Docieranie silnika w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-03-09, 00:25
|
|
|
Panowie, jakie 2000 czy 3000?
1,8 to silnik wysoko obrotowy, a więc 4000, 5000 i nawet 6000
A jeśli czasem i revlimit się załączy to też nie ma co panikować |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-09, 00:27
|
|
|
C77 napisał/a: | Panowie, jakie 2000 czy 3000?
|
No - pisałem o docieraniu silnika.
A potem 2000 jako absolutne minimum.
Co do normalnej jazdy to oczywiście masz rację. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-03-09, 00:35
|
|
|
KAI napisał/a: | C77 napisał/a: | Panowie, jakie 2000 czy 3000?
|
No - pisałem o docieraniu silnika.
A potem 2000 jako absolutne minimum. |
Ha, no właśnie jest odwrotnie, dlaczego?
Bo niedotarty 1,8 praktycznie w ogóle nie chce jechać przy 2000,
ale potem, po dotarciu zyskuje większą elastyczność i można jechać nawet przy 1500 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-09, 00:42
|
|
|
C77: prawdę mówiąc nie do końca rozumiem o co Ci chodzi.
Raz w życiu docierałem auto - moje 1.4T.
Stosowałem się do wskazówek ASO i ogólnie dostępnych w sieci - nie przekraczać 3000-3500 obr/min.
Może masz jakiś swój patent na docieranie 1.8 i może i jest lepszy niż te "ogólne prawdy".
Jedno jest pewne - Roberto nie powinien uprawiać ecodriving podczas docierania |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-03-09, 00:46
|
|
|
KAI napisał/a: | Może masz jakiś swój patent na docieranie 1.8 i może i jest lepszy niż te "ogólne prawdy" |
A jaki to niby patent?
Toż to zwykłe używanie silnika w pełnym zakresie obrotów |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-09, 00:51
|
|
|
No ale napisz konkretnie - czy obalasz w ogóle potrzebę "docierania", czy chodzi Ci o sam sposób?
Podejrzewam, że przeciętny użytkownik robi tak jak ja: zastanawia się.
Docierać czy nie? Jak docierać? Wymieniać olej po 2000 km?
Ja zapytałem w ASO - powiedzieli żeby nie przekraczać 3000 obr/min to nie przekraczałem.
Poczytałem w necie i pisali to samo. Więc tak zrobiłem.
I widziałem wypowiedzi przedstawicieli różnych marek.
Nie pisali o używaniu w pełnym zakresie obrotów. Pisali o pewnych obrotach max. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-03-09, 15:07
|
|
|
KAI napisał/a: | No ale napisz konkretnie - czy obalasz w ogóle potrzebę "docierania", czy chodzi Ci o sam sposób?
Podejrzewam, że przeciętny użytkownik robi tak jak ja: zastanawia się.
Docierać czy nie? Jak docierać? Wymieniać olej po 2000 km?
Ja zapytałem w ASO - powiedzieli żeby nie przekraczać 3000 obr/min to nie przekraczałem.
Poczytałem w necie i pisali to samo. Więc tak zrobiłem.
I widziałem wypowiedzi przedstawicieli różnych marek.
Nie pisali o używaniu w pełnym zakresie obrotów. Pisali o pewnych obrotach max. |
Jej KAI, na temat docierania silnika to już było tyle wątków na wielu forach, że chyba nie warto zaśmiecać tematu stricte o spalaniu
Mogę utworzyć nowy wątek "docieranie silnika w Cruze" jeśli Ci zależy
i poscalać rozmaite wypowiedzi na ten temat rozsiane teraz w rozmaitych wątkach po całym forum.
W skrócie: nie obalam potrzeby docierania, bo sam wielokrotnie przekonywałem się że coś takiego nadal istnieje w nowych silnikach,
ale metoda nieprzekraczania 3000 obr/min jest moim zdaniem błędna.
Silnik należy w tym okresie używać normalnie, a nie nadmiernie oszczędnie,
co przecież nie znaczy, że trzeba go od razu katować, ale jak od czasu do czasu załączy się revlimit to nie jest to przecież powodem do paniki |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-09, 15:12
|
|
|
C77 napisał/a: | Mogę utworzyć nowy wątek "docieranie silnika w Cruze" jeśli Ci zależy
i poscalać rozmaite wypowiedzi na ten temat rozsiane teraz w rozmaitych wątkach po całym forum.
W skrócie: nie obalam potrzeby docierania, bo sam wielokrotnie przekonywałem się że coś takiego nadal istnieje w nowych silnikach,
ale metoda nieprzekraczania 3000 obr/min jest moim zdaniem błędna.
Silnik należy w tym okresie używać normalnie, a nie nadmiernie oszczędnie,
|
Mi to może i już osobiście nie zależy (niedługo stuknie 15 000 km) ale myślę, że warto to scalić i stworzyć taki wątek dla innych.
Pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
art77
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Polska
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-03-09, 15:39
|
|
|
Dajmy nowy wątek, i niech sobie docierają Ci co chcą, a jak się dotrą to niech katują - skoro na dotarciu się boją, a potem już jest dla nich bez znaczenia. Ja jestem za normalnym użytkowaniem - samochód jest dla ludzi i jest okres napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych |
|
|
|
 |
Roberto
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 17 Skąd: Piaseczno
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-03-09, 19:00
|
|
|
Dzięki @KAI za dobre rady może rzeczywiście dałem ciała z tym docieraniem na niskich obrotach, wezmę to pod uwagę przy dalszej jeździe. |
_________________ Roberto |
|
|
|
 |
golebiow

Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Łódź
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-03-10, 15:18
|
|
|
Mi w salonie powiedzieli przy odbiorze auta ze mozna jezdzic normalnie nie ma co docierac...
A i tak jak bym mial jezdzic miedzy 2000-3000 to bym usnal za kierownica tym bardziej ze najprzyjemniej jezdzi sie powyzej 4000 wiec czemu mam sie ograniczac... |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2013-03-10, 15:41
|
|
|
www.fab.com.pl/pobierz-c6...caacb22fdf.html
Tu są między innymi wypowiedzi przedstawicieli Chevrolet Poland.
"w przypadku wszystkich modeli Chevroleta, docieranie nowego samochodu jest zalecane, ale nie wymagane."
A "normalna jazda" to dla każdego coś innego oznacza
Też jestem za tym, że: docierają niech sobie Ci co chcą. |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
golebiow

Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Łódź
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-03-10, 20:30
|
|
|
Ciekawy artykul
to chyba normalne zeby nowego silnika nie deptac na pale ale jak raz dziennie dostanie 5-6 tys obrotow to mysle ze krzywdy nie bedzie a jak mowisz kazdy ma jakies swoje przekonania i kazdy ma inny charakter jazdy to jak bedzie pracowal silnik po 150tys bedzie sie martwil nastepny wlasciciel mojego auta |
|
|
|
 |
Avatar
Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 33 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Racibórz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2013-03-17, 09:04
|
|
|
Ja swojego "docierałem" przez pierwsze 5kkm, jeździłem normalnie czyli 2k - 3k obrotów ale i jak trzeba było wyprzedzić to się nie macałem z pedałem gazu tylko but i do 4-4,5k bylo po wyprzedzaniu. Cruzik 1.8 super się zbiera przy redukcji z 4 -> 3 albo z 3 -> 2. Natomiast zauważam też że jak przymulam przed dłuższy czas to autko zaczyna łapać tą tendencję (zmulania - chyba elektronika inaczej reaguje na wcisk pedału gazu). Wystarczy go przycisnąć do granic 5k 2-3 razy i znów robi się żwawy po redukcji biegu i rura
Jak dobrze pamietam optymalną moc silnik rozwija dopiero na 4,5k obrotów więc dlaczego mu nie dawać od czasu do czasu tej przyjemności. Teraz mam 14441km i silnik to jedna z najfajniejszych cech tego samochodu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
paszczakus
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 99 Skąd: Polska
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-03-22, 00:08
|
|
|
Ja sobie zalozylem ze nie przekraczam 5,5k obr , narazie zrobilem 950 km |
|
|
|
 |
|