Za du?o oleju - przebieg 1000 km !!! |
Autor |
Wiadomość |
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-08-02, 18:43
|
|
|
Wito1985 napisał/a: | Czy jezeli po zgaszeniu silnika przez 5 sekund jeszcze chodzi duzy wentylator tzn ze sie dpf wypalal? Oczywiscie mialo to miejsce teraz przy 30stopniowych upalach. |
Jeśli tylko ok 5 sekund to filtr się nie wypalał, po przerwaniu wypalania wentylator chodzi z minutę lub trochę dłużej. U mnie też przy wysokich temp. po zgaszeniu chodzi z 5s więc wszystko ok. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-02, 18:45
|
|
|
Wito1985 napisał/a: | ze niby te oleje tak latwo nie traca swoich wlasciwosci. |
Jak zwykle serwis pokazał się z najlepszej strony.
Jeśli olej będzie rozcieńczony paliwem, to nawet najlepszy na świecie zmniejszy swoja lepkość proporcjonalnie do ilości dolanego paliwa.
Nie pomogą żadne dodatki w oleju, żadne najlepsze bazy olejowe. |
|
|
|
|
Wito1985
Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 05 Lip 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-02, 21:53
|
|
|
Kaczy.mk napisał/a: | Tak jak pisałem w poprzednim poście - w stopce masz obrazek wskazujący moje średnie zużycia paliwa. Jak na niego klikniesz to przeniesie Cię na stronę MotoStat i pokaże szczegółowe dane. Kategorią inny oznaczyłem wypalanie DPF. W skrócie:
- najkrótszy odcinek: 92km
- najdłuższy 700km.
Póki co stan oleju mam na 3/4. Na razie nie przybywa. Co do wentylatora - najprawdopodobniej przerwałeś wypalanie Co do sprawdzenia 'zużycia oleju' przez kompa - w instrukcji jest opis jak się do tego dostać. |
Teraz pokazuje mi stan oleju 91%.. a co do serwisu to i tak najlepszy tekst jaki slyszalem jak pojechalem do drugiego serwisu we Wroclawiu i zapytalem sie o wysoki stan oleju to po pytaniu pana serwisanta gdzie kupilem samochod i po mojej odpowiedzi ze w innym salonie uslyszalem..."musi sie pan przejechac z jednostajna predkoscia przy wyzszych obrotach i poziom oleju spadnie"...rece mi opadly..:) |
|
|
|
|
sancho
Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 31 Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-08-05, 11:55
|
|
|
Filtry DPF, zwłaszcza w Chevroletach sprawiają wrażenie wysoce niedopracowanych. Po pierwszej, nieplanowanej wymianie oleju w swojej Captivie wyciąłem chwasta i problemy zniknęły. Niestety w przypadku nowego samochodu może się to wiązać z utratą gwarancji.
Mniej drastycznym posunięciem jest instalacja emulatora DPF, który w razie potrzeby można łatwo zdemontować, auto zachowuje fabryczną funkcjonalność i nie traci gwarancji. Emulatory niestety nie eliminują całkowicie przypadłości bo proces wypalania dalej zachodzi - tyle , że ponoć rzadziej i krócej trwa. |
|
|
|
|
Max73
Max73
Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-06, 12:07
|
|
|
Wito1985 napisał/a: | Ja tez mam w swoim podwyzszony stan oleju przy przebiegu 2500km, bylem w ASO i powiedzieli ze przy maksymalnym poziomie jeszcze nie ma co panikowac i ze niby te oleje tak latwo nie traca swoich wlasciwosci..sam juz nie wiem...co ile wam sie wypala dpf? Bo ja robie do pracy codziennie ok 57km i to nie przez miasto i mam wrazenie ze filtr wypala sie co 300km.. Czy jezeli po zgaszeniu silnika przez 5 sekund jeszcze chodzi duzy wentylator tzn ze sie dpf wypalal? Oczywiscie mialo to miejsce teraz przy 30stopniowych upalach.
A i jeszcze powiedzieli mi w ASO zeby sprawdzac w Menu procent zuzycia oleju bo niby komputer wyciaga jakas srednia arytmetyczna w ktorej bierze pod uwage przerwane cykle wypalania, styl jazdy i inne parametry i okresla w jakim stopniu olej jest zuzyty.. |
używacie ciągle stwierdzenia "mam wrażenie że DFP się wypala...". Z tego co wiem operacja wypalania filtra cząstek stałych sygnalizowana jest zapaleniem odpowiedniej kontrolki na tarczy prędkościomierza. |
_________________ Max |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-06, 12:19
|
|
|
Max73 napisał/a: | używacie ciągle stwierdzenia "mam wrażenie że DFP się wypala...". Z tego co wiem operacja wypalania filtra cząstek stałych sygnalizowana jest zapaleniem odpowiedniej kontrolki na tarczy prędkościomierza. |
Kontrolka świeci tylko wtedy gdy nie udały się wypalania automatyczne (inicjowane przez sterownik) i poziom 'zapchania' filtra sadzą jest na tyle wysoki że może dojść do jego zapchania jeśli proces zostanie przerwany. Filtr wypala się również bez informowania o tym kierowcy (sterownik zwiększa dawkę paliwa by zwiększyć temperaturę w wydechu) - można to zaobserwować na kilka sposobów. Jeśli masz wyświetlacz UpLevel to na postoju, spalanie chwilowe, podawane w l/h będzie w graniach 5-8l. Podczas jazdy spalanie też jest zdecydowanie wyższe (2-3x), auto trochę bardziej szarpie, czuć (np. w korku) charakterystyczny zapach który można porównać do palonego plastiku, podczas przyspieszania (ostrego) można zauważyć biały dym z wydechu, obroty jałowe są wyższe (o 100-150obr). Filtr może się też wypalać pasywnie tzn. podczas szybkiej i długiej jazdy np autostradą . Wówczas temperatura w wydechu jest na tyle wysoka że dzięki reakcjom chemicznym, filtr DPF sam się oczyszcza. |
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
Max73
Max73
Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-06, 12:44
|
|
|
no chyba,że taka filozofia jest tej kontrolki. sprzedawca może za słabo wyartykułował że jej zapalenia to stan "nadzwyczajny" poza standardowymi procedurami wypalania |
_________________ Max |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-08-06, 13:12
|
|
|
Max73 napisał/a: | sprzedawca może za słabo wyartykułował że jej zapalenia to stan "nadzwyczajny" poza standardowymi procedurami wypalania |
Max gdzie kupowałeś swojego Cruzaka? przyznaj się |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-06, 13:17
|
|
|
Max73 napisał/a: | no chyba,że taka filozofia jest tej kontrolki. sprzedawca może za słabo wyartykułował że jej zapalenia to stan "nadzwyczajny" poza standardowymi procedurami wypalania |
Sprzedawca ma sprzedać a nie dobrze poinformować klienta W instrukcji (str. 110) jest stosowny (choć lakoniczny) wpis odnośnie filtra, cyt:
Kod: | Filtr ten usuwa szkodliwe cząstki stałe ze spalin. Wyposażony jest w funkcję automatycznego czyszczenia, która uaktywnia się samoczynnie podczas jazdy. Czyszczenie odbywa się przez spalenie cząstek sadzy w wysokiej temperaturze. Procedura ta jest przeprowadzana automatycznie w określonych warunkach jezdnych i trwa maksymalnie 25 minut. W trakcie czyszczenia filtra może wzrosnąć zużycie paliwa. Ponadto z układu wydechowego może się wydobywać nietypowy zapach i dym. W niektórych sytuacjach, np. podczas pokonywania krótkich odcinków, samoistne oczyszczenie filtra nie jest możliwe.
Jeśli wymagane jest oczyszczenie filtra, a funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziałała, będzie migać lampka kontrolna %. Należy wtedy kontynuować jazdę, utrzymując prędkość obrotową silnika powyżej 2000 obr./min. W razie potrzeby należy zredukować bieg. Czyszczenie filtra cząstek stałych rozpocznie się automatycznie. Zatrzymywanie się lub wyłączanie silnika podczas procedury czyszczenia jest niewskazane.
Przestroga: Jeśli procedura czyszczenia zostanie przerwana więcej niż raz, występuje duże niebezpieczeństwo poważnej awarii silnika.
Czyszczenie filtra trwa krócej w przypadku jazdy z wyższą prędkością obrotową silnika i z większym obciążeniem. Lampka kontrolna % gaśnie po zakończeniu samooczyszczania |
|
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
Max73
Max73
Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-06, 13:55
|
|
|
no i bądź tu mądry i zwracaj uwagę na dym z rury wydechowej tym bardziej jak jedziesz - może system lusterek?
poważnie, to informacja odnośnie konsekwencji przerwania procesu wypalania, o którym użytkownik może nie wiedzieć (bez włączenia kontrolki), jest niepokojąca..
pozdrawiam |
_________________ Max |
|
|
|
|
Kaczy.mk
Michał
Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 232 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-06, 14:02
|
|
|
Max73 napisał/a: | no i bądź tu mądry i zwracaj uwagę na dym z rury wydechowej tym bardziej jak jedziesz - może system lusterek?
poważnie, to informacja odnośnie konsekwencji przerwania procesu wypalania, o którym użytkownik może nie wiedzieć (bez włączenia kontrolki), jest niepokojąca..
pozdrawiam |
Teoretycznie, przynajmniej Ja to tak rozumiem, przestroga dotyczy przerwania procesu wtedy, gdy lampka się pali, a nie wtedy gdy zachodzi w wersji 'niejawnej'. Jednak przerwanie tego niejawnego ma właśnie taką konsekwencje jak opisałem na początku wątku - w trybie ekspresowym 'przybywa Ci oleju' (pisze potocznie bo olejem tego już nazwać nie można). |
_________________ Można? Można: 201KM / 449Nm |
|
|
|
|
Max73
Max73
Model Samochodu: Cruze SW VCDi 2.0
Dołączył: 26 Maj 2013 Posty: 27 Skąd: Poznań
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-07, 11:51
|
|
|
... wysoce prawdopodobne |
_________________ Max |
|
|
|
|
|