Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 13:18 |
Klocki hamulcowe w Cruze + wymiana klocków |
Autor |
Wiadomość |
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-12-27, 22:10
|
|
|
ATE, TRW, Brembo, Bosch, Ferodo,polecane bardzo dobre firmy na naszym rynku,mam TRW w aveo i jest wszystko Ok |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-12-27, 22:29
|
|
|
Marco napisał/a: | Bodajże jedynym producentem klocków jaki jest u nas dostępny to Ferodo a reszta to firmy które kupują i pakują je w swoje opakowania. |
Tutaj mam naprawdę ciekawą lekturę dla chcących zgłębić problem klocka.KLIK Jest jeszcze coś takiego jak kontrola jakości producenta danej marki pojazdu.Montowane klocki fabrycznie na rynku europejskim to głównie Ferodo na tzw.pierwszy montaż muszą spełniać odpowiednie parametry i wymogi indywidualnie każdego koncernu(odpowiednia ścieralność,właściwości cierne,żywotność i skuteczność hamowania na odpowiednim poziomie).Ja tylko bardziej jestem skłonny stwierdzić że rygorystycznej do tego podchodzi taki DaimlerChrysler czy VW/Audi,niż GM w szczególności gdy chodzi o podzespoły eksploatacyjne do Chevroleta.Jeśli chodzi o rynek wtórny śmiem twierdzić że te produkty też różnią się mimo wszystko jakością,nie tylko ceną. Droga hamowania na pewno się poprawi jeśli wywalicie tylko to co obecnie nazywa się Koreańskim klockiem i zastosujecie jakikolwiek inny zamiennik, a to już wasza decyzja jaki.Ja mogę posłużyć tylko skromnym doświadczeniem , co ogólnie sprawdza się przyzwoicie w praktyce i nie ma z tym problemów.KLIK |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-28, 21:23
|
|
|
Dziś wymieniłem klocki z przodu, nowe to Delphi LP2142 . Stare dały radę przez 85 700 km i jeszcze "były". Zmartwiłem się tylko, że wewnetrzny z prawej strony był zjechany na maksa podczas gdy pozostałe miały jeszcze po 4mm w tym wew. po lewej stronie (tj. od tłoczka).
Podpowiedz huri_khan przydatna, a czas wykonania obydwu stron to nie cała godzina pracy.
Koszt to: 135 zł klocki + moja Rg = sama przyjemność, (w ASO chcieli 365 zł + dojazd + czekanie ok.2h).
Teraz pozostaje jeszcze tył, ale chyba o wiosnę zachaczą. |
|
|
|
|
Maidenman
Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 218 Skąd: Poznań
Poziom: 13
|
Wysłany: 2012-12-29, 01:47
|
|
|
Dzięki wszystkim za radę. Zamówiłem TRW |
_________________ Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012 |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2013-09-12, 12:08
|
|
|
PAnowie a odnośnie klocków - przy jakich przebiegach je wymienialiście (tył - przód?) ja mam prawie 60 kkm i klocki cały czas są....około 4-5mm |
|
|
|
|
piciks
Model Samochodu: LANO(s)cetti 1.4
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 52 Skąd: gród Przemysława
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-09-16, 11:51
|
|
|
nienawidzę ferrodo - zamontowałem z tarczami ATE na przód i koszmar, po 2k kilometrów piszczały niemiłosiernie. wymieniłem na TRW. i od tego momentu tylko TRW
sorry za offtop... |
_________________ pomogłem? kliknij pomógł |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-09-16, 18:22
|
|
|
TRW mam na przodzie, zmienione ok 13tyś km temu, sprawują się dobrze, a jak będzie z Ferodo zobaczymy, na razie jest ok.
Oryginały na przodzie wytrzymały trochę ponad 40 tyś.
|
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2014-01-12, 15:31
|
|
|
a czy klocki maja czujniki kiedy sa już wytarte czy wyskakuje na desce rozdzielczej jakiś znaczek |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-02-27, 20:55 Re: Wymiana klocków tył - tylnie klocki w Cruze wymiana
|
|
|
[quote="huri_khan"]
Obrazek
Czy ktoś może mi powiedzieć, do czego służy to małe okrągłe ustrojstwo przy dolnym trzpieniu mocującym zacisk klocków hamulców?
Na rysunku trzpienie są zaznaczone czerwonymi kółkami. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-02-27, 21:40
|
|
|
Na dole to tłumik drgań a góra to śruba mocująca pływak...
Jak będziesz go dokrecal to pamiętaj o odpowiedniej sile dokręcania-chyba 30nm-sprawdź to. |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-02-27, 22:05
|
|
|
OK! Dzięki. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-02-28, 10:46
|
|
|
a nie ma problemu ...tak z ciekawości wymieniasz klocki tak? jaki miały przelot (km)? |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2014-02-28, 21:17
|
|
|
endriu!
Od dawna walczę ze stukami dochodzącymi z zawieszenia. Ostatnio nawet udało mi się przekonać, nie bez trudu, ASO do wymiany amortyzatorów, jest już zgoda centrali, w przyszłym tygodniu będą wymieniać. Przy jeździe próbnej oprócz „typowych” głuchych stuków amorów dochodzą również metaliczne stuki z tyłu, prawa strona, wiem, że te dźwięki generuje tylny lewy zacisk hamulcowy. Wiem to, bo przy zamianie opon letnich na zimowe sprawdzałem luz na zaciskach i właśnie prawy przód a zwłaszcza prawy tył – miały luzy boczne, poruszając nimi energicznie wydawały dźwięki metaliczne, takie jak właśnie słyszę, co ciekawe lewa strona nie ma luzów.
Przy kolejnej zamianie opon dobiorę się do tych luzów, skorzystam z rady m/i krucyfiksa. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-03-03, 08:19
|
|
|
no tak stuki....upierdliwy temat:) a widziałeś jak ktoś z rosji to "rozwiązał"...na amorki założył kawałek rurki takiej od izolacji rur a zaciski były "ściągnięte" taką linką napinającą.... |
|
|
|
|
|