Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie centralnym zamkiem z pilota by Griba
Autor Wiadomość
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2013-08-11, 19:37   Sterowanie centralnym zamkiem z pilota by Griba

Przedstawiam sposób dla tych, którzy mają centralny z kluczyka, a chcieliby też otwierać i zamykać samochód za pomocą pilota. ;)

Garść zdjęć ze skrótowym opisem > Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba.

Zostało mi jeszcze założenie siłownika w drzwiach kierowcy i podłączenie syreny. To już bułka z masłem. Jak będę miał foty to zapodam.

Aha, sam moduł jest do kupienia w Internecie za jakieś 60 złych.

Gdyby coś było nie jasne, proszę pytać, chętnie pomogę.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2013-08-14, 16:27   Uzupełnienie

Dobra, siłownik i syrena zamontowane.

O ile to kogoś interesuje, to dorzuciłem zdjęcia (link ten sam, powyżej), dotychczasowy opis nieco rozszerzyłem i uzupełniłem.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
czaki163 
FSOholik


Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 226
Skąd: Gdynia
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 2/33
 6%
Wysłany: 2013-08-18, 23:34   

Dlaczego do połączenia przewodów użyłeś kostki? Zdecydowanie pewniejsze połączenie daje lutowanie.
_________________
"Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…"
 
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2013-08-24, 15:41   Kostki

Bo mi było łatwiej i szybciej oblutować przewody, a potem złączyć na kostkach niż lutować po kilka razem wymachując w ciasnym wnętrzu lutownicą. Nie pierwszy raz stosuję takie rozwiązanie i efekt jest zadowalający.

Jasne, że lutowanie pewniejsze, ale tu małe prądy i chwilowe. Przewody względem kostki nie poruszają się - ryzyko przerwy minimalne.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
Binekwdz 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 8v 2004
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-10-10, 08:43   

witam chciałbym się podzielić moim problemem posiadam aveo 1.2 8v 2004 mam problem z centralnym zamkiem moge otworzyć samochód ale zamknąć już nie daje znaki że zamknął ale tego nie robi .
Czy ktoś spotkał się z tym problemem :-| :-|
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2014-10-10, 09:26   Mało info

Chodzi o zamykanie kluczykiem, czy pilotem?

W pierwszym przypadku może być brak sygnału z krańcówki zamka kierowcy lub wyjścia z przekaźnika centralki zamka centralnego - jeden przekaźnika zamyka, a drugi otwiera zamek.

W drugim przypadku interesuje Cię raczej tylko wyjście sygnału z centralki.

W obu przypadkach sprawdziłbym na początku co się dzieje z seryjnym modułem centralnego. Może wtyczka się wysunęła?
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
Binekwdz 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 8v 2004
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-10-10, 09:40   

Tak to jest oryginalny centralny zamek . Pilot jest wbudowany w kluczyk :-) jak można to na prawic już mi się znudziło zamykanie z kluczyka :-?
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2014-10-10, 09:57   Moduł zamka centralnego cd.

Odszukaj ten moduł - może jest tak samo zlokalizowany jak centralny bez pilota, czyli przy nogach pasażera, ale nie wiem. Schemat (w książce serwisowej) pobierzesz z mojego serwera - link jest na forum.

Trzeba zbadać miernikiem, czy z modułu wychodzi sygnał do zamykania zamka. Jak sygnał jest, to szukać dalej, gdzie nastąpiła przerwa. Jak nie ma, sprawdzić co się dzieje z przekaźnikiem w module, który odpowiada za zamykanie.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
Binekwdz 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 8v 2004
Wiek: 31
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-10-10, 10:04   

wielkie dzięki za porade :-) jak od najde przyczyne to na pewno się podziele informacjami .Pozdrawiam
 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2014-10-10, 10:39   Manual

Nema problema!

Jak coś to pytaj.

BTW link do manuali - AVEO - instrukcje obsługi, instrukcje serwisowe.
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
jogus48

Model Samochodu: Astra f
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: skc
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-08-12, 14:26   

Wklejam małą fotorelację jak zrobiłem to ja :)


Zakupiłem sterownik Noxon T5P4 i uniwersalny siłownik Noxona, jakąś lepszą niebieską wersję (czas pokaże) typu Slave. Zdjęcia niestety nie mam, więc wrzucam poglądowe z sieci:





Przy montażu używałem tych oto schematów elektrycznych:

http://500.5053.com.cn/da...tart_kalos.html


Bardzo fajne schematy, są zarówno opisy połączeń jak i zdjęcia gdzie można znaleźć jakie kostki. Ja skorzystałem ze schematu CZ oraz fabrycznego alarmu.

Montaż przeprowdziłem w ciągu kilku dni w oczekiwaniu na części. Zacząłem od drzwi kierowcy - przeciągnąłem kable do drzwi kierowcy.

Ponieważ nie spodobał mi się za bardzo sposób przeciągania kabli przez przelotkę, na szrocie wydobyłem przelotkę prawych drzwi z Nubiry w celu wydobycia pinów i dołożenia ich do mojej przelotki. Gdyby przyszło do demontażu drzwi, to mógłby to być mały problem :) Dlaczego Nubira? Bo Aveo nie jest zbyt popularnym autkiem, a po oględzinach okazało się że w Nubirze jest to samo :)


Przelotkę dawcę rozwaliłem i wydobyłem piny. Wpiąłem się w wolne piny od alarmu, którego nie mam w autku. Przy okazji okazało się, że mój egzemplarz posiada w kabinie dodatkową instalację pod elektrykę lusterek, dzięki czemu wystarczy zmienić wiązki w drzwiach, dołożyć lusterka, przełącznik i będę miał elektrykę lusterek :)



Ściągamy tapicerkę drzwi. Trzy wkręty pod kieszenią, jeden pod zaślepką przy uchwycie do zamykania drzwi oraz jeden koło klamki. Wcześniej ściągamy trójkąt lusterka oraz ramkę klamki - tu polecam jakiś twardy dokument typu dowód osobisty.

Wyciągamy wiązkę drzwi, wcześniej robiąc sobie zdjęcia jak układa się ona w drzwiach.

Na foto jest moja wiązka, a po prawej przelotka z Nubiry




Tutaj fotka z prac nad przełożeniem dwóch pinów




A tutaj widok na moją przelotkę od strony kabiny, ale nie pamiętam już czy to było przed zaczęciem prac czy po. Moje auto to Aveo z 07r w wersji Plus (elektryka szyb, CZ, klima, obrotomierz).



Następnie po odbiorze sterownika i siłownika, wrzuciłem ten drugi w drzwi. Niestety nie jest to zbyt przyjemna robota. Podpowiem tylko, że cięgno od uniwersalnego zamka skróciłem i podgiąłem. Siłownik z kolei przymocowałem do jednego z otworów, do którego przymocowałem wiązkę drzwi, tak więc obyło się bez wiercenia. Na jednym wkręcie. Oprócz tego, wykorzystałem najprostsza kostkę 2 pin na połączeniu siłownik-wiązka drzwi, gdybym miał wymieniać wiązkę.







Co do połączeń w kabinie. Wszystkie kable podpiąłem w złączach w progu kierowcy, tuż obok plastikowego progu. Interesują nas kable:

pomarańczowy (+12V, złącze C212 koloru czarnego 10pin, pin nr 1)
czarny (masa, już nie pamiętam gdzie ale z jakiegoś grubszego - na pewno z którejś z tych kostek)
kierunkowskazy (niebieski i błękitny, złącze C213 koloru białego 15pin, piny nr 4 i 5).

C351 - przelotka kierowcy

Schemat sterownika:




Wykorzystujemy wariant sterownia siłownikiem. Miałem pomysł podłączenia diody przy zegarku do sterownika, ale ze względu na prostotę tego urządzenia dałem sobie spokój. Kabelków cienkiego czerwonego i czerwono-czarnego nie podłączałem.

Po przylutowaniu kabelków i zaizolowaniu ich, odpiąłem dolną część deski rozdzielczej pod kierownicą, a następnie wywierciłem dwa otworki. Sterownik przypiąłem pod spodem obok brzęczyka świateł na trytki. Na zdjęciach widać zwinięty kłębek kabelka przypięty do jednej z nich. Jest to antena, którą jednak później rozwinąłem pod obudową stacyjki - zawsze to parę metrów zasięgu pilota więcej.


 
     
griba 

Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 92
Skąd: Gdynia
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
  Wysłany: 2016-09-01, 21:47   Aktualizacja linku

Jogus48 - fajny i szczegółowy opis. ;)

Przy okazji widzę, że moja prezentacja montażu modułu centralnego zamka na Picasa Web się wysypała. :(

Ponieważ nie mogę zmienić linku w pierwszym poście aktualizacja poniżej.

:arrow: Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba
_________________
Pozdrawiam,
Griba

Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2016-09-02, 09:09   Re: Aktualizacja linku

griba napisał/a:


Ponieważ nie mogę zmienić linku w pierwszym poście aktualizacja poniżej.

:arrow: Montaż w AVEO 1,2 SOHC HB, 2004 r. modułu BX70 sterującego centralnym zamkiem by Griba


link zmieniony.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: