Przesunięty przez: C77 2013-09-19, 21:11 |
Oświetlenie wewnętrzne w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
JorgKr
Model Samochodu: Cruze 4d 1.8 LTZ & Aveo 1.2
Pomógł: 6 razy Wiek: 56 Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 56 Skąd: Katowice
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-05-11, 23:32
|
|
|
C77 napisał/a: | nadal nie rozumiem dlaczego przy obecnym, fabrycznym zasilaniu nie da się normalnie tego podłączyć tak jak lampek do czytania (w dwóch parach) aby działały osobno (autonomicznie) ?
Nie rozumiem w czym jest tam problem? W przyciskach???
dlaczego ewentualne blokady z użyciem diod prostowniczych na przewodach puszczają prąd z powrotem i pozwalają wciąż na uruchamianie się obu lampek naraz, blokując jedynie funkcjonalność przełączników?
Czy ktoś posiada wiedzę aby wyjaśnić to zjawisko? |
Problem nie dotyczy przełączników tylko sposobu sterowania lampką tylną. Wyłacznik w tejże lampce podaje informację do BCM w jakim trybie lampka ma pracować. I tak jeżeli ma się zaświecać po otwarciu drzwi to dwie linie sterujące z przełącznika muszą pozostać nie podłączone. W przypadku zrównoleglenia sterowania dwóch lampek dochodzi do konfliktu sygnałów sterujących w przypadku wybrania na przełącznikach różnych trybów świecenia np.: tylna lampka zaświeca się po otwarciu drzwi (obie linie sterujące nie przyłączone do MASY), przednia lampka ma nie świecić (linia z pinu nr 4 zwarta do MASY). Przy pomocy diod nie ma możliwości spowodowania że linia z pinu nr 4 jest jednocześnie przyłączona do MASY i nie przyłączona.
Lampki do czytania nie są sterowane z BCM, tylko korzystają ze stałego zasilania a włączane są lokalnymi przełącznikami. |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-05-12, 06:37
|
|
|
C77 napisał/a: | barus, przyznaje że trochę to zagmatwane
nadal nie rozumiem dlaczego przy obecnym, fabrycznym zasilaniu nie da się normalnie tego podłączyć tak jak lampek do czytania (w dwóch parach) aby działały osobno (autonomicznie) ?
Nie rozumiem w czym jest tam problem? W przyciskach???
dlaczego ewentualne blokady z użyciem diod prostowniczych na przewodach puszczają prąd z powrotem i pozwalają wciąż na uruchamianie się obu lampek naraz, blokując jedynie funkcjonalność przełączników?
Czy ktoś posiada wiedzę aby wyjaśnić to zjawisko? |
C77 przeanalizuj ten schemat przerobiony przeze mnie a szybko zorientujesz się, w czym problem.
Gdybyś się uparł to można to rozwiązanie zastosować, ale wymaga to przecięcia w dwóch miejscach ścieżki miedzianej oraz wlutowanie dwóch spinek w postaci kabelków + zmiana przyłączeń tak jak to jest na schemacie. Do tego dochodzi jeszcze jeden problem, o którym wspominał też kol. Jorg
- niezgodność ideogramów na przełącznikach, przeanalizuj uważnie oznaczenia przełącznika na przerobionym schemacie.
http://zapodaj.net/a2c2905806ff8.jpg.html
http://zapodaj.net/b8cd4ce8d12ac.jpg.html |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-05-13, 00:22
|
|
|
Dziękuję Panowie, Wasze wyjaśnienie dużo mi wytłumaczyły
Zostaje mi tylko jedna ciekawostka, a mianowicie; po wyizolowaniu przewodu zasilania (lampki kabiny) na pinie 2 i zrobienia z niego osobnych rozgałęzień dla każdej z lampek
(aby ewentualne diody na nich nie kolidowały ze swobodnym przesyłaniem zasilania do drugiej lampki) zaczęło dochodzić do blokowania - nie działania - środkowych przycisków
w tej konkretnej lampce do której była podłączona dioda ukierunkowana na blokowanie "zasilania" biegnącego od lampki.
Rozumiem że (wg waszych wyjaśnień) w takim momencie dochodziło do zablokowania jedynie sygnałów zwrotnych z przycisków dla BCM
np. o wyłączeniu lampek, i poza tym nic innego się nie zmieniło?
W sumie dokładnie to samo - czyli blokada reakcji całego przycisku, a nie tylko jakieś pojedynczej funkcji - działo się przy takim samym "kombinowaniu" z przewodem dla pinu 4 i 5. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-05-16, 22:47
|
|
|
Środkowe lampki w kabinie
C77, powiedz mi jak ostatecznie podłączyłeś te lampki, nic nie zmieniałeś czyli zostałeś przy poprzednim rozwiązaniu czy jednak coś zmieniłeś? |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-05-20, 10:55 Cruze interior dome reading light swap ambient modification
|
|
|
barus napisał/a: | C77, powiedz mi jak ostatecznie podłączyłeś te lampki, nic nie zmieniałeś czyli zostałeś przy poprzednim rozwiązaniu czy jednak coś zmieniłeś? |
Hej, Barus, specjalnie dla Ciebie zamieszczam hybrydówkę ukazującą przebieg połączeń,
czyli cały układ zasilania obu lampek pod podsufitką naniesiony na real foto.
Myślę, że wszystkim zainteresowanym też będzie pomocny taki rentgen style shot
Opis:
Czerwony - pin1 - zasilanie lampek do czytania
Biały - pin2 - zasilanie lampek oświetlenia kabiny
Zielony - pin3 - podświetlenie przycisków
Szary - pin 4 - sygnał wyłączający lampki kabiny
Żółty - pin 5 - sygnał włączenia przy otwartych drzwiach
Niebieski - pin 6 - masa
Strzałki na przewodach pokazują kierunek w którym należy przeciągnąć dany kabelek. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
Ostatnio zmieniony przez C77 2014-05-20, 11:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Julek35
Julia Artz
Model Samochodu: Cruze
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 30 Maj 2013 Posty: 53 Skąd: Rostow
Poziom: 6
|
Wysłany: 2014-05-25, 21:14
|
|
|
C77 napisał/a: | JorgKr napisał/a: | Przy okazji mam pytanie do kolegi C77,
czy podczas przeszczepu przedniej lampki, podświetlanie przełączników podłączyłeś z zasilania lampki (pin nr 1)
czy podłączyłeś dodatkowym przewodem z obwodu podświetlania pozostałych przycisków w kokpicie. |
Hej, podświetlenie przycisków jest na pinie 3,
ja jego zasilanie wziąłem z pinu 1 czyli zasilania lampek do czytania,
bo to najłatwiejsze i zarazem najpraktyczniejsze.
Ja u siebie temat górnego oświetlenia wewnętrznego uważam już za zakończony:
|
C77 jak to zrobiłes ze lampki swieca takim kolorem swiatła? |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-17, 13:09
|
|
|
Julek35 napisał/a: | C77 jak to zrobiłes ze lampki swieca takim kolorem swiatła? |
3x 5050SMD + odpowiedni rezystorek dla tej grupy robi robotę
Miałem z tego robić jeszcze podświetlenie na nogi, ale chyba sobie daruję
bo okazało się, że z tyłu dość wydatnie robi je nocą podświetlenie zapalniczki
a na przód znalazłem oryginały
"tylko" trzeba je ściągnąć do PL |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
kiryl
Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-06-18, 21:25 Lampki od Astra w Cruze
|
|
|
Panowie, powoli szykuję się do zrobienia lampek u siebie w związku z czym mam kilka pytań:
1. Czy jest jakaś różnica między przednią a tylną lampką?
2. Czy są jakieś różnice między lampką z Opla Insignia (dowolny rocznik) a lampką z Astry (również dowolny rocznik) ?
3. Z rentgenu zamieszczonego przez C77 (dzięki widzę, że wystarczy przewód czteryżyłowy. Jaki przekrój żyły zalecacie?
4. Jest gdzieś jakiś bezpiecznik który wystarczyło by wyjąć coby odciąć napięcie na przewodach od lampek?
5. Czy tylne lampki montowane fabrycznie w Oplach, również mają tą doswietlającą diodę?
Z góry dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-23, 17:16
|
|
|
kiryl, musisz trochę pouściślać swoje pytania,
ale wszędzie czy to w Insignii, Astrze czy Cruze są różnice między przednimi a tylnymi lampkami.
Nie ma NIGDZIE wersji gdzie przód = tył i vice versa
Co do przekroju kabla swobodnie 0,5 wystarczy, nie wiem czy używasz fabrycznych żarówek, czy przeszedłeś na ledy ale w obu przypadkach wytrzyma obciążenie.
Daj sobie spokój z bezpiecznikami czy ściąganiem klemy z aku
To nie jest poduszka powietrzna
Jeśli nie zrobisz jakiegoś kosmicznego zwarcia to zupełnie nic się nie stanie,
a ułatwia to na bieżąco sprawdzanie dokonywanych połączeń, których trochę trzeba zrobić,
nie wyobrażam sobie wybiegania z auta, zakładania i zdejmowania klemy z aku aby zobaczyć czy coś się świeci czy nie
Co do diod doświetlających z tyłu to jest bardzo różnie, tak samo jak z przednią
w Oplach są wersje z diodą z tyłu, są wersje bez,
to samo w Buickach i Alpheonach.
U mnie z przodu jest doświetlająca, ale z tyłu już bez.
Każda lampka posiadająca diodę doświetlającą ma łącznie 2 diody SMD,
ta która ma tylko podświetlanie przycisków posiada jedynie 1 taką diodę.
Poza tym cały korpus lampki jest już inny bo ma otwór dla drugiej diody,
również "klosz" oraz szkiełko lampki są wtedy inne. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
kiryl
Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-06-24, 09:52
|
|
|
hejka,
uściślając:
Panowie, powoli szykuję się do zrobienia lampek u siebie w związku z czym mam kilka pytań:
ad. 1. Pytając o różnice między przednią a tylną lampką chodziło mi o to czy przednia spokojnie pasuje w miejsce tylnej i na odwrót?
ad. 2. Czy są jakieś różnice między lampką z Opla Insignia (dowolny rocznik) a lampką z Astry (również dowolny rocznik)? >> Tutaj chodziło mi o to czy pomijając różnice typu kolor podświetlenia, istnienie diody doświetlającej, itp ma znaczenie konkretny rocznik i model opla (z wyżej wymienionych)
ad. 3. ledy do lampek to był mój drugi po module domykającym okna zakup do Cruze'a. 0,5. zapamiętam.
ad. 4. Umiejętności lutownicze u mnie są żadne, tak więc do tego typu robót zaciągnę szwagra. Tak więc jakichś przypadkowych zwarć nie zakładam ^^. Jednakże mam dodatkowe pytanie, co lepsze: lutowanie (które na pewno jest trwalsze i chyba lepsze dla łączenia przewodów) czy szybkozłączki?
5. Czy tylne lampki montowane fabrycznie w Oplach, również mają tą doświetlającą diodę? >> Skoro tylną lampkę pewnie też będę chciał wymienić to chodziło mi o to czy da dioda doświetlająca z tyłu ma jakąś dużą wartość dodaną czy to raczej zbyteczny bajer na tył?
Pięknie dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Póki co zbieram wiedzę i chce po prostu wiedzieć co i jak zanim zabiorę się do roboty.
Jak na razie jedyną moją tego typu robotą do tej pory to było zrobienie podgrzewanych lusterek w Lanosie ^^" |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-24, 18:13
|
|
|
ad. 1. Przednia pasuje w miejsce tylnej i vice versa.
Jedyna różnica to sposób mocowania ale to nie gra faktycznie żadnej większej roli.
