Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 13:18
Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków
Autor Wiadomość
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-03-04, 20:53   

Znam ten temat na przykładzie Astry 4.
Pierwszy przypadek dotyczy plastikowej osłony tylnego amortyzatora, która w Cruze jest zamontowana elastycznie i u mnie nie wydaje takich dzwięków jak to jest pokazane na filmie.
W drugim przypadku, gdzie luzy zacisków hamulcowych skasowano za pomocą sprężyn, to rozwiązanie jest skuteczne, tylko ja mam czarne alu 17”przez które będzie widać te sprężyny i nie będzie to dobrze wyglądać. W tym przypadku luzy zacisków muszę skasować inną metodą.
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2014-04-25, 07:16   Re: Wymiana klocków tył - tylnie klocki w Cruze wymiana

U mnie klocki piszczą w czasie jazdy. Na początku nie, ale już po kilku km piszczą non stop.
Gdy wcisnę pedał hamulca lub pociągnę za ręczny, cichną.
Czy wystarczy tylko oczyścić zaciski, czy klocki raczej do wymiany?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2014-04-28, 00:27   

mario78 napisał/a:
TRW mam na przodzie
Obrazek
Obrazek

mario: gdzie kupiłeś klocki TRW i ile dałeś?

Planuję zmianę w najbliższym czasie.

pozdr
_________________
KAI
 
     
sobior 

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE LTZ+ 1,8
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 2/16
 12%
Wysłany: 2014-06-05, 23:29   

Ja klocki przód miałem wymienione na trzecim przeglądzie 45tkm ale zanim zostały wymienione serwis do mnie zadzwonił i poinformował mnie ze mam klocki na jakieś 5 tys km jeszcze i co maja robić. Zdecydowałem sie wymienić bo szkoda mi było pozniej dodatkowego czasu na jazdy do serwisu zeby wymienić klocki a tez nie wiedziałem gdzie bede za 5 takim rożnie w życiu bywa ;) . Gdybym jednak wiedział ze pojawia sie problemy ze skrzynia to bym pewnie je dotarł do końca. Jutro jadę do Aso w sprawie skrzyni ale to w innym wątku :) . Z tylu klocki oczywiście jeszcze nie wymieniane.
_________________
 
 
     
adaśko 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 95
Skąd: podlaskie
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 14/19
 73%
Wysłany: 2014-11-02, 19:49   

a ktoś wymieniał może klocki z tyłu?zastanawiam się nad TRW lub FERODO.mi też z lewej strony z tyłu popiskują klocki ale rozebrałem bały zacisk i przeczyściłem a później przesmarowałem i może to pomoże ale klocki już niedługo będą nadawać się do wymiany.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-11-02, 22:35   

mi też popiskują, lewy tył. Obecnie aso założyło mi trw :-/ ale popiskuje jak nie hamuje....przy małych prędkościach, drażni mnie to strasznie
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-11-03, 08:06   

kolego adaśko ja wymieniłem u siebie tył przy przebiegu 81 kkm ( tylko dlatego bo prawa strona zdarła się do zera a lewa była jeszcze do jazdy na jakieś 20kkm) i ja kupiłem klocki oryginalne ( z pieczątką GM w ASO) kosztowały coś koło 250zł ze zniżką i generalnie jestem zadowolony - oglądałem inne "firmowe" i różniły się detalami które później mają prawo wyjść - czyli np. dostałem cały komplet nowych blaszek i był one bardziej giętkie od starych oraz co najważniejsze nowe klocki GM mają od strony tłoczka taśmę dwustronną i przyklejają się.
sama wymiana jest dziecinnie prosta i ogranicza się do dwóch kluczy... nie wiem za co ASO bierze 650zł ( tyle mi krzyknęli jak się zapytałem o koszty z robocizną...)
 
     
adaśko 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 95
Skąd: podlaskie
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 14/19
 73%
Wysłany: 2014-11-03, 11:44   

z tego co oglądałem na allegro to TRW też mają tą gumową taśmę i blaszki w komplecie więc nie wiem czy warto przepłacać za oryginał a co do wymiany to wiadomo że sam wymienię bo to żadna filozofia.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-11-07, 13:15   

Klocki na przednią oś do Cruze, w zamienniku podawane są do 15 lub 16". Chodzi tutaj nie o rozmiar felgi, lecz o rozmiar układu hamulcowego np. - Bosch 15". Taki Mam układ w moim Cruze a tarcza w nim ma średnicę 276mm. W zamienniku klocki kupiłem do nich TRW GDB1843. nie posiadają one w zestawie blaszek do jarzma. Zamiennik TRW GDB1847 jest do układu 16" z tarczami 300mm i tam blaszki są w zestawie. Klocki TRW mają okładzinę zapobiegającą piszczeniu oraz czujnik dźwiękowy zużycia klocka.
 
     
adaśko 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 95
Skąd: podlaskie
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 14/19
 73%
Wysłany: 2014-11-08, 20:29   

nie wiem jak z przodu ale z tyłu to mam nadzieję że idzie jeden rodzaj klocków hamulcowych.A w dieslu 163KM jakie idzie z przodu układ hamulcowy?
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-11-08, 21:51   

Ja zmierzyłem tarcze miarką a potwierdziłem
w aso
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-11-13, 11:48   

Po 50K km oryginalne klocki przód były jeszcze nie do końca zjechane, ale nie nadawały się do dalszej jazdy. Czujnik akustyczny jeszcze nie dawał znać, jednak piszczało mi lewe koło po rozgrzaniu układu, nie hamując. Koło się nie grzało. Okazało się że klocki się rozwarstwiały. Rozmawiałem z dość zorientowanym mechanikiem, który twierdzi, że klocek który już się kończy, może się: 1/ wykrzywiać od temp, 2/ może haczyć, układając się pod kątem i przez to ścierać nierówno. 3/ może wreszcie się po prostu nie wytrzymać i się rozwarstwiać. 4*/ cienki klocek powoduje większy luz na prowadnicy jarzma i może to powodować stuki w zawieszeniu, znane z innych tematów forum.
Co do tarcz, to miały wyraźne ranty, na 1,5 do 2mm od zewnętrznej. jak się okazało od wewnątrz był tak na 1mm. Nie zmierzyłem, tak na oko. Wg. zaleceń producenta tarcze do wywalenia. Mechanik stwierdził, że jeszcze by objeździły z nowymi klockami, po zeszlifowaniu rantów. "Nie takie ludzie mają zjechane i nie chcą zmieniać." - mówił. Ja jednak zmieniłem na Brembo 09.B355.10. Klocki dobrałem TRW GDB1843 brak blaszek do jarzma w zestawie. Na razie pełne zadowolenie. Mechanik polecił przez 200km nie szaleć z hamowaniem. tarcza b gładka i może się ślizgać i szklić.
Moje odczucia odnośnie zużycia oryginalnych tarcz, są takie, że za szybko się ścierają. Może przez twarde oryginalne klocki.
Jeżeli będziecie dobierać klocki, czy tarcze na przód do Cruza, to występują 2 rodzaje układów 15" z tarczą 276mm oraz 16" z tarczą 300mm. łatwo sobie to sprawdzić samemu. Można też przedzwonić do aso i sprawdzić po Vinie.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-11-23, 11:34   

FERODO na przód,
zobaczymy jak będą pylić w stosunku do OEM-u, efektywność hamowania, oraz ile km wytrzymają.





_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2014-11-23, 15:11   

Próbował ktoś może klocki ceramiczne ? Podobno mniej pylą i starczają na dłużej :roll: .

http://www.autoanything.c...mic-brakes.aspx
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2014-11-23, 22:42   

berpa napisał/a:
starczają na dłużej .
A tarcze starczą na? Na pewno będą piszczeć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: