Olej w silniku |
Autor |
Wiadomość |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-02-14, 21:10
|
|
|
Lacetti 1,6 wtedy bez LPG
Olej GM Dexos2.
od 3000km do 28000km (dwie wymiany).
Silnik ładnie pracował, oleju nic nie ubywało. Jednak przed drugim przeglądem (przy 28kkm) po otwarciu korka oleju widać było pierwszy nagar (małe plmay koło śrub, silnik, też przestał być idealnie srebrny
Wymieniłem na olej shell helix 5w40 i silnik po około 2000km powrócił do dziewiczej czystości . Na shelu silnik jest również zauważalnie cichszy. Recenzja shella jak trochę na nim pojeżdżę |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-07, 00:29
|
|
|
esjot napisał/a: | Lacetti 1,6 wtedy bez LPG
Olej GM Dexos2.
od 3000km do 28000km (dwie wymiany).
Silnik ładnie pracował, oleju nic nie ubywało. Jednak przed drugim przeglądem (przy 28kkm) po otwarciu korka oleju widać było pierwszy nagar (małe plmay koło śrub, silnik, też przestał być idealnie srebrny
Wymieniłem na olej shell helix 5w40 i silnik po około 2000km powrócił do dziewiczej czystości . Na shelu silnik jest również zauważalnie cichszy. Recenzja shella jak trochę na nim pojeżdżę |
A to już by była mała ciekawostka
Olej GM lany do silnika GM - gorszy niż od innego producenta.
Ja w innych autach dużo miałem do czynienia z Castrol Edge (VW i Ford).
Bardzo sobie chwaliłem kulturę pracy i nie było w ogóle problemów z braniem oleju.
I VW i Fordem zrobiłem koło 60 000 km.
A na razie do Cruze miałem zalany Dexos2 i na pierwszym przeglądzie też go zaleję.
Pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-03-30, 23:20
|
|
|
Nie mam zbyt dobrego zdania na temat GM 5W30 dexos 2. Bardzo szybko zmienia barwę, chociaż to można kojarzyć z własnościami oczyszczania, gdyby nie konsekwentne stosowanie tego samego oleju od lat. No więc niska odporność na utlenianie, czy co? Inna sprawa, że recyrkulacja spalin na pewno nie pomaga, ale to inny temat. Do rzeczy, co zauważyłem: hałasy mechaniczne są bardziej intensywne, niż przy lotosie 5W40, a przecież GM, to motul!... Chyba wrócę do lotosa, chociaż wyraźnie droższy. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-30, 23:55
|
|
|
No to na razie nic nam nie wynika z dyskusji
Bo mamy tak:
Komierowski - szybsze zużycie oleju Castrol niż GM
esjot - lepsza kultura pracy na Shell niż na GM
ja - na razie GM i po 14 000 km jest wszystko OK
JAR - lepsza kultura pracy na Lotosie niz na GM
Chyba sam spróbuję czegoś innego (ale już nie Castrol) żeby ocenić.
Pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
pwalczak [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-03-31, 08:29
|
|
|
Ja do swojego Sparka leję GM dexos 2 - w sumie olej dosyć tani.
Auto na razie ma 38tys przebiegu.
Olej ma ładną barwę do ok 6-7 tys, później zaczyna robić się ciemny i zużycie oleju rośnie - ciekawe jak by wyglądał po 30tys, skoro jest to olej long-life, który można wymieniać co 30tys.
Jedna dolewka w ciągu 15tys. musi być.
Innego oleju nie próbowałem. |
|
|
|
 |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 80 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-03-31, 11:30
|
|
|
Druga wymiana oleju.Mam zasade nigdy nie zmieniam marki oleju.Zauwazylem ze silnik sie przystosowuje do danej marki.Stwierdzam ze tak bylo w mojej starej Camry 2,2.Wykonala juz dzisiaj 560kkm i dalej nie bierze oleju.Mobil 1 5W-50.Dlatego aby ocenic Castrola postanowilem nie zmieniac na inny.Po przejecahniu tych 15kkm sstwierdzam 0lej jest ciemny ale przeroczysty widac przez niego.Silnik czysciutki. Ostanie 5kkm jezdzone bylo tylko jazda spokojna.czyli autostrada od 100 do 140km/h wiecej nie nalezy gdyz w razie namierzenia trace prawo jazdy.Oraz jazda miejska.Zuzycie oleju nie wystapilo wogule.Filtr oleju byl dosc ciezki czyli swietnie wychwytuje wszystkie niepotrzebne czasteczki.Zadnych problemow z zimnym startem nawet przy minus 20C.Od pierwszego przekrecenia walu silnik staruje odrazu,nigdy nie kopci,swietnie sie spisuje .Zuzycie paliwa zalezy od stopnia nagrzania silnika.
Nawet w zimie na trasie dluzszej schodze ponizej 5.7 lna 100km diesla.Po miescie jazda z zimnym silnikiem wychodzi na 10l na 100km. Zauwazylem spadek ceny oleju Castrola.
Pozdr. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
ZYBI
Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 27 Lip 2013 Posty: 16 Skąd: 3-City
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-07-31, 00:34
|
|
|
JAR napisał/a: | a przecież GM, to motul!. |
Sorry ale się mylisz dla GM robi Mobil |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-07-31, 07:17
|
|
|
ZYBI napisał/a: | JAR napisał/a: | a przecież GM, to motul!. |
Sorry ale się mylisz dla GM robi Mobil |
Dla GM kilka lat temu robił (i chyba dalej robi) koncern Total, Dexos robi wolfoil i rheinol (chyba).
O mobilu nie słyszałem. Jesteś tego pewien, czy to tylko zaczytana informacja? |
|
|
|
 |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 80 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-07-31, 09:20
|
|
|
Co do oleju Castrol Edge 5W-40 Turbo diesel niemam zadnych zastrzezen co do jakosci.Na 15kkm zuzycie zero, olej jest o odcieniu szarym ale w dalszym ciagu przezroczysty po 15kkm.Zuzycie paliwa jest w jezdzie miejsko-szosowej w granicach od 7.0 do 8.0 litrow na 100km a w autostradowej odrazu spada do 6 litrow ale trzeba przejechac minimum 150km. Samochod Epica VIP silnik 2.0Diesel.Servis110kkm.
Eksploatacja ostatnie 7kkm tylko Autostrady,Kroatia,Slovenia,Niemcy,Austria,Hollandia.
Predkosci srednia Balkany 130km/h, Austria 130km/h,Niemcy 160m/h max 205km/h,Hollandia 110km/h,Dania 110km/h,Szwecja max 120km/h tylko na dwocch autostradach mozna tak "pedzic" normalnie tylko 110km/h.Pozdrawiam
Chepica 215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-08-07, 10:23
|
|
|
Dziś przeczytałem że CASTROL Magnatec 5W30, nie jest olejem w pełni syntetycznym. Może to ktoś potwierdzić? |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-07, 10:42
|
|
|
SebaSRS napisał/a: | Może to ktoś potwierdzić? |
potwierdzam
Chyba żaden magnatec nie jest"prawdziwym" syntetykiem. Patrzyłem teraz na kilka kart MSDS
Podaj dokładnie oznaczenie oleju |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-08-07, 10:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-08-07, 11:28
|
|
|
esjot napisał/a: | SebaSRS napisał/a: | Może to ktoś potwierdzić? |
potwierdzam
Chyba żaden magnatec nie jest"prawdziwym" syntetykiem. Patrzyłem teraz na kilka kart MSDS
Podaj dokładnie oznaczenie oleju |
Wyczytałem to na innym forum, podobno magnatec professional jest dużo lepszy.
Interesuje mnie głównie olej:
CASTROL MAGNATEC
SAE 5W-40
Klasa jakości:
API SM/CF
ACEA A3/B3/B4, C3 |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-08-07, 11:38
|
|
|
SebaSRS napisał/a: | CASTROL MAGNATEC
SAE 5W-40
Klasa jakości:
API SM/CF
ACEA A3/B3/B4, C3 |
Skład zgodnie z MSDS
Olej podstawowy - nieokreślony >=50 - <75
destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa) >=35 - <50
fenol alkilu Własne <25
magnatecC3
Nigdzie nie ma nawet słowa o kilku procentach syntetyka (PAO, Estry itp)
Magnatec profesional w składzie też nie ma syntetyka więc nie wiem z czym może być lepszy
Chyba tylko dlatego że jest klasy ACEA A3 a nie jak Twój C3
magnatecprofesional |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2013-08-07, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kris84
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 132 Skąd: Olkusz
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-08-16, 20:24
|
|
|
Mam Chevrolleta Lacetti 1.8 z instalacją LPG, po zakupie do silnika wlałem olej Total Quardz 5W40 bo takowy dał mi poprzedni właściciel, do tego filtr marki Filtron. Do układu weszło 4l oleju, na bagnecie stan wskazywał max. Jedyne co mogę zmierzyć to zużycie oleju, gdy skończe to co ostało w butelce czyli 1l.
Po przejechaniu roku lub 15 kkm (chyba taka jest częstotliwość wymiany oleju dla tego silnika?) zapewne kupię olej ze sklepu mojego znajomego z innego forum. Wtedy będę mógł powiedzieć który olej jest lepszy.
http://www.zmienolej.pl/
Proszę nie traktować tego jak reklamy, nie mam w tym żadnego interesu. Kupuje u niego olej i filtry do mojej Toyoty i i nigdy się nie zawiodłem. |
_________________ Lacetti 1,8 LPG |
|
|
|
 |
czaki163
FSOholik

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Maj 2013 Posty: 226 Skąd: Gdynia
Poziom: 14
|
Wysłany: 2013-08-16, 21:50
|
|
|
Ja tam leje Tedex'a
Lacetti 1.4 bez LPG
przejechane 77.000 km (w tym 15.000 na oleju Tedex)
Nic nie stuka, nic nie puka |
_________________ "Kiedy świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia…" |
|
|
|
 |
|