Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-15, 20:04
LPG w Chevrolecie Lacetti
Autor Wiadomość
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-24, 07:57   

skull napisał/a:
Ja mam LPG 1.6 kombi - założyłem w ASO po pierwszych 3 tys. km, ale jak kupowałem samochód, miał "opcję" gotowości pod instalację gazową - m.in. wymieniane tu wyżej: wzmocnione gniazda zaworowe, inne pierścienie itd.
Koszt założenia to równo 4 tys. zł (ciekawe, bo w różnych ASO cena może przekroczyć nawet 5 tys. przy tej samej instalacji gazowej BRC Sequent 24 )
Gwarancji nie straciłem, nawet dodatkowo otrzymałem gwarancję na instalację gazową.
Jak na razie, nie miałem z nią ŻADNYCH problemów, ale jeżdżę z nią dopiero 1,5 roku i to 23 tys. km. Auto służy wyłącznie do przejazdów prywatnych, w większości w mieście.
Spalanie to 10l/100km LPG + 1,2 PB, daje to koszt 34 zł na każde 100 km (oczywiście na TAXI koszt Pb będzie pomijalny, bo to tylko rano na rozruch).
Ale powiem szczerze że jeszcze mi się ta instalacja nie zwróciła (zostało jakieś 500 zł), bo oprócz LPG, benzyna jak widać również schodzi, droższe są przeglądy zarówno w serwisie jak i te techniczne (a ja obliczam to "uczciwie" mam plik w excelu).

Nie zauważyłem ŻADNYCH strat w mocy - tą są już dla mnie banialuki - po przełączaniu na benzyne samochód ani szybciej nie jedzie (rekord, na LPG prawie 200km/h, na benzynie ani trochę więcej ) ani dynamiczniej.

Oczywiście zysk jest oczywisty, ale w przypadku gdy nic się nie będzie "działo" - i jak na razie tak jest.



Mozecie wierzyc lub nie, ale ta dodatkowa oplata to tylko haracz, a nie inny silnik. Podejdzcie sobie do dzialu czesci w salonie podajcie VIN i zobaczycie ze nie ma zadnej roznicy w czesciach zgodnie z katalogiem. Przynajmniej tak było 2-3 lata temu.
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-09-24, 08:07   

możliwe, ale ten haracz to równowartość 200 zł- przy zakupie - zresztą o czym ja mówię, ja nie miałem żadnych opcji wyboru - wybierałem z dwóch ostatnich lacetti 1.6 kombi w Polsce z dokładnie tym samym wyposażeniem - różniły się tylko kolorem i "ostateczną ceną".
Ale również wiem że przed instalacją dokładnie pytali jaki mam model - np. do 1.4 nie chcieli zakładać LPG.
_________________
a kuku
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-09-24, 08:11   

skull napisał/a:
możliwe, ale ten haracz to równowartość 200 zł-

Który dostajesz jako gratis :)


etac_owiec napisał/a:

Mozecie wierzyc lub nie, ale ta dodatkowa oplata to tylko haracz, a nie inny silnik. Podejdzcie sobie do dzialu czesci w salonie podajcie VIN i zobaczycie ze nie ma zadnej roznicy w czesciach zgodnie z katalogiem. Przynajmniej tak było 2-3 lata temu.


Co nie zmienia faktu, że jak za darmo to wziąłem :)
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-09-24, 08:27   

Z resztą jakby wierzyć informacji z http://chevrolet.dixi-car.pl/lpg-chevrolet.htm :

Na nowe Chevrolety zamówione od 1 lipca 2009 również otrzymasz pełną gwarancję na samochód i instalację, ale pod warunkiem że kupisz model ze zmodyfikowanymi tłokami, pierścieniami, zaworami i gniazdami zaworowymi (za tę opcję dopłacisz 120-200 zł w zależności od modelu). Co prawda nowego Chevroleta bez tej opcji na Twoje życzenie również doposażymy w instalację LPG, ale utracisz wtedy gwarancję na silnik, układ zasilania i układ wydechowy.

To może to nie do końca był haracz.
_________________
a kuku
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 110/2753
 4%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-09-24, 08:42   

etac_owiec napisał/a:
Mozecie wierzyc lub nie, ale ta dodatkowa oplata to tylko haracz, a nie inny silnik. Podejdzcie sobie do dzialu czesci w salonie podajcie VIN i zobaczycie ze nie ma zadnej roznicy w czesciach zgodnie z katalogiem.


Dokładnie jest tak jak piszesz.


Ta opcja niby wzmocnionej głowicy nazywa się KL7.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-09-24, 08:58   

skull napisał/a:
Z resztą jakby wierzyć informacji z http://chevrolet.dixi-car.pl/lpg-chevrolet.htm :

Na nowe Chevrolety zamówione od 1 lipca 2009 również otrzymasz pełną gwarancję na samochód i instalację, ale pod warunkiem że kupisz model ze zmodyfikowanymi tłokami, pierścieniami, zaworami i gniazdami zaworowymi (za tę opcję dopłacisz 120-200 zł w zależności od modelu). Co prawda nowego Chevroleta bez tej opcji na Twoje życzenie również doposażymy w instalację LPG, ale utracisz wtedy gwarancję na silnik, układ zasilania i układ wydechowy.

To może to nie do końca był haracz.


Jakos musieli to sprzedac. Ja bazuje na katalogu czesci na podstawie dwoch wybranych losowo samochodów z opcja i bez opcji i sprawdzeniu numerów katalogowych głowicy, tłoków, zaworów i pierscieni jao czesci zamienne. Okazało sie ze numery silnika nie dawały zadnej roznicy w numerach czesci. Czyli co? Pierwszy montaz, czesci wzmocnione, a potem to co mamy w katalogu?
W Renault jak pracowałem to był oddzielny numer/typ silnika dostosowany do pracy z LPG i te czesci nawet były drozsze, ale chodziło o oryginalna instalacje LPG montowana przez producenta samochodu, nie taka dokładana na serwisie.

Sprawdzcie sami jak macie dostep do katalogow, a Lukasz_K przeciez pracuje w ASO niech sprawdzi jak to jest. Moze sie to zmieniło w ciagu ostatnich lat.

Importer kupuje samochody bez gwarancji, lub dostaje oddzielny budzet na ten cel. I na podstawie sprzedazy pewnie wyliczył ze sredni koszt zwiekszenia ryzyka naprawy takiego silnika z LPG to jakies tam 200 zł i wrzucił taka opcje w katalog, zeby potem pilnowac sobie kosztów.

Wiec sprawdzcie jak to jest teraz.
 
     
iskat1973 

Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 46
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 180
Skąd: Wawa
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 13/27
 48%
Wysłany: 2014-01-16, 10:47   

Co ile km robicie wymianę filtrów i przegląd instal LPG ?? ??
_________________
Taksówkarz z Warszawy
 
     
Novy 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 LPG
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 76
Skąd: Kraków
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 11/16
 68%
Wysłany: 2014-01-16, 17:04   

iskat1973 napisał/a:
Co ile km robicie wymianę filtrów i przegląd instal LPG ?? ??


Jak nakazuje instrukcja, co 15kkm lub co rok :->
_________________
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-16, 18:52   

Novy napisał/a:
Jak nakazuje instrukcja, co 15kkm lub co rok


Tak samo robię :-D
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: