Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 09:46
sygnalizator awarii
Autor Wiadomość
macieks 

Model Samochodu: chevrolet epica
Wiek: 42
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
  Wysłany: 2011-04-25, 09:00   sygnalizator awarii

Witam. Od tygodnia posiadam chevroleta epice 2.0 benzyna z gazem, do tej pory wszystko działało bez zarzutu. Ostatnio podczas jazdy zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika( sygnalizator awarii) przy czym nie zauważyłem żadnych niepokojących odgłosów w pracy silnika , ani spadku mocy. Czym może być spowodowane zapalenie się tej kontrolki i czy można jeździć z czymś takim czy lepiej jechać od razu na serwis?
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-04-25, 10:17   

macieks, podjedz do pierwszego lepszego zakładu który ma diagnostykę i niech Ci sprawdzą błędy ECU. Zapalenie się kontrolki check nie musi oznaczać od razu awarii silnika. W ciemno jedno znaczenie nie można stwierdzić co dolega ponieważ lista błędów jest obszerna.

Jeśli to auto ma gwarancję to jedz do ASO jeśli nie ma to się tam nie pchaj ponieważ w ASO sama diagnostyka to jest po nad 200pln. W normalnym zakładzie koszt takiej usługi to ok 50-70pln.

Najlepszym rozwiązaniem na czytanie i kasowanie błędów ECU jest zakup i posiadanie własnego interfejsu >KLIK<
 
     
macieks 

Model Samochodu: chevrolet epica
Wiek: 42
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2011-04-26, 13:40   

Witajcie. Byłem dzisiaj w serwisie i po podpięciu do komputera wyszedł błędny odczyt z sondy lambda , jako że auto jest zasilane instalacją LPG serwisant stwierdził ,że przyczyną mogła być nieprawidłowa mieszanka gazu lub wypalenie katalizatora ale w tym przypadku są dwa więc dokładnie trudno stwierdzić w którym wystąpiła usterka. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-07-20, 21:52   

Witajcie,
Jestem nowym tutaj na tym forum,na wiele spraw moge odrazu odpowiedziec gdyz konstruktor pewne urzadzenia zaprojektowal do wszystkich aut wten sam sposob.
Wtym poscie kolega zapytal o powod swiecenia lampki Check engine.To urzadzenie zostalo zaprojektowane do wszystkich aut i sluzy tylko i wylacznie do kontroli emisji spalin. To znaczy jezeli sie zapali lampoka wiadomo ze Twoj silnik wydziela za duzo dwutlenku wegla do atmosfery. Najczestrza przyczyna jest wlasnie lambda sonda.Moze byc rowniez zla jakosc paliwa,silnik bez servisu okresowego,zuzyty olej zapchany filtr powietrza itp.
Pozdr.Chepica
_________________
Chepica215
 
     
Mariusz1990

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: Nurnberg
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2013-10-20, 19:06   

mam ten sam problem epica 2.5 benzyna zapalila sie kontrolka i na diagnostyce powiedzieli ze to jest wlasnie ta sonda lambda.czy moze spowodowac to jakis powazny problem z silnikiem??(moze go uszkodzic)??jestem umowiony juz na wymiane tej czesci ale do tego czasu moge normalnie jezdic autem?? :?:
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-10-20, 19:39   

Jazda z uszkodzoną sondą po dłuższym czasie może uszkodzić katalizator. Teraz (do czasu wymiany) pewnie wzrośnie Ci spalanie i może być spadek osiągów, silnikowi przez te kilka dni nic się nie stanie.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
sawek 

Model Samochodu: EPICA 2,0 VCDi
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-10-07, 12:16   Epica 2,0 diesel

Witam,
ja mam ten sam problem u mnie świeciła się również ta kontrolka, pojechałem na diagnostykę komputer wykazał błąd P1446, jednak był to nowy warsztat i nie mieli jeszcze książki kodów, wie ktoś może co to za błąd, czy wystarczy wymiana czujnika spalin, czy nic nie robić bo błąd został usunięty kontrolka nie świeci, ale wydaje mi się że ciągle auto pali więcej ? Proszę o jakąś radę.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-10-07, 19:15   

Witaj Sawek,
Zanim wymienisz sonde to wlej do zbiornika z paliwem troche etylenu aby usunal zanieczyszcznia jakie sie zebraly na wtryskach.Np na caly tank benzyny 2 l etylenu.Podjedz do stacji i tyrsnijz drugiego dystrybutora te dwa litry.dawniej przynajmniej tutajk w skandynawi byl srodek do mieszania z benzyna i nazywal sie K-sprit i byl uzywany do czyszczenia wtrysko ajeszcze w czasach prehistorycznych do czyszczenai gaznikow.
Po prostu zwykly etylen.I jak to nie pomoze i zuzycie po przejechaniu pol tanku nie spadnie to jedz na prawdziwy servis,ktory posiada ksizke servisowa pelna.Zreszta komputer ma odpowiedz do kazdego modelu ten numer oznacza to i to.
Ta kolejnosc moze zaoszczedzic Twoja kase.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
sawek 

Model Samochodu: EPICA 2,0 VCDi
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-10-07, 21:49   kontrolka awarii

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, zapomniałem dodać, że mam silnik diesla 2,0 VCDi czy w tym przypadku też można dolać ten etylen ? Dzisiaj zrobiłem jeszcze parę kilometrów i spalanie jak wczoraj miałem w granicach 10/11 tak dzisiaj między 6/7 na sto km przynajmniej tak pokazuje komputer. Kontrolka nie włącza się ponownie. Czy to oznacza, że to był zwykły błąd i nie muszę nic robić czy jednak warto na wszelki wypadek wymienić tą sonde ?
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-10-08, 14:50   

Witaj Sawek,
Sa srodki specjalne do diesli.Zapytaj na duzej stacji benzynowej.Nie uzywalem nigdy.mam taki sam silnik.
Obecnie to zostalo Tobie tylko i wylacznie jechac do stacji diagnostycznej i zgasis te lampke check engine tylko komputerem,nie sposobem.Wszystko winno wrocic do normy.Odpinales akumulator niestety lampka musi byc zgaszona przy pomocy komputera.Zobczysz zrosnie moc i spadnie zuzycie paliwa.
PzdrChepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
sawek 

Model Samochodu: EPICA 2,0 VCDi
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-10-08, 20:07   

Witaj
Kontrolka zostala wylaczona za pomoca komputera w warsztacie podczas diagnostyki i od tej pory spalanie rowniez powrocilo do normy ale skoro mowisz ze warto dolac jakiegos specyfika do ropy to sprobuje i tego.
Pozdrawiam
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-10-08, 20:52   

Witaj,
Skoro jest wszystko w porzadku nie dolewaj niczego.pamietaj ze filtr paliwa wymienia sie co
60 tys.km.Pamietaj ze jak odczepiasz akumulator z sieci samochodowej to na jego miejsce podlacz 12v z malej bateri czyli trzy plaskie polaczone w szereg i dadza wspolnie13,5V plus spadek ktory zaistnmieje
da rade podtzrymac wszystkie funkcje w samochodzie.Nie wyskoczy poznije zaden kod i niezapali sie lampka check engine. Robisz tak tuz przed zdjeciem klem dolaczasz bateryjke i do sieci i wtedy nier bedzie przerwy a ten prad nic nie uszkodzi w razie jakiegos zwarcia. Dlaczego nie dolewac? Zmieniasz liczbe cetanowa paliwa.
Niema potrzeby robic czegos co nie trzeba.Jezdzij wiecej na dlugich odcinkach.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
sawek 

Model Samochodu: EPICA 2,0 VCDi
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-10-08, 21:21   

Dzięki za rady.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-10-09, 08:32   

Prosze bardzo.
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: