Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:09
Problemy w Cruze 1.8 z LPG
Autor Wiadomość
kiryl 


Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2013-09-26, 14:47   

endriu333 napisał/a:
nie można wyjechać z wbitym LPG na drogi - proszę CIę - trochę się mylisz - do tego wystarczy faktura z wykonaną usługą (adnotacja jakie to auto) i homologacja butli :)

endriu, chyba źle mnie zorzumiałeś. Samochód dopiero otrzyma twardy dowód rejestracyjny. Miałem na myśli, że wtedy pewnie nie mogli samochodem wyjechać na drogę w celu regulacji gazu, bo samochód nie był jeszcze zarejestrowany. Albo po prostu im się nie chciało.
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-09-26, 19:12   

kiryl napisał/a:
Miałem na myśli, że wtedy pewnie nie mogli samochodem wyjechać na drogę w celu regulacji gazu,


Jeżeli chodzi o regulację ilości gazu, którą można zatankować to odpowiada za to pływak. I tutaj żadna elektronika nie ma nic do rzeczy. Jedyne co mi przychodzi do głowy do wygięcie ramienia pływaka dlatego chcą żeby przyjechać z pustą butlą.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-09-26, 20:36   

Zatem jaki jest cel zapraszania przez ASO właścicieli instalacji LPG po przejechaniu 1 tys. km? Cóż za cuda czynią podczas tej wizyty?

W nawiązaniu do mego wpisu dot. przełączania na PB powyżej 5,5 tys. obrotów, dziś dwukrotnie "wykręciłem" auto i przełączenie nie miało miejsca. Czyżby soft LPG "dostrajał się" do auta, uśredniał wcześniejsze odczyty itp.?
_________________
1.8 16V LPG
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-09-27, 09:21   

Karlos napisał/a:
Zatem jaki jest cel zapraszania przez ASO właścicieli instalacji LPG po przejechaniu 1 tys. km? Cóż za cuda czynią podczas tej wizyty?


Ale poza ASO też zapraszają na kontrolę po 1000km. Tylko, ze przynajmniej u mojego gazownika (nie ASO) było to za darmo
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-09-27, 09:58   

Jaki jest faktyczny cel wizyty? Co sprawdzają, czy system wymaga regulacji? Przecież autem bez LPG nie musimy po 1 tys, km meldować się w ASO.
_________________
1.8 16V LPG
 
     
kiryl 


Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2013-09-27, 10:42   

nie znam się na technikaliach więc za dużo nie powiem. LPG mam "fabryczny" tzn montowany w ASO. Aby gwarancja była ważna muszą być okresowe przeglądy (poza standardowym, dochodzi jeszcze LPG).
Dla mnie to raczej zrozumiałe i oczywiste, że po zamontowaniu LPG trzeba go jeszcze wyregulować pod konkretny silnik a nie na zasadzie zamontowali i jedź pan sobie gdzie chcesz. A żeby zrobić dobrą regulację to auto musi być w ruchu, na trasie a nie na placu pod salonem. A żeby być na trasie auto musi być zarejestrowane (mieć już dowód rejestracyjny).
Jeśli się nie mylę to kiedyś kupując nowe auto było coś takiego jak docieranie silnika, prawda? Przez ileś tam set kilometrów trzeba było uważać na obroty, nie przekraczać jakiejś tam wartości.
|Ja w tym widzę analogię. Zakładają LPG w ASO w niezarejestrowanym autie, wgrywają standardowe ustawienia. Jak autko trochę się już najeździ to wtedy robią regulację "indywidualną", że się tak wyrażę.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-09-27, 10:51   

Karlos napisał/a:
Jaki jest faktyczny cel wizyty? Co sprawdzają, czy system wymaga regulacji? Przecież autem bez LPG nie musimy po 1 tys, km meldować się w ASO.

Z tego co wiem i widziałem to sprawdzali mi szczelność układu, podłaczył pod komputer i sprawdzał ustawienia i informacje z oryginalnych czujników, czasy wtrysku itp.
kiryl napisał/a:
Zakładają LPG w ASO w niezarejestrowanym autie, wgrywają standardowe ustawienia

Ja zakładałem poza ASO, więc ustawienia pod mój samochód były wykonane w momencie montażu instalacji ( i wiem, że były).
Jak to robi ASO - jeśli robi :mrgreen: - to nie wiem
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2013-09-27, 11:38   

kiryl napisał/a:
nie znam się na technikaliach więc za dużo nie powiem. LPG mam "fabryczny" tzn montowany w ASO. Aby gwarancja była ważna muszą być okresowe przeglądy (poza standardowym, dochodzi jeszcze LPG).
Dla mnie to raczej zrozumiałe i oczywiste, że po zamontowaniu LPG trzeba go jeszcze wyregulować pod konkretny silnik a nie na zasadzie zamontowali i jedź pan sobie gdzie chcesz. A żeby zrobić dobrą regulację to auto musi być w ruchu, na trasie a nie na placu pod salonem. A żeby być na trasie auto musi być zarejestrowane (mieć już dowód rejestracyjny).
Jeśli się nie mylę to kiedyś kupując nowe auto było coś takiego jak docieranie silnika, prawda? Przez ileś tam set kilometrów trzeba było uważać na obroty, nie przekraczać jakiejś tam wartości.
|Ja w tym widzę analogię. Zakładają LPG w ASO w niezarejestrowanym autie, wgrywają standardowe ustawienia. Jak autko trochę się już najeździ to wtedy robią regulację "indywidualną", że się tak wyrażę.

