Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-09-19, 21:11
Oświetlenie wewnętrzne w Cruze
Autor Wiadomość
JorgKr 

Model Samochodu: Cruze 4d 1.8 LTZ & Aveo 1.2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 56
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 56
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 5/14
 35%
Wysłany: 2014-05-11, 23:32   

C77 napisał/a:
nadal nie rozumiem dlaczego przy obecnym, fabrycznym zasilaniu nie da się normalnie tego podłączyć tak jak lampek do czytania (w dwóch parach) aby działały osobno (autonomicznie) ?
Nie rozumiem w czym jest tam problem? W przyciskach???
dlaczego ewentualne blokady z użyciem diod prostowniczych na przewodach puszczają prąd z powrotem i pozwalają wciąż na uruchamianie się obu lampek naraz, blokując jedynie funkcjonalność przełączników?
Czy ktoś posiada wiedzę aby wyjaśnić to zjawisko?


Problem nie dotyczy przełączników tylko sposobu sterowania lampką tylną. Wyłacznik w tejże lampce podaje informację do BCM w jakim trybie lampka ma pracować. I tak jeżeli ma się zaświecać po otwarciu drzwi to dwie linie sterujące z przełącznika muszą pozostać nie podłączone. W przypadku zrównoleglenia sterowania dwóch lampek dochodzi do konfliktu sygnałów sterujących w przypadku wybrania na przełącznikach różnych trybów świecenia np.: tylna lampka zaświeca się po otwarciu drzwi (obie linie sterujące nie przyłączone do MASY), przednia lampka ma nie świecić (linia z pinu nr 4 zwarta do MASY). Przy pomocy diod nie ma możliwości spowodowania że linia z pinu nr 4 jest jednocześnie przyłączona do MASY i nie przyłączona.
Lampki do czytania nie są sterowane z BCM, tylko korzystają ze stałego zasilania a włączane są lokalnymi przełącznikami.
 
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-05-12, 06:37   

C77 napisał/a:
barus, przyznaje że trochę to zagmatwane :roll:
nadal nie rozumiem dlaczego przy obecnym, fabrycznym zasilaniu nie da się normalnie tego podłączyć tak jak lampek do czytania (w dwóch parach) aby działały osobno (autonomicznie) ? :-o
Nie rozumiem w czym jest tam problem? W przyciskach??? :-o
dlaczego ewentualne blokady z użyciem diod prostowniczych na przewodach puszczają prąd z powrotem i pozwalają wciąż na uruchamianie się obu lampek naraz, blokując jedynie funkcjonalność przełączników? :shock:
Czy ktoś posiada wiedzę aby wyjaśnić to zjawisko?



C77 przeanalizuj ten schemat przerobiony przeze mnie a szybko zorientujesz się, w czym problem.
Gdybyś się uparł to można to rozwiązanie zastosować, ale wymaga to przecięcia w dwóch miejscach ścieżki miedzianej oraz wlutowanie dwóch spinek w postaci kabelków + zmiana przyłączeń tak jak to jest na schemacie. Do tego dochodzi jeszcze jeden problem, o którym wspominał też kol. Jorg
- niezgodność ideogramów na przełącznikach, przeanalizuj uważnie oznaczenia przełącznika na przerobionym schemacie.

http://zapodaj.net/a2c2905806ff8.jpg.html
http://zapodaj.net/b8cd4ce8d12ac.jpg.html
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-05-13, 00:22   

Dziękuję Panowie, Wasze wyjaśnienie dużo mi wytłumaczyły <spoko>

Zostaje mi tylko jedna ciekawostka, a mianowicie; po wyizolowaniu przewodu zasilania (lampki kabiny) na pinie 2 i zrobienia z niego osobnych rozgałęzień dla każdej z lampek
(aby ewentualne diody na nich nie kolidowały ze swobodnym przesyłaniem zasilania do drugiej lampki) zaczęło dochodzić do blokowania - nie działania - środkowych przycisków
w tej konkretnej lampce do której była podłączona dioda ukierunkowana na blokowanie "zasilania" biegnącego od lampki.
Rozumiem że (wg waszych wyjaśnień) w takim momencie dochodziło do zablokowania jedynie sygnałów zwrotnych z przycisków dla BCM
np. o wyłączeniu lampek, i poza tym nic innego się nie zmieniło?
W sumie dokładnie to samo - czyli blokada reakcji całego przycisku, a nie tylko jakieś pojedynczej funkcji - działo się przy takim samym "kombinowaniu" z przewodem dla pinu 4 i 5.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-05-16, 22:47   

Środkowe lampki w kabinie

C77, powiedz mi jak ostatecznie podłączyłeś te lampki, nic nie zmieniałeś czyli zostałeś przy poprzednim rozwiązaniu czy jednak coś zmieniłeś?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2014-05-20, 10:55   Cruze interior dome reading light swap ambient modification

barus napisał/a:
C77, powiedz mi jak ostatecznie podłączyłeś te lampki, nic nie zmieniałeś czyli zostałeś przy poprzednim rozwiązaniu czy jednak coś zmieniłeś?


Hej, Barus, specjalnie dla Ciebie zamieszczam hybrydówkę ukazującą przebieg połączeń,
czyli cały układ zasilania obu lampek pod podsufitką naniesiony na real foto.

Myślę, że wszystkim zainteresowanym też będzie pomocny taki rentgen style shot ;-)



Opis:

Czerwony - pin1 - zasilanie lampek do czytania
Biały - pin2 - zasilanie lampek oświetlenia kabiny
Zielony - pin3 - podświetlenie przycisków
Szary - pin 4 - sygnał wyłączający lampki kabiny
Żółty - pin 5 - sygnał włączenia przy otwartych drzwiach
Niebieski - pin 6 - masa

:arrow: Strzałki na przewodach :arrow: pokazują kierunek :arrow: w którym należy przeciągnąć dany kabelek.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2014-05-20, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Julek35 
Julia Artz


Model Samochodu: Cruze
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 30 Maj 2013
Posty: 53
Skąd: Rostow
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 2/14
 14%
Wysłany: 2014-05-25, 21:14   

C77 napisał/a:
JorgKr napisał/a:
Przy okazji mam pytanie do kolegi C77,
czy podczas przeszczepu przedniej lampki, podświetlanie przełączników podłączyłeś z zasilania lampki (pin nr 1)
czy podłączyłeś dodatkowym przewodem z obwodu podświetlania pozostałych przycisków w kokpicie.


Hej, podświetlenie przycisków jest na pinie 3,
ja jego zasilanie wziąłem z pinu 1 czyli zasilania lampek do czytania,
bo to najłatwiejsze i zarazem najpraktyczniejsze.

Ja u siebie temat górnego oświetlenia wewnętrznego uważam już za zakończony:



C77 jak to zrobiłes ze lampki swieca takim kolorem swiatła? :shock:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-17, 13:09   

Julek35 napisał/a:
C77 jak to zrobiłes ze lampki swieca takim kolorem swiatła? :shock:


3x 5050SMD + odpowiedni rezystorek dla tej grupy robi robotę :mrgreen:

Miałem z tego robić jeszcze podświetlenie na nogi, ale chyba sobie daruję
bo okazało się, że z tyłu dość wydatnie robi je nocą podświetlenie zapalniczki :mrgreen:

a na przód znalazłem oryginały 8-)
"tylko" trzeba je ściągnąć do PL :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
kiryl 


Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2014-06-18, 21:25   Lampki od Astra w Cruze

Panowie, powoli szykuję się do zrobienia lampek u siebie w związku z czym mam kilka pytań:
1. Czy jest jakaś różnica między przednią a tylną lampką?
2. Czy są jakieś różnice między lampką z Opla Insignia (dowolny rocznik) a lampką z Astry (również dowolny rocznik) ?
3. Z rentgenu zamieszczonego przez C77 (dzięki :-)) widzę, że wystarczy przewód czteryżyłowy. Jaki przekrój żyły zalecacie?
4. Jest gdzieś jakiś bezpiecznik który wystarczyło by wyjąć coby odciąć napięcie na przewodach od lampek?
5. Czy tylne lampki montowane fabrycznie w Oplach, również mają tą doswietlającą diodę?

Z góry dzięki za odpowiedzi :-)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-23, 17:16   

kiryl, musisz trochę pouściślać swoje pytania,
ale wszędzie czy to w Insignii, Astrze czy Cruze są różnice między przednimi a tylnymi lampkami.
Nie ma NIGDZIE wersji gdzie przód = tył i vice versa

Co do przekroju kabla swobodnie 0,5 wystarczy, nie wiem czy używasz fabrycznych żarówek, czy przeszedłeś na ledy ale w obu przypadkach wytrzyma obciążenie.



Daj sobie spokój z bezpiecznikami czy ściąganiem klemy z aku :-D
To nie jest poduszka powietrzna :wink:
Jeśli nie zrobisz jakiegoś kosmicznego zwarcia to zupełnie nic się nie stanie,
a ułatwia to na bieżąco sprawdzanie dokonywanych połączeń, których trochę trzeba zrobić,
nie wyobrażam sobie wybiegania z auta, zakładania i zdejmowania klemy z aku aby zobaczyć czy coś się świeci czy nie :-)

Co do diod doświetlających z tyłu to jest bardzo różnie, tak samo jak z przednią
w Oplach są wersje z diodą z tyłu, są wersje bez,
to samo w Buickach i Alpheonach.

U mnie z przodu jest doświetlająca, ale z tyłu już bez.


Każda lampka posiadająca diodę doświetlającą ma łącznie 2 diody SMD,
ta która ma tylko podświetlanie przycisków posiada jedynie 1 taką diodę.
Poza tym cały korpus lampki jest już inny bo ma otwór dla drugiej diody,
również "klosz" oraz szkiełko lampki są wtedy inne.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
kiryl 


Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2014-06-24, 09:52   

hejka,

uściślając:

Panowie, powoli szykuję się do zrobienia lampek u siebie w związku z czym mam kilka pytań:
ad. 1. Pytając o różnice między przednią a tylną lampką chodziło mi o to czy przednia spokojnie pasuje w miejsce tylnej i na odwrót? :)
ad. 2. Czy są jakieś różnice między lampką z Opla Insignia (dowolny rocznik) a lampką z Astry (również dowolny rocznik)? >> Tutaj chodziło mi o to czy pomijając różnice typu kolor podświetlenia, istnienie diody doświetlającej, itp ma znaczenie konkretny rocznik i model opla (z wyżej wymienionych)
ad. 3. ledy do lampek to był mój drugi po module domykającym okna zakup do Cruze'a. 0,5. zapamiętam.
ad. 4. Umiejętności lutownicze u mnie są żadne, tak więc do tego typu robót zaciągnę szwagra. Tak więc jakichś przypadkowych zwarć nie zakładam ^^. Jednakże mam dodatkowe pytanie, co lepsze: lutowanie (które na pewno jest trwalsze i chyba lepsze dla łączenia przewodów) czy szybkozłączki?
5. Czy tylne lampki montowane fabrycznie w Oplach, również mają tą doświetlającą diodę? >> Skoro tylną lampkę pewnie też będę chciał wymienić to chodziło mi o to czy da dioda doświetlająca z tyłu ma jakąś dużą wartość dodaną czy to raczej zbyteczny bajer na tył?

Pięknie dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Póki co zbieram wiedzę i chce po prostu wiedzieć co i jak zanim zabiorę się do roboty.
Jak na razie jedyną moją tego typu robotą do tej pory to było zrobienie podgrzewanych lusterek w Lanosie ^^"
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-24, 18:13   

ad. 1. Przednia pasuje w miejsce tylnej i vice versa.
Jedyna różnica to sposób mocowania ale to nie gra faktycznie żadnej większej roli.
W pierwszych Cruzakach lampka tylna miała taki sam korpus jak przednia i normalnie była montowana w miejsce tylnej.



Później GM wpadło na pomysł przytwierdzenia jej do dachu jeszcze na dodatkowych zatrzaskach.
Przyspawano w Cruze płytkę z dwoma otworami na zatrzaski, a hella zrobiła nowy korpus lampki tylnej posiadający z tyłu dodatkowe dwie spinki:



To jest to co masz obecnie z tyłu u siebie.
Tylko cruzakowa tylna lampka ze zubożoną strukturą ścieżki zasilania ma takie zatrzaski,
tylne lampki w oplach, buickach, alpheonach ich nie mają.
Toteż jeśli chcesz wykorzystać również ten sposób mocowania i istniejące w poddaszu otwory na spinki,
to przyjdzie Ci przerabiać każdą inną lampkę w miejsce oryginalnej tylnej z Cruze, którą masz obecnie u siebie.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-25, 23:05   

kiryl napisał/a:
ad. 2. Czy są jakieś różnice między lampką z Opla Insignia (dowolny rocznik) a lampką z Astry (również dowolny rocznik)? >> Tutaj chodziło mi o to czy pomijając różnice typu kolor podświetlenia, istnienie diody doświetlającej, itp ma znaczenie konkretny rocznik i model opla (z wyżej wymienionych)

W niektórych Astrach w ogóle nie ma podświetlenia przycisków pomimo 5 przycisków i w takiej wersji raczej nie wdrożysz już podświetlenia
nie tylko ze względu na brak światłowodu lecz na to że piktogramy na przyciskach są takie jak w Cruze - czyli nie przepuszczają światła.

Dlatego najpewniej wybierać wersje z diodą - np Insignia - wtedy na pewno jest pełne podświetlenie przycisków.

Dodatkowo w zależności od wersji wyposażenia i roku modelowego może być inny kolor obudowy czyli cocoa, titanium, black, etc.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-26, 12:04   

Jeszcze przypomniałem sobie o różnicach w ścieżkach połączeń, które ujawniliśmy w tym wątku,
ale to dotyczy przedniej lampki cruzakowej i tylnej astrowskiej od któregoś roku modelowego,
ale Ty pewnie i tak je zdemontujesz.

Cytat:
Jednakże mam dodatkowe pytanie, co lepsze: lutowanie (które na pewno jest trwalsze i chyba lepsze dla łączenia przewodów) czy szybkozłączki?


Jak dla mnie raczej szybkozłączki, zbyt dużo połączeń jak na lutowanie, chociaż z drugiej strony jak jesteś cierpliwy to możesz się bawić w lutowanie :-)

Jeśli będziesz wyciągać konektory z łącza to pamiętaj aby sobie opisać przewody.
I nie wpadaj czasem na zasugerowany "pomysł" demontażu osłon przeciwsłonecznych :lol:

Zwyczajnie;
:arrow: demontujesz obudowę przedniej lampki,
:arrow: zdejmujesz tylną lampkę,
:arrow: przeciągasz przewody
:arrow: podłączasz
:arrow: montujesz z powrotem
:arrow: cieszysz się efektem :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2014-06-26, 13:55   

Żeby podświetlić sobie miejsca na nogi z przodu potrzebny jest gotowy moduł?
Co najlepiej jest kupić i w ktore miejsce nalezy sie podpiąć żeby po wcisnieciu otwarcia drzwi sie zapalało i gaslo po wejsci do srodka? Tak jak lapa sufitowa centralna?
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-06-26, 23:04   

C77 napisał/a:
Dodatkowo w zależności od wersji wyposażenia i roku modelowego może być inny kolor obudowy czyli cocoa, titanium, black, etc.


Powiedz mi, który z tych trzech kolorów obudowy lampki wymienionych wyżej przez Ciebie jest taki sam jak w cruzaku i czy te kolory różnią się miedzy sobą zasadniczo czy tylko odcieniem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: