Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 15:59 |
Orlando z LPG |
Autor |
Wiadomość |
weissmann
Model Samochodu: Orlando 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 10 Skąd: Poznań
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-08-11, 20:04
|
|
|
Witam, mam kilka pytań. Posiadam Orlando LS+ 1.8 z instalacją BRC Sequent Plug&Drive. Od jakiegoś czasu nie "odbija" zawór przy tankowaniu do pełna, rozumiem że to nie jest sytuacja normalna i zawór powinien odcinać? Druga sprawa to zbiornik - jest na nim napisane 50L, max. wypełnienie 80%. Ile powinno się tankować paliwa? Rozumiem że 40l, obecnie jest to 44-45l, czyli zdecydowanie za dużo, obawiam się, żeby z tego nie wynikły jakieś problemy.
Jakie są dopuszczalne wahania napełnienia zbiornika przy zimie/lecie, tzn. ile więcej lub mniej litrów może wejść do zbiornika w różnej porze roku? |
_________________ Orlando 2013 LS+ 1.8 LPG MY2014, BRC Sequent Plug&Drive |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2014-08-11, 21:19
|
|
|
Mam ten sam problem. Na początku lałem ok 42L i zawór odbijał. Od jakiegoś czasu przestał i odbijać raz na jakiś czas albo odbija późno około 45L. Machnąłem na to ręką na razie lub wręcz jest mi na rękę te dodatkowe kilka litrów. Zbiornik ma niezależny zawór bezpieczeństwa który upuści gaz gdyby doszło do nadmiernego ciśnienia. Taka sytuacja mogłaby nastąpić gdybyś zatankował na full bez poduszki albo z bardzo małą poduszką gazu w niskiej temperaturze a potem od razu zostawił auto i temperatura by wzrosła. Rozszerzalność cieplna LPG jest dość spora. Między zimą a latem może to być z ok 1L na zbiorniku. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
kubab
Model Samochodu: Był Orlando...
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 49 Skąd: mazowieckie
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-08-12, 16:09
|
|
|
Potwierdzam objawy - mi również dość często nie odbija na zaworze. W serwisie przy przeglądzie zgłosiłem ten temat, sprawdzili sam zawór i stwierdzili, że wszystko jest OK. Ogólnie mi to za bardzo nie przeszkadza. |
|
|
|
|
jaco33
Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-09-17, 22:32
|
|
|
Mam tak samo, czasami odbija, częściej nie. już się do tego przyzwyczaiłem, chyba nie ma to wpływu na bezpieczeństwo |
|
|
|
|
nekroskop
Model Samochodu: Orlando 1.8 LS+ LPG
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 15 Skąd: Oswiecim
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-09-21, 13:10
|
|
|
U mnie jest podobnie.
Wczoraj zapytałem w serwisie Czakram i dostałem taka odpowiedź , że w zbiornikach podwieszanych taka sytuacje będzie mieć miejsce, odbijać będzie na stacjach gdzie ciśnienie na pompie jest niższe, a gdzie jest wyższe to będziemy obserwować zwolnienie. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2014-09-21, 13:16
|
|
|
A nie na odwrót? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
nekroskop
Model Samochodu: Orlando 1.8 LS+ LPG
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 15 Skąd: Oswiecim
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-09-21, 16:00
|
|
|
To samo przyszło mi zaraz namyśl ale Pan tłumaczył mi , że to przez wielozawór , który chyba jest przy zbiorniku i jak jest niższe to ze względu na różnice ciśnień zatrajkota a jak wyższe to tylko spowolni ładowanie gazu.
Odrazu mówię , że sie nie znam |
|
|
|
|
Orland18
Model Samochodu: Orlando 1.8
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: lub
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-05-27, 13:08
|
|
|
Witam! Mam pytanie do forumowiczów posiadających zagazowane Orlando tzn. instalacja gazowa założona do silnika z nieprzystosowaną głowicą(miękką), jak się sprawują te silniki i czy występują awarie?? |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-05-27, 23:09
|
|
|
Orland18, jeśli nie będziesz kontrolował luzów zaworowych to jest duże prawdopodobieństwo że po 60.000 głowica padnie.
Były już takie przypadki. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Orland18
Model Samochodu: Orlando 1.8
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: lub
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-05-28, 10:27
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Ale jeżeli była by możliwość to jakieś konkrety, czy ktos ma założona tą inst. gaz. i ile już przejechał, czy wyst. awarie itp. |
|
|
|
|
Robbo
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-06-21, 18:46
|
|
|
Czy ktoś znalazł sposób na usunięcie usterki
Zapalanie kontrolki silnika (check engine ) na pomarańczowo z jednoczesnym zerowaniem wskaźnika paliwa oraz zerowaniem wskazań ilości przejechania dystansu na posiadanym paliwie. Usterka zanika gdy zostanie wyłączony i załączony zapłony. Gdy ta operacja jest wykonana bez włącznie wskaźnik paliwa wraca do wskazań przed usterką, a gdy operację tą przesuniemy w czasie następuje powolne przeliczanie ilości paliwa i dystansu jaki może być przejechany na tym paliwie.
W serwisie poinformowali że jest kod P1 i nic z tym się nie da zrobić Instalacja dedykowana przez BRC. Przejechane 30 tyś km bez uwag |
|
|
|
|
Remig
Model Samochodu: orlando
Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-07-21, 16:33
|
|
|
do silnika w orlando nie z nieprzystosowanymi gniazdami zaworowymi bo tu chodzi o gniazda zaworowe nie o głowicę trzeba dołożyć urządzenie które nazwywa się "lublifikator" ma on zbiorniczek z płynem który te gniazda samruje koszt niewieli a ryzyko znika.Kolega ma orlando właśnie z tą zabawką przebieg 120 tys km na gazie i zero problema |
|
|
|
|
Robbo
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-07-21, 21:28
|
|
|
Sprawa oczywista dotyczy obniżenia temperatury ale problem z zerwaniem poziomu paliwa pozostaje! |
|
|
|
|
nekroskop
Model Samochodu: Orlando 1.8 LS+ LPG
Dołączył: 25 Lip 2013 Posty: 15 Skąd: Oswiecim
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-01-24, 20:16
|
|
|
Mam taki problem podczas jazdy zapala mi się wskaźnik kontroli trakcji ( samochodzik z poślizgiem )
czasem w parze z mrugającym silnikiem, żadnych spadków mocy nie ma może leciutko wyczuwalne poszarpywanie ale generalnie słabo wyczuwalne.
Wszystko to dzieje się po przejechaniu kilkunastu kilometrów na gazie w okolicach 80 km/h.
Powyższe nie występuje podczas jazdy na benzynie oraz nie wywaliło mi przez 150-200 km podczas jazdy na autostradzie 130 km/h , gdy zaczęło się hamowanie i jazda do świateł lub wolniej to lampka się zapala i potem pojawia się mrugający silnik co dziwne wystarczy ze zmienię bieg i silnik gąśnie.
Oczywiście po wyłączonie i zalączeniu zapłonu żadne awarie się nie zapalają |
|
|
|
|
Robbo
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-01-25, 12:52
|
|
|
Miałem podobne problemy w chevrolecie Orlando z 2011 odnanym w Mmcars |
|
|
|
|
|