Napisałeś same ogólniki. Pytałem o konkrety, co dokładnie podlega sprawdzeniu i regulacji.
W kwestii regulacji gazu, o której piszesz, już nie te czasy, żeby regulować dawkę gazu, albo sprawdzać, czy silnik krokowy działa poprawnie. Po to jest oprogramowanie, aby moduł sterujący sprawdzał poprawność działania. Miałem przekonanie, że sprawdzeniu może podlegać szczelność oraz podpięcie do komputera w celu sprawdzenia błędów. Może praktyka ASO w kwestii wgrywania standardowego oprogramowania LPG do każdego silnika 1.8 wymaga takiej wizyty, wtedy ma to uzasadnienie.
Istotą jest to, o czym napisał esjot - ustawienie pod konkretne auto. Czy właśnie to także ma miejsce na pierwszej wizycie?
_________________
1.8 16V LPG
 
     
kiryl 


Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 46
Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2013-09-27, 13:50   

Karlos napisał/a:
Napisałeś same ogólniki. Pytałem o konkrety, co dokładnie podlega sprawdzeniu i regulacji.

Przykro mi. Domyślam się, że to same ogólniki. Niestety nie wiem co zamierzają sprawdzać. Będę u nich w poniedziałek po papiery od instalacji i dopytam
Karlos napisał/a:
Istotą jest to, o czym napisał esjot - ustawienie pod konkretne auto. Czy właśnie to także ma miejsce na pierwszej wizycie?

mam nadzieję, że tak właśnie będzie.
 
     
pwalczak
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-09-27, 17:55   

Karlos napisał/a:
Zatem jaki jest cel zapraszania przez ASO właścicieli instalacji LPG po przejechaniu 1 tys. km? Cóż za cuda czynią podczas tej wizyty?


To jest standardowa procedura każdego samochodu, w którym zamontowano LPG. Wiadomo, że węże się jakoś ułożą, membramy w reduktorze zaczną pracować w normalnym trybie, więc mogą się zmienić nieco parametry samej instalacji. Na pierwszej wizycie (po ok 1 tys km) sprawdza się szczelność założonej instalacji i sprawdza czy jest dobrze zestrojona (analiza spalin, sprawdzenie czasów wtrysku).

W poprzednim samochodzie zakładałem Elpigaz i taka regulacja była za darmo.
Teraz w Chevi też miałem takową regulację i przegląd za darmo.
 
     
pawwil

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bytom
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2013-10-14, 17:55   

kiryl napisał/a:
Karlos napisał/a:
Napisałeś same ogólniki. Pytałem o konkrety, co dokładnie podlega sprawdzeniu i regulacji.

Przykro mi. Domyślam się, że to same ogólniki. Niestety nie wiem co zamierzają sprawdzać. Będę u nich w poniedziałek po papiery od instalacji i dopytam
Karlos napisał/a:
Istotą jest to, o czym napisał esjot - ustawienie pod konkretne auto. Czy właśnie to także ma miejsce na pierwszej wizycie?

mam nadzieję, że tak właśnie będzie.


Jak mogę się wtrącić, 4 dni temu byłem na przeglądzie po 1 tys. Gazownik sprawdza m.in. czy komputer wypluwa błędy po tym okresie, jak po tys wygląda krzywa z instalacji, sprawdzenie szczelności instalacji, czesto gesto robia analize spalin jak cos wyskakuje no i oczywiście pyta się uzytkownika jak auto się zachowuje podczas jazdy.

Moja wizyta była darmowa i bez żadnych uwag i problemów.

W poprzednim aucie (160 tys na gazie obecnie) było podobnie.

A co sprawdza ASO - pewnie to samo :)
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-10-14, 18:19   

pawwil napisał/a:
Moja wizyta była darmowa i bez żadnych uwag i problemów.


Byłeś w Davanti ?
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
pawwil

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bytom
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2013-10-14, 19:11   

tak Davanti i w sumie musiałbym kolegów polecić :)
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-10-14, 19:13   

Czy przypadkiem twój Cruze nie był gazowany zaraz po moim, około miesiąc temu (Twój miał ciemny kolor) ?

BTW. Przejechalem przez ostatni rok tym samochodem 35.000 km i nic sie nie dzieje. Jest bardzo tanie w eksploatacji i jedyne do czego mozna sie przyczepic to brak mocy, ale co za cos.
Jest jeszcze jeden plus, o ktorym wczesniej nie pomyslalem - stalem sie znacznie spokojniejszym kierowca :-) Wiem, ze nie wyprzedze i nie siedzie na "dupie" innym kierowcom z przyczajka az po 20km w koncu uda mi sie wyprzedzic - po prostu spokojnie smigam sobie limuzyna po drogach, a na autostradzie do 180 bez problemu sie rozpedze jak trzeba.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: