Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 15:59
Orlando z LPG
Autor Wiadomość
XaRaDaS 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 14 razy
Wiek: 47
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 898
Skąd: WX
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 59/78
 75%
Wysłany: 2013-02-15, 19:15   

Teraźniejsze silniki też trzeba docierać, ale w mniejszym stopniu niż to było 20 lat temu. Tak jak esjot, napisał, lepsze materiały i dokładność wykonania.
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
 
     
gogos 
gogos

Model Samochodu: Orlando 1.8 LTZ
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2013-02-16, 09:10   

Więc jak docierać, aby silniczek działał jak najbardziej optymalnie? Czy docieranie powinno przebiegać przez 5000km, 10000km? Co z używaniem gazu podczas docierania?
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-02-16, 10:56   

Cały trik polega na tym, by dobrze obsadziły się pierścienie na tłokach. Jeśli będziesz jeździł zbyt delikatnie to zbierze się nagar a zbyt niska siła, idąca na tłoki, nie wystarczy by dobrze ułożyć pierścień. Silnik będziesz 'ciasny', czyli będą większe opory, a co za tym idzie, większe zużycie paliwa i gorsza dynamika. Z kolei, jak za mocno będziesz dociskał, pierścień ułoży się dobrze, ale może (zw względu na brak idealnego spasowania) porysować cylinder, co z kolei doprowadzi do 'brania oleju'. Z drugiej strony, auto będziesz dynamiczniejsze, ale w ogólnym rozrachunku, zrobi mniej kilometrów, zanim zacznie brać olej (w większych ilościach).

W dużym skrócie, masz jeździć normalnie. Przy małym przebiegu unikać ostrego przyspieszania z małej prędkości obrotowej. Czyli nie trenuj opcji: 3 bieg, 2000obr, i gaz w podłogę. Dalej, zbyt długa jazda na zbyt wysokich obrotach może doprowadzić do zerwania tzw. filmu olejowego. Czyli unikaj ciągłej jazdy z obrotami np. 4000 i więcej. Zbyt delikatnie też nie jeździj - tak jak napisałem, jeździj normalnie. Staraj się tylko unikać sytuacji ekstremalnego przeciążania silnika.

Zanim zaczniesz go mocniej cisnąć daj mu się dobrze rozgrzać, tylko pamiętaj że olej nagrzewa się dłużej niż płyn chłodniczy. Innymi słowy, jak płyn będzie miał właściwą.
temperaturę, to olej potrzebuje jeszcze 5-10 minut.

Na dotarcie wystarczy 3000-5000 km. Tak naprawdę to on się będzie docierał jeszcze dłuuugo powyżej tej odległości, ale mocniejsza jazda już mu nie zaszkodzi.

Co do gazu - pierwszy 1000 dobrze jest zrobić na benzynie, ze względu na uszczelniające właściwości nagaru. Gaz wypłukuje nagar, ale zanim go wypłucze, silnik zdąży się ułożyć.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-16, 11:07   

gogos napisał/a:
Więc jak docierać, aby silniczek działał jak najbardziej optymalnie? Czy docieranie powinno przebiegać przez 5000km, 10000km? Co z używaniem gazu podczas docierania?


Przy 1.8 wystarczy 2000-3000 KM.

Z resztą sam to poznasz po tym, gdy zyska pełną elastyczność.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
gogos 
gogos

Model Samochodu: Orlando 1.8 LTZ
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2013-02-16, 18:06   

Bardzo Wam dziękuję koledzy za dobre rady. :-)
Ciekaw jestem dlaczego w salonach montują instalację gazową w nowych autach, jeżeli należy pojeździć z początku na benzynie?
A czy orientujecie się czym różni się model Orlando dostosowany do instalacji gazowej od modelu niedostosowanego do montażu instalacji gazowej? Czy to jakaś ściema?
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-02-16, 18:15   

gogos napisał/a:
Bardzo Wam dziękuję koledzy za dobre rady. :-)
Ciekaw jestem dlaczego w salonach montują instalację gazową w nowych autach, jeżeli należy pojeździć z początku na benzynie?


Bo żyją z serwisu. Auto użytkowane na gazie od początku, najprawdopodobniej, zrobi mniej kilometrów od tego które najpierw jeździło na PB. Czyli wcześniej pokaże się w serwisie - nawet jeśli nie w autoryzowanym, to przecież części kupić trzeba, a te główne, potrzebne do remontu i tak kupisz tylko od producenta :)
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-02-17, 01:30   

gogos napisał/a:
A czy orientujecie się czym różni się model Orlando dostosowany do instalacji gazowej od modelu niedostosowanego do montażu instalacji gazowej? Czy to jakaś ściema?


Wzmocnioną głowicą.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Kaczy.mk 
Michał


Model Samochodu: Cruze SW 2.0D LTZ :)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 232
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 8/33
 24%
Wysłany: 2013-02-17, 18:10   

Tak przy okazji, znalazłem w instrukcji obsługi (Cruze) fragment dotyczycący docierania silnika (str.234):

Docieranie nowego samochodu
W celu poprawy sprawności silnika, zoptymalizowania zużycia paliwa i zapewnienia długoletniej bezproblemowej eksploatacji, przez kilkaset pierwszych kilometrów stosować się do poniższych zaleceń:
■ Unikać ruszania z całkowicie wciśniętym pedałem przyspieszenia.
■ Nie dopuszczać do wysokich prędkości obrotowych silnika.
■ Unikać silnego hamowania za wyjątkiem sytuacji koniecznych. Umożliwi to prawidłowe dotarcie hamulców.
■ Aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika oraz w celu oszczędzania paliwa, unikać gwałtownego ruszania, dużych przyspieszeń i długotrwałej jazdy z dużą prędkością.
■ Unikać przyspieszania z całkowicie wciśniętym pedałem przyspieszenia na niskich biegach.
■ Nie holować innych pojazdów.
_________________
Można? Można: 201KM / 449Nm :)
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-02-17, 19:17   

Kaczy.mk napisał/a:
Tak przy okazji, znalazłem w instrukcji obsługi (Cruze) fragment dotyczycący docierania silnika (str.234):

Docieranie nowego samochodu
W celu poprawy sprawności silnika, zoptymalizowania zużycia paliwa i zapewnienia długoletniej bezproblemowej eksploatacji, przez kilkaset pierwszych kilometrów stosować się do poniższych zaleceń:
■ Unikać ruszania z całkowicie wciśniętym pedałem przyspieszenia.
■ Nie dopuszczać do wysokich prędkości obrotowych silnika.
■ Unikać silnego hamowania za wyjątkiem sytuacji koniecznych. Umożliwi to prawidłowe dotarcie hamulców.
■ Aby nie dopuścić do uszkodzenia silnika oraz w celu oszczędzania paliwa, unikać gwałtownego ruszania, dużych przyspieszeń i długotrwałej jazdy z dużą prędkością.
■ Unikać przyspieszania z całkowicie wciśniętym pedałem przyspieszenia na niskich biegach.
■ Nie holować innych pojazdów.


I to powinna być najlepsza odpowiedź dla tych co mówią, że silników nie trzeba docierać. Są to święte zasady eksploatacji nowego silnika i nie zmieniły się one od bardzo dawna. Ja ze swojej strony dodam, że delikatniej jeździłem tak gdzieś do 2000km
 
     
gogos 
gogos

Model Samochodu: Orlando 1.8 LTZ
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2013-02-17, 19:26   

esjot I jak Ci się autko sprawuje? Czy masz może autko z LPG?

Mi w salonie wrzucili LPG po 500 przejechanych km. Przejechałem nim już 1700km i bardzo rzadko i na krótki moment włączam instalację LPG. Postaram się podocierać auto do 3000 km i nie będę go eksploatował na gazie, aby wszystko się ułożyło.

Dziękuję za Wasze rady.
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-02-17, 19:32   

gogos napisał/a:
esjot I jak Ci się autko sprawuje? Czy masz może autko z LPG?

Mi w salonie wrzucili LPG po 500 przejechanych km. Przejechałem nim już 1700km i bardzo rzadko i na krótki moment włączam instalację LPG. Postaram się podocierać auto do 3000 km i nie będę go eksploatował na gazie, aby wszystko się ułożyło.

Dziękuję za Wasze rady.


Tak z LPG, ale założonym przy 27kkm poza ASO :) Nie chciałem w serwisie nawet z innego problemu. Jeśli coś by było nie tak to nie wiedziałbym ja jak i wspaniałe ASO, czy awaria jest z winy samochodu czy coś psuje LPG. Poza tym bałem się odpowiedzi w stylu tak ma być na LPG.
LPG w ASO kosztowało też stanowczo za dużo, a później czekały by mnie za drogie przeglądy w ASO
Oczywiście możesz jeździć na gazie i pewnie nic się nie stanie.
Ale może dociągnij do 2kkm dla pewności.... 8-)
 
     
gogos 
gogos

Model Samochodu: Orlando 1.8 LTZ
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2013-02-17, 19:43   

esjot dziękuję

A proszę wejdź na temat: "prędkościomierz"
 
     
Paput77 

Model Samochodu: Orlando 1,8 LT + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 33
Skąd: warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 6/11
 54%
Wysłany: 2013-09-28, 22:57   

Cześć

Taka mała informacja :-)

Ostatnio byłem na przeglądzie gazu w Warszawie i okazało się że Czakram zrezygnował z obsługi serwisowej tylko zakłada gaz, oddał to firmie EPG. Może ktoś się orientuje czy to tylko w Warszawie? Czy też tak macie w innych miastach?
 
     
Beesting 

Model Samochodu: Orlando 1.8 z LPG
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2013-10-28, 00:36   

Orientuje się ktoś może, czy mogę kupić samochód w jednym ASO, a w drugim gazować? Pytanie, ponieważ kupuję O w Mucha Tychy i tutaj na forum i w necie piszą nieciekawe opinie o serwisie (w przeciwieństwie do salonu, o którym piszą dobrze).
 
     
kornik 

Model Samochodu: Orlando
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 5
Skąd: Serock
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2013-10-28, 10:37   

Witam czy ktoś jeździ orlando nie przystosowanym do zasilania LPG. Zamierzam zagazować swoje i zastanawiam się czy ma rację bytu. Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: