Dziwny d?wi?k przy hamowaniu i ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-02, 18:19 Dziwny dźwięk przy hamowaniu i ruszaniu
|
|
|
Witam wszystkich! To mój pierwszy post na tym forum. Przechodzę do rzeczy i z góry przepraszam za dość rozwlekły opis - wychodzę z założenia, że lepiej dać zbyt wiele szczegółów niż mielibyście dopytywać kilkukrotnie.
Niedawno zakupiony Chevrolet Nubira CDX (Platinum). Przy łagodnym hamowaniu (również na suchej nawierzchni) odnoszę wrażenie, że załącza się ABS (delikatne odbijanie pedału hamulca). Do tego dochodzi dość nietypowy dźwięk - coś, co przypomina mi mechaniczny dźwięk sprężyny. Samochód jeszcze nie był dokładnie diagnozowany komputerem, ale gdy był podłączany niedawno (check engine był zapalony po wymianie rozrządu - odłączona kostka przy dolocie), to mechanik nie stwierdził żadnych błędów typu 'problem z ABS'.
Powyższy problem przypomina mi problem opisany tutaj, ale jest jeszcze druga część, o którą również chciałbym zasięgnąć opinii.
Gdy ruszam, to przy małych prędkościach (między 20 a 35 km/h) słychać ten metaliczny dźwięk przypominający sprężynę. Zastanawiam się, czy podczas ruszania może załączać się ABS? Według opisów w sieci wersja Platinum ma Traction Control, ale w moim aucie nie zapala się kontrolka TC, więc nie wiem czy w ogóle mam to cudo. Strzelam, że tylko TC mogłoby próbować uruchamiać hamulce podczas ruszania (jeśli rzeczywiście czujniki ABS są uszkodzone).
No i ostatnie pytanie - skąd może brać się ten nietypowy dźwięk przy uruchamianiu się ABSu (jeśli to on się załącza przy hamowaniu). |
|
|
|
|
matii
Model Samochodu: chevrolet nubira
Wiek: 37 Dołączył: 16 Lis 2013 Posty: 9 Skąd: Piła
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-01-02, 21:43
|
|
|
ja miałem podobnie bez metaliczny dźwięków.po ruszeniu zapalały się kontrolki ABS i TC. u mnie problem tkwił w pękniętym wieńcu ABS |
|
|
|
|
Novy
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti Kombi 1.6 LPG
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 76 Skąd: Kraków
Poziom: 7
|
Wysłany: 2014-01-03, 18:49 Re: Dziwny dźwięk przy hamowaniu i ruszaniu
|
|
|
saperzasty napisał/a: |
Gdy ruszam, to przy małych prędkościach (między 20 a 35 km/h) słychać ten metaliczny dźwięk przypominający sprężynę.. |
Zawsze tak się dzieje jak się zatrzymasz i ruszasz? czy tylko po odpaleniu i pierwszym ruszeniu? |
|
|
|
|
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-03, 19:11
|
|
|
Cytat: | Zawsze tak się dzieje jak się zatrzymasz i ruszasz? czy tylko po odpaleniu i pierwszym ruszeniu? |
Dzieje się tak przy prawie każdym ruszaniu - najczęściej, gdy ruszam spokojnie. Przy dynamicznym ruszaniu słychać to rzadko. Zdarza się również, gdy np. zwolnię wjeżdzając na parking i tam toczę się powoli (tzn. właśnie te 20-35).
Dzisiaj zwróciłem uwagę na ten dźwięk - brzmi to trochę tak, jakby coś się kręciło i hałasowało, bo im szybciej jadę, tym większa częstotliwość. |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2014-01-04, 10:43
|
|
|
Może być tak jak pisze matii, w "najtańszej" wersji padł czujnik ABS (tylko ten dźwięk?). |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-01-07, 21:43
|
|
|
Miałem identyczne objawy. Tak jak Matii mówi - pęknięty wieniec ABS przód. Niestety jest zintegrowany z przegubem, a więc drogo, no i trochę roboty. |
|
|
|
|
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-08, 14:57
|
|
|
JAR napisał/a: | Niestety jest zintegrowany z przegubem, a więc drogo |
No to mnie nie ucieszyłeś... Zobaczymy co powie mechanik - na jutro jestem umówiony na wizytę. Oczywiście nie zapomnę dać znać czym się skończyło. |
|
|
|
|
werek
werek
Model Samochodu: lacetti 1.6 SX
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lut 2013 Posty: 1 Skąd: MMz
Poziom: 1
|
Wysłany: 2014-01-10, 19:32
|
|
|
Witam.
Jakiś czas po zakupie auta (lacetti 1.6) wystąpiła u mnie usterka opisywana w pierwszym poście. Z tym, ze u mnie hałasował początkowo tylko włączający się ABS. Po kilku dniach słychać było metaliczne stukanie. Po oględzinach okazało się, że pękł wieniec na przegubie (stukanie rosnące w miarę zwiększania prędkości to pewnie zasługa deformacji wieńca i lekkiego pukania w obudowę czujnika). Uzyskałem informację, że wieniec jest zintegrowany z przegubem, mimo tego dokonałem bliższych oględzin i stwierdziłem, że tak nie jest. W listopadzie zamówiłem wieniec na allegro i wymieniłem. Objawy usterki ustąpiły. |
|
|
|
|
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-10, 23:07
|
|
|
werek, dzięki za informacje. Jak na razie serwis walczy i szuka - auto przeszło diagnostykę komputerową. Twierdzą, że czujniki ABS są w porządku (powiedzieli nawet, że wszystkie wskazują tą samą prędkość podczas testów). Przeczyścili hamulce, ale podają, że nadal przy małych prędkościach uruchamia się pompa ABS i nie bardzo wiedzą dlaczego.
Mam dziwne podejrzenie, że w moim przypadku coś jest na rzeczy z nie zapalającą się kontrolką TC - mam dziwne przeczucie, że moduł kontroli trakcji może być uszkodzony.
Niemniej podrzucę im jeszcze informację, że może wieniec się odkształcił... |
|
|
|
|
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:57
|
|
|
No to mam potwierdzenie - mechanik po ponownym sprawdzeniu znalazł pęknięty wieniec ABS.
No i mam nowe pytanie. Moje auto to Chevrolet Nubira. Dotychczas byłem przekonany, że to po prostu Lacetti, tylko pod inną nazwą. A tu mechanik stwierdził, że do Nubiry jest kompletnie inny przegub niż do Lacetti i wieniec ABS ma inną liczbę zębów. Mamy na forum kogoś, kto również wozi się Nubirą (a nie Lacetti) i mógłby potwierdzić, że Nubira ma inne główne podzespoły?
Pytam, bo szukając po sieci nie mogę natrafić na coś takiego - niby Lacetti i Nubira mają wspólne podzespoły, a mechanik podaje, że przegub do mojego modelu jest aktualnie niedostępny w Polsce (a więc czeka mnie dłuższy postój) |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2014-01-12, 14:20
|
|
|
Różnica może być pomiędzy hatchbackiem, kombi i sedanem.
Także pomiędzy rocznikami. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-01-12, 14:40
|
|
|
saperzasty napisał/a: | A tu mechanik stwierdził, że do Nubiry jest kompletnie inny przegub niż do Lacetti i wieniec ABS ma inną liczbę zębów. |
Ale mechanik porównywał częsci z tej nubiry (za czasów lanosa)
czy z tej nubiry (lacetti)
|
|
|
|
|
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-12, 18:22
|
|
|
@rwicik - trochę mnie zmartwiłeś. Sądziłem, że jeśli już, to różnice w układzie przeniesienia napędu mogą zależeć od użytego silnika...
@esjot - hmm, nie stałem nad głową mechanikowi, ale gość ma auto, więc widzi, że to "Chevrolet Nubira 2006", a więc to samo, co Lacetti. Nie jest to to samo, co drugie autko z Twojego postu (ja mam Chevy'ego, pas przedni jak w Lacetti) - coś takiego:
Ogólnie te "inne części niż w Lacetti" zastanawiają mnie o tyle, że jak szukam przegubów na niemieckich i angielskich serwisach, to wszędzie mają takie same opisy, jak części do Lacetti znalezione na polskich stronach (średnica, ilość zębów itd.). To jest to, co najbardziej mnie dziwi |
|
|
|
|
saperzasty
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8 Kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-01-14, 21:45
|
|
|
No, to temat do zamknięcia! Nubirka już hula bez niepokojących odgłosów. Źródłem problemu był pęknięty pierścień ABS, a w tym modelu wiąże się to z wymianą całego przegubu.
W rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się, że rzeczywiście przeguby od Lacetti są troszkę inne niż do Nubiry (Lacetti 30 zębów wewnętrznych, a Nubira 29, prócz tego średnice uszczelniaczy), na szczęście udało się ściągnąć przegub w trybie ekspresowym. A wszelkim ludziom w potrzebie (jeśli są akurat w okolicy Bydgoszczy) polecam EuroTim na Inowrocławskiej |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-01-17, 22:14
|
|
|
Fajnie. Szerokiej drogi! |
|
|
|
|
|