CRUZE 1.8 LPG |
Autor |
Wiadomość |
forestq
Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT
Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 21 Skąd: Krakow
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-11-04, 15:27 CRUZE 1.8 LPG
|
|
|
Witam,
mam nowego CRUZa 1.8 LT z GAZEM BRC (model rocznikowo 2014).
Jesli ma ktos takie auto to prosze informacje:
- ile wchodzi Wam GAZu
- jakie jest spalanie (komputer pokazuje spalnie benzyny, ale GAZu tak samo???)
- ile km srednio przejezdzacie na pelnym baku
- czy po pierwszej wizycie w celu regulacji gazu cos sie poprawilo z jego osiagami?
Dzieki za wszystkie informacje. Bardzo mnie to ciekawi. |
_________________ 4EST |
|
|
|
|
pokemen
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 82 Skąd: Poznan
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-11-04, 16:35
|
|
|
Witam,
- 30-31 litrow w zaleznosci od stacji
- przy normalnej jezdzie 9-5-10 litrow gazu, po autostradzie z 14-15 ( z predkoscia 140)
- 300-330 km
- nie mialem okazji do pierwszej regulacji jeszcze
pozdr |
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-11-04, 16:49
|
|
|
Witam,
przepraszam, że lekko zaśmiecę. Forestq dostałeś gaz w promocji do modelu 2014 czy płaciłeś dodatkowo? |
|
|
|
|
forestq
Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT
Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 21 Skąd: Krakow
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-11-04, 16:55
|
|
|
dostalem za symboliczna 1zl |
_________________ 4EST |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2013-11-04, 17:11
|
|
|
Też mam Cruze'a w takiej konfiguracji. U mnie podobnie jak u kolegi pokemen, z tym że mam już prawie 50 tys. przebiegu i kilka regulacji za sobą. U mnie powracał problem opadającego wskaźnika paliwa i zaświecająca się kontrolka Check Engine. Po wielu przygodach i wizytach w ASO obecnie już nie mam problemu od dłuższego czasu. Przy ostatniej regulacji Panowie wgrali jakieś nowe oprogramowanie i oprócz (tak mi się wydaje) delikatnego zwiększenia osiągów na LPG komputer pokazuje mniejsze przekłamanie przy spalaniu niż wcześniej. Aktualnie pokazuje ok 0,5l mniej niż wg obliczeń z dystrybutora. Wcześniej różnica dochodziła do 2l. Nie zmienia to faktu, że dalej błędnie liczy |
|
|
|
|
ramses
Model Samochodu: Cruze LT + 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 2 Skąd: Zielona Góra
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-11-04, 19:19
|
|
|
Witam,
U mnie weszło max 33 l.
Średnio pali 9,5 LPG - od 7,8 do 12,5.
Zasięg na LPG 270 - 350 do opróżnienia baniaka.
Co do poprawy dynamiki to z każdym tysiącem jest lepiej.
Trudno powiedzieć czy pierwsza regulacja coś poprawiła w tym względzie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
forestq
Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT
Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 21 Skąd: Krakow
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-11-04, 21:13
|
|
|
dzieki za info! |
_________________ 4EST |
|
|
|
|
Artie
Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG 4d MY2014
Dołączył: 26 Lis 2013 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-11-26, 10:47
|
|
|
Witam,
Też mamwersję 2014 od 2 tygodni wchodzą 31~32 litry gazu, co daje zasięg 280 km. Mam też pewną obserwację, po przęłączeniu na lpg jak silnik jeszcze nie osiągnął optymalnej temeperatury dodając nieco więcej gazu samochodem potrafi szarpnąć. Macie taki objaw? |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-11-26, 19:04
|
|
|
Artie napisał/a: | Mam też pewną obserwację, po przęłączeniu na lpg jak silnik jeszcze nie osiągnął optymalnej temeperatury dodając nieco więcej gazu samochodem potrafi szarpnąć. Macie taki objaw? |
Jeśli jest to zaraz po przełączeniu, to masz ustawioną zbyt niską temperaturę przełączania |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-11-26, 19:45
|
|
|
Artie napisał/a: | Witam,
Też mamwersję 2014 od 2 tygodni wchodzą 31~32 litry gazu, co daje zasięg 280 km. Mam też pewną obserwację, po przęłączeniu na lpg jak silnik jeszcze nie osiągnął optymalnej temeperatury dodając nieco więcej gazu samochodem potrafi szarpnąć. Macie taki objaw? |
U mnie po przełączeniu na gaz i naciśnięcu pedału gazu silnik reaguje normalnie, nie ma żadnych szarpnięć.
Kol. esjot ma rację, zbyt nisko ustawiona temp. przełączania. |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-26, 22:36
|
|
|
Mój zbiornik mieści 35l, średnia z ostatnich 6,5 tys. km to 10,2L/100km.
Komputer pokładowy pokazuje o 15-20% mniej. Od czasu przechania pierwszych kilometrów spalanie zmniejszyło się o 15%.
Przełączenie na gaz fabrycznie w BRC ustawione jest na 30*C. Na moją prośbę serwis przestawił parametr na 40*C, ale i tak mam wrażenie, że przełączenie na gaz następuje bardzo szybko. Jednak problemów z szarpaniem nie mam.
Jak już inni użytkownicy potwierdzali, jednostka 1.8 szybko osiąga temperaturę.
Co do dynamiki jazdy na LPG, w odpowiednim temacie wrzuciłem wykres z hamowni - porównanie PB95 i LPG na fabrycznym oprogramowaniu. Biednie to u mnie wyszło. Wczoraj spotkałem kolegę jeżdżącym Subaru i u niego hamownia wykazała +12KM na LPG. Więc masze uniwersalne i dopasowane do każdego silnika GM 1.8 oprogramowanie BRC jest niedopracowane. Dodam tylko, że kolega z Subaru zużywa dokładnie o 1 litr LPG więcej, aniżeli PB95. Nie +15 czy +20%. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-11-26, 23:19
|
|
|
Karlos, z tego co piszesz, to naprawdę masz problem z regulacją. Według mojego gazownika ASO maja standardowy program i go wczytują bez żadnych regulacji.
On natomiast każdy samochód doregulowuje przed oddaniem klientowi. A czekając kiedyś na przegląd swojego auta, widziałem, jak po regulacji w warsztacie, kilka razy robił jazdy próbne w samochodzie z nowo założoną instalacją i coś doregulowywał. |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-27, 08:08
|
|
|
esjot, dlaczego wywnioskowałeś, że borykam się z problemami instalacji? Napisałem, że oprogramowanie jest jedno do wszystkich jednostek 1.8, a że moje ASO nie wykonuje później żadnej regulacji, to już wstyd. Mniejsza moc na gazie jest w całym zakresie, więc pozostaje kwestia, jak to napisałeś "doregulowania". 10 KM mniej w najwyższych obrotach wielkim problemem nie jest. Ale wypadało by wykorzystywać, co dała fabryka.
A, że jako pierwszy porównałem PB95 do LPG na hamowni ... Może ktoś jeszcze sprawdzi swego Cruza LPG na hamowni, będziemy mieli obraz firmowego sterownika BRC. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-11-27, 09:42
|
|
|
Karlos napisał/a: | dlaczego wywnioskowałeś, że borykam się z problemami instalacji? |
Może źle napisałem - nie z instalacją, tylko masz niedoregulowaną instalację. I coś mi się wydaje, że poradzi sobie dobry gazownik, ale poza ASO... |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-11-27, 10:26
|
|
|
Znalazłem juz speca od BRC. W sobotę okaże się czy szczęśliwie.
Na marginesie, decyzja w kwestii filtra podjęta? |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
|