W pierwszych Cruzakach lampka tylna miała taki sam korpus jak przednia i normalnie była montowana w miejsce tylnej.
Później GM wpadło na pomysł przytwierdzenia jej do dachu jeszcze na dodatkowych zatrzaskach.
Przyspawano w Cruze płytkę z dwoma otworami na zatrzaski, a hella zrobiła nowy korpus lampki tylnej posiadający z tyłu dodatkowe dwie spinki:
To jest to co masz obecnie z tyłu u siebie.
Tylko cruzakowa tylna lampka ze zubożoną strukturą ścieżki zasilania ma takie zatrzaski,
tylne lampki w oplach, buickach, alpheonach ich nie mają.
Toteż jeśli chcesz wykorzystać również ten sposób mocowania i istniejące w poddaszu otwory na spinki,
to przyjdzie Ci przerabiać każdą inną lampkę w miejsce oryginalnej tylnej z Cruze, którą masz obecnie u siebie. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-25, 23:05
|
|
|
kiryl napisał/a: | ad. 2. Czy są jakieś różnice między lampką z Opla Insignia (dowolny rocznik) a lampką z Astry (również dowolny rocznik)? >> Tutaj chodziło mi o to czy pomijając różnice typu kolor podświetlenia, istnienie diody doświetlającej, itp ma znaczenie konkretny rocznik i model opla (z wyżej wymienionych) |
W niektórych Astrach w ogóle nie ma podświetlenia przycisków pomimo 5 przycisków i w takiej wersji raczej nie wdrożysz już podświetlenia
nie tylko ze względu na brak światłowodu lecz na to że piktogramy na przyciskach są takie jak w Cruze - czyli nie przepuszczają światła.
Dlatego najpewniej wybierać wersje z diodą - np Insignia - wtedy na pewno jest pełne podświetlenie przycisków.
Dodatkowo w zależności od wersji wyposażenia i roku modelowego może być inny kolor obudowy czyli cocoa, titanium, black, etc.
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-06-26, 12:04
|
|
|
Jeszcze przypomniałem sobie o różnicach w ścieżkach połączeń, które ujawniliśmy w tym wątku,
ale to dotyczy przedniej lampki cruzakowej i tylnej astrowskiej od któregoś roku modelowego,
ale Ty pewnie i tak je zdemontujesz.
Cytat: | Jednakże mam dodatkowe pytanie, co lepsze: lutowanie (które na pewno jest trwalsze i chyba lepsze dla łączenia przewodów) czy szybkozłączki? |
Jak dla mnie raczej szybkozłączki, zbyt dużo połączeń jak na lutowanie, chociaż z drugiej strony jak jesteś cierpliwy to możesz się bawić w lutowanie
Jeśli będziesz wyciągać konektory z łącza to pamiętaj aby sobie opisać przewody.
I nie wpadaj czasem na zasugerowany "pomysł" demontażu osłon przeciwsłonecznych
Zwyczajnie;
demontujesz obudowę przedniej lampki,
zdejmujesz tylną lampkę,
przeciągasz przewody
podłączasz
montujesz z powrotem
cieszysz się efektem |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
maro
Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 245 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2014-06-26, 13:55
|
|
|
Żeby podświetlić sobie miejsca na nogi z przodu potrzebny jest gotowy moduł?
Co najlepiej jest kupić i w ktore miejsce nalezy sie podpiąć żeby po wcisnieciu otwarcia drzwi sie zapalało i gaslo po wejsci do srodka? Tak jak lapa sufitowa centralna? |
_________________ http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692 |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-06-26, 23:04
|
|
|
C77 napisał/a: | Dodatkowo w zależności od wersji wyposażenia i roku modelowego może być inny kolor obudowy czyli cocoa, titanium, black, etc. |
Powiedz mi, który z tych trzech kolorów obudowy lampki wymienionych wyżej przez Ciebie jest taki sam jak w cruzaku i czy te kolory różnią się miedzy sobą zasadniczo czy tylko odcieniem? |
|
|
|
|
|