Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Samochód gaśnie na wolnych
Autor Wiadomość
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-05-26, 17:40   Samochód gaśnie na wolnych

Witam!
Proszę o pomoc bo kompletnie nie mam pojęcia co może być (mało ,że ja ale 4 mechaników nie wie i każą tylko wymieniać części). Problem polega na tym ,że samochód gaśnie na wolnych obrotach. Nie gaśnie zawsze ,czasem mogę jeżdzić tydzień dwa i jest w porządku a czasem kilkanaście razy dziennie. Bez względu na to czy jest ciepły czy zimny. Obroty spadają i silnik gaśnie,jak chcę ponownie odpalić to nie raz moge normalnie a innym razem muszę przytrzymać obroty delikatnie i odpalę. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Samochód Chevrolet Lacetti 1,6 Automat.
Może ktoś potrafi pomóc ?
_________________
Seba
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-05-26, 19:20   

Możliwe, że silniczek krokowy do przeczyszczenia lub ewentualnie do wymiany. Koszt wymiany w 300 ziko powinien się zamknąć. Silnik krokowy jest odpowiedzialny m.in. za odpowiednie podawanie obrotów na jałowym.
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-05-26, 22:00   

Dziękuje za odpowiedz. Z tego co wiem to u mnie nie ma silniczka krokowego.
Bardzo proszę o inne sugestie.
_________________
Seba
 
     
Zjak 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 35
Skąd: Lublin
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 8/11
 72%
Wysłany: 2014-05-27, 16:57   

Czy pompa paliwowa była sprawdzana? Nie znam jej budowy, ale czasem błaha przyczyna sprawia kłopoty. :shock:
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-05-27, 17:19   

Nie była sprawdzana....ale mechanik stwierdził ,że ciśnienie paliwa jest dobre (na podstawie odczytu z komputera) W ogóle stwierdził ,że wszystkie parametry są prawidłowe również odczyt danych z analizatora spalin.
_________________
Seba
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-06-02, 19:36   

Witam ponownie!
Naprawdę nie ma tu specjalistów od Lacetti ? Żadnych osób mających pojęcie na ten temat,a może brak chęci żeby pomóc ?
Panowie (a może jakieś Panie) pięknie proszę o dyskusje na ten temat bo chyba dość ciekawy.....skoro nikt nic nie wie.
_________________
Seba
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-06-02, 23:18   

Sebastian1977 napisał/a:
Z tego co wiem to u mnie nie ma silniczka krokowego.


Potwierdziłeś brak silniczka krokowego w swoim aucie?
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Domniemywam, że nie jest w gazie.
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-06-03, 10:02   

Tak,u mnie nie ma krokowca.
Filtra paliwa nie wymieniałem.Myślisz,że "zanieczyszczony" filtr może dawać takie objawy ?
Dokladnie,nie jest zagazowany.
_________________
Seba
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-06-03, 10:08   

Z filtrem paliwa jest taka możliwość. Jak filtr zapchany to nie przepuszcza wymaganej ilości paliwa do układu i silnik się może przyduszać na wolnych obrotach, wtedy gdy pompa ciągnie minimum paliwa.

Z tego co się orientuje filtr powinien iść do wymiany co 60 tys. km
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-06-03, 10:16   

Dzieki piękne,to nie jest aż tak duży koszt tym bardziej,że wychodzi na to iż powinien być już wymieniony. Faktycznie na logikę wtedy komputer błędu nie zarejestruje-prawda?
_________________
Seba
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-06-03, 11:14   

Sebastian1977 napisał/a:
Faktycznie na logikę wtedy komputer błędu nie zarejestruje-prawda?


Komputer sprawdza pracę po obwodach elektrycznych a filtr paliwa jest częścią mechaniczną, więc może nie wykazać błędu na filtrze (na pompie paliwa tak). Przy obrotach silnika takich jak do jazdy (tj. pow. 1000/min) pompa będzie ssała więcej paliwa do układu przez co więcej paliwa przejdzie przez filtr. Przy obrotach jałowych niska moc pompy może po prostu nie wyrabiać przy zatkanym filtrze i występują braki paliwa w układzie.
Niestety w motoryzacji czasem usterki trzeba lokalizować metodą prób i błędów, więc nie gwarantuję, że to filtr paliwa, ale jeśli go dawno nie wymieniałeś to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że znaleźliśmy przyczynę.
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-06-03, 12:35   

Dokładnie,nigdy mi nie zgasł jak był "w obrotach" czy na ssaniu.
Widzę skromny jesteś "....znaleźliśmy.." ;-) - :-) ja i mechanicy na to wpadliśmy. Wiem,oczywiście nie wiadomo dotąd aż sie nie sprawdzi-więc robię zakup i wymiana. Dam znac :lol:
_________________
Seba
 
     
Sebastian1977 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1,6
Wiek: 47
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: okolice Krakowa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2014-06-29, 20:08   

Witam!
Obiecałem ,że dam odpowiedz czy coś się zmieniło :-)
Wymieniłem fitr paliwa (tak jak mi poradził chevy_power ) zaraz na drugi dzien. Od czasu wymiany filtra samochód nie zgasł ani razu !! !
Dziękuje chevy_power za poradę ! Jestem natomiast poważnie zniesmaczony "fachowością" mechaników w mojej okolicy (przypominam cztery zakłady mechaniczne-w tym niby dwa "profesionalne" serwisy) . Nie wiem...pojąć nie mogę jak może osoba nazywająca się mechanikiem tego nie sprawdzić.
Właśnie ze względu na powyższe potrzebne są takie fora.
Pozdrawiam.
_________________
Seba
 
     
Paweł86 

Model Samochodu: Aveo
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 33
Skąd: Knurów
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 6/11
 54%
Wysłany: 2015-10-15, 21:57   

Witam ja mam to samo wymieniłem filtr na PP 905/3 i dalej są takie objawy jak miał
Sebastian1977
 
     
kjas 

Model Samochodu: Lacetti 1,6+lpg Stag4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 111
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 11/20
 55%
Wysłany: 2015-10-17, 16:40   

Jest jeszcze jeden filtr paliwa bezpośrednio w pompie .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: