Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 16:09 |
Problemy w Cruze 1.8 z LPG |
Autor |
Wiadomość |
kiryl
Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-09-26, 15:47
|
|
|
endriu333 napisał/a: | nie można wyjechać z wbitym LPG na drogi - proszę CIę - trochę się mylisz - do tego wystarczy faktura z wykonaną usługą (adnotacja jakie to auto) i homologacja butli |
endriu, chyba źle mnie zorzumiałeś. Samochód dopiero otrzyma twardy dowód rejestracyjny. Miałem na myśli, że wtedy pewnie nie mogli samochodem wyjechać na drogę w celu regulacji gazu, bo samochód nie był jeszcze zarejestrowany. Albo po prostu im się nie chciało. |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-09-26, 20:12
|
|
|
kiryl napisał/a: | Miałem na myśli, że wtedy pewnie nie mogli samochodem wyjechać na drogę w celu regulacji gazu, |
Jeżeli chodzi o regulację ilości gazu, którą można zatankować to odpowiada za to pływak. I tutaj żadna elektronika nie ma nic do rzeczy. Jedyne co mi przychodzi do głowy do wygięcie ramienia pływaka dlatego chcą żeby przyjechać z pustą butlą. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-09-26, 21:36
|
|
|
Zatem jaki jest cel zapraszania przez ASO właścicieli instalacji LPG po przejechaniu 1 tys. km? Cóż za cuda czynią podczas tej wizyty?
W nawiązaniu do mego wpisu dot. przełączania na PB powyżej 5,5 tys. obrotów, dziś dwukrotnie "wykręciłem" auto i przełączenie nie miało miejsca. Czyżby soft LPG "dostrajał się" do auta, uśredniał wcześniejsze odczyty itp.? |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-09-27, 10:21
|
|
|
Karlos napisał/a: | Zatem jaki jest cel zapraszania przez ASO właścicieli instalacji LPG po przejechaniu 1 tys. km? Cóż za cuda czynią podczas tej wizyty? |
Ale poza ASO też zapraszają na kontrolę po 1000km. Tylko, ze przynajmniej u mojego gazownika (nie ASO) było to za darmo |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-09-27, 10:58
|
|
|
Jaki jest faktyczny cel wizyty? Co sprawdzają, czy system wymaga regulacji? Przecież autem bez LPG nie musimy po 1 tys, km meldować się w ASO. |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
kiryl
Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-09-27, 11:42
|
|
|
nie znam się na technikaliach więc za dużo nie powiem. LPG mam "fabryczny" tzn montowany w ASO. Aby gwarancja była ważna muszą być okresowe przeglądy (poza standardowym, dochodzi jeszcze LPG).
Dla mnie to raczej zrozumiałe i oczywiste, że po zamontowaniu LPG trzeba go jeszcze wyregulować pod konkretny silnik a nie na zasadzie zamontowali i jedź pan sobie gdzie chcesz. A żeby zrobić dobrą regulację to auto musi być w ruchu, na trasie a nie na placu pod salonem. A żeby być na trasie auto musi być zarejestrowane (mieć już dowód rejestracyjny).
Jeśli się nie mylę to kiedyś kupując nowe auto było coś takiego jak docieranie silnika, prawda? Przez ileś tam set kilometrów trzeba było uważać na obroty, nie przekraczać jakiejś tam wartości.
|Ja w tym widzę analogię. Zakładają LPG w ASO w niezarejestrowanym autie, wgrywają standardowe ustawienia. Jak autko trochę się już najeździ to wtedy robią regulację "indywidualną", że się tak wyrażę. |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-09-27, 11:51
|
|
|
Karlos napisał/a: | Jaki jest faktyczny cel wizyty? Co sprawdzają, czy system wymaga regulacji? Przecież autem bez LPG nie musimy po 1 tys, km meldować się w ASO. |
Z tego co wiem i widziałem to sprawdzali mi szczelność układu, podłaczył pod komputer i sprawdzał ustawienia i informacje z oryginalnych czujników, czasy wtrysku itp.
kiryl napisał/a: | Zakładają LPG w ASO w niezarejestrowanym autie, wgrywają standardowe ustawienia |
Ja zakładałem poza ASO, więc ustawienia pod mój samochód były wykonane w momencie montażu instalacji ( i wiem, że były).
Jak to robi ASO - jeśli robi - to nie wiem |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2013-09-27, 12:38
|
|
|
kiryl napisał/a: | nie znam się na technikaliach więc za dużo nie powiem. LPG mam "fabryczny" tzn montowany w ASO. Aby gwarancja była ważna muszą być okresowe przeglądy (poza standardowym, dochodzi jeszcze LPG).
Dla mnie to raczej zrozumiałe i oczywiste, że po zamontowaniu LPG trzeba go jeszcze wyregulować pod konkretny silnik a nie na zasadzie zamontowali i jedź pan sobie gdzie chcesz. A żeby zrobić dobrą regulację to auto musi być w ruchu, na trasie a nie na placu pod salonem. A żeby być na trasie auto musi być zarejestrowane (mieć już dowód rejestracyjny).
Jeśli się nie mylę to kiedyś kupując nowe auto było coś takiego jak docieranie silnika, prawda? Przez ileś tam set kilometrów trzeba było uważać na obroty, nie przekraczać jakiejś tam wartości.
|Ja w tym widzę analogię. Zakładają LPG w ASO w niezarejestrowanym autie, wgrywają standardowe ustawienia. Jak autko trochę się już najeździ to wtedy robią regulację "indywidualną", że się tak wyrażę. |
Napisałeś same ogólniki. Pytałem o konkrety, co dokładnie podlega sprawdzeniu i regulacji.
W kwestii regulacji gazu, o której piszesz, już nie te czasy, żeby regulować dawkę gazu, albo sprawdzać, czy silnik krokowy działa poprawnie. Po to jest oprogramowanie, aby moduł sterujący sprawdzał poprawność działania. Miałem przekonanie, że sprawdzeniu może podlegać szczelność oraz podpięcie do komputera w celu sprawdzenia błędów. Może praktyka ASO w kwestii wgrywania standardowego oprogramowania LPG do każdego silnika 1.8 wymaga takiej wizyty, wtedy ma to uzasadnienie.
Istotą jest to, o czym napisał esjot - ustawienie pod konkretne auto. Czy właśnie to także ma miejsce na pierwszej wizycie? |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
kiryl
Model Samochodu: Cruze HB 1.8 LT+ LPG
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 46 Skąd: Wawa/Białystok
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-09-27, 14:50
|
|
|
Karlos napisał/a: | Napisałeś same ogólniki. Pytałem o konkrety, co dokładnie podlega sprawdzeniu i regulacji. |
Przykro mi. Domyślam się, że to same ogólniki. Niestety nie wiem co zamierzają sprawdzać. Będę u nich w poniedziałek po papiery od instalacji i dopytam
Karlos napisał/a: | Istotą jest to, o czym napisał esjot - ustawienie pod konkretne auto. Czy właśnie to także ma miejsce na pierwszej wizycie? |
mam nadzieję, że tak właśnie będzie. |
|
|
|
|
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-09-27, 18:55
|
|
|
Karlos napisał/a: | Zatem jaki jest cel zapraszania przez ASO właścicieli instalacji LPG po przejechaniu 1 tys. km? Cóż za cuda czynią podczas tej wizyty?
|
To jest standardowa procedura każdego samochodu, w którym zamontowano LPG. Wiadomo, że węże się jakoś ułożą, membramy w reduktorze zaczną pracować w normalnym trybie, więc mogą się zmienić nieco parametry samej instalacji. Na pierwszej wizycie (po ok 1 tys km) sprawdza się szczelność założonej instalacji i sprawdza czy jest dobrze zestrojona (analiza spalin, sprawdzenie czasów wtrysku).
W poprzednim samochodzie zakładałem Elpigaz i taka regulacja była za darmo.
Teraz w Chevi też miałem takową regulację i przegląd za darmo. |
|
|
|
|
pawwil
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 13 Skąd: Bytom
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-10-14, 18:55
|
|
|
kiryl napisał/a: | Karlos napisał/a: | Napisałeś same ogólniki. Pytałem o konkrety, co dokładnie podlega sprawdzeniu i regulacji. |
Przykro mi. Domyślam się, że to same ogólniki. Niestety nie wiem co zamierzają sprawdzać. Będę u nich w poniedziałek po papiery od instalacji i dopytam
Karlos napisał/a: | Istotą jest to, o czym napisał esjot - ustawienie pod konkretne auto. Czy właśnie to także ma miejsce na pierwszej wizycie? |
mam nadzieję, że tak właśnie będzie. |
Jak mogę się wtrącić, 4 dni temu byłem na przeglądzie po 1 tys. Gazownik sprawdza m.in. czy komputer wypluwa błędy po tym okresie, jak po tys wygląda krzywa z instalacji, sprawdzenie szczelności instalacji, czesto gesto robia analize spalin jak cos wyskakuje no i oczywiście pyta się uzytkownika jak auto się zachowuje podczas jazdy.
Moja wizyta była darmowa i bez żadnych uwag i problemów.
W poprzednim aucie (160 tys na gazie obecnie) było podobnie.
A co sprawdza ASO - pewnie to samo |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-10-14, 19:19
|
|
|
pawwil napisał/a: | Moja wizyta była darmowa i bez żadnych uwag i problemów. |
Byłeś w Davanti ? |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
pawwil
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 13 Skąd: Bytom
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-10-14, 20:11
|
|
|
tak Davanti i w sumie musiałbym kolegów polecić |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-10-14, 20:13
|
|
|
Czy przypadkiem twój Cruze nie był gazowany zaraz po moim, około miesiąc temu (Twój miał ciemny kolor) ?
BTW. Przejechalem przez ostatni rok tym samochodem 35.000 km i nic sie nie dzieje. Jest bardzo tanie w eksploatacji i jedyne do czego mozna sie przyczepic to brak mocy, ale co za cos.
Jest jeszcze jeden plus, o ktorym wczesniej nie pomyslalem - stalem sie znacznie spokojniejszym kierowca Wiem, ze nie wyprzedze i nie siedzie na "dupie" innym kierowcom z przyczajka az po 20km w koncu uda mi sie wyprzedzic - po prostu spokojnie smigam sobie limuzyna po drogach, a na autostradzie do 180 bez problemu sie rozpedze jak trzeba. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
|