Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 01:17 |
Wspomaganie kierownicy w Cruze - Problemy |
Autor |
Wiadomość |
silvan85
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 91 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-09-14, 09:57
|
|
|
user_01 napisał/a: |
silvan85 napisał/a:
Z silnikami 1.4T i 1.7D masz wspomaganie elektryczne które ma mniejszą siłę i pozwala pewniej czuć się za kółkiem.
chyba odwrotnie? REPS ma wieksza sile niz HPS. |
No właśnie nie. Stojąc na parkingu czy jadąc powoli (a w tedy można odczuć siłę wspomagania) zdecydowanie trzeba użyć troszkę siły.
Podobnie miałem w poprzednim samochodzie. Ja miałem punto za elektrycznym, a ojciec jeździł Doblo z hydraulicznym i jak wsiadałem do samochodu do jego kierownica latała że wytaszczyło dmuchnąć, a się kręciła w porównaniu do mojej. |
_________________ Mój Chevrolet |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-09-14, 11:46
|
|
|
Ale pytanie było o pracę wspomagania kierownicy w Cruze przy 120 km/h a nie przy zabawach na parkingu
Poza tym mirekchevy powinien uściślić o jakiego Cruza SW konkretnie pyta
W sedanach 1.8 i 2.0 wspomaganie bardzo dobrze, nie odbiega zupełnie od tego w innych autach,
poza tym zawieszenie (przynajmniej w sedanie) trzyma tak dobrze, że wybacza prędkie skoki po pasach przy 140, więc nie masz się co obawiać ewentualnego zarzucania autem i trudnego do wyczucia wspomagania elektrycznego, bo w polskich sedanach jego po prostu nie ma.
Nie wiem jak rzuca i czy w ogóle zarzuca SW, bo o tym nikt na forum nie pisze, tak jakby wszyscy te auta kupowali jako karawany cmentarne
ale tam chociaż można sprawdzić realną różnicę pracy w obu typach wspomagania,
więc idź na testy do dilera aby się o tych różnicach przekonać jeśli to dla Ciebie takie ważne
i ważniejsze od typu silnika, a potem napisz na forum swoje własne wrażenia na bazie realnego porównania, a nie różnic z innych samochodów |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
silvan85
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 91 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-09-14, 17:29
|
|
|
Przecież przy 120 km/h siła wspomagania nie ma prawie żadnego znaczenia. Bo nigdy nie skręcasz kierownicy o 60° tylko najwyżej o kilka °, a wtedy siła niezbędna do skręcenia kół jest minimalna i wspomaganie nie odgrywa praktycznie żadnej roli. Co innego przy szybkiej jeździe po zakrętach z prędkością 60-70 km/h. W tedy z pewnością zbyt mocne wspomaganie może zmniejszyć "czucie" drogi i zmniejszyć właściwości rajdowe samochodu. Więc musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy szukasz rajdówki czy samochodu rodzinnego? Na pewno nie jest tak jak sądzi C77 że przy prędkościach autostradowych musisz kontrować siłę wspomagania I na podstawie mojego doświadczenia z elektrycznym wspomaganiem w SW uważam że jest idealne dla takie samochodu wcale nie za mocne i że jeździłem wieloma które miały znacznie mocniejsze wspomaganie. |
_________________ Mój Chevrolet |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-09-14, 20:08
|
|
|
silvan85, zawsze czy chcesz czy nie to przy prędkościach powyżej 120 i zjeździe z pasa na pas - nawet na prostej
będziesz kontrolował pracę wspomagania też - każdego - tyle że się do tego przyzwyczajasz prędko więc przestajesz to czuć i robisz nieświadomie.
Jeśli dotąd ktoś jeździł autami ze słabszym wspomaganiem to oczywiście, że na początku biedzie czuł różnicę i całkiem możliwe, że nawet będzie musiał kontrować bo kierownica chodzi za lekko.
O zakrętach już nawet nie wspominam, bo sam jako użytkownik SW z elektrycznym wspomaganiem piszesz, że zmniejsza to co wtedy najbardziej potrzebne jest
Z resztą jak dla mnie wspomaganie może nie istnieć w ogóle, bo czym mniej pośredników między kołami a kierowcą tym lepiej |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
silvan85
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 91 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-09-14, 21:51
|
|
|
Cóż ja po prostu mam inne wymagania odnośnie samochodu. Każdy lubi co innego.
Wiec kolego mirekchevy jeżeli nie oczekujesz sportowego układu kierowniczego po Cruzie to nie będziesz rozczarowany.
C77 napisał/a: | Z resztą jak dla mnie wspomaganie może nie istnieć w ogóle, bo czym mniej pośredników między kołami a kierowcą tym lepiej |
Mimo wszystko myślę że inaczej byś mówił gdyby w tym 1,5t-owym Cruzie na oponach 205 lub 215 zabrakło wspomagania akurat gdy musisz zawrócić na parkingu |
_________________ Mój Chevrolet |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-09-15, 00:09
|
|
|
Miałem kiedyś auto bez wspomagania, na oponach 225 i nigdy nie narzekałem na jakiekolwiek trudności z tego powodu
Bez przesady, Twój Cruze na 205 to nie Kraz na 530 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
mirekchevy
Model Samochodu: nie posiadam
Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 9 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-15, 08:53
|
|
|
Serdeczne dzięki za rady. Planuję zakup cruze św z silnikiem 1.4 t i nie zależy mi oczywiście na doznaniach sportowych (kombi rodzinne nie do tego służy ) chodzi mi o bezpieczną jazdę przy np 140 - 150 km i zachowanie kontroli nad pojazdem przy tej prędkości przy tak mocnym wspomaganiu. z tego co wiem. To np vw golf i octavie mają wspomaganie dostosowujące się do prędkości , a cruze ma stałe wspomaganie, stąd moje pytanie |
_________________ mirek90 |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-09-15, 09:36
|
|
|
mirekchevy napisał/a: | Serdeczne dzięki za rady. Planuję zakup cruze św z silnikiem 1.4 t i nie zależy mi oczywiście na doznaniach sportowych (kombi rodzinne nie do tego służy ) chodzi mi o bezpieczną jazdę przy np 140 - 150 km i zachowanie kontroli nad pojazdem przy tej prędkości przy tak mocnym wspomaganiu. z tego co wiem. To np vw golf i octavie mają wspomaganie dostosowujące się do prędkości , a cruze ma stałe wspomaganie, stąd moje pytanie |
Cruze nie ma stałej siły wspomagania, zarówno w HPS jak i w REPS. W jednym i drugim są odpowiednie programy to regulujace, aczkolwiek inaczej w kazdym typie wspomagania |
|
|
|
|
silvan85
Model Samochodu: Cruze Kombi 1.4 LT+
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 91 Skąd: Szczecin
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-09-15, 09:46
|
|
|
Spokojnie możesz jechać bezpiecznie i 200 km/h. Wspomaganie zawsze dokłada jedynie brakującą siłę (nigdy nie będzie chciało skręcić kół bardziej niż ty chcesz). A cała afera o za mocne wspomaganie w cruzie tyczy się jedynie wrażeń z jazdy czy osobistych preferencji, a nie bezpieczeństwa podczas normalnej jazdy. |
_________________ Mój Chevrolet |
|
|
|
|
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2014-08-09, 21:57
|
|
|
Przed wyjazdem za granicę zrobiłem kontrolę płynów. Okazało się, że płyn do wspomagania kierownicy jest już lekko pod minimum. Czy ktoś wie jaki płyn trzeba dolać? Silnik 2.0 VDCI |
_________________ tomi333 |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2015-01-05, 20:57
|
|
|
Odświeżam temat. Mam przejechane ponad 70000 km. Gwarancja skończyła się w połowie listopada. Od kilku dni pompa od wspomagania zaczęła wydawać nieciekawe odgłosy, dziś wyrzuciło płyn. Muszę wymienić pompę wspomagania ale jest problem z jej dostępnością.
Czy ktoś mógłby pomóc w znalezieniu nowej pompy? Chciałbym ustrzec się oddania samochodu do ASO. Mam Cruze 1.8 (2011). |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-01-05, 21:05
|
|
|
Poszukaj u potaka albo na allegro coś "dobierzesz" albo oddaj do regeneracji..... A którędy poleciał plyn- zbiorniczek jest dość solidny... |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2015-01-05, 21:17
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź, ale u potaka już na stronie szukałem i nie znalazłem, a na allegro jest tylko kilka sztuk używanych. Nie znam się na tym, ale mechanik odradzał regenerację pompy wspomagania. Nie zawsze uda się to dobrze zrobić w przypadku tego podzespołu. Płyn poleciał za pompą. Gdy otworzyłem zbiorniczek, to było w nim podciśnienie. Nie sprawdzałem dokładnie gdzie, bo już nie mam za bardzo warunków, bo jest ciemno. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-01-05, 21:24
|
|
|
No to kiepsko...generalnie mało jest części do cruzakow nie licząc Aso...zdecydowanie odradzam Tobie wszelkiej maści chinszczyzne....na Twoim miejscu poszukalbym w okolicy dobrego magika od regeneracji szczególnie ze Twoja pompa nie ma dużego przebiegu... |
|
|
|
|
mwadon
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LT+
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 165 Skąd: Jawiszowice
Poziom: 11
|
Wysłany: 2015-01-05, 21:56
|
|
|
No to szukam dalej, dzięki |
|
|
|
|
|