Cz??ci eksploatacyjne : jakie warto kupi? i gdzie |
Autor |
Wiadomość |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-01, 08:42
|
|
|
Tylko na jednym pisze:
Cytat: | Oryginalny produkt GM. |
I to pewnie ta różnica |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:09
|
|
|
Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów można coś zepsuć?? tzn uszkodzić skrzynię... |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:14
|
|
|
lalibre napisał/a: | Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów można coś zepsuć?? tzn uszkodzić skrzynię... |
Zmieniając na niewłaściwy typ oleju, to po jakimś czasie na pewno tak.
A szukając abstrakcyjnie, to można ukręcić gwint na korku,, albo przy Pokrywie dolnej, jeśli będzie odkręcana |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:21
|
|
|
Spotkałem się z dziwnymi opiniami że nie powinno się wymieniać oleju w skrzyni bo to tylko przysporzy więcej problemów i może uszkodzić skrzynię..
Tak więc stąd moje pytanie.. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:41
|
|
|
lalibre napisał/a: | przysporzy więcej problemów i może uszkodzić skrzynię.. |
Kiedyś był artykuł w necie, że oleju w silniku też nie powinno się wymieniać
http://www.wiatrak.nl/105...odowa-tajemnica
Widziałem wiele testów i analiz olejowych i niezależnie od tego jaka była jego baza, typ to olej z wiekiem ulega degradacji.
Dlatego po kilku latach nie jest złym pomysłem wymienić go. |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:45
|
|
|
Masakra ten link... "przejechałem 350tys bez wymiany oleju" heheh
A czy przy wymianie oleju w skrzyni są elementy które trzeba wymienić na nowe?? np uszczelka? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-03, 07:48
|
|
|
lalibre napisał/a: | A czy przy wymianie oleju w skrzyni są elementy które trzeba wymienić na nowe?? np uszczelka? |
W Lacetti tak - uszczelka pod dekielkiem.
Żeby spuścić olej, trzeba odkręcić dolny dekielek. Przy ponownym zakręcaniu jej trzeba wymienić uszczelkę.
Ale uważaj były dwa rodzaje dekielków i uszczelek. Różniły się liczbą otworów pod śruby |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-03, 08:00
|
|
|
Wygląda jak podobnie, ale czy na pewno pasuje, to nie wiem. Zacznij od policzenia śrub do przykręcenia |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-03, 08:18
|
|
|
To drugie to wygląda na uszczelkę korka rewizyjengo |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-04-05, 10:00
|
|
|
Tak więc jestem po wymianie wszystkich filtrów,oleju silnika oraz skrzyni.
I skrzynia jak nowa... wszystko teraz elegancko wchodzi ( tzn każdy bieg)....
Do zrobienia mam przednie łączniki stabilizatorów ( biorę oryginalne GM ) i pasek klinowy...
i mam właśnie pytanie jaki pasek klinowy... jest jakaś różnica między tym za 40zł a za 75złnp BOSH
Myślałem o tym http://www.potak.com.pl/L...-1.8,27609/opis |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-05, 10:14
|
|
|
lalibre napisał/a: | I skrzynia jak nowa... wszystko teraz elegancko wchodzi ( tzn każdy bieg).... |
Jaki olej ostatecznie kupiłeś?
lalibre napisał/a: | i mam właśnie pytanie jaki pasek klinowy... jest jakaś różnica między tym za 40zł a za 75złnp BOSH |
ten za 40 zł wygląda na noname - nikt nie wie jak z jego trwałością. Ja bym zastosował jakikolwiek, ale znanej firmy |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2014-04-05, 10:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-04-05, 10:34
|
|
|
esjot napisał/a: | Jaki olej ostatecznie kupiłeś? |
MOTUL 75W90
odnośnie paska w takim razie CONTITECH albo BOSH cenowo 85zł / 65zł
Może ktoś takie ma?? i może coś powiedzieć?? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-04-05, 10:50
|
|
|
lalibre napisał/a: | MOTUL 75W90 |
motylgear, czy 300v?
Jak lubisz conti, to kup conti, jak chcesz tańszy, to kup bosch.
Pasek "klinowy" nawet jak pęknie nie robi problemów -no chyba, że w trasie na wakacje |
|
|
|
|
|