Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
[T200] Check Engine P1382 i P1403
Autor Wiadomość
robinzim 
robinzim

Model Samochodu: AVEO 1.2 2005r
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-04-04, 12:25   [T200] Check Engine P1382 i P1403

Witam.

Od dwóch lat borykam się z tymi błędami P1382 i P1403.
Byłem u trzech elektryków kasowali błędy a po kilku kilometrach znów się pojawiają. Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i nic nie pomogło. Jeżdżę z zaświecona kontrolką i trochę mnie to irytuje, czy nie szkodzi silnikowi. Kupiłem Elm 327 i teraz sam kasuje błędy, ale po kilku kilometrach znów wskakują. Co robić?.

Pozdrawiam.
_________________
Rob77
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-04-04, 13:15   

P13xx odnosi sie do ukladu zaplonowego/wypadania zaplonow, a blad 14xx
dotyczy kontroli emisji spalin.

P1382 Rough Road Data Invalid (Non ABS) Cnl
P1403 Exhaust Gas Recirculation Valve Failure E

pozdravka
Ostatnio zmieniony przez chevy_power 2014-04-04, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
aragornik

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-05-14, 12:10   P1382 + Sonda Lambda

Witam

Jestem posiadaczem AVEO 1.2L 8V z 2004 roku.

Ostatnio okazało się, że ktoś odlutował diodę od check engine. Oczywiście po jej przylutowaniu okazało się, że ciągle się świeci i mamy trochę błędów w komputerze.

Na początek mamy błąd P1382, który opisany jest jako błąd czujnika ABS ( gdzie moje auto nie jest wyposażone w ABS ). Wyczytałem jednak, że może być to błąd czujnika wału korbowego. I czy jeżeli tak to w grę wchodzi tylko wymiana czy też można próbować jakoś inaczej zdiagnozować ?

Dodatkowo czasami pojawiają się błędy związane z sondą lambda (przerwany obwód grzałki i coś jeszcze innego ) i fakt 2 sonda stoi ( napięcie praktycznie cały czas 0.760 )

I teraz najważniejsze pytanie czy ten błąd P1382 może mieć wpływ na pracę sond czy też to są kompletnie oddzielne sprawy ?
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-05-14, 12:36   

Trochę poczytać:
http://forum.chevrolet.or...t=1382&start=15

:-)
 
     
aragornik

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-05-29, 11:13   

To powrócę do tematu. Niestety wymiana czujnika, czyszczenie styków itp nie przyniosły rezultatu. Po 3-4 odpaleniu silnika błąd powraca i ciągle jest magiczne "check engine". Jakieś mądre pomysły ?:)
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2014-05-30, 09:39   

Witam.

Sam mam taki problem (od czasu kupna) i dalej go nie rozwiązałem. Też wymieniałem czujnik i tez to nic nie dało. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś feler w oprogramowaniu w naszych AVEO.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-05-30, 10:21   

BS napisał/a:
Zastanawiam się czy to nie jest jakiś feler w oprogramowaniu w naszych AVEO.


Coś w tym jest co napisałeś. W temacie Check Engine swoje problemy zgłaszają właściciele T200 sprzed facelifta, czyli 2004 i 2005. Możliwe, że coś jest na sofcie i w późniejszych modelach udoskonalili go. Ale trzeba by podjechać do ASO lub kogoś kto miałby komputer z softem, żeby to potwierdzić.
Ale myśl do rozwinięcia dobra, wydaje mi się.
 
     
aragornik

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-06-09, 07:30   

Panowie spróbujcie zrobić coś co wygląda na głupotę, ale na pierwszy rzut oka wskazuje, że mi pomogło. A mianowicie pod lewym kołem jest czujnik ABS ( tak wiem nie mamy ABS:D ) jednak jego wymiana dała mi to, że na chwilę obecną od piątku nie mam błędu (przejechane ~30-40kmow) a tak to zawsze był po ~2-5 kmach. Być może to tylko szczęście w połączeniu z tym co wszyscy pisali czyli czujnikiem wału a może nie. Jak pojeżdżę trochę więcej to jeszcze potwierdzę czy mam błąd czy też nie.
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2014-06-09, 21:05   

Witam.

To mnie zaskoczyłeś-ja cały czas myślałem, że to albo właśnie czujnik ABS albo licznik kilometrów-a tu taka niespodzianka :D . Gdyby okazało się prawdą i po wymianie tego elementu wszystko będzie działać to będziesz moim MISCZEM przez duże SZ-y i CZ-y :D :D :D . Chciałem się tylko spytać jaki jest kod tej części, jaki element kupiłeś (nowy czy używany), jak to wygląda wizualnie i czy przysporzyło Ci dużo problemów wymiana tego elementu????? Może masz jakieś foto z wymiany lub jakieś porady??? I najważniejsza pytanie-jak na to wpadłeś, że to może być ten element?? :D Pozdrawiam i trzymam kciuki za powodzenie tej misji bo ja mam dokładnie ten sam problem z moim AVEO Co Ty.
 
     
aragornik

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-06-10, 12:25   

To wbrew pozorom jest normalny czujnik ABS (a przynajmniej tak twierdzi znajomy mechanik :) i tak też był opisany na allegro ) . Jeżeli można to umieszczę tutaj linka do aukcji allegro ( koszt ~60zł ) a jeżeli nie to podeślę Ci na PW to co kupiłem. Jeżeli chodzi o wymianę to robił również to ten mechanik i zeszło ~20 minut i jedyny problem był z wybiciem starego czujnika ( pozostała wersja młotek + dłuto ). Natomiast to ja wpadłem to na zasadzie nie mieliśmy już pojęcia WTF i pomierzył mi znajomy właśnie czy jest przejście i nie było :) . Na chwile obecną kmy przybywają i błędu nie ma. Będzie trochę chłodniej w weekend to podłącze sobie pod komputer i zobaczymy czy coś pokazuje jednak ikonki nie ma :)
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2014-06-10, 13:27   

No to super :D :D :D . Liczę na to, że wszystko będzie ok i ja również będę mógł zastosować ten patent u siebie. Tak czy owak jak byś mógł to podeślij mi wszelakie aukcje i linki do stron, z których korzystałeś- będę Ci bardzo wdzięczny. Mieliście jakiś problem z podpięciem kabli i czy zdejmowane było lewe nadkole aby dostać się do wiązki czy nie?? Pozdrawiam.
 
     
aragornik

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-06-11, 05:47   

Zdjęte było tylko koło i tyle. Z tego co widziałem to czujnik jest wpięty w nadkole ( wyjęcie jest proste ) + siedzi w takiej jakby obejmie przy kole. I jedynym problemem było wyjęcie i włożenie go ( zapieczony w cholerę. ) . Tak na prawdę przy skończeniu się pomysłów po prostu wzieliśmy miernik i sprawdziliśmy przejście w czujniku.

Na PW wysyłam Ci linka do aukcji na allegro co kupiłem ten czujnik a jeżeli jakiś mod / admin może potwierdzić, że mogę na ogólnym to i tutaj wstawię.

Niestety PW wysłać nie mogę jednak mam nadzieję, że żaden admin mnie nie zabije :) http://allegro.pl/czujnik...4254300076.html

Jednak zanim kupisz to pomierz sobie czy czujnik ma przejście bo teoretycznie według znajomego mogły to być też równie dobrze kable prowadzące dalej a nie sam czujnik.
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2014-06-11, 10:31   

Super-dzięki za link do aukcji. Na pewno się przyda (chyba nawet zaryzykuję kupno bo nie kosztuje wiele i ma sprzedawca ich dużo). Mam pytanie- czy u Ciebie jest też tak bardzo zardzewiała ta koronka (ring) z 47 zębami na półosi z której czujnik "czyta" obroty???

Teraz pytanie do ogółu forumowiczów z innej beczki- jeśli to czujnik ABS- do czego może być podpięty skoro nie ma całej reszty bebechów związanych z ABS, jakie dane może podawać do komputera samochodu, że zakłóca cykl pracy silnika??
 
     
aragornik

Model Samochodu: Aveo 1.2 2004r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-06-11, 11:48   

odpowiadąc na PMA ( bo nie mogę wysyłać - limit 10 postów )

Dokładnie ten kupiłem :) Jako kupujący A....7 :) Ten polecił mi właśnie znajomy mechanik. Jednak jak mówie najpierw pomierz czy masz przejście bo też według infa co dostałem mogły to być dalsze kable.

Jeżeli chodzi o pytanie to nie do końca wiem o jakiej koronce mówisz.

Natomiast o to co ten czujnik robi to sam chciałbym to wiedzieć :)
 
     
BS 


Model Samochodu: T 200 Chevrolet Aveo z 2004 roku 1.2 V8 72 KM
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 81
Skąd: Polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 16/16
 100%
Wysłany: 2014-06-11, 12:34   

Dzięki za info odnośnie aukcji na alledrogo :D .
Cytat:
Jeżeli chodzi o pytanie to nie do końca wiem o jakiej koronce mówisz.
Chodzi mi o ten element:

KORONKA


Widok na element założony:


Znalazłem linki do stron www apropo jak działa taki czujnik i o ich rodzajach:

LINK 1
LINK 2

Dodatkowo znalazłem na tej stronie LINK taką o to informację:
Cytat:
Czujnik prędkości kątowej koła (niezbędny do działania ABS, ESP, ASR, MSR), wykrywając zbyt dużą prędkość koła lub jego poślizg oprócz wpływu na zawory systemu ABS może poprzez jednostkę sterującą wymusić zmianę parametrów pracy w układzie zasilania.


Sugerowało by to trafność Twojej diagnozy i wymiany tego czujnika ABS :) .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: