Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-07-12, 15:25
Jaki wybrać silnik do Cruza?
Autor Wiadomość
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2010-09-19, 13:12   

Moja koleżanka z pracy na Fluence i wcale nie wygląda to tak pięknie jak jest w artykule. Owszem zawieszenie jest bardziej komfortowe (miękkie) ale za to Cruzem lepiej pokonuje się zakręty. Wiem bo jechałem pojazdem koleżanki i powiem szczerze nie zamienił bym się nawet gdyby dopłacali. Wnętrze Cruza też jest moim zadaniem ładniejsze mimo troszkę gorszych materiałów.
Tak jak pisze kolega wyżej konkurencja nie śpi. Gdyby Cruze był takim złym samochodem to nie potrzebne byłby takie artykuły.

Pozdrawiam
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2010-09-22, 12:19   

Kolejny art. http://moto.trojmiasto.pl...ona=0#op1970054

ciekawy text "Gdyby jeszcze dało się o wiele bardziej ściemnić bijące po oczach tarcze obrotomierza i prędkościomierza byłoby naprawdę dobrze..." :roll:
_________________
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-09-22, 18:13   

sciemnić? one są za ciemne zwłaszcza w dzień, a jaj komus w nocy bije, niech sobie ściemni co to za problem?!
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
  Wysłany: 2010-09-30, 10:02   

Kolejny tescik :) diesel i spalanie :) jak zwykle zle podswietlenie .... i text
"....czułem delikatny ucisk na zewnętrznej stronie moich ud. Po 120 km czułem już ból w tym miejscu ..." ciekawe :roll:
:twisted:

http://www.motolokalizato...8211;_test.html :twisted:
_________________
 
     
wesoly164 

Model Samochodu: cruz
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: grójec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
  Wysłany: 2014-04-17, 07:27   Jaki wybrać silnik do Cruza

Witam jestem dziś pierwszy raz na forum i mam pytanie do mądrzejszych odemnie, mam zamiar kupić niebawem cruza bardzo podoba mi się ten samochód tylko mam dylemat z jakim silnikiem, podobno do silnika 1,6 nie można zainstalować gazu a jeżeli kupie 1.8 czy na gazie bedzie dobrze chodził, rozważam też diesla tylko mam obawy bo nigdy nie miałem do czynienia z dieslami chodzi mi o koszty utrzymania i serwisu boję się słynnej dwumasy, filtra DPF turbiny wtryskiwaczy czy są z nimi problemy jakie to są koszty i ile pali taki dieselek.Bardzo proszę o podpowiedż bo już sam nie wiem.Pozdrawiam :|
 
     
sobotaa

Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4T
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 72
Skąd: Płock
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 7/16
 43%
Wysłany: 2014-04-17, 07:49   

Polecam 1.4T bardzo cichy, elastyczny, niestety spalanie >9l/100km

Wybór silnika diesel czy benzyna należy rozważać w zależności od przebiegu rocznego autem oraz od tego czy przypadkiem samochód nie będzie użytkowany wyłącznie w mieście na krótkich trasach w takim przypadku diesel to nie jest dobre rozwiązanie.
 
     
wesoly164 

Model Samochodu: cruz
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: grójec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2014-04-17, 07:59   

Dzięki za podpowiedz jeśli chodzi o przejazdy to byłoby tak średnio trochę trasa trochę miasto a jeżeli kupie benzynę to będę zakładał gaz
 
     
blackbox112 
:)

Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 7/16
 43%
Wysłany: 2014-04-17, 08:01   

Wszystko zależy od tego ile kolega ma zamiar jeździć (chodzi mi o przebiegi) no i czy miasto czy trasa. Dla mnie osobiście 1.6 słabizna choć 140 konny 1.8 mnie również nie satysfakcjonuje no ale masa auta mówi sama za siebie. Generalnie poleciłbym 1.8 średnie spalanie po mieście jakieś 8 do 9 litrów w trasie przy spokojnej jeździe (do 120km/h) ok 7L a tocząc się na piątce ok 80km/h komputer pokazuje coś koło 6L.
Auto w mojej ocenie sztywne i pewne w prowadzeniu.
Mam w posiadaniu cruzaka 1.8 od roku i złego słowa powiedzieć nie mogę. Koszty eksploatacji na poziomie 500-600zł (przegląd roczny w aso). Poza tym nic tylko lać i śmigać.
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2014-04-17, 08:54   

Myślę, że warto poczytać nieco artykułów na ten temat, aby wyrobić sobie własne zdanie.
Przesyłam kilka linków:

http://regiomoto.pl/porta...opotow-poradnik

http://www.auto-swiat.pl/...t-pytanie/type1

http://www.infosamochody....oszczednie.html

http://motoryzacja.interi...ec,1671795,5906

http://www.magazynauto.pl...yjne,nId,709645 - szczególnie polecam.

Warto się zastanowić, dlaczego dawne silniki wytrzymywały 500 - 600 tys. km a obecne 200 - 250. Wszystko było ładnie opisane w którymś z nr Motoru z zeszłego roku.
Dlaczego chciano mi odsprzedać w salonie dwuletnią Octavię 1.4 TSI z przebiegiem 40 000 km z dużym wyposażeniem dodatkowym za niecałe pół ceny nowej ubogo wyposażonej.

Następna sprawa to występujący układ start - stop, za który się płaci i z kimkolwiek rozmawiam, natychmiast wyłącza.

Z kolei obecne silniki Diesla, to przede wszystkim filtr cząsteczek stałych. Jeśli nie jeździ się dużo po trasach, to zawsze będą kłopoty niezależnie od opinii sprzedawcy, który będzie wciskał kit.


Najnowsze modele Mazdy mają zwiększony stopień sprężania, większy 2 l silnik i palą mniej niż z turbo.
Radzę sięgnąć do wielu linków w Internecie.

Ale zawsze to oczywiście własny wybór.

Pozdrawiam
 
     
wesoly164 

Model Samochodu: cruz
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: grójec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2014-04-17, 09:14   

A w 1,6 silniku można montować instalacje gazową bo słyszałem że ten silnik nie jest przystosowany do lpg
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-04-17, 09:22   

po pierwsze pytanie czy jesteś zainteresowany nowym autem czy używką - jak nowym to teoretycznie stracisz gwarancję na silnik montując lpg (bo nie jest mitycznie przystosowany) ale znam kilkanaście osób, które mają LPG w tym silniku i nie mają problemów z eksploatacją auta - warunek to po pierwsze dobry gazownik (warsztat) i odpowiednia instalacja - czyli jak chcesz założyć instalkę za 2 tysia to z góry mówię że wtedy będziesz miał "problemy". Samo przystosowanie silników 1.8 do lpg jest dość kontrowersyjne - wręcz legendarne - osobiście nie wierzę, że te silniki różnią się wzmocnionymi podzespołami, które mają zapewnić dłuższą eksploatację....ja osobiście zrobiłem już 70kkm na lpg i nie wiedzę najmniejszego zużycia silnika (dziwne stuki, spadek mocy itp.) komputer również niczego nie wykazuje ....także z tego co doczytałem się z Twoich "potrzeb" to pewnie któraś benzyna będzie odpowiednia a która to zadecyduj sam :) ja uważam, że 1,8 byłaby najlepsza bo jest najmniej wyżyłowana z tych 3 silników (1.4,1.6,.1.8)
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2014-04-17, 09:24   

Z tego, co ja się orientuję, to nie, ale mogę się mylić. Do niektórych modeli można przed zakupem zażyczyć u sprzedawcy fabryczny montaż za 1 (jeden) zł. Taka akcja była w zeszłym roku. Trzeba się popytać w salonie.









9jeden
 
     
Sobol 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT 4D LPG
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 140
Skąd: Biała Podlaska
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2014-04-17, 09:50   

Już ta promocja nie obowiązuje. Teraz dostajesz rabat.

Ja ze swojej strony też bym polecał 1.8 przystosowanego lub już z LPG. Silnik prosty i sprawdzony bez dwumas DPF turbiny itp. Koszt przejechania 100 km na LPG w granicach 25 zł (zależne od ceny LPG). Nie martwisz się wtedy, że zgasiłeś za szybko samochód, że za krótkie trasy pokonujesz i DPF się nie wypalił.
Zachęcam do obejrzenia fajnego testu Cruza właśnie z silnikiem 1.8 LPG.

_________________
 
     
nucha2 

Model Samochodu: Cruze 1.4T LT+ WTCC
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 76
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 11/16
 68%
Wysłany: 2014-04-17, 10:35   

jezeli masz taką możliwość to skorzystaj z jazdy próbnej 1.8 oraz 1.4T. Ja miałem tą przyjemność porówać i bez zastanowienia wybrałem 1.4T. Też się trochę obawiałem tej turbiny ale w związku z tym że jeżdzę naprawdę mało bo maksymalnie 15.000 rocznie i w miarę rozsądnie ( nie powiem czasem lubie troche poszaleć ) zaryzykowałem. Zobaczymy. Ale jak miałbym się wkurzać takim przyśpieszaniem jak 1.8 to wolę jednak zaryzykować. Nie wiem może do testów był jakiś taki słaby ale przysięgam że mój stary seat 100 KM był dwa razy szybszy.
 
     
_Bast!_ 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 59
Skąd: Slask
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2014-04-17, 10:41   

Witam, ja tez posiadam cruza 1.8 z LPG i sobie chwale.
od stycznia zrobilem ponad 7tys i spalanie mam na poziomie 8.5/9 L (trasa Polska- Slowacja 70% autostrada (140km/h) i dorgi expresowe (130km/h), 30% teren zabudowany (50))+ korki:/.
Z poczatku potrafilem zejsc do 8, ale kusi ze taniej niz na PB, wiec przyspieszam dynamiczniej:)
Dodam ze jezdze na tempomacie praktycznie caly czas, szczegolnie na slowacji 50km\h :)

odbiegajac troche od tematu doddam ze jade na wymiane prawych uszczelek drzwi przod/ tyl bo sie pomarszczyly (GM uznal na gwarancji)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: