Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 01:19
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych
Autor Wiadomość
Smysss GP99 

Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2013-05-27, 14:19   

Przejechane około 1500 km tylko, kontrolka nie zaświeciła sie ani razu .
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-05-27, 14:54   

A przed zastosowaniem tego specyfiku kontrolka się zapalała?
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
Smysss GP99 

Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2013-05-27, 16:27   

Dwa razy na 1000 km
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2013-06-07, 10:55   

Jest jeszcze środek o nazwieDPF Power Clean Niemieckiej firmy CTP do czyszczenia filtra cząstek stałych. Jest chyba godny uwagi i dostępny,tak profilaktycznie sam się chyba skuszę.Boję się tylko o jedno co na to nasze wtryski po czasie.
Poczytajcie i wydajcie opinie co myślicie.....DPF Power Clean
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2013-06-16, 13:36   

Z tego co piszą to wydaje się to być całkiem dobre rozwiązanie, zalecają stosowanie co 10-15tys km to nie tak często. Ja zakupiłem ostatnio coś podobnego firmy Liqui Moly za 30zł, tylko zalecają częstsze stosowanie praktycznie wychodzi co 3-4 tankowanie, więc w ogólnym rozrachunku jest drożej.

_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
Boyka

Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 172
Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 5/27
 18%
Wysłany: 2013-06-29, 12:22   

Witam, zauwazylem ze w chevrolecie kilka razy juz wypalal mi sie ten filtr czastek stalych.

Problem jest taki, ze nie zawsze o tym wiem, poniewaz kontrolka sie nie zapala (z tego co przeczytalem w tym temacie to dosc normalne, i zapala sie tylko w krytycznej sytuacji) i czesto zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy ten wentylator chodzil na max obrotach (oczywiscie w kabinie samochodu tego nie slyszalem) ale po zgaszeniu autka i wyjsciu zauwazylem wlasnie, ze ten wentylator bardzo glosno chodzi przez ~2 minuty.

Jakie moga byc tego konsekwencje, czy silnik przez takie cos moze ucierpiec?

Przyznam sie bez bicia, ze juz kilka razy zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy czyscil sie filtr. (Oczywiscie, nie wiedzialem o tym, bo kontrolka sie nie palila)
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-06-29, 19:31   

Boyka napisał/a:
Witam, zauwazylem ze w chevrolecie kilka razy juz wypalal mi sie ten filtr czastek stalych.

Problem jest taki, ze nie zawsze o tym wiem, poniewaz kontrolka sie nie zapala (z tego co przeczytalem w tym temacie to dosc normalne, i zapala sie tylko w krytycznej sytuacji) i czesto zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy ten wentylator chodzil na max obrotach (oczywiscie w kabinie samochodu tego nie slyszalem) ale po zgaszeniu autka i wyjsciu zauwazylem wlasnie, ze ten wentylator bardzo glosno chodzi przez ~2 minuty.

Jakie moga byc tego konsekwencje, czy silnik przez takie cos moze ucierpiec?

Przyznam sie bez bicia, ze juz kilka razy zdazylo mi sie wylaczyc silnik gdy czyscil sie filtr. (Oczywiscie, nie wiedzialem o tym, bo kontrolka sie nie palila)


jak to zrobiles to poziom oleju na pewno jest wiekszy niz max
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-07-03, 09:42   

W mojej wersji komputera DIC, niestety nie ma podawanego zużycia paliwa w l/1h
(podczas postoju). Innymi słowy, moment wypalania filtra można poznać po delikatnie innej pracy silnika: trochę większe obroty, bardziej szarpie podczas delikatnego przyspieszania, oraz po smrodku który czuć podczas postoju. Widać też podczas jazdy zwiększone chwilowe zużycie paliwa. Np. jak ruszam to spalanie chwilowe mam na poziomie 39.9l/100km (1 i 2 bieg). Jak nie wypala filtra to podczas ruszania, nawet dynamicznego, nie skacze powyżej 22-26l/100km.

Co do przybywania oleju, to tak jak pisałem w innym poście: po przejechaniu pierwszego 1000km i po dwukrotnym wypalaniu (stan licznika 350km i 1000km), oleju było około 0,7cm ponad MAX. Wymieniłem olej (po wymianie jest w 3/4 skali pomiędzy MIN i MAX). Dziś, po raz kolejny wypalał mi się filtr. Aż jestem ciekaw czy przybyło oleju. Mam wrażenie że tego oleju przybywa, nawet jeśli grzecznie wypalasz filtr trzymając go na obrotach powyżej 2000obr. Oczywiście mówię o tym wypalaniu automatycznym o którym łaskie kierowca nie jest informowany. W skrócie - albo przybywa Ci go trochę (bo czujesz że się wypala, nie gasisz, trzymasz obroty), albo przybywa Ci go od cholery (gasisz silniki, krótkie odcinki, niskie obroty). Czyli i tak się nie ustrzeżesz częstego wymienia oleju. Nie wierzę by olej zmieszany z paliwem zachowywał swoje właściwości smarne. Przecież to najkrótsza droga do zatarcia silnika i wydmuchania uszczelki pod głowicą!.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
  Wysłany: 2014-08-08, 06:08   2.0 VCDI 163KM wypalnie DPF

Pytanie Czy Wam użytkowniką VCDI tez tak często wypala latem DPF?? 100% jazdy po miescie(Poznań) to wypala co 100 kilometrów +/- 10km. Na trasie do Kołobrzegu w te upały to co 120-130 kilometrów. Kolega ma Tourana 1.6 z 11 roku i czy zima czy lato co 600-1000km mu wypala. Ja takie interwały wypalania mam tylko jesień zima jak temp. sa niższe.
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
jesse 
jesse

Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 73
Skąd: Poznań/Koziegłowy
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2014-08-08, 13:07   

nie ma na forum żadnego użytkownika Cruza w kopciuchu?? albo nie wiecie kiedy i w jakiej częstotliwości się wam wypala filtr??
_________________
Chevrolet Orlando 2.0 VCDI Automat 2013r.
 
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-08-08, 13:23   

Ja nie wiem, bo nie mam. Nie wiem też dlaczego niecierpliwisz się oczekując odpowiedzi w ciągu 7 godzin kiedy to większość (jak podejrzewam) użytkowników forum, tym bardziej tych z Cruze/Orlando z 2.0 jest w pracy albo po prostu myślą już o weekendzie.

Poza tym jak widzę sam zakładałeś już identyczny wątek: http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3477
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-08-08, 13:26   

Ja nie mam ale rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i wypala im średnio co 800km nawet w mieście. Albo masz coś źle albo niedopalasz zbyt często przez co musi się szybko znów załączać.
 
     
Boyka

Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 172
Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 5/27
 18%
Wysłany: 2014-08-09, 09:41   

Witam, mam dokladnie ten sam problem ;)

Teraz latem filtr potrafi sie wypalac co okolo 100 km, dlatego mija gwarancja i wywalam to poki silnik jeszcze chodzi.
 
     
sh

Model Samochodu: Cruze SW 1.7D LT+
Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 23
Skąd: Kce
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2014-08-09, 09:50   

W jakis sposób rozpoznac kiedy ten filtr się wypala ?/
 
     
Boyka

Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 172
Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 5/27
 18%
Wysłany: 2014-08-09, 10:16   

zwiekszone zuzycie paliwa, czasem czuc nieprzyjemny zapach, gdy podczas jazdy puscisz gaz zamiast spalania 0.0 bedziesz mial ~4,5l, wentylator pracuje na max obrotach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: