Przesunięty przez: C77 2015-05-12, 09:51 |
Świece zapłonowe w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
herodek
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Kraków
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-02-07, 14:20 Świece zapłonowe w Cruze
|
|
|
Panowie co ile km wymieniacie świece zapłonowe w CRUZE 1.8 LPG Mi w serwisie powiedziano żeby wymieniać co 15 tys km. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-02-07, 14:26
|
|
|
ja wymieniam u siebie co 30 tysięcy (tak zresztą jest w książce gwarancyjnej Cruz-a) - uprzedzając pytanie wkładam oryginalne GM a tak naprawdę są to świece NGK tyle że w pudełkach opieczętowanych GM - czy to robi różnicę nie wiem doprawdy:) - komplet w ASO kosztuje coś koło 120zł - może drogo ale według moich gazowników lepsze takie niż wynalazki z 4 elektrodami czy jak je tam zwał no i przy okazji autko na gwarancji więc lepiej nie drażnić ASO |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-02-07, 16:47
|
|
|
endriu333 napisał/a: | ja wymieniam u siebie co 30 tysięcy (tak zresztą jest w książce gwarancyjnej Cruz-a) - uprzedzając pytanie wkładam oryginalne GM a tak naprawdę są to świece NGK tyle że w pudełkach opieczętowanych GM - czy to robi różnicę nie wiem doprawdy:) - komplet w ASO kosztuje coś koło 120zł - może drogo ale według moich gazowników lepsze takie niż wynalazki z 4 elektrodami czy jak je tam zwał no i przy okazji autko na gwarancji więc lepiej nie drażnić ASO |
Tylko inne wartosci jakosciowe, miejsce produkcji takie same. |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-02-07, 21:18
|
|
|
Jestem już po 2 przeglądzie (15 i 30 tys.). W ASO wymienili świece dopiero przy drugim przeglądzie. Mam 1.8 z LPG. |
|
|
|
|
trojan
Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012 Posty: 8 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-04-20, 19:46
|
|
|
Właśnie jak to jest z tymi świecami, bo jetem po pierwszym przeglądzie (15tys.) i ich nie wymienili ani też filtra powietrza. Gaz montowany fabrycznie, w książce gwarancyjnej i instrukcji gazu czakram w dodatkowych zalecaniach jest napisane: "Niezbędnymi warunkami prawidłowej i efektywnej pracy samochodu z zamontowaną instalacją gazową są:
-...
-wymiana świec zapłonowych co 10-15 tys.
-systematyczna wymiana wkładu filtra powietrza co 10-15 tys."
Czy ktoś miał z Was wymieniane na pierwszym przeglądzie oprócz przedmówców?
Czy uważacie że powinni to wymienić?(pytam ze względu że mam serwis w leasingu i tak płace niezależnie co mi tam wymienią więc w tej sytuacji bym oczekiwał aby wymienili wszystko co trzeba) |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-04-22, 19:44
|
|
|
kolego a GM twierdzi że co 30 tysięcy trzeba zmieniać świece - jakby nie było to GM a nie Czakram wyprodukował autko i to są tylko ich zalecenia......GM "dostosował" to auto do gazu i jeśli by doszli do wniosku że co 15 tysięcy trzeba zmieniać to tak by napisali..... a że tego nie zrobili to nie masz się czym martwić i niepotrzebnie wydawać kaskę. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-04-24, 17:41
|
|
|
endriu333 napisał/a: | kolego a GM twierdzi że co 30 tysięcy trzeba zmieniać świece - jakby nie było to GM a nie Czakram wyprodukował autko i to są tylko ich zalecenia......GM "dostosował" to auto do gazu i jeśli by doszli do wniosku że co 15 tysięcy trzeba zmieniać to tak by napisali..... a że tego nie zrobili to nie masz się czym martwić i niepotrzebnie wydawać kaskę. |
Generalnie panuje zasada, że świece (i chyba też przewody), na gazie zmienia się dwa razy częściej. Jest to zalecane dlatego że gaz, nie "wybacza wad" układu zapłonowego, czyli jakieś usterki prędzej wyjdą na gazie niż noPb, dodatkowo LPG spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, więc świece mają gorsze warunki pracy.
W instrukcji samochodu, ZTCP nie spotkałem się żeby producent pisał coś o LPG, więc lepiej sugerować się producentem instalacji.
Moim zdaniem, przy tym co zaoszczędzimy przy jeździe na LPG, to nie warto oszczędzać na takich "banałach" jak świece, bo ten koszt zwróci się nam przy najbliższych kilku tankowaniach |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
lukaszwojtakows
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 68 Skąd: Leszczyny
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-07-23, 21:29 Świece Zapłonowe
|
|
|
chcę wymienić świece w Cruze 1.6 benyzna 113 km 2009 r.
czy wystarczą z 1 elektrodą np z NGK ?widzę , że są również z 4 elektrodami....
co proponujecie ? jaka jets różnica? |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-07-23, 21:33
|
|
|
lukaszwojtakows napisał/a: | jaka jets różnica? |
W cenie
Nie daj się nabrać na opowieści typu łatwiejsze uruchamianie, czy lepsze spalanie. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-15, 13:44 Świece zapłonowe w Cruze
|
|
|
Ciekawy temat, jak poprawić dynamikę i zmniejszyć zużycie paliwa w silniku 1.8. http://www.cruzetalk.com/...eas-please.html
W skrócie, fabrycznie stosowane przez GM w silnikach 1.8 świece mają szczelinę 0,025-0,028. Zwiększenie do poziomu 0,035 daje wyczuwalną różnicę w dynamice, lepsze spalanie benzyny.
Pytanie tylko, czy w przypadku LPG, tak duża szczelina nie będzie powodować problemów. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-11-15, 13:55
|
|
|
Karlos napisał/a: | 0,025-0,028 |
Tak dla pewności dodam tyko, że są to wymiary w calach |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-15, 15:47
|
|
|
Jest też ewentualność, że rynek europejski miał inne wymagania, bądź w 2013 roku to poprawiono. Posiada ktoś tego typu informacje? |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-11-16, 00:00
|
|
|
Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
czyli to 0,035 cala to coś normalnego, wręcz właściwego, a nie jakiś tuning |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-16, 20:51
|
|
|
C77 napisał/a: | Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
czyli to 0,035 cala to coś normalnego, wręcz właściwego, a nie jakiś tuning |
A włożenie filtra bawełnianego K&N to tuning?
Za mała szczelina była w seryjnie montowanych świecach w hameryce, więc dla nich zwiększenie szczeliny i wymiana filtra powietrza była skutecznym sposobem na poprawienie osiągów silnika 1.8.
Podobna dolegliwość dotyczyła jednostki 1.4T. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-11-16, 22:07
|
|
|
Karlos, bo hamerykańce to partacze na maxa to że fabrycznie nie potrafią dobrać właściwego ustawienia to pikuś
akcje z odpadającą kierownicą, czy płonącymi Cruzakami zdarzyły się tylko u nich
a takich numerów jest od groma, wiem bo jestem moderatorem na międzynarodowym forum Cruze i nie jedno już przez lata o tym czytałem
A jeden z lepszych numerów w ich wykonaniu to wersja ECO,
w swoim czasie hamerykańce uznały że odchudzą zwykłego Cruzaka na maxa w celu poprawienia ekonomi spalania.
W tym celu wywalili kilkadziesiąt elementów z wyposażenia które uznali za zbędne!
efekt jest m.in taki, że we wszystkich ECO dochodzi do ewaporacji płynu chłodniczego w kabinie pasażerskiej |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
|