Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:38
Problemy ze skrzynią biegów
Autor Wiadomość
misiekwwa 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+ 2.0 VCDi Kombi
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 55
Skąd: warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2014-01-30, 18:09   

"Mam skrzynię 6 biegową. Mówiąc krótko, jest mało precyzyjna. U mnie ciężko wchodzi drugi bieg. Pozostałe bez rewelacji ale można zaakceptować. Po prostu przy wrzucaniu dwójki sprzęgło na maxa w dół i bieg wrzucam wolniej i ostrożniej niż pozostałe. Udaje się bez zgrzytania, ale niesmak pozostaje. Mimo to, jestem z auta zadowolony."

No właśnie ta 2, z nią jest najgorzej trzeba wyczuć jak ją wrzucić. Najgorszy problem jest gdy auto jest zimne.

Tak nie powinno być.

To z założenia powinno być akcją serwisową bo potem co gwarancja się skończy a ty zostaniesz nie daj Boże z kosztami naprawy skrzyni.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-01-30, 18:56   

endriu333 napisał/a:
no niby tak - to bolączka głównie 5 biegowych skrzyń aczkolwiek nie wiem czy zauważyliście dotyczy to tylko MY2013...


Dokładnie, ostatnio to jakaś epidemia :shock:
ilość nowych egzemplarzy Cruze, w których skrzynie są wymieniane na nowe
przy przebiegu nie przekraczającym 2000km jest szokująco duża :-o
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-01-30, 19:44   

amartin napisał/a:
Mam skrzynię 6 biegową. Mówiąc krótko, jest mało precyzyjna. U mnie ciężko wchodzi drugi bieg. Pozostałe bez rewelacji ale można zaakceptować. Po prostu przy wrzucaniu dwójki sprzęgło na maxa w dół i bieg wrzucam wolniej i ostrożniej niż pozostałe. Udaje się bez zgrzytania, ale niesmak pozostaje. Mimo to, jestem z auta zadowolony.


Tak jak pisałem, metody są dwie: albo wrzucasz wolniej niż zwykle, czyli dajesz obrotom znacznie spać (wręcz do jałowych), albo wrzucasz bardzo szybko. Ja stosuję metodę nr. 2 :) I jeszcze jedno - im wyższe obroty przy zmianie biegu, tym efekt mniej uciążliwy. Jak zmieniasz z 1 na 2 przy 1700-1900 obr to faktycznie haczy, ale jak zmieniasz przy 2500-2700 to zdecydowanie mniej. Przynajmniej tak jest u mnie.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
tomi333 

Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 98
Skąd: łódzkie
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 17/19
 89%
Wysłany: 2014-01-31, 10:59   

C77 napisał/a:
endriu333 napisał/a:
no niby tak - to bolączka głównie 5 biegowych skrzyń aczkolwiek nie wiem czy zauważyliście dotyczy to tylko MY2013...


Dokładnie, ostatnio to jakaś epidemia :shock:
ilość nowych egzemplarzy Cruze, w których skrzynie są wymieniane na nowe
przy przebiegu nie przekraczającym 2000km jest szokująco duża :-o

A te problemy są od zawsze czy dopiero od jakiegoś rocznika te skrzynie są nieprecyzyjne. Mam silnik 2.0 163 KM, rocznik 2011, przejechane 30 tys km i na razie nie czuje żeby skrzynia chodziła gorzej niż np toyocie czy renówce. Czuć, że biegi wchodzą ciężej ale tylko w czasie mrozu jak jest -10 ale po rozgrzaniu wchodzą raczej gładko. Czy 6 biegowa skrzynia w benzynce różni sie od tej w dieslu?????
_________________
tomi333
 
     
luki2002 
diesel czy benzyna

Model Samochodu: będzie ch.cruze 1.8
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: mazowieckie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-01-31, 16:27   

Witam Wszystkich luki2002
Jestem pierwszy raz na forum chevrolet, jestem lekko zdziwiony ( przerażony) co z tą skrzynią biegów w 1.8 ponieważ Ojciec odbiera taki samochód za 2 tygodnie i nie wiem do końca czy to dobry wybór (chociaż raczej go nie przekonam) czy nowych samochodach to ,,standard''?
 
     
misiekwwa 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+ 2.0 VCDi Kombi
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 55
Skąd: warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2014-01-31, 16:43   

Jak widzisz - standard.

Do tego w 1.8 spalanie jest masakrycznie duże a osiągi cienkie. Jeździłem takim na testowo i dlatego kupiłem diesla, choć jak na razie mój diesel 2.0 ze spalaniem nie zszedł poniżej 9.

Ale nie wiem czy to nie problem z termostatem który za wcześnie się otwiera. Jeszcze nigdy silnik nie dogrzał mi się do 90 st. Przebieg 1800 km..

Jednorazowa trasa około 30 km
 
     
misiekwwa 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+ 2.0 VCDi Kombi
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 55
Skąd: warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2014-01-31, 16:44   

Cytat:
A te problemy są od zawsze czy dopiero od jakiegoś rocznika te skrzynie są nieprecyzyjne. Mam silnik 2.0 163 KM, rocznik 2011, przejechane 30 tys km i na razie nie czuje żeby skrzynia chodziła gorzej niż np toyocie czy renówce. Czuć, że biegi wchodzą ciężej ale tylko w czasie mrozu jak jest -10 ale po rozgrzaniu wchodzą raczej gładko. Czy 6 biegowa skrzynia w benzynce różni sie od tej w dieslu?????


Mam ten sam silnik i teraz przy -10 st właśnie ta 2 mnie irytuje. Jak auto się nagrzeje jest ok.

Tak jakby olej w skrzyni był nieodpowiedni
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2014-01-31, 17:18   

Panowie czytajcie całe wątki....jasno z tego wynika, że to bolączka głównie autek MY2013....a co do spalania 1.8 hmmm nie wiem jakie były robione testy (pewnie piłowanie) ale większość użytkowników 1.8 twierdzi że te autka palą w granicach 10 litrów w mieście ( i to LPG) więc sorry ale nie strasz innych jakimiś ponad normatywnymi przepałami....
 
     
misiekwwa 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+ 2.0 VCDi Kombi
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 55
Skąd: warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2014-01-31, 17:23   

Co do LPG zgodzę się że 10 w mieście. Ale PB 95 to w 11 się nie zamknie
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-01-31, 17:41   

LPG ma większe spalanie niż PB więc nielogiczne jest Twoje twierdzenie niestety ;-)
Ja tam nie narzekam. Na 2 tys przejechane km mam spalanie LPG nieco poniżej 11 a PB miałem 10,3 jeśli dobrze pamiętam i to na samym początku. Więc wynik standardowy dla silników 1.8 bez względu na markę.
Ze skrzynią biegów też jak na razie żadnych problemów. W sumie jedyne co mnie denerwuje to wycieraczki.
 
     
misiekwwa 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+ 2.0 VCDi Kombi
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 55
Skąd: warszawa
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2014-01-31, 18:03   

No to przedstawie ci przykład z życia wzięty:

Jedno z moich poprzednich aut: Daewoo Espero 1,5 DOHC LPG od nowości.

Przejechałem nim od nowości 260 tys km.

Spalanie Gazu 8 Spalanie PB 10

Zero problemów z silnikiem i brak problemów z instalacją. Na 1 reduktorze przejechałem 160tys km
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2014-01-31, 19:04   

No to miałeś szczęście, że nie miałeś problemów gdyż jest to fizycznie niemożliwe przy prawidłowym działaniu.
Cytat:
Ilość spalonego LPG powinna wynosić ok 15-30% więcej niż benzyny ze względu na inną wartość kaloryczną paliw (źródło) i tego się nie przeskoczy. Jeśli jakieś auto pali podobnie (lub mniej) LPG niż PB, to znaczy że instalacja jest nieprawidłowo wystrojona lub założona.

Więc generalnie nawet jeśli Ci się zdarzyło, to nie możesz twierdzić z taką pewnością, że Cruze spali 11l PB przy jednoczesnym spalaniu 10l LPG ;-) ale to już nieważne, nie odbiegajmy od tematu skrzyni.
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2014-01-31, 21:07   

misiekwwa napisał/a:
Spalanie Gazu 8 Spalanie PB 10


Zapomniałeś dodać ile przy jeździe na gazie po mieście spaliłeś benzyny a zwłaszcza zimą, jak długie odcinki drogi przejeżdżasz po uruchomieniu zimnego silnika na PB zanim przełączy się na LPG, itd.
Tak nie można porównywać spalania LPG v PB jeżdżąc po mieście. Jedz na trasę, co najmniej 100 km w jedną stronę na LPG a z powrotem na PB i będziesz miał w miarę porównanie.
Wracając do skrzyni biegów to powiem tak, że w moim skrzynia pracuje rewelacyjnie i obce mi są problemy, o których piszecie.
 
     
luki2002 
diesel czy benzyna

Model Samochodu: będzie ch.cruze 1.8
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 5
Skąd: mazowieckie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2014-01-31, 21:44   

Co do spalania to 1.8 musi palić, jak ktoś robi 7-10 tys rocznie to ani diesel ani gaz mu nie potrzebny, szkoda tylko by było jak by nowy samochód za 60 tysi stukał (zawieszenie czytam o amorach itd ) i trzeba dodatkowo walczyć z serwisem. Ludzie mówią że słabe osiągi dajcie mi go to zobaczymy ja mam starego leona w dieselku i smiga oczywiście jeżdżę też innymi samochodami Ojciec ma lekką nogę to nie bedzie cisnął, to może mniej spali, uparł sie na cruza bo ,,ładny" zabaczymy na razie tysiak zaliczki tylko dany. ;-)
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2014-02-01, 00:29   

misiekwwa napisał/a:
Jak widzisz - standard.

Do tego w 1.8 spalanie jest masakrycznie duże a osiągi cienkie. Jeździłem takim na testowo i dlatego kupiłem diesla, choć jak na razie mój diesel 2.0 ze spalaniem nie zszedł poniżej 9.


Pocieszę Cie - mam ten sam silnik, jeździmy po tym samym mieście, spalanie mamy bardzo podobne :) W zimie, w korkach około 8-9l wg kompa (resetuje przy każdym tankowaniu). W lato spada o około 0,5L.

W stopce mam link do motostat gdzie zapisuje każde tankowanie (i wypalanie DPF) od momentu wyjechania z salonu.

misiekwwa napisał/a:

Jak widzisz - standard.
Ale nie wiem czy to nie problem z termostatem który za wcześnie się otwiera. Jeszcze nigdy silnik nie dogrzał mi się do 90 st. Przebieg 1800 km..
Jednorazowa trasa około 30 km


Przez pojecie 90'C rozumiesz utrzymywanie się wskazówki w pionie? Bo jeśli tak (choć to wcale nie musi być 90'C) to u mnie zatrzymuje się jakieś 2 kreski przed. Jak jadę długo w korkach to spada na ćwiartkę (przy mrozach okolo -(10-15) stopni)
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: