Gor?ce tylne ko?o |
Autor |
Wiadomość |
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-02-23, 19:07 Gorące tylne koło
|
|
|
Witam, po dzisiejszej podrózy ok 25km i wjechaniu do garażu poczułem dziwny swąd po oględzinach stwierdziłem ze pochodzi on z tylniej częsci samochodu a dokładnie z koła. Wyrażnie czuć było od niej ciepło opona była leniawa ale felgi nie dało się dotkąć, pozostałe koła były wporządku.
Co mogło być przyczyną takiego rozgrzania felgi, czy coś się w nim zblokowało czy popsuło? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-02-23, 19:32
|
|
|
Tak na szybko to wygląda na przyblokowane hamulce (postojowy, lub główny.
Podnieś samochód i zobacz czy możesz bez oporu kręcić tym kołem |
|
|
|
|
kapczur
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti - diesel, 2007
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-02-24, 11:21
|
|
|
Pewnie mówisz o tylnim, prawym kole.
Temat już był tu poruszany, sam miewam ten problem pomimo kilkukrotnego sprawdzenia hamulców. U mnie problem był z postojowym, felga wręcz się gotowała
Kiedyś nawet ktoś wrzucił odpowiedź z serwisu, że to nie podlega gwarancji, bo to normalne, że koło po prawej stronie jeździ w gorszych warunkach i może z powodu zabrudzenia występować problem z przyblokowaniem hamulców itd... |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-02-24, 11:33
|
|
|
kapczur napisał/a: | Temat już był tu poruszany |
Być może mówisz o tym temacie: link1
Ten link2 też może być pomocny. W treści ostu są też linki do instrukcji serwisowych (dotyczy tylnych hamulców) |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2014-02-24, 12:57
|
|
|
Na 90% zblokowany hamulec. Nie bagatelizuj problemu.
pozdravka |
|
|
|
|
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-02-24, 22:37
|
|
|
Tak problem dotyczy prawego tylnego koła Byłem dzisiaj u znajomego na stacji diagnostycznej i wyraźnie coś (hamulec) to koło blokuje. Gumowa osłonka tłoczka wporządku, jutro prowdze auto na warsztat bo szkoda klocków, tam niech rozkręcają i szukają przyczyny (będe chciał by rozebrali też bęben bo moze tam leży przyczyna) mam nadzieje że trafnie zlokalizują problem i nie będe musiał tam wracać z tym samaym problemem. |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2014-02-24, 22:51
|
|
|
kojot-77, jeśli masz z tyłu bębny (mój ojciec w sedanie 1.6 z 2005 roku miał tarcze x4 i dlatego myślałem, że Ty też tak masz) to na 100% szczęka się zacisnęła w tym kole i zapewne - jeśli jeszcze tego nie robiłeś to moja rada z doświadczenia jest taka abyś wymienił szczęki w obydwu kołach.
Mi po 70 000km padła jedna szczęka - koło w momencie się zacisnęło i tylko dlatego, że była zima to poślizgiem dojechałem do warsztatu 4 ulice dalej a tam rozbieranko. Koszt samych szczęk wyniósł mnie jakieś 150 zł + 100 zł robota za 2 koła. Niestety, jako, że awaryjny warsztat to i mechanik się nie przyłożył i spartolił jedno koło. Źle zamontował szczękę i po ok. 200 km miałem identyczne objawy jak u Ciebie - gorące koło, a dodatkowo, że silnik 1.2 to czułem jakbym muła ciągnął za sobą. Kumpel rozebrał bęben i poprawił szczękę tak (sprężynka się zsunęła czy coś), że teraz jest 50 000 km od wymiany i hample hulają
pozdravka |
|
|
|
|
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-02-25, 20:02
|
|
|
U mnie koła nie zblokowało całkowicie dałem rade sam pchnąć samochód i koło sie kręciło. Podczas jazdy też tego nie czuć wyraźnie, jednak coś(pewnie halulec) to koło blokuje bo felga była gorąca jak dojechałem do mechanika ok 8km. Jak będe znał diagnoze to dam znać. |
|
|
|
|
kojot-77
Model Samochodu: Lacetii
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: łódzkie
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-02-28, 19:45
|
|
|
Autko naprawione, nie obyło się bez problemów za pierszym razem przeczyszczono wszystko i wymieniono klocki bo były w kiepskim stanie, niestety po dojechaniu ok 15km na stacje diagnostyczną felga była ciepła potwierdziło się na stacji diagnostycznej dalej koło blokuje zacisk, wiec spowrotem do warsztatu, wymieniono następnie jakieś uszczelniacze mechanik zarzekał się że teraz napewno będzie wporządku, mimo wszystko podjechałem na stacje diagnostyczną i wszysko ok nic nie blokuje felga zimna, w sobote jeszcze sprawdze dokładnie na dłuższej trasie. Mimo że się najeździłem mechanik nie wzioł dużo, a winne okazały owe uszczelniacze. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-02-28, 19:50
|
|
|
kojot-77 napisał/a: | Mimo że się najeździłem mechanik nie wzioł dużo, a winne okazały owe uszczelniacze. | Dzięki za informację.
Ta wiedza przyda się, jak sądzę, wcześniej czy później |
|
|
|
|
august
Model Samochodu: Lacetti cdx 1.8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: sieradz
Poziom: 4
|
Wysłany: 2014-02-28, 20:55
|
|
|
hej,
niestety przydała się wcześniej, też mam taki problem i po weekendzie udaje się do mechanika w celu naprawy.
Ostatnio padła mi też pompka spryskiwacza ale z tym się już uporałem.
Ah te nasze lacetti... |
_________________ Marcin |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-14, 22:34
|
|
|
Po przeczytaniu wszystkich postów w tym temacie zastanawiam się czy dobrze zrobiłem rozbierając hamulce przy okazji zmiany opon. Dziś zakończyłem prace nad tylnym lewym kołem konkretnie wymieniłem uszczelniacz tłoczka i gumkę przeciwpyłową tłoczka.
Powodem wymiany był wyciek płynu hamulcowego. Pozostało mi prawe przednie koło do zrobienia z tego samego powodu i teraz się zastanawiam czy rozbierać zacisk? z jednej strony pasowało by się pozbyć nieszczelności ale z kolei obawiam się problemów z zacieraniem tłoczka.
Dodam że poprzedni właściciel pomalował zaciski i podejrzewam że do tej czynności wyją tłoczki. Nie wiem czy resztki farby nie dostały sie do uszczelniacza, |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2014-03-18, 20:55
|
|
|
kris84 napisał/a: | ale z kolei obawiam się problemów z zacieraniem tłoczka. |
Tłoczek powinno się przesmarować specjalnym smarem. Dawniej jak bujałem się Polonezem tam miałem ciągle zacierające się dwa tłoczki. Kiedyś posmarowałem takim cudem (prezent od znajomego mechanika) w śmiesznie małej tubce i jak ręką odjął. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-03-19, 08:50
|
|
|
miHu napisał/a: | Tłoczek powinno się przesmarować specjalnym smarem |
ja posmarowałem takim
http://www.motointegrator...lastilube-75-ml
Smar do hamulców ATE Plastilub |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
|
|