Uk?ad ch?odzenia |
Autor |
Wiadomość |
zorod
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Kombi
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Legionowo
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-07-30, 09:10 Układ chłodzenia
|
|
|
Witam
Od 1,5 roku jestem szczęśliwym posiadaczem Cruza Kombi z silnikiem 1.4T LT+. Przy obecnych upałach mam problem z płynem chłodniczym. W ostatnim okresie przejechałem ok. 2000 km i musiałem dolać dwa litry płynu. Czy ktoś tez ma taki problem. Oglądałem cały układ chłodzenia, nigdzie nie widać wycieków, wszędzie sucho, żadne kontrolki nie świecą, tylko raz wyskoczył komunikat że silnik przegrzany zostaw na wolnych obrotach. W ASO jeszcze nie byłem, bo mówiąc szczerze nie mam do nich 100% zaufania. W związku z tym proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.
Dodam, że po dolewce i po przejechaniu ok. 100 km mam wrażenie że ok. 100 ml płynu ubyło, ale może to wszystko gdzieś tam w układzie się wyrównało. |
|
|
|
|
irvingmorg
Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 59 Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-07-30, 14:40
|
|
|
Ewidentnie jest jakaś nieszczelność - być może nawet na łączeniach przewodów - wyciek trudno zauważyć gdyż płyn potrafi szybko odparować. Inna możliwość to mikro uszkodzenia chłodnicy ale to raczej już w wysłużonych samochodach - może jakaś wada fabryczna? Jeżeli masz gwarancje te jedź do ASO - powinni znaleźć przyczynę nieszczelności. |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2014-08-01, 09:41
|
|
|
Pęknięta uszczelka pod głowicą i płyn "spala się" w cylindrze.
Zapewne w zbiorniczku - jak odkręcasz korek przy rozgrzanym silniku jest bardzo wysokie ciśnienie?
Możesz podjechać do jakiegoś mechanika, założy zamiast koreczka takie sprytne urządzonko które wykrywa spaliny w układzie. To powinno potwierdzić "uszczelkę". |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
zorod
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Kombi
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Legionowo
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-08-11, 11:55
|
|
|
Oddałem do serwisu. Zrobili próbę szczelności i stwierdzili, że jest ok i kazali obserwować. Po przejechaniu ok. 300 km w zbiorniczku ubyło ok. 2 cm płynu. Co o tym sądzicie? |
|
|
|
|
sobotaa
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4T
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 72 Skąd: Płock
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-08-11, 19:52
|
|
|
A inne symptomy uszkodzonej uszczelki pod głowicą jak wyglądają:
Zwiększony poziom oleju na bagnecie
Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym
Nierówna praca na biegu jałowym
Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka
Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka
Układ chłodzenia do sprawdzenia jakąś lampą UV w zakresie wycieków. |
|
|
|
|
irvingmorg
Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 59 Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-08-11, 20:03
|
|
|
Płyn gdzieś znika więc albo jest nieszczelność albo spala się gdzieś w silniku np przy uszkodzonej UPG - ale myślę że wtedy odczuł byś gorszą pracę silnika. Klasyczne objawy uszkodzonej UPG to: tłuste olejowe plamy w zbiorniczku wyrównawczym, bardzo wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (przy odkręceniu korka w rozgrzanym silniku może wyrzucać płyn, twarde przewody), nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy dodaniu gazu nawet na ciepłym silniku z rury wydechowej wydobywa się biały dym itd. Jeżeli masz któreś z tych objawów to faktycznie mogą one świadczyć uszkodzonej Uszczelce Pod Głowicą ale równie dobrze mogło dojść do rozszczelnienie samej głowicy. Jeżeli takich objawów nie zaobserwowałeś u siebie to raczej nieszczelność jest na przewodach lub ich łączeniach lub na samej chłodnicy. Nie wiem jak sprawdzali szczelność ale najlepiej zrobić to przez dodanie odrobiny płynu z markerem fluorescencyjnym który widać w odpowiednim świetle. Wtedy nawet po odparowaniu płynu zostają widoczne ślady w miejscach wycieku. Niestety nie wiem czy któryś z warsztatów oferuje tego typu usługę.
Sobotaa mnie ubiegł.... |
|
|
|
|
zorod
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Kombi
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Legionowo
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-08-12, 08:22
|
|
|
Tak jak mi w serwisie tłumaczyli, to próba szczelności polegała na tym że do układu wtłoczyli chyba powietrze o ciśnieniu o 1 atm wyższym niż ciśnienie jakie powinno być w układzie i nigdzie żadnego wycieku nie zauważyli. Co do objawów uszkodzonej UPG to ich nie zaobserwowałem. jak odkręcam korek na zbiorniczku zaraz po trasie to jakieś tam powietrze się uwalnia i przybywa w zbiorniczku ok. 1 cm płynu. |
|
|
|
|
irvingmorg
Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 59 Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-08-12, 18:32
|
|
|
zorod napisał/a: | jak odkręcam korek na zbiorniczku zaraz po trasie to jakieś tam powietrze się uwalnia i przybywa w zbiorniczku ok. 1 cm płynu. |
To normalny objaw i nie masz się czym przejmować.
Myślę że powinieneś drążyć temat na serwisie bo skoro nie ma według nich nieszczelności to gdzie znika tak szybko płyn? To jest obieg zamknięty i cudów nie ma, przecież amba go nie wpie.....a!
Jeżeli nadal musisz dolewać płynu i ponowne pojedziesz na serwis, a oni nie stwierdzą nieszczelności w układzie lub nie uzasadnią dlaczego "znika" płyn z układu, to poproś ich o takie oświadczenie na piśmie. Wtedy poszukaj kogoś kto sprawdza szczelność za pomocą barwnika i farby UV na własną rękę. Jak coś znajdzie to może będziesz mógł obciążyć ASO kosztami diagnostyki. |
|
|
|
|
zorod
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Kombi
Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 5 Skąd: Legionowo
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-08-20, 08:15
|
|
|
Byłem ponownie w serwisie - diagnoza pompa wody, jak wymienia napisze jaki efekt |
|
|
|
|
irvingmorg
Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 59 Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-09-12, 22:41
|
|
|
zorod napisał/a: | Byłem ponownie w serwisie - diagnoza pompa wody, jak wymienia napisze jaki efekt |
Czy udało się już wymienić pompę i czy ona była faktycznie powodem nieszczelności? |
|
|
|
|
|