Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-05-12, 09:51
Świece zapłonowe w Cruze
Autor Wiadomość
herodek

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Kraków
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2013-02-07, 14:20   Świece zapłonowe w Cruze

Panowie co ile km wymieniacie świece zapłonowe w CRUZE 1.8 LPG :?: Mi w serwisie powiedziano żeby wymieniać co 15 tys km.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-02-07, 14:26   

ja wymieniam u siebie co 30 tysięcy (tak zresztą jest w książce gwarancyjnej Cruz-a) - uprzedzając pytanie wkładam oryginalne GM a tak naprawdę są to świece NGK tyle że w pudełkach opieczętowanych GM - czy to robi różnicę nie wiem doprawdy:) - komplet w ASO kosztuje coś koło 120zł - może drogo ale według moich gazowników lepsze takie niż wynalazki z 4 elektrodami czy jak je tam zwał no i przy okazji autko na gwarancji więc lepiej nie drażnić ASO ;)
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-02-07, 16:47   

endriu333 napisał/a:
ja wymieniam u siebie co 30 tysięcy (tak zresztą jest w książce gwarancyjnej Cruz-a) - uprzedzając pytanie wkładam oryginalne GM a tak naprawdę są to świece NGK tyle że w pudełkach opieczętowanych GM - czy to robi różnicę nie wiem doprawdy:) - komplet w ASO kosztuje coś koło 120zł - może drogo ale według moich gazowników lepsze takie niż wynalazki z 4 elektrodami czy jak je tam zwał no i przy okazji autko na gwarancji więc lepiej nie drażnić ASO ;)


Tylko inne wartosci jakosciowe, miejsce produkcji takie same.
 
     
mwadon 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 165
Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 23/25
 92%
Wysłany: 2013-02-07, 21:18   

Jestem już po 2 przeglądzie (15 i 30 tys.). W ASO wymienili świece dopiero przy drugim przeglądzie. Mam 1.8 z LPG.
 
     
trojan

Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-04-20, 19:46   

Właśnie jak to jest z tymi świecami, bo jetem po pierwszym przeglądzie (15tys.) i ich nie wymienili ani też filtra powietrza. Gaz montowany fabrycznie, w książce gwarancyjnej i instrukcji gazu czakram w dodatkowych zalecaniach jest napisane: "Niezbędnymi warunkami prawidłowej i efektywnej pracy samochodu z zamontowaną instalacją gazową są:
-...
-wymiana świec zapłonowych co 10-15 tys.
-systematyczna wymiana wkładu filtra powietrza co 10-15 tys."
Czy ktoś miał z Was wymieniane na pierwszym przeglądzie oprócz przedmówców?
Czy uważacie że powinni to wymienić?(pytam ze względu że mam serwis w leasingu i tak płace niezależnie co mi tam wymienią więc w tej sytuacji bym oczekiwał aby wymienili wszystko co trzeba)
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-04-22, 19:44   

kolego a GM twierdzi że co 30 tysięcy trzeba zmieniać świece - jakby nie było to GM a nie Czakram wyprodukował autko i to są tylko ich zalecenia......GM "dostosował" to auto do gazu i jeśli by doszli do wniosku że co 15 tysięcy trzeba zmieniać to tak by napisali..... a że tego nie zrobili to nie masz się czym martwić i niepotrzebnie wydawać kaskę.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-04-24, 17:41   

endriu333 napisał/a:
kolego a GM twierdzi że co 30 tysięcy trzeba zmieniać świece - jakby nie było to GM a nie Czakram wyprodukował autko i to są tylko ich zalecenia......GM "dostosował" to auto do gazu i jeśli by doszli do wniosku że co 15 tysięcy trzeba zmieniać to tak by napisali..... a że tego nie zrobili to nie masz się czym martwić i niepotrzebnie wydawać kaskę.

Generalnie panuje zasada, że świece (i chyba też przewody), na gazie zmienia się dwa razy częściej. Jest to zalecane dlatego że gaz, nie "wybacza wad" układu zapłonowego, czyli jakieś usterki prędzej wyjdą na gazie niż noPb, dodatkowo LPG spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, więc świece mają gorsze warunki pracy.


W instrukcji samochodu, ZTCP nie spotkałem się żeby producent pisał coś o LPG, więc lepiej sugerować się producentem instalacji.

Moim zdaniem, przy tym co zaoszczędzimy przy jeździe na LPG, to nie warto oszczędzać na takich "banałach" jak świece, bo ten koszt zwróci się nam przy najbliższych kilku tankowaniach :-)
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
lukaszwojtakows

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Leszczyny
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 3/16
 18%
Wysłany: 2013-07-23, 21:29   Świece Zapłonowe

chcę wymienić świece w Cruze 1.6 benyzna 113 km 2009 r.
czy wystarczą z 1 elektrodą np z NGK ?widzę , że są również z 4 elektrodami....

co proponujecie ? jaka jets różnica?
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-07-23, 21:33   

lukaszwojtakows napisał/a:
jaka jets różnica?


W cenie :)
Nie daj się nabrać na opowieści typu łatwiejsze uruchamianie, czy lepsze spalanie.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-15, 13:44   Świece zapłonowe w Cruze

Ciekawy temat, jak poprawić dynamikę i zmniejszyć zużycie paliwa w silniku 1.8. http://www.cruzetalk.com/...eas-please.html
W skrócie, fabrycznie stosowane przez GM w silnikach 1.8 świece mają szczelinę 0,025-0,028. Zwiększenie do poziomu 0,035 daje wyczuwalną różnicę w dynamice, lepsze spalanie benzyny.
Pytanie tylko, czy w przypadku LPG, tak duża szczelina nie będzie powodować problemów.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-11-15, 13:55   

Karlos napisał/a:
0,025-0,028

Tak dla pewności dodam tyko, że są to wymiary w calach
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-15, 15:47   

Jest też ewentualność, że rynek europejski miał inne wymagania, bądź w 2013 roku to poprawiono. Posiada ktoś tego typu informacje?
_________________
1.8 16V LPG
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-11-16, 00:00   

Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
czyli to 0,035 cala to coś normalnego, wręcz właściwego, a nie jakiś tuning :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-11-16, 20:51   

C77 napisał/a:
Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
czyli to 0,035 cala to coś normalnego, wręcz właściwego, a nie jakiś tuning :-)

A włożenie filtra bawełnianego K&N to tuning? :-)
Za mała szczelina była w seryjnie montowanych świecach w hameryce, więc dla nich zwiększenie szczeliny i wymiana filtra powietrza była skutecznym sposobem na poprawienie osiągów silnika 1.8.
Podobna dolegliwość dotyczyła jednostki 1.4T.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-11-16, 22:07   

Karlos, bo hamerykańce to partacze na maxa :-) to że fabrycznie nie potrafią dobrać właściwego ustawienia to pikuś ;-)
akcje z odpadającą kierownicą, czy płonącymi Cruzakami zdarzyły się tylko u nich :-)
a takich numerów jest od groma, wiem bo jestem moderatorem na międzynarodowym forum Cruze i nie jedno już przez lata o tym czytałem :mrgreen:

A jeden z lepszych numerów w ich wykonaniu to wersja ECO,
w swoim czasie hamerykańce uznały że odchudzą zwykłego Cruzaka na maxa w celu poprawienia ekonomi spalania.
W tym celu wywalili kilkadziesiąt elementów z wyposażenia które uznali za zbędne!
efekt jest m.in taki, że we wszystkich ECO dochodzi do ewaporacji płynu chłodniczego w kabinie pasażerskiej :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: