Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 13:18 |
Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków |
Autor |
Wiadomość |
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-04, 20:53
|
|
|
Znam ten temat na przykładzie Astry 4.
Pierwszy przypadek dotyczy plastikowej osłony tylnego amortyzatora, która w Cruze jest zamontowana elastycznie i u mnie nie wydaje takich dzwięków jak to jest pokazane na filmie.
W drugim przypadku, gdzie luzy zacisków hamulcowych skasowano za pomocą sprężyn, to rozwiązanie jest skuteczne, tylko ja mam czarne alu 17”przez które będzie widać te sprężyny i nie będzie to dobrze wyglądać. W tym przypadku luzy zacisków muszę skasować inną metodą. |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-04-25, 07:16 Re: Wymiana klocków tył - tylnie klocki w Cruze wymiana
|
|
|
U mnie klocki piszczą w czasie jazdy. Na początku nie, ale już po kilku km piszczą non stop.
Gdy wcisnę pedał hamulca lub pociągnę za ręczny, cichną.
Czy wystarczy tylko oczyścić zaciski, czy klocki raczej do wymiany? |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-04-28, 00:27
|
|
|
mario: gdzie kupiłeś klocki TRW i ile dałeś?
Planuję zmianę w najbliższym czasie.
pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
|
sobior
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE LTZ+ 1,8
Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 67 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-06-05, 23:29
|
|
|
Ja klocki przód miałem wymienione na trzecim przeglądzie 45tkm ale zanim zostały wymienione serwis do mnie zadzwonił i poinformował mnie ze mam klocki na jakieś 5 tys km jeszcze i co maja robić. Zdecydowałem sie wymienić bo szkoda mi było pozniej dodatkowego czasu na jazdy do serwisu zeby wymienić klocki a tez nie wiedziałem gdzie bede za 5 takim rożnie w życiu bywa . Gdybym jednak wiedział ze pojawia sie problemy ze skrzynia to bym pewnie je dotarł do końca. Jutro jadę do Aso w sprawie skrzyni ale to w innym wątku . Z tylu klocki oczywiście jeszcze nie wymieniane. |
_________________ |
|
|
|
|
adaśko
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 95 Skąd: podlaskie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-11-02, 19:49
|
|
|
a ktoś wymieniał może klocki z tyłu?zastanawiam się nad TRW lub FERODO.mi też z lewej strony z tyłu popiskują klocki ale rozebrałem bały zacisk i przeczyściłem a później przesmarowałem i może to pomoże ale klocki już niedługo będą nadawać się do wymiany. |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-11-02, 22:35
|
|
|
mi też popiskują, lewy tył. Obecnie aso założyło mi trw ale popiskuje jak nie hamuje....przy małych prędkościach, drażni mnie to strasznie |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-11-03, 08:06
|
|
|
kolego adaśko ja wymieniłem u siebie tył przy przebiegu 81 kkm ( tylko dlatego bo prawa strona zdarła się do zera a lewa była jeszcze do jazdy na jakieś 20kkm) i ja kupiłem klocki oryginalne ( z pieczątką GM w ASO) kosztowały coś koło 250zł ze zniżką i generalnie jestem zadowolony - oglądałem inne "firmowe" i różniły się detalami które później mają prawo wyjść - czyli np. dostałem cały komplet nowych blaszek i był one bardziej giętkie od starych oraz co najważniejsze nowe klocki GM mają od strony tłoczka taśmę dwustronną i przyklejają się.
sama wymiana jest dziecinnie prosta i ogranicza się do dwóch kluczy... nie wiem za co ASO bierze 650zł ( tyle mi krzyknęli jak się zapytałem o koszty z robocizną...) |
|
|
|
|
adaśko
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 95 Skąd: podlaskie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-11-03, 11:44
|
|
|
z tego co oglądałem na allegro to TRW też mają tą gumową taśmę i blaszki w komplecie więc nie wiem czy warto przepłacać za oryginał a co do wymiany to wiadomo że sam wymienię bo to żadna filozofia. |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-11-07, 13:15
|
|
|
Klocki na przednią oś do Cruze, w zamienniku podawane są do 15 lub 16". Chodzi tutaj nie o rozmiar felgi, lecz o rozmiar układu hamulcowego np. - Bosch 15". Taki Mam układ w moim Cruze a tarcza w nim ma średnicę 276mm. W zamienniku klocki kupiłem do nich TRW GDB1843. nie posiadają one w zestawie blaszek do jarzma. Zamiennik TRW GDB1847 jest do układu 16" z tarczami 300mm i tam blaszki są w zestawie. Klocki TRW mają okładzinę zapobiegającą piszczeniu oraz czujnik dźwiękowy zużycia klocka. |
|
|
|
|
adaśko
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Wiek: 39 Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 95 Skąd: podlaskie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-11-08, 20:29
|
|
|
nie wiem jak z przodu ale z tyłu to mam nadzieję że idzie jeden rodzaj klocków hamulcowych.A w dieslu 163KM jakie idzie z przodu układ hamulcowy? |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-11-08, 21:51
|
|
|
Ja zmierzyłem tarcze miarką a potwierdziłem
w aso |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-11-13, 11:48
|
|
|
Po 50K km oryginalne klocki przód były jeszcze nie do końca zjechane, ale nie nadawały się do dalszej jazdy. Czujnik akustyczny jeszcze nie dawał znać, jednak piszczało mi lewe koło po rozgrzaniu układu, nie hamując. Koło się nie grzało. Okazało się że klocki się rozwarstwiały. Rozmawiałem z dość zorientowanym mechanikiem, który twierdzi, że klocek który już się kończy, może się: 1/ wykrzywiać od temp, 2/ może haczyć, układając się pod kątem i przez to ścierać nierówno. 3/ może wreszcie się po prostu nie wytrzymać i się rozwarstwiać. 4*/ cienki klocek powoduje większy luz na prowadnicy jarzma i może to powodować stuki w zawieszeniu, znane z innych tematów forum.
Co do tarcz, to miały wyraźne ranty, na 1,5 do 2mm od zewnętrznej. jak się okazało od wewnątrz był tak na 1mm. Nie zmierzyłem, tak na oko. Wg. zaleceń producenta tarcze do wywalenia. Mechanik stwierdził, że jeszcze by objeździły z nowymi klockami, po zeszlifowaniu rantów. "Nie takie ludzie mają zjechane i nie chcą zmieniać." - mówił. Ja jednak zmieniłem na Brembo 09.B355.10. Klocki dobrałem TRW GDB1843 brak blaszek do jarzma w zestawie. Na razie pełne zadowolenie. Mechanik polecił przez 200km nie szaleć z hamowaniem. tarcza b gładka i może się ślizgać i szklić.
Moje odczucia odnośnie zużycia oryginalnych tarcz, są takie, że za szybko się ścierają. Może przez twarde oryginalne klocki.
Jeżeli będziecie dobierać klocki, czy tarcze na przód do Cruza, to występują 2 rodzaje układów 15" z tarczą 276mm oraz 16" z tarczą 300mm. łatwo sobie to sprawdzić samemu. Można też przedzwonić do aso i sprawdzić po Vinie. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-11-23, 11:34
|
|
|
FERODO na przód,
zobaczymy jak będą pylić w stosunku do OEM-u, efektywność hamowania, oraz ile km wytrzymają.
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2014-11-23, 22:42
|
|
|
berpa napisał/a: | starczają na dłużej . | A tarcze starczą na? Na pewno będą piszczeć. |
|
|
|
|
|