Cruze 1.6 124KM a LPG |
Autor |
Wiadomość |
Diago
Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 25 Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-07-08, 21:38
|
|
|
Witam wszystkich własnie zakupiłem Cruza z takim silnikiem i zastanawiam sie nad Lpg ma ktos jedzi ostatni post był prawie rok temu moze cos sie zmieniło |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-07-08, 22:51
|
|
|
Na twoim miejscu jeżeli się zdecydowaleś na ten silnik i lpg to proponuję lubryfikacje i dotrysk. Bez tego prawdopodobnie zamordujesz silnik |
|
|
|
|
Diago
Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 25 Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-07-09, 20:56
|
|
|
Mozesz kolego rozwinąć troche temat nie mam pojecie co to jest |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-07-09, 21:23
|
|
|
Gaz w silniku spala się w wyższej temperaturze od benzyny. Przez to gniazda zaworów, zawory i inne elementy silnika są narażone na uszkodzenie. Obecne silniki mają dość "miękkie" elementy. Silniki zastosowane w cruzach nie mają samoregulatorów zaworów co może znacznie przyczynić się do wypalania gniazd zaworowych i do "śmierci" silnika. Rozwiązaniem w silnikach niedostosowanych fabrycznie do LPG jakim jest 1.6, jest zastosowanie tzw lubryfikacji tj dotrysku substancji w celu schłodzenia smarowania gniazd zaworów. "Dotrysk" załącza się przy wyższych obrotach 3800-4000, dotryskuje benzynę w tym samym celu co lubryfikacja. W 1.6 założył bym to i to, dla świętego spokoju. pozdr. pool80 |
|
|
|
|
ja12345
Model Samochodu: cruze
Dołączył: 19 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Wawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-07-12, 10:30
|
|
|
Dawniej jakoś samochody nie miały przystosowania do gazu a robiły setki tysięcy kilometrów, więc ja bym się nie przejmował takimi rzeczami. |
|
|
|
|
Sobol
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 140 Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-07-12, 11:30
|
|
|
Może dawniej tak było tylko dawniej księgowi nie mieli tak dużego udziału przy projektowaniu auta i doboru materiałów. |
_________________
|
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-07-12, 11:38
|
|
|
ja12345, No właśnie dawniej... |
|
|
|
|
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2014-07-12, 16:53
|
|
|
Witam. Ja również od dłuższego czasu myślę o założeniu instalacji gazowej do cruza 1.6 124 km. Nigdzie na forum nie znalazłem osoby która ma założona instalację do tego silnika. Jest kilka osób z silnikiem 1.6, ale tym słabszym co w sedanach na początku występował. Z tego co się orientuje to one też się nie kwalifikują na gaz według producenta, a jednak dają radę. W czakramie powiedzieli ,że montują do tych silników również ale z lubryfikacją i co 20 tysięcy luzy zaworowe do sprawdzenia wymagane. Może znajdzie się tutaj osoba która posiada gaz w tym silniku i się wypowie. |
|
|
|
|
Diago
Model Samochodu: Cruze 1,6 LT 2010
Wiek: 41 Dołączył: 08 Lip 2014 Posty: 25 Skąd: Częstochowa
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-07-12, 19:16
|
|
|
dzieki Pol80 za wyczerpującą odpowiedz chyba jak sie samemu nie przekonamy to sie nie dowiemy jak jest z tym gazem |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-07-12, 22:10
|
|
|
pablo1 napisał/a: | ale z lubryfikacją i co 20 tysięcy luzy zaworowe do sprawdzenia wymagane. | dokładnie, i mimo to jeszcze bym włączył dotrysk jeżeli instalacja na to pozwala. pozdr. pool80
ps. Lepiej na zimne dmuchać, niż gorącym się oparzyć |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-07-13, 00:55
|
|
|
Najpierw spróbujcie się dowiedzieć ile kosztuje regulacja luzów zaworowych.
W 1,6 na Europę luz podlega regulacji poprzez wymianę popychacza potocznie nazywanego także ze względu na kształt szklanką, koszt jednego to około 100zł - jest ich 16, trzeba rozebrać prawie pół silnika, dokonać BARDZO PRECYZYJNYCH pomiarów i odpowiednio dobrać nowy popychacz, mieć specjalistyczne narzędzia i przy okazji rozbiórki zalecane jest dodatkowo wymienić/ przesmarować dodatkowe elementy w silniku np. uszczelka. Ze względu na poziom skomplikowania tej operacji podejrzewał, że nawet niewiele ASO jest w stanie poprawnie to zrobić. W jednym ASO, którego nazwy nie podam powiedzieli mi, że regulacja to kilkadziesiąt złotych - albo nie mają pojęcia o czym mówią albo specjalnie ściemniają bo nawet by się tego nie podjęli biorąc jedynie kasę.
A co do regulacji - przykład:
Yaris 1.0 - bez regulacji na benzynie robi z palcem w d... ponad 300k, włożysz gaz i silnik może po kilkudziesięciu tysiącach nadawać się do wymiany, regulacja koszt powyżej tysiąca złotych. |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-07-13, 11:54
|
|
|
Zajjack, kontrola luzu w aso pytałem 150 pln, naprawa poniżej 1k pln, ale.. Pytając w jednym Aso o montaż gazu słyszałem 3x za każdym razem inną cenę. I dostawałem tez informację że w 1,8 są płytki, nie szklanki, jak jest w 1,6 to nie wiem.
jednak jeżeli ktoś się jednak zdecyduje na lpg w takim silniku to doradzał bym w/w. |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-07-13, 12:40
|
|
|
pool80 napisał/a: | Zajjack, kontrola luzu w aso pytałem 150 pln, naprawa poniżej 1k pln, ale.. Pytając w jednym Aso o montaż gazu słyszałem 3x za każdym razem inną cenę. I dostawałem tez informację że w 1,8 są płytki, nie szklanki, jak jest w 1,6 to nie wiem.
jednak jeżeli ktoś się jednak zdecyduje na lpg w takim silniku to doradzał bym w/w. |
We wszystkich silnikach są popychacze vel szklanki, różnie kasowany jest jedynie luz zaworowy.
Z tego co wiem to zarówno w 1,6 i 1,8 na Europę nie ma płytek ani hydraulicznych kasatorów.
Co do ceny 150 zł to się zgodzę ale jedynie w przypadku płytek, naprawa poniżej 1k jak wymienią tylko kilka popychaczy. Problem jest jedynie w tym, że co jest pod głowicą to ASO wie jak zajrzą pod nią. Znajomy ma AVEO i także twierdzą, że regulacja płytką (według nich kilkadziesiąt złotych co skwituję ) a akurat w jego roczniku i motorze na 100% reguluje się szklanką. Jak skomplikowana to operacja w Cruze (w AVEO prościej ze względu na budowę głowicy) i że na pewno nie kosztuje 150zł (bo za tyle to wymieniają co najwyżej olej) - odsyłam do TIS Chevrolet (instrukcja serwisowa) |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-07-13, 12:43
|
|
|
nie kontrola 150 naprawa poniżej 1000 ale jak pisałem nie do końca ufam tym informacją, pewnie jak piszesz dowiedział bym się po robocie. pozdr. pool80 |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-07-13, 12:54
|
|
|
pool80 napisał/a: | nie kontrola 150 naprawa poniżej 1000 ale jak pisałem nie do końca ufam tym informacją, pewnie jak piszesz dowiedział bym się po robocie. pozdr. pool80 |
Zarówno aby dobrze skontrolować jak i naprawić trzeba wg TIS wykonać dokładnie te same czynności (no chyba że nasi specjaliści z ASO znają jakieś inne), różnica jest jedynie taka, że podczas ponownego montażu albo wkładają ten sam popychacz jak jest dobry albo nowy jak luz na starym jest poza normą.
Czasem kontrolę można wykonać beż demontażu czegokolwiek, niestety w Cruze tak nie jest i demontuje się dosłownie wszystko - łącznie z rozrządem, wałkami, trzeba mieć specjalne blokady do mechanizmu zaworowego itd. Biorąc pod uwagę profesjonalizm naszych ASO i to że chevrolet niedługo wyjedzie z EU nie wierze, że ktoś będzie ponosił koszta utrzymania standardów serwisowania na wysokim poziomie.
Nie znam ASO, które posiada na stanie popychacze, zastanówcie się tylko o ile okaże się że trzeba wymienić będzie ile trzeba czekać na ściągnięcie elementów z Holandii ewentualnie Niemiec.
Jak luz będzie nieznośny to uważam, że raczej bardziej opłacało się będzie kupić silnik z anglika za kilkaset złotych niż regulować. Pocieszam się jedynie tym, że liczę na 200k bez konieczności regulacji co przy moich przebiegach wychodzi 20 lat a wtedy będę miał już inne auto. Powyższe jak dla mnie wyklucza ekonomiczny sens wkładania gazu, jeśli jednak ktoś bardzo tego pragnie to sadzę, że jego spostrzeżenia mogą być bardzo owocne dla tego forum. |
|
|
|
|
|