Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Buczenie podczas jazdy
Autor Wiadomość
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-02-15, 12:25   Buczenie podczas jazdy

Mam pytanie do forumowiczów. Podczas jazdy, powyżej 2 tys obrotów pojawia się upierdliwe buczenie. W poprzednim samochodzie wymieniałem łożyska w kołach - tam też buczało ale nasilało się na zakrętach (w zależności, z której strony było walnięte łożysko) a tutaj nie ma znaczenia czy jadę prosto, czy skręcam- hałas jest taki sam. Czy to możliwe, żeby łożysko/podpora wału się sypało? Auto ma przejechane 80 tys.
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-02-15, 12:56   

sancho napisał/a:
powyżej 2 tys obrotów pojawia się upierdliwe buczenie.
i tylko w tym przypadku ? cz buczenie masz przy jakimś zakresie prędkości ? Może robi ci się dziura w wydechu, bo przy większych obrotach masz więcej spalin. Łożysko raczej by buczało tak od 60-70 km.h do około 110-120 potem przestaje buczeć, tak przynajmniej miałem w poprzednim aucie.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-02-15, 12:56   

Sprawdz wyząbkowanie opon
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-02-16, 17:48   

Opony prawie nowe - dla mnie laika nic nie budzą zastrzeżeń - równomierny, głęboki bieżnik.
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów, przy schodzeniu z prędkości (hamowanie silnikiem) bardziej słyszalne.
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-02-16, 17:55   

Temperatura silnika ma jakieś znaczenie?
To buczenie jest słyszalne z zewnątrz czy tylko wewnątrz?
I czy na postoju też tak się dzieje jak dodasz gazu?
_________________
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-02-16, 18:09   

sancho napisał/a:
Opony prawie nowe - dla mnie laika nic nie budzą zastrzeżeń - równomierny, głęboki bieżnik.
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów, przy schodzeniu z prędkości (hamowanie silnikiem) bardziej słyszalne.


1. Czy to buczenie występuje tylko przy pewnych prędkościach samochodu (niezależnie od biegu), czy może wystąpić nawet przy 40km.h na dwójce?
2. Wystarczy nawet 1000 km, żeby wyząbkować opony. Sprawdź je ręką (zwłaszcza tylne).
Opony powinny przy przesuwaniu reką być jednakowe w jedną i drugą stronę.
Jeśli wyczujesz, że dotykając ręką w jedną stronę jest OK, a w drugą jest jakby pod włos - to niestety masz wyząbkowane opony
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-02-16, 23:12   

Skrzynia? Dolot?
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-02-17, 11:13   

Skrzynia - nie, dolot - nie. Obstawiam na łożysko, tak miałem w lanosie i w sumie w warsztacie sprawdziliśmy wszystkie koła, bo nie można było na ucho określić które koło buczy, a buczało tylne prawe, które było może z 2 miechy wcześniej wymieniane. Osobiście wydawało mi się, że to przód był prawy, a jak wyszło ;) Tak więc lepiej podnieść auto i sprawdzić kręcąc kołami czy niczego nie słychać.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-02-17, 11:21   

Skrzynia może być - mechanizm różnicowy. Jednak to łatwo byłoby wychwycić. Przy pewnej prędkości byłoby głośniej, ale wycie słyszalne by było przy każdej prędkości (tyle, ze słabe)
Jednak ja stawiam na opony :)
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-02-17, 11:22   

Póki kolega Sancho nie podjedzie, albo nie podniesie auta to się nie przekonamy ;)
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
Dot 


Model Samochodu: Spark 1.2 LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 242
Skąd: Kraków
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 18/33
 54%
Wysłany: 2013-02-17, 13:14   

Kurde.
Czytamy jeszcze raz :)

sancho napisał/a:
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów


Wiec to o czym mówicie:

Cytat:
Jednak ja stawiam na opony :)


XaRaDaS napisał/a:
Obstawiam na łożysko


Raczej odpada ;)
_________________
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-02-17, 13:26   

Dot napisał/a:
Kurde.
Czytamy jeszcze raz :)

sancho napisał/a:
Buczenie związane raczej nie z prędkością tylko z obrotami - pojawia się mniej więcej po 2 tys obrotów


Wiec to o czym mówicie:

Cytat:
Jednak ja stawiam na opony :)


XaRaDaS napisał/a:
Obstawiam na łożysko


Raczej odpada ;)


Zapomniałem, dziura w układzie wydechowym ;-) pytanie tylko, czy jak na jałowym jest to też buczy, jak go przygazuje to może będzie to samo.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-02-17, 17:43   

Na jałowym nic się nie dzieje. W tym tygodniu zbadam koła ale przeczucie mi mówi, że to nie będzie takie proste:/. Tak ogólnie to pierwszy entuzjazm to tego auta jakby przygasa. Po ponad przejechanych 2 tys km zdążyłem wymienić termostat, DPF cyklicznie się wypala co 200-300 km (przyczyna nieznana) i powoduje szybki "przyrost" oleju. W tej chwili mam max na podziałce a olej miesiąc temu wymieniony (było 2/3 na bagnecie). Za chwilę czeka mnie wymiana oleju, co tanie nie jest.
 
     
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-02-17, 19:03   

Coś za często te wymiany oleju masz, ile ty kilometrów robisz ?? Przecież olej to co roku ew. co 15 tyś. km, czy ty przypadkiem uszczelki pod głowicą nie masz padniętej.

sancho napisał/a:
Na jałowym nic się nie dzieje.
Ale na jałowym daj gazu i wtedy czy masz buczenie ??
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2013-02-17, 22:18   

Na jałowym bez buczenia czy dodam gaz czy nie. A oleju przybywa na skutek zbyt częstych regeneracji filtra DPF (niespalona ropa miesza się z olejem) :/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: