Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Klima przy nawiewie na szybe dzia?a permanentnie
Autor Wiadomość
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-25, 22:21   

pool80 napisał/a:
Ok, czyli ustaliliśmy, że da się odparować tę szybę bez klimy. Co do spalania, to powiedzmy, że pokrętłem temperatury tylko mieszam klapą mieszacza. Pokrętło pracy nawiewu też reguluje prace wiatraka. A może też mocy pracy sprężarki? Bo to już miało by wpływ na spalanie. W googlach wyczytałem, że jeżeli nie daję klimy na maxa, to nie obciążam tak kompresora. Dlatego zastanawiam się czy regulując pracę klimy manualnej w cruze mam wpływ na spalanie czy tylko na komfort.

Tu już nie jestem pewny ale wydaje mi się, że kompresor jest prosty bez zmiennej wydajności i reguluje tylko załączaniem i odłączaniem sprzęgła (wnioskuję z obserwacji bo nie znalazłem informacji). Taki bardziej prostacki sposób regulacji. Co nie zmienia faktu, że wpływ siła nadmuchu będzie mieć (częstsze załączenie niż odłączenie). Bo większy dmuch szybciej nagrzewa wymiennik(inaczej szybciej odbiera chłodek). I to na spalanie może się przełożyć, podobnie jak wysokość temperatury zewnętrznej.
I w tym momencie muszę zaprzeczyć swojemu wcześniejszemu stwierdzeniu, że wpływ jest poniżej błędu. Wcześniej błędnie wziąłem pod uwagę tylko energię elektryczną do napędu wiatraka, zapomniałem o wymianie energii wymiennika a ta wpływa bardziej.

pool80 napisał/a:

A właśnie, ile nam klima połyka paliwa?

about literek
pool80 napisał/a:

I na zaś, w zimie gdy temp spadnie poniżej zera, mogę bez obawy włączać klimę?
(oblodzenie parownika)

Poniżej 3C nie powinna się załączać.
_________________
Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-08-25, 22:25   

wszim napisał/a:
Cytat:

Cytat:
Czy regulując pokrętłem temperatury wpływam na poziom spalania paliwa?
TEORETYCZNIE MOŻE MIEĆ, ALE KLIMA I TAK CHODZI CAŁY CZAS PRZY NAWIEWIE NA SZYBĘ.

Nie zgodzę się. Z czego to zwiększone spalanie miałoby wynikać?


Z tego samego powodu z którego przynajmniej teoretycznie wzrasta spalanie w każdym aucie w którym załączysz ogrzewanie.
W przypadku Cruzaka będzie to jakiś ubytek cieplny poprzez nagrzewnicę wymuszający dalsze dogrzanie silnika :mrgreen:
Więc teoretyczny wzrost może być, na zasadzie podobnej jak zimą, tylko że na o wiele mniejszą skalę, ale będzie 8-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-25, 22:33   

C77 napisał/a:
wszim napisał/a:
Cytat:

Cytat:
Czy regulując pokrętłem temperatury wpływam na poziom spalania paliwa?
TEORETYCZNIE MOŻE MIEĆ, ALE KLIMA I TAK CHODZI CAŁY CZAS PRZY NAWIEWIE NA SZYBĘ.

Nie zgodzę się. Z czego to zwiększone spalanie miałoby wynikać?


Z tego samego powodu z którego przynajmniej teoretycznie wzrasta spalanie w każdym aucie w którym załączysz ogrzewanie.
W przypadku Cruzaka będzie to jakiś ubytek cieplny poprzez nagrzewnicę wymuszający dalsze dogrzanie silnika :mrgreen:
Więc teoretyczny wzrost może być, na zasadzie podobnej jak zimą, tylko że na o wiele mniejszą skalę, ale będzie 8-)


Nadal się nie zgadzam. Włączając ogrzewanie powodujesz tylko tyle, że część energii cieplnej zamiast z chłodnicy do atmosfery trafia z nagrzewnicy do kabiny. Włączenie ogrzewania to jedynie przechwycenie strat energii, zmiana kierunku ich emisji i nie ma nic wspólnego z koniecznością większego spalania.
_________________
Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-08-25, 22:54   

