Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 17:30
Problem z odpalaniem auta
Autor Wiadomość
juncio 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2010-05-25, 18:14   Problem z odpalaniem auta

Witam, posiadam Lacetti 1.4, od jakiegoś czasu kilka razy w tygodniu zdarza mi sie zazwyczaj rano wejśc do auta ,wkładam kluczyk do stacyjki przekręcam i nic....cisza nic nie stuka nic nie kręci , po drugim lub po dziesiątym przekręceniu wreście odpala i działa poprawnie, na pych też pali więc immobilajzer to raczej nie jest przyczyną.Akumulator jest dobry.Wystkie kontrolki działają poprawnie , radio również. Byłem u elektryka rozkręcił rozrusznik sprawdził go i wymienił szczotki bo były za krótkie, po wymianie szczotek dwa tygodnie było ok ale ostatnio znowu mam problem z odpaleniem auta .Raz pali bez problemu innym razem muszę kręcic stacyjką kilka lub kilkanaście razy żeby odpalił . Czy ktoś miał taki przypadek w swoim aucie????
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-05-25, 18:44   

Stawiałbym własnie na rozrusznik, a konkretnie na padający elektromagnes( automat) rozrusznika.
Jeśli elektromagnes był by sprawny, słyszałbyś po przekręceniu stacyjki puknięcie w rozruszniku.
Przyczyną może być również źle dokręcony, lub przerywający sie któryś z przewodów idących do rozrusznika i w pierwszej kolejności bym to sprawdził.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
juncio 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2010-05-25, 19:14   

Rozrusznik juz miałem sprawdzany przez elektromechanika , (szczotki zmienione) wiec raczej narazie wykluczam jego złe działanie i szukam przyczyny gdzie indziej. Zostawiłem auto na warsztacie ,żeby elektryk sam rano zakręcił i sprobowal znalesc przyczynę awarii.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-05-25, 19:55   

Nie chcę wchodzić w kompetencje temu elektromechanikowi, ale jak sprawdzał sprawność elektromagnesu?
Rozrusznik, to nie tylko szczotki i na pewno to nie były one przyczyną wcześniejszego problemu z odpalaniem.
Pisałeś że po przekręceniu kluczyka nic nie słychać , a to wyraźnie wskazuje na brak zasilania rozrusznika, więc najprościej mówiąc , gdzieś na drodze do rozrusznika coś nie styka, może to być wina samej stacyjki, przekaźnika( o ile u Ciebie takowy jest), źle dokręconego przewodu, łamiącego się przewodu lub właśnie samego elektromagnesu rozrusznika.
Innej opcji nie ma.
Ja bym obstawiał jednak elektromagnes, bo objawy są tak typowe, że aż oczywiste :mrgreen:
Ale nie widziałem, więc mogę tylko zasugerować.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2010-05-28, 11:09   

http://gm.ws123.net/EN/do...en.html#J5BISSM
Tu widać, że z tymi szczotami, to mechanik nie miał złego pomysła, bo jednak w pierwszej fazie, zanim zwora zamknie styk główny, część uzwojenia elektromagnesu jest zasilana poprzez siłowy obwód rozrusznika, a po zamknięciu styku dopiero jest bocznikowana. Chłop mógł se myśleć (nie bezpodstawnie), że energia strumienia jest zbyt niska, by ruszyć zworę?
Trochę go bronię, ale jak by nie mówić, to chybił. Tak, jak wyżej kolega mówi: elektromagnes, stacyjka, przekaźnik, styki. Gdybyś ulokował się w cichym miejscu, to usłyszysz, czy cyka przekaźnik. Byłbyś krok bliżej.
Powodzenia!
 
     
juncio 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2010-05-31, 14:13   

Nie miałem już cierpliwości oddałem auto do ASO , po przejrzeniu instalacji od stacyjki do rozrusznika stwierdzono usterkę rozrusznika i zrobili całkowitą regenerację- auto odpala :-)
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-05-31, 15:58   

:thumleft: Miejmy nadzieję że wykonali to na tyle dobrze, ze problem nie powróci po kilku tygodniach :-D
Napisz jak możesz jaki był koszt usługi wraz z częściami.
Tak z ciekawości pytam, bo czasami bardziej sensowna i opłacalna( szczególnie w swoim zakresie) jest wymiana całego rozrusznika na nowy.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
juncio 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2010-05-31, 21:03   

Też mam nadzieję ,że wykonali robotę fachowo i temat nie powróci. Cakowity koszt regeneracji rozrusznika w serwisie to 420zł, z ciekawosci pytałem sie o nowy to zawołali 1600zł.
 
     
Wasili 
Wasili

Pomógł: 1 raz
Wiek: 56
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 105
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 5/20
 25%
Wysłany: 2010-06-01, 06:23   

To chyba pomylili markę ,mówiąc taką cenę
_________________
Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-06-01, 08:21   

juncio napisał/a:
z ciekawosci pytałem sie o nowy to zawołali 1600zł.


:shock: A co oni pół silnika chcieli wymienić? :lol:

Proszę przykładowo w TYM sklepie masz nowy rozrusznik :thumleft:
Inie kosztuje 1600zł :mrgreen:
No ale tamten z serwisu może ma uzwojenie ze złota, zamiast miedzi :lol:
(żart oczywiście) :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
juncio 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2010-06-01, 09:00   

Też uważam ,że cenę podali chyba z kosmosu, ale serwisy chyba tyle sobie cenią za nowe części , przyklad : ostatnio oddałem renault Kangoo do serwisu na przegląd i wymianę zużytych części i znaleźli dużo różnych części do wymiany i wśród nich bębny za które wycenili 913zł + robocizna 264zł.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-06-01, 10:04   

Ja wszystko rozumie , ale 1350zł różnicy za nowy rozrusznik, to przeginka totalna.
Wręcz to złodziejstwo :mrgreen: .
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-06-19, 20:05   

Są większe przebicia w różnych sektorach, np filiżanka kawy przy krakowskich sukiennicach za 16zł, a używają maxwel house żółtej która w hurcie kosztuje 14zł (tyle że za opakowanie 200g) :D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: