Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie podczas przyspieszania - Cruze 1.8
Autor Wiadomość
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-04-19, 14:31   

wszim napisał/a:
A co zrobili? Wgrali nowszy soft? A co w sprawie klimy?


Nie wnikałem, nie miałem czasu. A w recepcji nie mogli rozczytać zapisków mechanika ;)
Auto podlegało jakiejś akcji serwisowej, ale czy to akurat tego dotyczyło, nie wiem.
Co do klimy, to wg ASO wszystko działa poprawnie.
Pani z centrali przestała odpowiadać na maile.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
kos731 


Model Samochodu: CHEVROLET CRUZE 1.8 LS+, BRC
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 37
Skąd: RYBNIK
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 10/11
 90%
Wysłany: 2014-05-01, 11:46   

Witam.
Miałem podobny problem,auto w przedziale 2800-3500 obr/min miło odczuwalną dziurę w przyspieszeniu. Pojechałem na hamownie i faktycznie w tym przedziale obrotów był wyraźny spadek mocy. Wziąłem wykres i wio do serwisu. Panowie praktycznie natychmiast zdiagnozowali wadliwy kolektor dolotowy który prawie natychmiast wymienili (mieli na stanie, ponoć zdarzały się takie przypadki)
Po naprawie z ciekawości znowu udałem się na hamownie (choć odczuwalnie była różnica na plus)
Na hamowni na wykresie wyszło że dziura znikła tylko jest lekkie spłaszczenie wykresu ale to przy zmiennych fazach rozrządu jest nieuniknione.
Także atakujcie ASO bo można to usunąć :->
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2014-05-01, 11:59   

Też będę się musiał wybrać do ASO. U mnie sam odczuwam zmianę faz rozrządu przy około 2500 obr. i gdzieś trochę powyżej 3500 obr. i jest to takie jak by zdławienie silnika. Po za tym występuje poszarpywanie przy około 1400 obr. tak jak by silnik dostawał złą mieszankę. Czuć to stanowczo na 4 biegu jak się jeździ po mieście około 50 km/h. O dziwo na tempomacie chyba się aż tego tak nie odczuwa. Będę im jeszcze wypominał, że według mnie hałas od silnika w kabinie jest jednak nieco za duży jak dla mnie. W laczku było o wiele ciszej jakimś cudem ...
I od razu się zapytam czy u was też jest odcięcie przy 6500 obr/min i nie ma takiego charakterystycznego wut, wut, wut i skakania obrotomierza tylko zapala się wam kontrolka zmiany biegu i jest taki efekt jak by utrzymywał stałe obroty silnika ?
 
     
pelaswww 

Model Samochodu: Cruze 5d LT 1.8 LPG
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 14
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2014-05-18, 23:23   

czołem

nie znam się na zmiennych fazach rozrządu
zajrzałem na forum, bo wlasnie zaplił się check engine
ostatnio w dłuższych trasach zauważyłem makabryczny spadek mocy, nigdy nie był demonem przyspieszeń, ale potrafił jak diesel z 2000 ciągnąć,
teraz na zimnym silniku jest normalnie, krótkie odcinki do pracy, ale po dłuższym korku, albo jak się porządnie ugrzeje można powiedzieć, że wogóle przestaje ciągnąć, tzn przyspiesza, ale ale trzeba się mocno napocić, a i emocji co nie miara, zdarzyło się trzy razy, a wczoraj check pięknie bursztynowo
też mi się zdaję, że wydech jest głośniejszy, ale w kabinie, bo z kanału wydaje się być ok
objaw nie jest uzależniony od rodzaju paliwa,
co do szarpania, mam od początku, od nowości (dobijam do 29 tyś.), pół sekundowy spadek mocy, lekkie szarpnięcie w okolicach 2000-2500 obrotów, nie zwróciłem uwagi czy powyżej 3500 się powtarza (jak wspominaliście), do tej pory przypisywałem to włączonej klimie, ale taki ze mnie mechanik... klima "na stałe" osłabiła by motorek, teza o fazach ma więc sens
daje w tym tygodniu na przegląd, wspomnę o problemie, zobaczymy co powiedzą
 
     
sobior 

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE LTZ+ 1,8
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
Wysłany: 2014-06-06, 20:07   

Mam podobny albo ten sam problem. Od czasu do czasu mam taki objaw szarpania i jak by samochód miał zaraz zgasnac. Dławi sie jak by sie dusił po kilku lub kilkunastu sekundach problem mija. Dzisiaj zostawiłem samochód z opisem tej usterkowość Aso Auto zoliborz w Warszawie zobaczymy co powiedzą.
_________________
 
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-06-06, 20:12   

sobior napisał/a:
Mam podobny albo ten sam problem. Od czasu do czasu mam taki objaw szarpania i jak by samochód miał zaraz zgasnac. Dławi sie jak by sie dusił po kilku lub kilkunastu sekundach problem mija. Dzisiaj zostawiłem samochód z opisem tej usterkowość Aso Auto zoliborz w Warszawie zobaczymy co powiedzą.


Ja wybieram się w środę.
Auto robi kangurki po puszczeniu gazu i potem po ponownym wciśnięciu.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
sobior 

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE LTZ+ 1,8
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
Wysłany: 2014-06-22, 17:09   

U mnie nic nie znaleźli. Powiedzieli ze u nich jak jeżdżą problem nie występuje. Odebrałem swojego "gruza" i podirytowany dałem ogłoszenie i sprzedałem. Napisałem o tym w innym poście rowniez o tym co wpłynęło na moja decyzje.

Ciekawy jestem czy u Ciebie się Aso jakoś wyjątkowo popisało ?
_________________
 
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-07-07, 19:28   

Jeśli to nie tajemnica, to w jakich pieniążkach udało Ci się opchnąć strucla? Mój jest z IX/13 i mam jeszcze 2 lata spłacania leasingu, ale też wysoką opcję wykupu (ok. 13 tys. zł). Zastanawiam się już teraz, czy nie lepszym wyjściem będzie zostawić samochód dla banku, niż dokładać jeszcze tę kwotę do interesu i później użerać się z niesprzedawalnym gratem.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-07-07, 20:37   

A cóż takiego się dzieje, że Cruzem nie daje się jeździć?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2014-07-08, 16:01   

Zasadniczym problemem jest to samo co u kolegi Sobiora: kwestia skrzyni biegów, a właściwie jej "nieusuwalnej" przez ASO wady fabrycznej, występującej w 1.8 MY 2013. O pozostałych sprawach możesz poczytać w moich postach, chociaż przy skrzyni to głupstwa...
_________________
JohnnyBeGood
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-07-08, 16:39   

Odpukać w niemalowane! Bo u mnie skrzynia pracuje wyśmienicie.
Miałem Ople i Lacetti - w tamtych wkładanie biegów nie należało do przyjemności :)
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
sobior 

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE LTZ+ 1,8
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
Wysłany: 2014-07-08, 23:15   

W sumie tajemnica żadna ja swojego ceniłem ;) miałem najbogatsza wersje jaka mozna było zamówić w 2012 r ze wszystkimi opcjami, udało sie i sprzedałem za 50000 zł. Samochod ładny ale wady niestety miał o których wspominałem tez w swoich postach i bałem sie ze po zakończeniu gwarancji bedą duże koszty serwisu chociażby wymiana skrzyni i inne .... Dodatkowo dowiedziałem sie od znajomego z GM ze lada chwila W Eurotax bedzie zmiana cen Chevroletow ze względu na decyzje dot wycofania sie z Europy, nie chciałem wiec wiecej tracić i ryzykować jeżdżąc samochodem z ukrytymi wadami bo Aso w okresie gwarancji zbywa klienta a po okresie gwarancyjnych to bym sie przewrócił jak bym usłyszał rachunek ...
Pozdrawiam i powodzenia JohnnyBeGood, musisz wszystko dobrze skalkulować. Mi sie udało ;) i czekam na nowy samochod ;)
_________________
 
 
     
gck01 

Model Samochodu: cruze 1,8 LT+
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 105
Skąd: WARSZAWA
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 5/20
 25%
Wysłany: 2015-06-08, 07:34   

koledzy i koleżanki a u mnie zauważyłem że jak jadę na 1 biegu w zakresie obrotów do 1700 gdy chce delikatnie i płynnie przyspieszyć odczuwalne jest lekkie szarpanie samochodu. szczególnie jest to uciążliwe gdy jedziemy w korku i posuwamy się powoli. to normalne zachowanie tego silnika czy warto udać się do serwisu- samochód jeszcze na gwarancji.
 
     
nucha2 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 76
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 11/16
 68%
Wysłany: 2015-06-08, 07:50   

gck01 napisał/a:
koledzy i koleżanki a u mnie zauważyłem że jak jadę na 1 biegu w zakresie obrotów do 1700 gdy chce delikatnie i płynnie przyspieszyć odczuwalne jest lekkie szarpanie samochodu. szczególnie jest to uciążliwe gdy jedziemy w korku i posuwamy się powoli. to normalne zachowanie tego silnika czy warto udać się do serwisu- samochód jeszcze na gwarancji.


Mam dokładnie to samo tylko w silniku 1.4T. Strasznie mi to działa wtedy na nerwy. Zdarza sie to bardzo rzadko ale niedługo mi się gwarancja kończy i nie wiem co robić. Jak sobie pomyśle że zaczną wszystko rozbierać i za pewne dokładnie wszystkiego nie złożą to mam wątpliwości czy to w ogóle zgłaszać. Jeszcze co zauważyłem niepokojącego to to że dość często podczas szybkiej zmiany biegów z 1 na 2 słychać delikatne haczenie biegów. Czy to zły objaw czy nie zwracać na to uwagi?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-06-08, 09:06   

nucha2 napisał/a:
1 na 2 słychać delikatne haczenie biegów

wiesz to nie jest "normalne" zachowanie skrzyni biegów -o ile powiedzmy, że wsteczny może czasami haczyć o tyle biegi do "przodu" są synchronizowane i to że haczą to świadczy według mnie o ich złym działaniu ... fakt, że istotny też jest przebieg ale pewnie w okolicach 50kkm zrobiłeś nim... ja mam 99kkm z lekkim haczykiem i ze skrzynią nic się nie dzieje - jedynie wsteczny czasami jak chcę go szybko włączyć to rzeczywiście potrafi "haczyć"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: