Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Opony całoroczne do Cruze
Autor Wiadomość
etylinek 


Model Samochodu: Aveo 1,2 HB 8V 2005 LPG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 139
Skąd: ŁDZ
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 19/22
 86%
Wysłany: 2012-01-09, 14:24   Opony całoroczne do Cruze

print napisał/a:
uniwersalne znow sa do niczego


Dobre uniwersalne opony są lepsze, niż sezonowe średniaczki.
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2012-01-09, 15:14   

i tu Etylinek pojawia się moje retoryczne pytanie:-)
Czym różnią się uniwersalne od sezonowych?
Bo przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi (bo takich nigdy nie kupowałem)
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2012-01-09, 17:04   Opony wielosezonowe.

chevy_power napisał/a:
Czym różnią się uniwersalne od sezonowych?
Bo przyznam, że nigdy nie zwracałem na to uwagi (bo takich nigdy nie kupowałem)


Zimówki posiadają charakterystyczne "lamelki" które pomagają zachować przyczepność, w śniegu (specjalnie nie piszę na lodzie, bo na lód są opony z kolcami-niedozwolone w PL).
Letnie posiadają dużą ilość rowków odprowadzających wodę.
A opony wielosezonowe, posiadają coś przypominające lamelki choć w małym stopniu, i rowki odprowadzające wodę.

Dodatkowo do gumy w oponach zimowych dodawany jest bodajże krzem, który ma wpływać na miękkość opony w niskich temperaturach. Letnie opony tego dodatku nie zawierają i w niskiej temperaturze twardnieją.
A opony wielosezonowe są za miękkie latem i za twarde zimą (ale nie tak jak letnie).

Opony wielosezonowe nie są złe do miasta, choć słyszałem że ścierają się szybciej niż opony sezonowe, ale znów można zaoszczędzić na wymianach, co też trochę kosztuje, dodatkowo nie trzeba czekać w kolejkach do zmiany opon.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-08-03, 19:14   

Opona zimowa ma sklad mieszanki z ktorej zostala weyprodukowana pewnych charakterystykach.Miedzy innym trwardnienie opony nie wystepuje w temperaturze ponizej zera i nawet kilkustopni mrozu ,cona to sie sklada dobra przyczepnosc do podloza lodu sniegu,mokrego sniegu.Pozatym rozni sie bierznikiem ktory jest zwiekszymi odstepami i sposob jego ulozenia.
Chepica 215

[ Dodano: |3 Sie 2012|, o 19:17 ]
Opona letnia ma zupelnie inny sklad mieszanki z ktorej zostala wyprodukowana.
Swietne warunki trakcyjne na suchej nawierzhni jak niezle na mokrej.Natomiast juz ponizej +6C zaczyna trwardniec i nie nadaje sie do jazdy posniegu lub nawet po asfalcie.Twarda opona nie posiada tej przyczepnosci wniskich temperaturach.
Chepica 215

[ Dodano: |3 Sie 2012|, o 19:20 ]
Opona wielosezonowa jest pol srodkiem dla kieszeni na teraz.
W zimie zdaje egzamin w 55% w lecie zdaje egzamin tylko w 45%.Szybko sie zuzywa i w pewnych sytuacja przy wiekszych predkosciach moze byc niebespieczna.Mam na mysli niemiecki autobhan. Do dojezdzania do pracy zdaje egzamin.
Pzdr.Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
harcerski 

Model Samochodu: Chevrolet
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Wawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2012-11-25, 19:19   

etylinek napisał/a:
print napisał/a:
uniwersalne znow sa do niczego


Dobre uniwersalne opony są lepsze, niż sezonowe średniaczki.



Jeździłem na takich kilka dobrych lat i muszę Ci przyznać rację:)
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-25, 19:49   Opony wielosezonowe.

harcerski napisał/a:
etylinek napisał/a:
print napisał/a:
uniwersalne znow sa do niczego


Dobre uniwersalne opony są lepsze, niż sezonowe średniaczki.



Jeździłem na takich kilka dobrych lat i muszę Ci przyznać rację:)



Witaj,
tak moglo byc i napewno jest na drogach jakie sa wkraju.Asfalty zawieraja duzy ilosci parafiny i sa sliskie,dajac oponom bardzo duze przebiegi.A to sie liczy w kraju.
Zapominajac o bezpieczenstwie.Obecnie kiedy wchodza nowe odcinki prawdziwych autostrad o wlasciwej nawierzchni szybko sie zmieni zdanie i opinia.Wtedy wyjda ulomnosci opon uniwersalnych.Np. wlecie bedziesz grzal wozem dobrze obciazonym 140km/h przez pare godzin to wszystkie "kartoflaki" padna po jednej jezdzie.
Dopiero zycie pokaze kto ma racje.
Pzdr.Chepåika 215.
_________________
Chepica215
 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-07, 14:06   

W którymś z tygodników czy miesięczników motoryzacyjnych był ostatnio test opon wielosezonowych. Porównywane były typowe "zimówki", typowe "letnie" i kilka marek wielosezonowych. Przeczytałem z dużym zaciekawieniem, zwłaszcza że wielosezonówki w większości przypadków testowych wygrywały z zimówkami czy letnimi. Oczywiście, na lodzie czy ubitym śniegu lepsze były zimówki - ale tak naprawdę - ile dni w sezonie zimowym jeździmy po śniegu jako taki czy lodzie? Zazwyczaj jest to błoto pośniegowe lub po prostu mokra nawierzchnia (zwłaszcza drogi w miastach) a na takich lepiej wypadły wielosezonówki. W niskich temperaturach na suchej nawierzchnie tez były lepsze. Oczywiście, można podnosić wiele parametrów testu - ale czy to o to chodzi?
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-12-07, 23:07   

a cenowo jak to wygląda?
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
indyk 


Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 MT + BRC
Wiek: 45
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 50
Skąd: Łódź
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2012-12-07, 23:24   

http://www.opony-auto.pl/...nie-gorsza/116/

poszukaj tego artykułu. Bo tam jest to opisane. Wielosezonowa jest ciut droższa od letnie ale tez i tańsza od zimowej... a w sumie służy za dwie - więc rachunek jest prosty...
_________________
Jazda bez radia w dzisiejszych czasach przypomina zabawę zapałkami siedząc na beczce prochu...
Harry III + Pirat 63cm.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-12-08, 05:10   

Panowie,ten opis odnosi sie do opon zimowych a nie wielosezonowych.Pisalem o nich wczesniej,nabylem je wlecie prosto od producenta porzez deckoline.To ze da sie jezdzic w lecie gdzy nie posiada kolcow nie oznacza ze jest wielosezonowa jest to okreslenie handlowe.
Ta opona ma sklad mieszanki typowo zimowy.Sprobujcie na takich oponacvh w lecie osioagnac 200km/h wziasc sie do pokonywania na autobhan zakretu.Opona bardzo szýbko nabierze temperatury stanie super miekka i stanie sie mieki w zakretach samochod, moga byc rozne cyrkowe figury na jezdni.Dopuki niema powszechnych autostrad to pal szesc ale niemniej jest podwojnie zwiekszone zuzycie w lecie.
Majac porzednio na Camrze rowniez tego typu zimowki faktycznie w czasie powrotu z Alp z zimowiska pod pelnym obciazeniem grzalem na jezdni lekko oblodzonej okolo 160km/h faktycznie nie bylo zadnego problemu.Woz byl naladowany 5 osobami plus sprzet narciarski i na dachu takbox /trumienka/.Byly problemy jak autobhan wychodzil z lasu to trzeba bylo zwalniac do 140km/h gdyz moglo rzucac z lewa na prawo.Tosmy sie troche tego bali.
Kiedys bylismy nad ranem zmeczeni i dochodzilismy w roku2007 za Nurnberg w kierunku na Bregenz,corka prowadzilia 21 lat nikt nie chcial juz prowadzic byla ciezka noc,kazdy jechal tylko po 200km i zmiana za kierownica.Spalem i nagle sie budze gdyz uslyszalem takie miekkie buch,otwieram oczy i widze camra idzie dosc wolno okolo 110km/h snieg wali ze nic nie widac i sa zaspy do okolo 25-30cm wysokosci,nawiewa z pol, te buch to wlasnie byly zaspy spokojnie sioe pytam corki,jak leci czy nie zaszybko,odpowiedz tata mam pelna kontrole nad autem i patrze zaspa juz troche wieksza my buch w nia sie tylko rozpryskue na boki Camra ciagnie rowno na przod,faktycznie nie sprawialo nie niej wrazenia opony wtedy nowe Nokian wlasnie jodelkowe, czyli kierunkowe.W kwietniu zmiana na letnie wytrzymaly tylko na zime 5lat i jeszcze wtym roku corka na nich jezdzi chociaz juz sa prawie do wyrzucenie gdyz bierznik sie zbliza do 5mm grubosci.Przepis mowi wyraznie opona letnia do 1,6mm a zimowa 5mm minimum.
Epica jezdzi na Nokian W-3 sa to typowe zimowki na autobahn uwaga na nich na zakretach,zawsze w zakrecie z przednim napedzie podrag tak jechac aby byl ciag z silknika caly czas nie przymykac gazu za duzo gdyz moga zarzucic czyli auto bedzie ponad sterowne.
Zauwazylem ze obecnej zimy tylnio napedowe BMW sa kalekami jezdza potwornie wolno szczegolnie te z silnikami trocje wiekszymi,natomiast auta przednio napedowe szaleja bez problemow.Mamy juz zime na 4 fajery mroz i snieg pod dostatkiem nawet tutaj w poludniowej szwecji.Osniezanie szaleje. Rano samochody sie podgrzewa z slupka czyli juz nie maja na sobie lodu i sniegu i cieplutko wnich jak w domku.Oczywiscie ten kto ma slupek z pradem.Wystarczy nastawic zegar na 3 godziny przed startem i odjazdem.
Pzdr.Chepika 215.
P.SA Cieszcie sie ze to nie w Europie;
http://video.se.msn.com/w...-tram/1jjwcr9cy
http://video.se.msn.com/w...%257c%257c%257c
_________________
Chepica215
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-06-12, 20:56   Opony całoroczne do Cruze

