Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Usterki_problemy_chwilowe defekty
Autor Wiadomość
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2010-03-01, 19:16   

Tadol napisał/a:
Ja dwa razy w tygodniu jezdze do olsztyna

pozdrawiam ;)
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-03-01, 20:21   

WacekPlacek napisał/a:
Rozwiązany problem z usterką P0300 :lol: .
Podaję link do strony rosyjskiej, w której autor opisuje swoje zmagania z usterką z P300, jej przyczynami, oraz metodą naprawy bez konieczności wymiany zaworów. LINK

Przeczytałem cały tekst i poprawcie mnie jeśli się mylę, ale zrozumiałem, że problem związany jest z niską jakością paliwa a co za tym idzie wolniejszym nagrzewaniu się silnika, zanim osiągnie optymalną temperaturę pracy. Na zimnym silniku zawory stają się nieszczelne i ucieka ciśnienie. Silnik (zawory?) stają się w środku brudne. Facet rozwiązał problem tak jak ja - poprzez jazdę na autostradzie, ale też dolał chemii (naftaliny?) do paliwa. Profilaktycznie aby zapobiec kolejnym problemem radzi aby przed jazdą, nawet latem, rozgrzać trochę silnik.

Niestety jest to automatyczne tłumaczenie translatorem, więc trochę ciężko zrozumieć. Czy ktoś zna rosyjski na tyle dobrze aby móc z oryginału streścić sentencję? Ja niestety potrafię prawie idealnie zrozumieć j. angielski, co w tym przypadku mi się nie przyda :-/
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
Tadol 

Model Samochodu: Lacetti 1.6
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 38
Skąd: Ząbki
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 11/11
 100%
Wysłany: 2010-03-07, 17:12   

Mam takie pytanie bo musze wymienic cewka w Lacetti i jka patrzylem to nie wiem czy jest ona dzielona na dwie czy musze cala wymienic ?:) czy ktos moze mial do czynienia z nia :) ?
 
     
moro_2 
moro_2

Dołączył: 03 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2010-03-11, 22:51   

Czy ktoś z Was ma zainstalowany alarm META H.P.B. ?? :?:

Problem polega na tym że otwarcie drzwi kluczykiem rozbraja alarm a chyba nie o to chodzi w alarmie samochodowym. Podejrzewam że insztalator odwalił kaszanę. W poprzednim Laceciku miałem jakiś inny nawet nie wiem jaki ale wszystko działało bez zarzutu.

Thank you from a mountain (jak mawiają angliści)

:piwo: też z góry
_________________
nobody is perfect so call me nobody
 
     
Maciej 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 kombi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 6/19
 31%
Wysłany: 2010-04-17, 22:49   

Tadol napisał/a:
(...) ale juz bylem u gazownika kompuer mowi ze do wymiany jest :) a check mi sie pali ciagle ale moze zniknie jak komp wymienie :)

Gazownicy lubią tak mówić. Ja zeszłego lata miałem kilkakrotne problemy z kontrolką i gazem. Pojechałem do firmowego serwisu producenta instalacji i zapłaciłem 20zł za otwarcie maski. W serwisie przy wymianie wtryskiwacza benzyny pochrzanili przewody i na gazie pracował też jeden wtrysk benzyny. Każde załączenie gazu zapalało kontrolkę silnika.
Jaką masz instalację? Ja mam montowaną przez sprzedawcę - Żoliborz. Nie pamiętam nazwy niestety. BRG, czy jakoś tak. Ponoć jedna z lepszych.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-04-21, 19:04   

BRC pewnie masz jeśli nazwa trzyliterowa. Instalacje popularne, bo w miarę przyzwoite i niedrogie, podobnie jak STAG. Jeśli kiedykolwiek zapala się check przy jezdzie na gaz to znaczy że coś jest nie tak, przy prawidłowo założonej i sprawnej instalacji nic się nie powinno dziać. Jeśli ktoś planuje montaż lpg polecam Landi Renzo - mam w starym fordzie instalacje II generacji tej firmy, prawie 110tys.km i żadnych problemów. Tyle że koszt jest większy, bo sekwencja u mojego gazownika to koszt 3200zł
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-04-21, 20:31   

Ja mam BRC i kontrolka CHECK zapala mi się niezależnie czy jeżdżę na gazie czy na benzynie, instalacja była założona 4 lata temu a dopiero w listopadzie pojawił się problem (zapala się tylko na zimnym silniku kiedy szybko jadę na 4 lub piątym biegu). Moją metodą jest teraz pierwsze 10 minut jazdy jechać maksymalnie na 3 biegu, max. 60km/h. Potem jak silnik dojdzie do 70-80 stopni to już mogę spokojnie jeździć bo kontrolka się nie zapala w ogóle. Komputer pokazuje kod P0300, niby nieszczelne zawory czy coś, z tego co czytałem w internecie, to na zimnym silniku metal się kurczy i zawory ulegają rozszczelnieniu. Jak się silnik nagrzeje do ok 70 stopni to mogę wyłączyć samochód i po minucie jak zapalam to kontrolka gaśnie.

W skrócie to mam dwa wyjścia na ten problem:
1) powoli jeździć dopóki silnik się nie nagrzeje to wtedy kontrolka się nie zapala i wszystko jest ok. Po 15 minutach jazdy w mieście mogę śmiało "przygazować" bez obawy że zapali mi się kontrolka
2) ruszam szybko do pracy jadąc 70-80km/h na piątym biegu, po czym zapala mi się CHCECK, po 15 minutach jak silnik jest ciepły to w korku na skrzyżowaniu wyłączam silnik i za chwilę włączam ponownie. Kontrolka gaśnie i radośnie pomykam dalej do pracy

Kiedyś wybrałem się w trasę 600km po autostradzie pędząc ok 130-140km i niezależnie jak potem jeździłem to przez tydzień miałem spokój, myślałem ze problem sam się rozwiązał. Teraz po prostu jeżdżę na wariancie 1) powyżej.

Do mechaników już nie zaglądam bo ile "fachowców" tyle teorii dotyczących przyczyny a nikt i tak nie potrafi pomóc. Każde skasowanie błędu i wymiana przewodów to tylko próba wyciągnięcia ze mnie kasy więc sobie odpuściłem złodziei.
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
Maciej 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 kombi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 6/19
 31%
Wysłany: 2010-04-23, 14:29   

Maidenman napisał/a:
(...) Do mechaników już nie zaglądam bo ile "fachowców" tyle teorii dotyczących przyczyny a nikt i tak nie potrafi pomóc. Każde skasowanie błędu i wymiana przewodów to tylko próba wyciągnięcia ze mnie kasy więc sobie odpuściłem złodziei.

Generalnie do tego sprowadza się praca większości serwisów, zwłaszcza firmowych. Ja mam BRC, skasowano mnie za nią (w salonie) na 5tys zł 3 lata temu i serwis przez dwa lata nawet filtra nie wymienił. Autożoliborz. Nigdy nie ujawniono mi powodu zapalenia się kontrolki. Do tego jakiś syf dostał się z gazem i od pewnego czasu miewam kłopoty na gazie. Autoryzowany, ponoć, warsztat na Grochowskiej, montujący BRC nie ma pojęcia od usterkach. Dopiero ten główny warsztat producenta pomógł.
Mój samochód głupieje podczas podjazdów na nierozgrzanym silniku. I po całkowitym opróżnieniu zbiornika gazu. Poza tym kłopotów nie sprawia. Ostatnio jeżdżę na benzynie i wózek sprawuje się świetnie.
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-04-23, 16:58   

Różnie bywa, ja zapłaciłem za "naprawę" raz 400zł potem w innym serwisie 150zł i nic nie dało. Wiem, że gdzie tam są dobrzy, porządni ludzie - mechanicy, ale ja jeszcze takich nie spotkałem i nie mam już siły szukać... Jest ciepło, nauczyłem się jeździć tak żeby kontrolka się na zimnym silniku nie zapalała i jest ok.
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
nadroj 

Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 1
Skąd: Podkarpackie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2010-06-07, 17:52   Kontrolka silnika

Witam mam nadzieje ze pomogę, kupiłem lacetti w styczniu tego roku z juz świecącą ciągle kontrolką, koleś powiedział ze to wina gazu i ze można z tym życ, podobno on tak mial już rok. Jednak mi to nie dawało spokoju, zacząłem czytać w necie, i przeraziłem kwotami jakie się przewijały w wypowiedziach. Więc pojechałem do jedynego zaufanego zakładu w jakim zawsze serwisuje auta, błąd jak na forach wypadanie zapłonu czy cuś takiego,ale ku zaskoczeniu mechanik, nie rzucił chasła które czytałem nieraz w innych wypowiedziach,nic o zaworach, chwile pomyślał wykręcił taką małą puszeczkę pooglądał i mówi wykąpiemy to cudeńko, i poszedł wykąpać. To cudeńko to ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN, kąpiel nic nie dała jak i czyszczenie ultradziękami, więc mówi wprost, mogę założyć nowy za 600zł, albo wyłączę ten bo szczerze to nie jest potrzebny. Wiadomo wybrałem opcję nr 2. Od tam tej chwili czyli pół roku spokój. Koszt 150 zł za kąpiel z ultradziękami.
 
     
Maciej 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 kombi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 6/19
 31%
Wysłany: 2010-06-07, 19:47   Re: Kontrolka silnika

Ten zawór był jedynym elementem, który szwankował w mojej Nexii podczas całego okresu eksploatacji. Oczywiście serwisy nie umiały zidentyfikowac usterki. Została naprawiona po gwarancji przez myślacego mechanika.

Problem z serwisami gazowymi jest ten sam. Moja instalacja nie lubi tankowania. Zwykle potem wóz szarpie i lubi zgasnąć. Trzeba wyłączyć gaz, rozpędzić wóz na prostym odcinku i dopiero włączyć gaz, a szarpiący wóz chwilę przegonić na sporych obrotach. Po chwili szarpanie mija. Takie rzeczy w przypadku trzyletniego auta po prostu są niedopuszczalne. Jak mam dać wóz mniej wprawnemu kierowcy? Zgaśnie mu silnik, zdechnie zarazem wspomaganie kierownicy i hamulców, i kłopot w ruchu miejskim gotowy. Oczywiście kontrolka też zacznie świecić.
Niestety serwis firmowy importera instalacji też nic nie wie, mechanik ignoruje podpowiedzi, a usterka ma się dobrze. Powodem jest zapewne zanieczyszczenie instalacji brudem tankowanym wraz z gazem. Oczywiście serwis w Autożoliborz brał kasę za przegląd i wymianę filtra, ale nic nie robił, więc syf dotarł w zakamarki instalacji. W filtrze była jakaś smoła.
Teraz podczas kontroli instalacji wszytsko jest ok, wszelkie sprawdzenia i parametry są w porzadku, a usterka jest i nie wiadomo jak ją usunąć. Za to pan mechanik przestawił mi temperaturę przełączania na gaz, bo jego zdaniem był za zimny. Przez trzy lata wóz nigdy nawet nie kichnął, za to teraz muszę przed zimą znowu zmienić ustawienia, bo w ogóle gaz się nie włączy.
Muszę zdobyć program do odczytywania i kasowania błędów. Ostatecznie kupię takie urządzenie poprzez allegro, ostatnio były po ok 130zł. Co się da zrobię sam przy wozie. Jak za czasów Poloneza :)
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-06-07, 19:58   

TU masz interfeis razem z programem za 79zł :mrgreen:
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-06-07, 21:21   

Bardzo fajny ten kabelek, ja też taki mam i gitara, ale kasowanie błędu z komputera nie rozwiązuje problemu, który na szczęście u mnie występuje tylko zimą, na bardzo zimnym silniku. W okresie od maja do października CHECK nie zapala się wcale.

@jar76 co myślisz o wyłączeniu ZAWORU RECYRKULACJI SPALIN? Czy jest to dobry pomysł czy lepiej kupić nowy jeśli faktycznie jest to przyczyna problemu?
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-06-07, 21:47   

Według mnie niepotrzebna skrzynka , która lubi stwarzać problemy. Co prawda można przeczyścić, ale to na długo nie rozwiązuje problemu i wkrótce i tak trzeba wymienić na nowy, a to już dośc duży koszt.
Podobny problem miałem kiedyś w fieście, po zasięgnięciu wiedzy w tej sprawie, zaślepiłem otwór zaworu( monetą ) :mrgreen:
Odczucia... wzrosła moc, praca silnika uległa normalizacji czystość spalin bez zarzutu :thumleft:
Mimo wszystko nie jest powiedziane że nie trafi się silnik w którym będą odczuwalne jakieś skutki uboczne usunięcia tego zaworu, ale jeszcze się z takim przypadkiem nie spotkałem.
A zawsze można w końcu samemu sprawdzić jak to się sprawdzi u niego w samochodzie, to nic nie kosztuje :-D
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
Maidenman

Model Samochodu: Cruze sedan 1.8 16V 141KM + BRC, MY2012
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 218
Skąd: Poznań
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 24/30
 80%
Wysłany: 2010-06-07, 23:23   

Mądrze prawisz, dzięki :piwo:
_________________
Chevrolet Cruze 2011r. sedan 1.8 16V 141KM na LPG, MY 2012
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: