tutaj widok na moją przelotkę od strony kabiny, ale nie pamiętam już czy to było przed zaczęciem prac czy po. Moje auto to Aveo z 07r w wersji Plus (elektryka szyb, CZ, klima, obrotomierz).
Następnie po odbiorze sterownika i siłownika, wrzuciłem ten drugi w drzwi. Niestety nie jest to zbyt przyjemna robota. Podpowiem tylko, że cięgno od uniwersalnego zamka skróciłem i podgiąłem. Siłownik z kolei przymocowałem do jednego z otworów, do którego przymocowałem wiązkę drzwi, tak więc obyło się bez wiercenia. Na jednym wkręcie. Oprócz tego, wykorzystałem najprostsza kostkę 2 pin na połączeniu siłownik-wiązka drzwi, gdybym miał wymieniać wiązkę.
Co do połączeń w kabinie. Wszystkie kable podpiąłem w złączach w progu kierowcy, tuż obok plastikowego progu. Interesują nas kable:
pomarańczowy (+12V, złącze C212 koloru czarnego 10pin, pin nr 1)
czarny (masa, już nie pamiętam gdzie ale z jakiegoś grubszego - na pewno z którejś z tych kostek)
kierunkowskazy (niebieski i błękitny, złącze C213 koloru białego 15pin, piny nr 4 i 5).
C351 - przelotka kierowcy
Schemat sterownika:
Wykorzystujemy wariant sterownia siłownikiem. Miałem pomysł podłączenia diody przy zegarku do sterownika, ale ze względu na prostotę tego urządzenia dałem sobie spokój. Kabelków cienkiego czerwonego i czerwono-czarnego nie podłączałem.
Po przylutowaniu kabelków i zaizolowaniu ich, odpiąłem dolną część deski rozdzielczej pod kierownicą, a następnie wywierciłem dwa otworki. Sterownik przypiąłem pod spodem obok brzęczyka świateł na trytki. Na zdjęciach widać zwinięty kłębek kabelka przypięty do jednej z nich. Jest to antena, którą jednak później rozwinąłem pod obudową stacyjki - zawsze to parę metrów zasięgu pilota więcej.
 |
|
|
|
 |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-09-01, 21:47 Aktualizacja linku
|
|
|
Jogus48 - fajny i szczegółowy opis.
Przy okazji widzę, że moja prezentacja montażu modułu centralnego zamka na Picasa Web się wysypała.
Ponieważ nie mogę zmienić linku w pierwszym poście aktualizacja poniżej.
Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
 |
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2016-09-02, 09:09 Re: Aktualizacja linku
|
|
|
link zmieniony. |
|
|
|
 |
|
|