Witam.
Chciał bym uzyskać od Was opinię na temat opon całorocznych w Cruze. Na wyszukiwarce jako pierwsza, najtańsza i zadziwiająco posiadająca wiele dobrych opinii jest opona Nexen. Roczny planowany przebieg to 10kkm, głównie w mieście, czasem wypady za miasto, sporadycznie gdzieś dalej. Mam taki chytry plan, odsprzedać 2 letnie Hankooki letnie na stalówkach, kupić alu 16 w oryginale wraz z całorocznymi oponami. Wielokrotnie czytałem w necie, że opona powinna posiadać homologacje producenta auta. Ma ktoś namiary na taka do Cruza? Czy po prostu mam się kierować osiągami i wagą samochodu? i jeszcze jedno mam nakrętki do stalowych kół GM. Czy oryginalne alu przedliftem 16" mają takie same nakrętki? Stożkowe?
Dzieki za odp.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-06-12, 22:42   

pool80 napisał/a:
opona powinna posiadać homologacje producenta auta.


Nie opona, tylko rozmiar opony dobrze by było jakby był zgodny z homologacją.
Przy delikatnej jeździe całoroczne wystarczą. Tylko nie wiem czy te nexeny to naprawdę taki dobry wybór...
 
     
irvingmorg 

Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2014-06-12, 22:50   

W homologacji mojego Cruza zespól opona/koło mam 205/60 R16 92H. Producent dopuszcza zmianę opon na (w instrukcji opisane możliwe kombinację). Myślę że indeks prędkości i nośności powinien być co najmniej 92 H lub wyższy.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-06-12, 23:18   

Nośność wystarczy 91, bez względu na nadwozie i silnik.
Wyższego nie ma sensu wstawiać bo będzie tylko twardziej i drożej.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
viperszn 

Model Samochodu: Cruze SW 1.6 LT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 22
Skąd: Szczecin
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-06-12, 23:22   

Jeżeli mogę coś dodać to także uważam, że nexeny to chyba nie najlepszy wybór. Kiedyś w Lanosie miałem Navigatory 2 Dębicy i byłem bardzo mile zaskoczony jak one się zachowywały na śniegu. Jeżeli miałbym kupować całoroczne to stawiałbym na Dębice
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: