Cz??ci eksploatacyjne : jakie warto kupi? i gdzie |
Autor |
Wiadomość |
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-03-26, 15:00 Części eksploatacyjne : jakie warto kupić i gdzie
|
|
|
Witam,
W związku że zima chyba już za nami czas zrobić przegląd standardowy po zimie.
Czyli wymiana oleju, filtrów itp. ( u mnie pewnie jeszcze część zawieszenia )
Tak więc co polecacie
- filtr powietrza
- filtr kabinowy
- filtr paliwa
- filtr oleju
- tarcze hamulcowe
- klocki
- amortyzatory
- poduszki amortyzatorów
- łączniki stabilizatora
lacetti 1.4 HB |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-27, 07:34
|
|
|
Ja bym wybrał dobre zamienniki
-filtry Mann, Knecht
-tarcze i klocki TRW lub EBC
-amortyzatory Kayaba
-łączniki CTR
Wszystkie wymienione elementy miałem zamontowane w innych autach jedynie tarcze EBC nie użytkowałem ale wypisałem je ze względu na to, że jeśli cenowo były by zbliżone do TRW kupił bym EBC |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-27, 11:48
|
|
|
kris84 napisał/a: | -filtry Mann, Knecht |
Potwierdzam, niewielka różnica w cenie, a zawsze ktoś gwarantuje jakość swoją marką. Raz kupiłem filtr oleju noname, i nawet uszczelka była jakaś nierówna (ostatecznie nie założyłem)
kris84 napisał/a: | -tarcze i klocki TRW lub EBC | Jeśli dostępne do Lacetti to jeszcze dodałbym tarcze Brembo i klocki ferodo (zwykłe)
EBC green (klocki) miałem w poprzednim samochodzie i bardzo szybko straciły możliwość dobrego hamowania (zeszkliły się?!)
kris84 napisał/a: | -amortyzatory Kayaba |
również polecam |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-03-27, 12:39
|
|
|
A czy wymienialiście olej w skrzyni biegów ? Jeżeli tak to na jaki ?
( w moim przypadku od nowości czyli od 2004 nie był wymieniany)... zimą wiadomo że jest ciężej wrzucić bieg.. ale nawet teraz mam wrażenie że nie każdy bieg wchodzi czysto...
ps. sprzęgło wymieniałem w połowie października 2013. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-03-27, 13:46
|
|
|
Tak więc wybór padł na MOTUL GEAR 300 75W90 pytanie tylko ile mieście się oleju w skrzyni biegów lacetti 1,4 HB |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-27, 13:52
|
|
|
lalibre napisał/a: | MOTUL GEAR 300 75W90 |
Szybka decyzja
według instrukcji 1,8l, ale może wypowie się ktoś kto już wymieniał
link do instrukcji str. 8.4 |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2014-03-27, 13:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-03-27, 14:40
|
|
|
Szybki to był zakup filtrów .. wszystko KNECHT
Wczoraj zauważyłem biały dym z rury wydechowej i dziwny zapach tak jakby gaz( nie mam LGP) .. pogoda była owszem deszczowa ... ale czy to może być uszczelka pod głowicą?? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-27, 14:46
|
|
|
Przy uszczelce pod głowicą, często też wylatują bąbelki przez zbiornik wyrównawczy.
A biały dym to mogła być po prostu para wodna na zimnym silniku. |
|
|
|
|
lalibre
Model Samochodu: Lacetti,1.4
Dołączył: 21 Sty 2014 Posty: 51 Skąd: Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2014-03-27, 15:01
|
|
|
wylatują przez zbiornik
przecież tam wszystko jest zakręcone http://www.potak.com.pl/s...SDC96813425.JPG
Jak rozumiem trzeba odkręcić korek.. ale to chyba nie jest do końca bezpieczne na włączonym silniku.... ? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-27, 15:14
|
|
|
lalibre napisał/a: | wylatują przez zbiornik |
W zależności od uszkodzenia uszczelki, gazy mogą (nie muszą) dostawać się do obiegu wody chłodzącej i będą wylatywać przez najwyższy punkt w układzie (a więc zbiornik wyrównawczy).
Ale korek ma zaworek
lalibre napisał/a: | Jak rozumiem trzeba odkręcić korek.. ale to chyba nie jest do końca bezpieczne na włączonym silniku.... ? |
Można ale trzeba by robić to ostrożnie, ale jak masz obawy, to lepiej tego nie rób.
Po prostu obserwuj czy nie będzie ubywać płynu w zbiorniku |
|
|
|
|
czaki163
FSOholik
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2014-03-27, 18:57
|
|
|
lalibre napisał/a: | - filtr powietrza
- filtr kabinowy
- filtr paliwa
- filtr oleju |
Filtron, Wix, Sędziszów
lalibre napisał/a: | - tarcze hamulcowe |
Mikoda
lalibre napisał/a: | - klocki |
TRW, Steinhof, EBC, Mintex
lalibre napisał/a: | - amortyzatory |
Monroe, KYB
lalibre napisał/a: | - poduszki amortyzatorów |
Tylko i wyłącznie oryginalne. Zamienniki to guano.
lalibre napisał/a: | - łączniki stabilizatora |
Delphi
lalibre napisał/a: | wylatują przez zbiornik
przecież tam wszystko jest zakręcone http://www.potak.com.pl/s...SDC96813425.JPG
Jak rozumiem trzeba odkręcić korek.. ale to chyba nie jest do końca bezpieczne na włączonym silniku.... ? |
Pojedź do warsztatu i poproś żeby sprawdzili chłodziwo na obecność CO2. Cena takiego badania to 30-40zł. |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-27, 20:42
|
|
|
czaki163 napisał/a: | Filtron, Wix, Sędziszów |
czaki163 napisał/a: | Mikoda | widzę sugestie w kierunku produktów krajowych, przynajmniej w dawnych czasach.
esjot napisał/a: | EBC green (klocki | może dla tego, że zielone są przeznaczone do samochodów sportowych i trzeba je rozgrzać aby dobrze hamowały. Do cywilnych aut o ile pamiętam przeznaczone są EBC czarne.
Jeśli chodzi o tarcze i klocki mogę polecić jeszcze ATE |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-27, 20:45
|
|
|
lalibre, jakim olejem zalejesz silnik oczywiście po upewnieniu się czy uszczelka pod głowicą jest cała? |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-03-27, 21:19
|
|
|
kris84 napisał/a: | może dla tego, że zielone są przeznaczone do samochodów sportowych i trzeba je rozgrzać aby dobrze hamowały. Do cywilnych aut o ile pamiętam przeznaczone są EBC czarne. |
Na początku przez kilka tyś km było ok, ale później coś się stało i hamowanie było słabe. Współpracowały u mnie z brembo max (nacinane) |
|
|
|
|
|