Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
?adowanie akumulatora Chevrolet Lacetti 1,4
Autor Wiadomość
zubow83

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-05-28, 20:42   Ładowanie akumulatora Chevrolet Lacetti 1,4

Witam
Po pierwsze to mój pierwszy samochód, a po drugie mechanik ze mnie jak z koziej d...y trąbka.

Zostawiłem ostatnio samochód na światłach. Po powrocie odpalić się nie udało, kontrolki świeciły się słabo, nie odpalił ( standardowe rozładowanie akumulatora). Odpaliłem go za pomocą innego auta, pojeździłem odpala. Postał dwa dni odpala nadal, ale wydaje mi się że trwa to dłużej i jest "słabszy przy odpalaniu"

Czy jak wyjmę akumulator do domu i potem podłączę to wszystko będzie ok czy coś się zresetuje(np. radio, szyby, kluczyk)

No i na jakim napięciu ładować w domu i jak długo?

Dzięki za pomoc
 
     
PiotrA 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 73
Skąd: Łódź
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-05-28, 21:11   

Ja zawsze odłączam klemy przed ładowaniem. Ładuję do momentu, aż elektrolit osiągnie temperaturę wrzenia prądem o jak najmniejszym natężeniu.
W Lacetti jeszcze nie ładowałem, więc nie wiem na 100% czy coś się nie zresetuje, ale wydaje mi się że nie powinno.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-05-28, 21:13   

PiotrA napisał/a:
Ja zawsze odłączam klemy przed ładowaniem. Ładuję do momentu, aż elektrolit osiągnie temperaturę wrzenia prądem o jak najmniejszym natężeniu.
W Lacetti jeszcze nie ładowałem, więc nie wiem na 100% czy coś się nie zresetuje, ale wydaje mi się że nie powinno.


Zasada jedna: najpierw MINUS potem PLUS, przy podlaczaniu odwrotnie PLUS a potem MINUS, jedynie co ci sie zresetuje to:
- licznik dzienny
- zegarek
- stacje radia

i tyle.
 
     
bool-cki 

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 83
Skąd: Chojna
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2013-05-28, 21:20   

mi w lutym padł aku, aż mu się ścianki wygięły od mrozu. Na nowym aku śmiga ładnie.
Bez aku stał 3 dni i nic mu się nie stało, tylko tak jak wyżej.
Zasad ładowania jest dużo, prostownik ustawiasz na 10% wartości akumulatora np. 50Ah to dajesz 5 A. I najlepiej go tak na kila godzin, ale żeby elektrolit się nie "wygotował"
Zobacz też ilu letni masz akumulator. Jeżeli masz stary to może trzeba będzie wymienić, jeżeli nie to naładuj i zobacz czy będzie dobrze trzymał.
 
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-05-28, 21:22   

A w lacetti nie ma jakiejś auto kalibracji? Nie ma jakiegoś przyuczenia sterownika po podłączeniu akumulatora?
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-05-28, 21:31   

esjot napisał/a:
A w lacetti nie ma jakiejś auto kalibracji? Nie ma jakiegoś przyuczenia sterownika po podłączeniu akumulatora?


Nic mi nie wiadomo.
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-05-28, 21:32   

A czy to nie jest zależne od prostownika jaki się ma ? Ja mam zwykły automatyczny z Lidla taki za 69 zł. i zawsze dobrze ładował i podtrzymywał napięcie.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
bool-cki 

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 83
Skąd: Chojna
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2013-05-28, 21:35   

Takie nawet też coś ładują i jeżeli wybierasz w nim tylko tryb np. samochód , motocykl(nie wiem jak masz dokładnie ), znajomy ma coś podobnego i dosyć dobrze ładuje potrzebuje więcej czasu, ale dobrze naładuje :)
 
 
     
PiotrA 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 73
Skąd: Łódź
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-05-28, 21:38   

XaRaDaS napisał/a:
A czy to nie jest zależne od prostownika jaki się ma ?


Jeśli masz prostownik bez możliwości regulacji natężenia to podłączasz i ładujesz. Prostownik sam ustawi odpowiednie natężenie. Ważne, żeby sprawdzić o jakiej pojemności akumulatory można ładować danym prostownikiem.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-05-28, 21:39   

Dokładnie wybierasz samochód i ładujesz ;) Nie wiem co wcześniej mieli na myśli, chyba jakieś nastawne prostowniki własnej konstrukcji :D a jeszcze dodam, że ten z Lidla ma funkcję szybkiego ładowania, ale na 100% aku nie jest naładowany w pełni, podejrzewam, że ładuje do 50% i potem przechodzi w zwykły tryb ładowania.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-05-28, 21:48   

XaRaDaS napisał/a:
Dokładnie wybierasz samochód i ładujesz ;) Nie wiem co wcześniej mieli na myśli, chyba jakieś nastawne prostowniki własnej konstrukcji :D

Twój to prostownik w pełni automatyczny, a inni pisali o prostownikach manualnych - często własnej produkcji (lub ZSRR :mrgreen: ) , ale są i "kupne".
Automaty są fajne, bo podłączasz i nic Cię nie interesuje, ale jeśli aku będzie rozładowany poniżej chyba 8-6V, to nie "podniesie" akku, bo zacznie go ładować jak akumulator 6V.

Dodatkowo, prostownikiem manualnym, da się doszczętnie rozładowany akumulator "przywrócić do życia" (choć trochę) - dzięki tym że sami możemy ustawić parametry.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-05-28, 21:55   

SebaSRS napisał/a:
jeśli aku będzie rozładowany poniżej chyba 8-6V, to nie "podniesie" akku


To byłaby i tak próba przywrócenia do życia trupa. Po co komu byłoby zombi z max 50% pojemności?
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-05-28, 21:55   

SebaSRS napisał/a:
Automaty są fajne, bo podłączasz i nic Cię nie interesuje, ale jeśli aku będzie rozładowany poniżej chyba 8-6V, to nie "podniesie" akku, bo zacznie go ładować jak akumulator 6V.


Wg. instrukcji nie ma możliwości takiej, chyba że automat wykryje, że aku jest 6V a nie większy, nie wiem nie testowałem nigdy :mrgreen: na tym nie mogę ustawić 6V tylko ustawienia dla 12V działają.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: