Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 01:14
Stuki zacisków hamulcowych w Cruze
Autor Wiadomość
AdamT

Model Samochodu: 3210
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 79
Skąd: 123
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2013-09-30, 11:44   

Chyba będę musiał zrobić to samo :roll:

Edycja:
Ja ciagle mam ten problem najbardziej jest to widoczne na nierównościach (jazda na bruku) i w niskich temperaturach było wręcz uciążliwe. Niestety wali mi z przodu, a ASO najpierw zauważyło stuki z tyłu, ponaklejali jakieś folijki z tyłu, a po akcji serwisowej mialem do poprawki klocki z tyłu, bo poprostu coś spaprali.
To tak na marginesie podsumowuje znawstwo serwisu w tej kwesti. Co wydaje mi się jest trochę nie w porządku jeśli chodzi o klientów kupujących nowe auto, nieprawdaż?
 
     
Joce7k 
Józek

Model Samochodu: Chevrolet Cruza 1.8 LPG Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Dąbrówka
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-10-16, 18:47   

Dzisiaj byłem w serwisie Domcar Sady k. Poznania, panowie stwierdzili luzy w jarzmach tylnych zacisków ham., zamówią i wymienią, ciekawe czy to coś pomoże, czy po prostu potrzebują zaciski na handel, zdajmą dobre i założą dobre :) , dam znać
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-10-16, 19:16   

Joce7k napisał/a:
Dzisiaj byłem w serwisie Domcar Sady k. Poznania, panowie stwierdzili luzy w jarzmach tylnych zacisków ham., zamówią i wymienią, ciekawe czy to coś pomoże, czy po prostu potrzebują zaciski na handel, zdajmą dobre i założą dobre :) , dam znać


Luz nie jest na jarzmach, a na srubach je mocujacych.
 
     
Joce7k 
Józek

Model Samochodu: Chevrolet Cruza 1.8 LPG Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Dąbrówka
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-10-16, 23:27   

chodzi Ci o śruby którymi jarzma są przymocowane do zawieszenia ? czy o szpilki na których chodzi zacisk ?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-10-22, 20:47   

Joce7k napisał/a:
Dzisiaj byłem w serwisie Domcar Sady k. Poznania, panowie stwierdzili luzy w jarzmach tylnych zacisków ham., zamówią i wymienią, ciekawe czy to coś pomoże, czy po prostu potrzebują zaciski na handel, zdajmą dobre i założą dobre :) , dam znać


OMG!!! to oni ciągle nie załatwili tego problemu?? w 2013? w piątym roku produkcji? :twisted:

Joce7k napisał/a:
chodzi Ci o śruby którymi jarzma są przymocowane do zawieszenia ? czy o szpilki na których chodzi zacisk ?


O szpilki mocujące zacisk, tam jest błąd konstrukcyjny, a dokładniej w specyfikacji użytych szpilek, trzeba je po prostu zamienić.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-01-06, 22:56   

Jeżeli ktoś ma jeszcze gwarancje to proponuję wybrać się do ASO. Wymieniają całe zaciski na nowe zmodyfikowane. U mnie wymienili i przestało piszczeć i stukać. BIEGIEM DO SERWISU !
 
     
Vintage 

Model Samochodu: Cruze 2.O VCDI LT+ Premium MY 2012
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 45
Skąd: warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2014-01-08, 22:38   

Cześć Sen-syka,

Mam ten sam problem z moim Cruzem, mam go 2 lata, 28 tys. km przebiegu i cały czas piszczy, w każdym kole, raz na trasie piszczało z wszystkich 4 masakra. Możesz dodać słowo komentarza na jakie wymienili (nazwę, model) w ogóle co mam powiedzieć.

Dzięki, Vintage
_________________
Vintage,
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-01-10, 12:22   

Vintage napisał/a:
Cześć Sen-syka,

Mam ten sam problem z moim Cruzem, mam go 2 lata, 28 tys. km przebiegu i cały czas piszczy, w każdym kole, raz na trasie piszczało z wszystkich 4 masakra. Możesz dodać słowo komentarza na jakie wymienili (nazwę, model) w ogóle co mam powiedzieć.

Dzięki, Vintage


Vintage, pojechałem dzisiaj do serwisu, żeby mi podali nazwę albo model i tego nie udało mi się uzyskać. Serwisant dał mi tylko kartę zlecenia i na niej piszę WYMIANA WSPORNIKA PRZEDNICH I TYLNYCH ZACISKÓW HAMULCOWYCH.

Zaciski też są nowe.
 
     
Vintage 

Model Samochodu: Cruze 2.O VCDI LT+ Premium MY 2012
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 45
Skąd: warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2014-01-12, 14:31   

Dzięki Sen-Syka,

Naprawdę doceniam, że podjechałeś i zapytałeś.
Zadzwonię do serwisu i umówię się używając tego opisu.
Dam znać na forum po naprawie i czy w ogóle się zgodzą.

Dzięki i pozdrawiam, Vintage
_________________
Vintage,
 
     
radecki22 

Model Samochodu: cruze LT 2.0 vcdi 150 KM
Wiek: 48
Dołączył: 04 Maj 2013
Posty: 21
Skąd: Przemków
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2014-01-12, 16:50   

Witam mialem podbne objawy grajacych zaciskow hamulca z tylu i nic nie pomogalo ale zauwazylem ze linka od recznego jest za malo naciagnieta i to dalo mi do myslenia :)
wiec zdemontowalem dzwignie recznego ( jest troche zabawy ):) i co sie okazlo ze samoregulator ktory jest wlasnie w tej dzwigni niedziala poniewaz jest wykonany (umnie z plastiku) kupilem na allegro uzywana dzwignie i problem znikl grajacych zaciskow. Powodem grania zaciskow na kocich lbach bylal linka recznego, nie byla naciagnieta powidem czego bylo luzne jarzmo hamulca stad tez dobiegalo to wnerwiajace granie zaciskow umnie pomoglo moze komus sie ta informacjia przyda spawdzcie co macie w dzwignia recznegodzwignia recznego jutro dodam fotki mojego i tego co zamontowalem
 
     
Vintage 

Model Samochodu: Cruze 2.O VCDI LT+ Premium MY 2012
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 45
Skąd: warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2014-01-12, 17:42   

Dam znać jak przejdę przez tą wymianę. Czyszczenie nic nie pomogło. Piszczy jak cholera, ale nie zawsze i nie z każdego kola w tym samym czasie.
Mam nadzieje, że nie będzie Wam nigdy piszczało z 3 na raz bo można zwariować.

Pozdrawiam, Vintage
_________________
Vintage,
 
     
sen-syka


Model Samochodu: Cruze LT + Pakiet Premium + WTCC
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Gru 2013
Posty: 89
Skąd: Częstochowa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-01-13, 12:44   

Ja jestem po wymianie wszystkich zacisków w ASO. Serwisant powiedział, że część jest zmodyfikowana i już nie będzie stukało. Na razie nie stuka, ale co ja przejechałem praktycznie nic.
 
     
Vintage 

Model Samochodu: Cruze 2.O VCDI LT+ Premium MY 2012
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 45
Skąd: warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2014-01-16, 07:49   

Cześć Sen-Syka,

Jestem w kontakcie z serwisem. Czy nie byłoby dla Ciebie problemem podanie Twojego VIN? Chcą się zawzorować.

Dzięki i pozdrawiam, Vintage
_________________
Vintage,
 
     
WojtekCruze

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 20
Skąd: okolice Warszawki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-01-19, 22:30   

No to Panowie mam progres... dzisiaj wróciłem z przeglądu i stuki pochodzą z jarzma hamulcowego na przodzie - oba do wymiany. Rozmawiałem z mechanikiem i nieoficjalnie się dowiedziałem, że w starych jarzmach szybko wyrabia się trzpień stąd też stuki. W Aso wycenili mi sztukę za 375zł + 200zł robocizna. Dlatego szukam taniej - ważnym jest by data produkcji jarzma była po 2013 roku wtedy trzpienie mają prawidłową konkstrukcję.
 
     
WojtekCruze

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 20
Skąd: okolice Warszawki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-01-20, 12:41   

Luz pojawia się w trzpieniach wchodzących do jarzma jak i na klockach hamulcowych. Widziałem to dziś dokładnie - trafiłem na rewelacyjnego mechanika - pokazał wszystko co i jak gdy rozebrał cały zacisk .... W jarzmie są 2 trzpienie i luz na nich musi być minimalny inaczej będą strzelać oraz przesuwanie tulejek powinno iść z oporem. Ważne też by klocki hamulcowe nie poruszały się w zacisku :) na to też trzeba zwrócić uwagę bo to też często się dzieje. To już sprawdzi dokładnie mechanik przy demontażu jarzma

Owszem można je dotoczyć ale konstrukcja ich jest dość dziwna, bo nie dość że muszą być zakończone łbem tak mają tam rowek na smar. W każdym razie - pewnie, że się da, ale jaki to ma sens skoro komplet użynanych jarzm można kupić za 100zł? Widziałem na allegro - ale nikt nie kupił więc pewnie niebawem się pojawią znowu :)

Do tego cała robota nie zajmuje więcej niż 30 minut - z zegarkiem w ręku do tego z moimi pytaniami i ogądnięciem zawieszenia. :) Można ją zrobić samemu potrzebny jest jedynie klucz dynamometryczny bo jarzma musząbyć przykecone z podpowiednim momentem obrotowym.

Tak jarzmo jest takie samo zarówno w bnezynie lub dieslu - ale zanim kupisz sprawdź średnicę tarczy hamulcowej
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: