Przesunięty przez: C77 2014-07-30, 08:10 |
Wymiana oleju w skrzyni biegów w Cruze 1.6 i 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-07-09, 11:07 Wymiana oleju w skrzyni biegów w Cruze 1.6 i 1.8
|
|
|
Panowie mimo, że nie mam problemów ze skrzynią biegów to dla "zasady" przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów i tu pojawia się pytanie - czy ktoś już coś takiego robił i wie gdzie jest korek spustowy, wlewowy i najważniejsze ile dokładnie olej ( jakiej klasy najlepiej) tam wchodzi? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-07-30, 10:26
|
|
|
endriu333, producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni
Jest ona zalana fabrycznie raz na cały okres eksploatacji.
Ale skoro pytasz to:
Do skrzyni wchodzi ok. 1.8 litra oleju,
dopuszczalny max 2 litry,
poziom oleju pod korek kontrolny - 1.6 litra.
Skrzynia oryginalnie zalana olejem SAE - 75W90 (Europa)
wcześniej również 75W-85, dopuszczalny zamiennik 80W90 (mineralny).
Przy wymianie można zastosować syntetyczny TDL SAE - 75W90; API - GL4, GL4/5.
Następuje ulepszenie działania skrzyni biegów - znikają ewentualne chrupnięcia, biegi wchodzą miękko.
Jeśli ktoś ma dostęp do obu wersji oryginalnego oleju by GM to może napisać czy występuje między nimi faktyczne różnica kolorystyczna różowy/żółty,
wówczas rozwiąże się po części zagadka nt. olejów użytych w często zawodzących skrzyniach z MY2013. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-07-30, 17:30
|
|
|
Update: Jeśli napełnisz skrzynię i pojeździsz kilka dni, a potem zobaczysz (po wyrzuceniu wstecznego) że poziom oleju nie jest całkowity i zrobisz dolewkę
to się okaże, że sumarycznie to nawet 2.1 litra może wejść
Co innego w 1.6 ale w 1.8 faktycznie aż tyle może wejść, a przecież różnią się niby tylko bebechami |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-07-30, 18:59 Olej w skrzyni oraz skrzynie w Cruze
|
|
|
Jeszcze jedno w kwestii oleju SAE - 75W90 jakim jest fabrycznie zalana skrzynka w 1.8,
oraz różnic jego wersji kolorystycznych (żółty/różowy) to wynikają one z tego, że są to inne oleje syntetyczne użyte przez producenta,
chociaż ich charakterystyka 75W90 (fully syntetic) jest nadal taka sama.
Można znaleźć i porównać dodatkowo numery GM dla litrowych butelek tego oficjalnego oleju,
formalnie dedykowane tylko do uzupełniania ewentualnych ubytków, bo wedle wykładni GM oraz producenta skrzyni, skrzynia jest dożywotnio bezobsługowa.
Jednak w obu wypadkach producent oleju daje gwarancje zachowania właściwych parametrów tylko przez 100,000 mil
Czyli po 160,000 km powinno się (wg producenta oleju) olej ten wymienić aby mieć gwarancje jego wytwórcy
OK, niezależnie od numerów GM dla tych olejów i ich ewentualnych różnic,
znalazłem co dokładnie powinno się za nimi kryć.
W pierwszym przypadku mamy coś takiego jak BOT 402
W drugim przypadku dla MY2013 mamy BOT 303 mod (low viscosity) - czyli olej o niskiej lepkości.
Być może owa niska (lub w praktyce zbyt niska) lepkość jest odpowiedzią na nagły spadek jakości skrzynek F17 (M25) w Cruze w roku 2013.
Jeśli kogoś to interesuje to w oparciu o moje ustalenie może podążyć temat dalej i znaleźć dokładne różnice między tymi olejami
Jeszcze tak BTW, to z powyżej przedstawionych danych jasno widać, że skrzynia w europejskich 1.8 pod względem swej wytrzymałości jest dobrana zupełnie na styk (175 NM vs 176 NM)
więc jakiekolwiek podwyższanie fabrycznych osiągów auta (moment obrotowy) nie przedłuży jej żywotności.
Amerykanosy w tym punkcie byli mądrzejsi (M32 [MZ0]), pomimo że ich 1.8 ma fabrycznie mniej mocy niż nasz europejski
I jeszcze ostatnia ciekawostka, którą widać na ujawnionych materiałach, a mianowicie przyczyny wrzucenia przez GM 6-biegowej skrzynki do polskich Cruzaków 1.4T.
Nie chodziło o zwiększenie komfortu podróżowania (szósty bieg) lecz potrzebę dobrania odpowiednio wytrzymałej skrzyni do 200 NM,
a najniższą dopuszczalną była sześciobiegowa skrzynia (M32 [MF3] do 200 NM).
GM nie miało po prostu wyjścia |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-08-01, 09:25 Re: Olej w skrzyni oraz skrzynie w Cruze
|
|
|
Czyli radzicie zmienić olej w skrzyni. Po jakim przebiegu? Na jaki?
W Lacetti zmieniałem, ale tam był jakiś syf fabrycznie zalany. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-08-02, 13:12
|
|
|
Jak masz MY2013 i już jakieś kłopoty ze skrzynią, wrzucaniem czy wyskakiwaniem biegów - to czym szybciej tym lepiej.
Z reszta niektóre ASO już wymieniają ten olej na właściwy - patrz temat o problemach ze skrzynią biegów.
Najgorsze to to że ten olej w ogóle nie powinien trafić do tej skrzynki,
bo jakieś problemy w jej użytkowaniu to już są raczej trwałe skutki związane z uszkodzeniem czegoś wewnątrz poprzez niewłaściwe smarowanie.
Zapobiegawczo powinna być przeprowadzona kampania serwisowa z tego powodu i zawczasu zmiana oleju,
a nie wymiana czy naprawa skrzyni biegów przy przebiegu 2000 km.
Generalnie ten temat to jakaś niezła, kolejna mina by GM i śmierdzi mocno na odległość. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-08-03, 12:39
|
|
|
Mam model 2013 prod. 2012.
38 000 km przebiegu i zero problemów ze skrzynią.
Może jednak mam zalany dobry olej? |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-08-11, 18:58 olej skrzyni biegow do Cruze
|
|
|
Ja mam 1,6 113 2009, ostatnio mam wrażenie, że skrzynia gorzej pracuje.
Jężeli będę wymieniał olej to jaki zastosować?
Będę wdzięczny za sugestię. |
|
|
|
 |
tomaszeknce
Model Samochodu: Chevrolet Cruz 1.6 2009 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Niepołomice
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-04-12, 09:23 Cieknąca skrzynia biegów
|
|
|
Witam,
Ostatnio zawuważyłem że pod samochodem pojawiają sie małe plamki po jezdzie, okazała się że mokra jest miska skrzyni biegów, cieknie tylko po jeżdzie jak stoi normalnie to nic tam nie ma. Moje pytanie jakie tam występuje uszcelnienie (silikon, uszczelka) oraz ile oleju do skrzyni wchodzi oraz jaki najlepiej kupić ponieważ będę musiał przy wyamianie uszczelki zlac cały olej. |
|
|
|
 |
tomaszeknce
Model Samochodu: Chevrolet Cruz 1.6 2009 r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 05 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Niepołomice
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-04-14, 11:10
|
|
|
Jaki olej marka oraz lepkość najlepiej zastosować. |
|
|
|
 |
luckyluckyluck
Model Samochodu: cruze 2.0 125
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 48 Skąd: krakow
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-04-14, 13:27
|
|
|
Najlepiej podjechać/zadzwonić do którego z ASO i zapytać jaki jest stosowany bo np. chcesz sobie dolac - raczej powiedzą bez problemu. Może jest tez opisany w instrukcji obsługi ale szanse chyba małe |
|
|
|
 |
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-08-25, 18:46
|
|
|
A czy można prosić o opis najlepiej ze zdjęciami gdzie jest miejsce wlewania oleju do skrzyni i jak skontrolować stań (ilość) oleju?
A jeżeli ktoś wie jaki typ skrzyni jest w 1,6 113km 2009r. to też byłbym wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-08-26, 07:06
|
|
|
chyba badacie cierpliwość kolegi C77 ;) |
|
|
|
 |
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-08-28, 07:28
|
|
|
endriu333 napisał/a: | chyba badacie cierpliwość kolegi C77 ;) |
Spotkałem się już z tyloma wersjami co, gdzie i jak, że uważam zebranie wiadomości w jeden opis łącznie ze zdjęciami za coś co "wzbogaci kulturowo" forum.
Ostatnio diagnosta na pytanie jak się wlewa olej powiedział, że jedyna opcja uzupełnienia oleju to odpięcie półosi i wlewanie strzykawka w otwór w którym ona tkwi.
Szukanie samemu biorąc pod uwagę położenie skrzyni jest trochę trudne a jak ktoś już zmieniał lub wie gdzie jest wlew i oznaczenia skrzyni to może się podzielić wiedzą. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-28, 21:05 olej skrzyni biegów w Cruze
|
|
|
Zajjack napisał/a: | Ostatnio diagnosta na pytanie jak się wlewa olej powiedział, że jedyna opcja uzupełnienia oleju to odpięcie półosi i wlewanie strzykawka w otwór w którym ona tkwi. |
O ku....rcze!
Czy to był diagnosta z ASO GM?
Zajjack napisał/a: | Spotkałem się już z tyloma wersjami co, gdzie i jak, że uważam zebranie wiadomości w jeden opis łącznie ze zdjęciami za coś co "wzbogaci kulturowo" forum |
Spoko, spoko, ogarniemy
GM oficjalnie twierdzi że oleju w skrzyni nie trzeba wymieniać,
ale w stosunku do tego co ustaliłem na poprzedniej stronie tego tematu,
producent oleju daje gwarancje zachowania właściwych parametrów tylko przez ok.150.000, co podważa tezy (kłamstwa) GM-a.
Trzeba go będzie wymienić przy takim przebiegu lub wcześniej, a GM głosząc że nie trzeba nakręca sobie zyski, ponieważ zamiast sprzedać w ciągu roku np 20 litrów oleju do skrzyni 9jeśli w ogóle ktoś kupi olej by GM) ma dużo więcej klientów na nowe skrzynie czy samochody.
Z resztą nie ma olejów przekładniowych, który przez cały okres eksploatacji wykazywałby taki same właściwości.
Oleje zwyczajnie muszą się zużywać, więc GM mógłby uczciwie podejść do kwestii jego wymiany, gdyby takim był
ale po co? to nie jest zgodne z jego interesem. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
|