Właśnie raczej nie, to nie czyste przechwycenie bo to jest już pomnożenie, a raczej zwiększenie straty cieplnej jeśli pracujący na otwartym dużym obiegu układ chłodzenia, przy stałej prędkości i temperaturze zewnętrznej, uznamy jako constans.
Gdy puścisz powietrze strumieniem przez nagrzewnice ciepło będzie uciekać równocześnie i chłodnicą (jak dotychczas) i nagrzewnicą (bardziej efektywnie niż dotychczas kiedy powietrze nie było ogrzewane),
nagrzewnica staje się wtedy efektywniejszym wymiennikiem ciepła czyli zmienia się bilans cieplny na niekorzyść oszczędności paliwa, bo musi wzrosnąć kaloryczność, czyli ilość paliwa w celu utrzymania odpowiedniego nagrzania silnika,
OFC w przedziale w którym działa już duży obieg.
A nagrzewnica działa cały czas, a nie tylko po podniesieniu temperatury, tyle że jest zamknięta dość szczelnie, więc wymiana temperatury tą drogą nie jest szczególnie widoczna (chociaż można ją poczuć na burcie)
ale może stać się taka w momencie puszczenia powietrza przez nagrzewnicę.
Dlatego też w przypadku przegrzewania silnika, wielokrotnie zaleca się włączenie wewnętrznego podgrzewania w celu odciążenia zawyżonej temperatury silnika, co jest skuteczne i często pozwala dojechać do celu autem z niewydolnym układem chłodzenia.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2014-08-25, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-08-26, 07:47   

Ah joł <mysli> . No muszę dalej polemizować bo coś ci się kićka i wygląda jakbyś nie rozumiał zasad fizykotechnicznych pracy silnika. Zwalę to na karb wczorajszej późnej pory.
Podstawowe prawo.
Ciepło wydzielane z silnika jest ENERGIĄ STRAT, której trzeba się pozbyć żeby silnika nie uszkodzić.
Zgadzasz się w tej kwestii?

Pozbywamy się ciepła z silnika przez korpus 20%, 60% chłodnicę i 20% pozostałe elementy układu chłodzenia w tym nagrzewnicę. Do prostszej analizy weźmy pod uwagę, tylko chłodnicę i nagrzewnicę. I tak przykładowo chłodnica ma zdolność pozbycia się od 0 do 100KW (reguluje termostat) oraz nagrzewnica od 1-4KW(reguluje nadmuch). Do utrzymania stabilnej temperatury naszego hipotetycznego silnika potrzebujemy dajmy na to wyemitować 40KW ciepła. W danym momencie termostat jest otwarty na tyle, że chłodnica emituje 39KW a ten 1kW to emisja na nagrzewnicy, której dolot do kabiny jest zamknięty.

Co się stanie jak otworzymy klapę nawiewu z nagrzewnicy do kabiny?
- Ano powietrze zacznie zabierać ciepło z nagrzewnicy czyli zwiększy jej emisje ciepła np do 3KW.

Co się stanie w układzie chłodzenia?
- Spadnie trochę temperatura płynu.

Co zrobi automatyka stabilizacji temperatury silnika? Czy doda większą dawkę paliwa?
- ABSOLUTNIE NIE. Automatyka w tym momencie termostatem zmniejszy światło przepływu płynu przez chłodnicę, czyli zmniejszy oddawanie go do otoczenia o te 2KW które zabrała nagrzewnica. Czyli chłodnica teraz będzie pozbywać się niepotrzebnej energii ciepła w wielkości 37KW a nagrzewnica 3KW.
Bilans energii której trzeba się pozbyć zostanie zachowany i nie potrzebne do tego dodatkowe jej dołożenie z paliwa bo byłoby to bez sensu.

Jedynie sytuacja gdy grzejemy prądem z akumulatora lub webasto powoduje, że na energię tą zużywamy paliwo.

Zwiększone spalanie wystąpi także gdy silnik pracuje na zimno i wtedy do stabilizacji wolnych obrotów i prawidłowego spalania brakuje temperatury, więc ECM daje więcej paliwa, większe obroty jałowe (potoczne ssanie). Włączenie w takiej sytuacji nadmuchu z nagrzewnicy spowoduje wydłużenie procesu nagrzewania więc o tyle trochę zużycie spalania wzrośnie (chłodnica przez ten cały czas, czyli tzw duży obieg, będzie zamknięta).

uff
_________________
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: