Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 20:30
Stukające zawieszenie w Cruze
Autor Wiadomość
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-02-04, 15:52   

A nie możesz jechać do innego ASO skoro z nimi musisz tak walczyć?
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-02-04, 16:07   

Najbliżej mam do Katowic i chyba się wybiorę :) Ale ja chcę się dowiedzieć co stuka???
_________________

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
 
     
polenta2 
polenta2

Model Samochodu: Cruze 2.0D LT+
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Będzin
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2014-02-04, 18:47   

Witam
Pisałem w innym poście.
Miałem ten sam problem tylko mnie stukało w miarę cicho, ale jednak.
Pojechałem do Sosnowca do Opla Środuli.
Zostawiłem auto i sami stwierdzili, że pracuje za głośno. Wymienili dwa przednie amortyzatory/
Może spróbuj tam...
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-02-05, 10:30   

Pojechałem wczoraj na dwie stacje diagnostyczne:

Stacja nr 1. (stacja, która ma bardzo dobre opinie, dobrych mechaników)

Wjechałem na tester amortyzatorów, zgasiłem silnik, zamknąłem szyby i drzwi, mechanik nr.1 wsiadł do samochodu, nastała cisza wręcz grobowa, mechanik nr.2 włączył tester i usłyszeliśmy (Ja i mechanik nr.1) stuki, które odbierają mi całą przyjemność z jazdy.

Od razu stwierdzili nieprawidłowości w pracy zawieszenia, zaczęli macać, nasłuchiwać, dyskutować (nawet mechanik nr.3 dołączył) i stwierdzili, że dźwięki dobiegają z okolic poduchy albo jakaś podkładka nie wytrzymała lub w ogólne jej nie zamontowali.

Stacja nr 2.

Mechanik postawił na tylną tuleje dolnego wahacza. hmm? Mówi, że tutaj stuka jak koło najeżdża na przeszkodę (czyli jakby jest cofane do tyłu). A i dowiedziałem się od niego, że cieknie z półosi.


...
Wiecie co jak przeczytałem ten wywód:

...że nie mam podstaw do wymiany amortyzatorów, a dalsze użytkowanie auta będzie bezproblemowe.

To tak się zdenerwowałem, że od wczoraj sprawą się zajmuję kancelaria adwokacka.

CZY JEST KTOŚ, KTO SOBIE PORADZIŁ ZE STUKAMI?
_________________

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-02-05, 11:46   

sen-syka napisał/a:
Pojechałem wczoraj na dwie stacje diagnostyczne:


Świetny pomysł, właśnie wskazałeś mi drogę właściwego postępowania z tym problemem. Wybiorę się na taki sam test amortyzatorów nasłuchując odgłosów dochodzących z zawieszenia w środku samochodu. Jeśli stuki się potwierdzą to ponownie udam się do ASO, i wymuszę na nich, aby w ten sam sposób przeprowadzili test.
Ja mam przejechane około 13 tys. km i mam dwa rodzaje stuków:
- małe stuki, takie pykanie, słychać z okolic wszystkich kół jak samochód się ledwo toczy po małych nierównościach i nie są to odgłosy pochodzące od zacisków hamulców.
- duże stuki, prawie łomotanie, dochodzące z okolic górnych mocowań amortyzatorów na dużych nierównościach, muldach, zwłaszcza z prawej strony zarówno z przodu jak i z tyłu.
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-02-05, 12:03   

barus napisał/a:
Świetny pomysł, właśnie wskazałeś mi drogę właściwego postępowania z tym problemem. Wybiorę się na taki sam test amortyzatorów nasłuchując odgłosów dochodzących z zawieszenia w środku samochodu. Jeśli stuki się potwierdzą to ponownie udam się do ASO, i wymuszę na nich, aby w ten sam sposób przeprowadzili test.


barus, taki mam plan :) i wtedy powiem mu, że nie wyjadę z warsztatu póki mi nie napisze oświadczenia, ze nie stuka. W końcu tak uważają i tak napali do Centrali. A i jeszcze będę nagrywał kamera ! i wezmę świadków :)
_________________

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
 
     
hennd 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 8
Skąd: katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-02-05, 22:02   

U którego Polaczka kupiłeś na mieście czy w Poczesnej? swego czasu bujałem się z nimi z Oplem
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-02-05, 22:30   

Kupiłem w Kato, w MM carsie
_________________

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-02-06, 09:46   

No i co jest Kochani?!? jest ktoś komu nie stuka ?? ? Ktoś sobie z tym poradził ?? ?
_________________

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-02-06, 10:13   

Podobno zastosowanie amortyzatorów BILSTEIN B4 likwiduje problem stuków.
Nie tak dawno gość z forum zastosował BILSTEIN-y i przestało stukać
ale trzeba poczekać na większy przebieg.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-02-06, 12:13   

Oj ludzie ludzie....
pisałem już chyba z cztery razy w tym wątku, że na drive2.ru chyba z 50 osób wymieniło już stukające amory na bilstein B4 lub B6,
tyle samo albo i więcej na rosyjskim Cruze forum,
do tego kupa Niemców i przedstawicieli innych nacji,
a Wy się nadal czaicie jak szpak na jeb.... :roll:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-02-06, 12:29   

...Koniec tematu :)
_________________

„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-02-06, 12:44   

sen-syka, ale Ty walcz dzielnie z tym ASO póki masz jeszcze gwarancje,
i upuść im trochę krwi za wszystkie krzywdy nasze :-)

user_01 napisał/a:
Dawid_P. napisał/a:
Dziś założyłem górne mocowanie i nie ma żadnej zmiany. Amortyzator jest ok. Dwóch mechaników stwierdziło że za te stuki winne są zaciski. Trzymając nogę lekko na hamulcu wjeżdżałem w dziury. Stukot był dużo dużo mniejszy. Ktoś już wymieniał te bolce (prowadnice). Znalazłem takie z firmy METZGER nr 113-1451X.

Czy ktoś z was już to wymieniał??


Amortyzator zewnetrznie jest ok - wada jest w srodku i jego charakterystyce pracy. Co do zaciskow to rzeczywiscie zdarzaja sie problemy z luznymi zaciskami. Sprawdz czy po zdjeciu kola i zlapaniu z tylu zacisku masz luz, jesli tak to wystarczy wyjac sruby prowadzace i zlozyc calosc na nowo z uzyciem jakiegos twardego smaru. Zmienia sie luz znaczaco.


Np. takiego smaru miedzianego:


http://nexterio.pl/80483,...Liqui-Moly.html
video-instruktarz jak to zrobić, wrzucę w odpowiednim temacie.

Dawid_P. napisał/a:
Ktoś już wymieniał te bolce (prowadnice). Znalazłem takie z firmy METZGER nr 113-1451X.

Czy ktoś z was już to wymieniał??


Wystarczy wymienić na dolne oryginały GM z amortyzacją gumową i wtedy stukot będzie znacznie mniejszy, no i do tego wypełnić smarem jak wyżej.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-02-06, 19:44   

C77 napisał/a:
Oj ludzie ludzie....


C77, ja słyszałem że szpak lubi patrzeć w p…ę a nie czaić się na jeb…. :lol:
A tak na poważnie nie wiem, jaki jest powód Twojej irytacji?
Temat wymiany amortyzatorów na inne, nie fabryczne, przetoczył się na tym forum
Jakiś czas temu i dla przypomnienia napisałem jak wyżej.

C77 napisał/a:
pisałem już chyba z cztery razy w tym wątku, że na drive2.ru chyba z 50 osób wymieniło już stukające amory na bilstein B4 lub B6,
tyle samo albo i więcej na rosyjskim Cruze forum,
do tego kupa Niemców i przedstawicieli innych nacji,


Pisałeś, ale nie wiadomo czy to, co sprawdziło się w Niemczech czy Australii sprawdzi się na naszych miejskich kocich łbach. Na tym forum jeden z kolegów pisał, że wymienił amory na Bilstein-y i nadal stuka z kolei inny pisze, że wymiana górnych poduszek nic nie pomogła, i badż tu mądry. Definitywnie problem rozwiązali tylko Rosjanie, ale ich modyfikacja jest bardzo rozległa i kosztowna.
Na koniec dodam, że ja nadal będę się czaił dopóty dopóki minie mi gwarancja a pozostało jeszcze 1.5 roku.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-02-07, 01:04   

barus, trochę mnie zirytowało, bo nie wiem ile jeszcze razy można powtarzać w kółko to samo...
w temacie posiadającym 37 stron... od mieszania herbata nie robi się słodsza!

Jeśli ktoś przychodzi pierwszy raz bo ma problem ze stukami, to niech przeczyta cały temat od początku do końca
tak jak to nakazuje logika i wtedy wyciągnie wnioski oparte na faktach przedstawianych na poprzednich stronach,
a nie że ktoś na ostatniej stronie tematu wciąż pyta o to co zostało ustalone już przez innych i zaczyna się zastanawiać "na głos" czy aby na pewno... :roll:

barus, Bilsteiny B4 i B6 sprawdziły się przede wszystkim w byłym ZSRR w ponad setce Cruzaków,
a chyba nie powiesz mi że tam mają lepsze drogi niż u nas?
Oni tam śmigają tymi autami po bezdrożach na 18'-tkach i się dziwią że ja w Polsce w ogóle kiedyś zastanawiałem się nad 17' do Cruze...
Przypadku kolegi który wymienił na Bilsteiny i nadal ma stuki nie pamiętam,
ale dla całkowitej pewności powinien wymienić również górne mocowania.
Znam natomiast przypadek wymiany na B12, ale to zupełnie ina bajka.

barus, dopóki masz gwarancję to się nie czaj, ale spróbuj wymusić wymianę swoich stukających amorów na te z sedana po MY2013,
wtedy to będzie jakieś konstruktywne działanie w tymże temacie oraz nowe info dla wszystkich.
A jak gwarancji już nie ma to i tak trzeba będzie wymienić na jakiś aftermarket,
bo przecież nie skoczysz do Maxa pod Moskwę na przeróbkę zawieszenia kosztującą z tego co pamiętam coś koło 1200-1400 PLN :->
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: