Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-08-11, 21:25
Klimatyzacja, obroty, akumulator 1,6
Autor Wiadomość
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2013-08-07, 20:27   Klimatyzacja, obroty, akumulator 1,6

Witam,
Mam pytanie czy słaby akumulator może być przyczyną że podczas jazdy z włączoną klimatyzacją występują co jakiś czas (tak jakby podczas załączania się sprężarki) takie mikro szarpniecia. Czuć to na bardzo równej drodze i widać po obrotomierzu minimalne spadki obrotów i zaraz wszystko wraca do normy. Dzieje się to bardzo szybka i jest wyczuwalne jak droga jest naprawdę jak stół.

I jeszcze pytanie przy okazji. Jak stoicie na postoje z zapalonym silnikiem to jak gwałtownie wciskacie padał gazu to czy słychać u Was tak odgłos jak cmoknięcie. Jak gaz jest dodawany wolno to tego nie słychać.

Pozdrawiam.
PS Napisałem w ogólnym bo pytanie podchodzi pod różne działy i nie mogłem się zdecydować.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-08-07, 21:42   

to nie akumulator - na 70% rozjechały się mapy benzyny a z jakiego powodu - nie jestem medium:) co do "cmoknięcia" hmm może chodzi Tobie o odgłos podciśnienia jak raptownie się dodaje gaz? jeśli tak to normalne...
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-08-07, 21:45   Re: Klimatyzacja, obroty, akumulator 1,6

kiniu napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy słaby akumulator może być przyczyną że podczas jazdy z włączoną klimatyzacją występują co jakiś czas (tak jakby podczas załączania się sprężarki) takie mikro szarpniecia. Czuć to na bardzo równej drodze i widać po obrotomierzu minimalne spadki obrotów i zaraz wszystko wraca do normy. Dzieje się to bardzo szybka i jest wyczuwalne jak droga jest naprawdę jak stół.

I jeszcze pytanie przy okazji. Jak stoicie na postoje z zapalonym silnikiem to jak gwałtownie wciskacie padał gazu to czy słychać u Was tak odgłos jak cmoknięcie. Jak gaz jest dodawany wolno to tego nie słychać.

Pozdrawiam.
PS Napisałem w ogólnym bo pytanie podchodzi pod różne działy i nie mogłem się zdecydować.

Jeżeli jedziesz na niskich obrotach lub masz odpuszczony pedał przy hamowaniu silnikiem to najzwyklej w świecie według mnie zaczyna brakować mocy z racji wysoko osiąganego maksymalnego momentu obrotowego a co za tym idzie i maksymalnej mocy. Jednak 1.6 jest słaby jak dla cruza z klimą. Sprężarka klimy wymaga sporo energii szczególnie przy rozruchu. Ja też odczuwam spadek mocy i szarpnięcie przy uruchamianiu klimy. Jadąc na wyższych obrotach jest to mniej uciążliwe.
Jeżeli jednak czujesz, że objawy u ciebie nie są normalne to zgłaszaj do ASO.
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2013-08-08, 11:02   

Nie chodzi mi o włączanie klimy podczas jazdy bo wtedy jest szarpnięcie. Tylko jak klima jest już włączona.
Jeżeli chodzi o te mapy to samochód jest po gwarancji. Nie orientujecie się ile to może kosztować ?
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-08-08, 13:13   

tak szczerze to mapy głównie "rozjeżdżają"się w autach gdzie jest instalacja LPG - jeśli Ty nie posiadasz LPG to byłoby bardzo dziwne aczkolwiek możliwe i praktycznie w jedynie sensowny sposób tłumaczące to zachowanie...ewentualnie możliwe też jest uszkodzenie samej sprężarki, która po prostu powoli się "zaciera" i daje bardzo duże obciążenie na silnik co powoduje wariację jego obrtów (chwilowe - bo po chwili już sobie radzi z większym obciążeniem) tak ja to widzę.
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2013-08-08, 13:42   

Kurcze, tydzień temu zakładałem gaz do samochodu. Czy te mapy mogą wgrać gaziarze czy trzeba jechać do aso ?
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-08-08, 14:26   

Zależy jak jeździsz, tak się mapy układają.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2013-08-08, 14:29   

Z Twojej wypowiedzi rozumiem że mapy mają zdolność samoadaptacji ?
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-08-08, 17:37   

kiniu napisał/a:
Z Twojej wypowiedzi rozumiem że mapy mają zdolność samoadaptacji ?

W teorii tak, ale nie w dużym stopniu, mogą się ew. same lekko skorygować.
ZTCP to odłączenie akumulatora nie kasuje map w nowych samochodach, dlatego napisałem dodatkowo że można spróbować (i dodałem, że nie daję gwarancji, że pomoże), bo może pomóc - ale nie musi.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-08-08, 22:10   

kolega SebaSRS ma rację - taka operacja pomoże aczkolwiek skoro się mapy rozjechały raz to nawet po takim "ustawieniu" kwestią czasu jest ich ponowne rozjechanie...prawdopodobnie lpg które Tobie zamontowali nie posiada komputera z samoadaptacją i stąd te problemy - ogólnie gazowcy dali ciała....muszą prawidłowo wyregulować mapy na postoju i w jeździe i wszystko będzie ok.
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2013-08-09, 12:54   

Dzięki za odpowiedzi ale teoria o mapach chyba jest nietrafiona. Wczoraj sprawdzałem ponownie i problem występuje tylko jak jest włączona klimatyzacja. Bez klimy samochód płynie równomiernie bez szarpnięć.

Dzwoniłem profilaktycznie do Czakramu i gostek na sugestię o rozjechaniu się map stwierdził że nie ma możliwości aby naraz rozjechały się mapy od gazu i benzyny.

Nadmieniam że problem występował i na gazie i benzynie (na benzynie trochę mniej odczuwalny) Podjechałem wczoraj jeszcze do ASO i kierownik serwisu w rozmowie stwierdził że przy takiej dużej różnicy temperatur sprężarka (o ile dobrze pamiętam) jest bardzo obciążona i co chwilę się włącza stąd takie mogło być odczucie przy słabym silniku 1,6.
Jechałem wczoraj późnym wieczorem bez klimy (katorga) i faktycznie problem nie wystąpił.

Inna sprawa że nie wiem czy nie byłem lekko przeczulony na wszelkie objawy po montażu LPG.

Co do komputera w LPG. Jest to instalacja BRC sekwencja. Nie wiem czy tam jest komputer. Instalacja robiona przez Czakram. Jest to ta sama instalacja która jest robiona fabrycznie dla Chevrolet Polska.

Niemniej bardzo wszystkim dziękuję za odzew.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-08-09, 14:14   

kiniu napisał/a:

Co do komputera w LPG. Jest to instalacja BRC sekwencja. Nie wiem czy tam jest komputer. Instalacja robiona przez Czakram. Jest to ta sama instalacja która jest robiona fabrycznie dla Chevrolet Polska.

BRC SQ 24 - nie ma korekcji map po OBD
BRC SQ 24 Plug&Drive - ma korekcje map po OBD
Napis o wersji jest na sterowniku gazowym, i (ale te info jest jeszcze do weryfikacji) komputer z SQ24 jest w plastikowej obudowie, a SQ24 P&D jest w obudowie metalowej.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 32
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2013-08-09, 20:33   

Co do poszarpywania to ja zauwazam u siebie przy 1.8 to samo zarowno na LPG jak i na Pb.
Przy wysokich temperaturach (30+) generalnie pojawiaja sie szarpniecia przy przyspieszaniu na wlaczonej klimatyzacji zarowno w trybie manualnym jak i automatycznym.
Nie rozwazam raczej zglaszania tego do ASO bo pewnie sami nie maja zielonego pojecia z czego to wynika wiec mnie zleja jakims glupim tekstem.
_________________
 
     
PiotrA 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 73
Skąd: Łódź
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-08-10, 11:16   

Ja u siebie w Lacetti 1.4 z LPG zauważyłem ostatnio podobny objaw. Klimatyzację mam manualną.
Przy wysokich temperaturach (+35 ) czasami występuje szarpnięcie przy mocnym wciśnięciu pedału gazu. Po wciśnięciu gazu do oporu, auto zaczyna przyspieszać, w pewnym momencie na chwilkę się zawiesza i po chwili dynamicznie przyspiesza dalej. Czuć lekkie zawieszenie i szarpnięcie.
Problem występuje czasami, przy mocno działającej klimatyzacji i przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Jak włączam klimatyzację to też występuje delikatne wahanie obrotów silnika, ale to chyba jest normalny objaw spowodowany dodatkowym obciążeniem silnika przez sprężarkę klimatyzacji.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2013-08-10, 16:23   

Czyli to co powiedział mi w serwisie:
"Podjechałem wczoraj jeszcze do ASO i kierownik serwisu w rozmowie stwierdził że przy takiej dużej różnicy temperatur sprężarka (o ile dobrze pamiętam) jest bardzo obciążona i co chwilę się włącza stąd takie mogło być odczucie przy słabym silniku 1,6. " może być prawdą.
Dziś jest chłodniej to sprawdzę jak przy temp ok 20 stopni.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: