Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 16:09
Problemy w Cruze 1.8 z LPG
Autor Wiadomość
Will 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1,8 LS+ Premium
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2011-09-15, 17:12   Problemy w Cruze 1.8 z LPG

W Auto Żoliborz (ul. Rudnickiego 3 w Warszawie) kupiłem Chevroleta Cruze 1,8 LS+ Premium z założeniem LPG w salonie. Odbiór auta po terminie.
Auto bardzo fajne, komfort i przyjemność z jazdy OK+, trochę duże spalanie LPG w mieście (~14l/100 km). Byłem zadowolony, ale potem same wpadki:
Po 380 km (w drugim dniu eksploatacji nowego pojazdu)- usterka LPG (check engine) regulacja.
Po drugim tygodniu, po ~1050 km, ponowna regulacja LPG (instalacja BRC Sequent 24) spadek mocy przy końcówce LPG w butli, silnik nie przechodził automatycznie na benzynę.
W trzecim tygodniu, po ~1230 km wyciek (czegoś nieokreślonego, mniej więcej pod skrzynką biegów), serwis stwierdził "poluzowanie pokrywy skrzynki biegów, uzupełnił olej. Naprawa od ręki po wielkiej awanturze.
Po czwartym tygodniu (~1700 km) podobny wyciek i spory ubytek płynu chłodniczego. Zostawiłem samochód w serwisie i czekam ...
PS. Oczywiście nie zaproponują samochodu zastępczego jak nie zrobisz awantury.
Po 24 godzinach od wjazdu do serwisu samochód naprawiony. Mam nadzieję, że szybko do serwisu nie przyjadę. "uzupełnienie płynu chłodzącego, skręcenie przewodów wodnych (opasek)". Podejrzewam fuszerę w serwisie przy montażu instalacji LPG w aucie. Inna sprawa czy poprzednia usterka to faktycznie był olej i pokrywa skrzynki biegów a nie złe rozpoznanie faktycznego wycieku płynu chłodzącego. Jednym słowem fachowcy q...a z PRLu...
A jednak fuszera po raz kolejny. W piątek nie było wycieku. W niedzielę jednak pojawił się.
Zaprowadziłem samochód do serwisu (trzeci raz na tą samą usterkę, przebieg ~1800 km). Bardzo ciekawy jestem co teraz fachowcy wymyślą. Oczywiście bardzo miłe i fachowe przyjęcie samochodu do naprawy i zapewnienia, że tym razem na pewno to ostatni raz. Po ~7 godzinach od przyjęcia samochodu telefon z serwisu. Podobno znaleźli usterkę - do wymiany jakiś przewód gumowy w układzie chłodzenia. Na razie wymienili opaski na przewodach i testują. Jutro ma być decyzja co dalej.
Przy okazji zbadałem opinie w Internecie na temat takiej usterki. Podobno to typowy przykład niechlujnego montażu instalacji LPG. Chodzi konkretnie o włączenie do układu dwóch plastikowych trójników kierujących część płynu do reduktora. (Wg opinii fachowców z serwisu, to nie trójniki ciekły, ale przewód wodny łączący trójnik z nagrzewnicą.)
Po ~30 godzinach od przyjęcia do serwisu telefon z informacją, ze samochód jest "tymczasowo" usunięta. Problematyczny przewód wodny jest zamówiony i po ~7-10 dni ma być wymieniony. Auto było testowane (przejechane>100 km ) i podobno nic się nie dzieje. Następny wpis do książki gwarancyjnej i teraz testuję sam i czekam na telefon z serwisu lub ...
... na następny wyciek, który niestety się pojawił po ~2300 km.
Tym razem sprowadzono przewód do wymiany. Po ~48 h od zostawieniu w serwisie odebrałem samochód. Nie mam żadnej nadziei, że nie powtórzy się ponownie.
Powtórzył się.
Wymienili przewód (i chyba inne elementy). Nie kapie od tygodnia, nie ubyło płynu.
Ale zaczął dziwnie zachowywać się przełącznik gazu (okrągły z 5 diodami). Bez względu na stan gazu w zbiorniku, losowo włącza się świecenie 1 żółtej diody (u góry - ta pokazująca na jakim paliwie pracuje silnik) i dwóch środkowych, zielonych (pokazujących stan gazu). Zbadano komputerem stan instalacji i nie wykryto żadnych błędów. Silnik funkcjonuje normalnie. Serwis NIE WIE co to jest, nie mają żadnej instrukcji montażu, która to opisuje.
Co ciekawe telefonowałem do dwóch serwisów CZAKRAM-u, w Warszawie i do centrali w Rzeszowie. Żaden NIE WIE co to jest. Fachowcy ...
Znalazłem w sieci instrukcje dla monterów LPG. taki stan oznacza błąd komunikacji przełącznika z komputerem LPG. Zalecenia: wymienić przełącznik lub naprawić (wymienić) okablowanie.
Zamówiłem wizytę w serwisie i ewentualną wymianę tego przełącznika.
Jeśli to ma tak funkcjonować, to nie wyobrażam sobie eksploatacji tej instalacji po większym przebiegu po wygaśnięciu gwarancji. (Dwa miesiące, 2700 km).
Wyłącznik wymieniono. Na razie OK.
Do przebiegu 7456 km nic się nie działo i nagle uszkodzenie sterownika LGP. Objawy: podczas jazdy (przy temperaturze -12 stopni) zapaliła się kontrolka "check engine" i "ESP" na biegu jałowym silnik zgasł. Udało się go uruchomić ale po wymuszeniu pracy na LPG silnik ponownie zgasł. Sterownik wymieniono w ramach gwarancji.
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2011-09-15, 18:56   

Ciekawe czy to wina instalacji :) czy wadliwa sztuka :)
_________________
 
     
Junihnio

Model Samochodu: Cruze 1.8
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2013-01-28, 00:38   [Cruze] Problemy Cruze 1.8 LPG

Witam posiadam firmowego Cruza 1.8 LPG. W firmie są jeszcze 3 takie same. Zacznę od tego, że po odebraniu z salonu była załamka ze strony każdego użytkownika. Słaba moc, "dziura" przy dodawaniu gazu, redukcji czy wbijania większego biegu. Strach było wyprzedać. Po ok 200-300 km było troszkę lepiej. Generalnie z każdym km było dużo lepiej. W tej chwili mam przejechanie 7tyś. ale dalej to nie jest to. Przy mniejszych przebiegach nie szedł więcej niż 140 a potem 160 na lpg. Rozłączało gaz i przechodziło na benzynie. Na Pb chodzi ciut lepiej, ale widoczne są "dziury" i takie przymulenie chwile po przełączeniu. Jak przejechałem ok 200-300 na samym Pb chodził na prawdę fajnie. Po przejściu na gaz powrót. Czasami zauważam skokowe przyspieszanie, jakby na ułamki sekund nie reagował na pedał gazu. W serwisie powiedzieli na początku, że się jakby dociera stabilizuje itd. Ogólnie rozłączanie lpg przy prędkości 160-170 chyba nie powinno być normalne. Czytałem gdzieś na forum o przypadku, że z bliżej nie określonego powodu nie zamontowali jakiegoś emulatora i też były podobne efekty.
Czy ma ktoś podobne doświadczenia?
Póki co czekam do 1 przeglądu więc jeszcze 8 tyś, ale to w 1,5 miesiąca się zrobi.
I jak spalanie u Was?
U mnie przy dość ciężkiej nodze, choć 90% trasa to ok 12l LPG (co prawda większość prędkości 100-120 lub przy autostradzie 150 na tempomacie). Komputer podaje średnią Pb między 8-9, ale to nie miarodajne.
Ogólnie na zbiorniku LPG 240-260 km co robi się bardzo nie wygodne, bo muszę tankować praktycznie 1 - 2 razy dziennie.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-28, 08:46   Re: [Cruze] Problemy Cruze 1.8 LPG

Jak wiekszosć uzytkownikow masz 2 wyjscia:
- cisnąć serwis o regulacje co moze trwac miesiacami i tracic czas i pieniadze na dojazd lub
- znalezć oficjalnego przedstawiciela firmy jaka jest na instalacji i tam nawet za oplata wyregulować sobie instalacje.

w przypadku drugim o wszystkim poinformowac dealera i Chevrolet Polska, bo te problemy staja sie nagminne a poziom wsparcia serwisów ASO jest no poziomie nizej niz naganny i oni tylko potrafia załozyć instalacje ale regulacja jest juz ponad ich mozliwosci i dotyczy to juz ponad 90% uzytkowników.
 
     
Junihnio

Model Samochodu: Cruze 1.8
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2013-01-28, 20:54   

No na razie spróbuję w ASO w Krakowie. Jeśli nic nie pomogą to będę próbował 2 wyjścia. Dzięki za odpowiedź.
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-28, 21:12   

Junihnio napisał/a:
No na razie spróbuję w ASO w Krakowie. Jeśli nic nie pomogą to będę próbował 2 wyjścia. Dzięki za odpowiedź.


Byli juz tez z takimi problemami z Krakowa, wiec wal od razu do zewnetrzego serwisu LPG, a problemach poinformuj Chevrolet Polska
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-01-30, 20:43   

Junihnio napisał/a:
No na razie spróbuję w ASO w Krakowie. Jeśli nic nie pomogą to będę próbował 2 wyjścia. Dzięki za odpowiedź.


Do Tarnowa masz daleko?
Jeśli nie to wal do czakramu: ul. Dojazd 1, 33-100 Tarnów
http://www.czakram.pl/index4.php
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-01-31, 08:00   

poprzednicy mają rację.... problemem jest źle wyregulowana instalacja gazowa firmy BRC bo taką na 100% masz założoną do auta.....możesz tylko cisnąć ASO o prawidłową regulację- podpowiedzią jest rozłączanie LPG podczas jazdy to na 1000% nie jest normalne zachowanie instalacji - tam jest coś źle podłączone....
 
     
herodek

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 41
Skąd: Kraków
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2013-01-31, 10:14   

Mam przejechane 30 tys i parę niby regulacji za sobą , ten silnik 1.8 porostu jest jakiś dziwny ma momenty ze w miarę dobrze sie zbiera i przyspiesza a innym razem po prostu porażka. Mi przerzuca z LPG na pb przy dużym obciążeniu przy wyprzedzaniu jak przekroczę 6,5 tys obrotów, mam z tym jechać do serwisu tylko mam myślenice ,bo z doświadczenia wiem że jak naprawią jedno to przy okazji spierdzielą coś innego i tak kółeczko sie kręci. A w Krakowie Czakram chyba ma filie. Myślę właśnie wybrać się do ich.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-01-31, 10:45   

no ja kurat też mam silnik 1.8 z opcją do LPG - założyłem go w niezależnej firmie (LPG mam Landi Omegagas) i nic takiego mi się nie dzieje - auto praktycznie pracuje jak na PB i nie ma mowy że jak przekroczę ileś tam obrotów to przełączy się na LPG.... dla mnie to szok co piszecie i świadczy tylko o braku umiejętności przy montażu instalcji....

[ Dodano: 2013-01-31, 10:46 ]
przelotu mam prawie 40 tysięcy a LPG załozyłem po 3 tysiącach...
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 174/3484
 5%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-01-31, 10:49   

endriu333 napisał/a:
no ja kurat też mam silnik 1.8 z opcją do LPG - założyłem go w niezależnej firmie (LPG mam Landi Omegagas) i nic takiego mi się nie dzieje - auto praktycznie pracuje jak na PB i nie ma mowy że jak przekroczę ileś tam obrotów to przełączy się na LPG.... dla mnie to szok co piszecie i świadczy tylko o braku umiejętności przy montażu instalcji....

[ Dodano: 2013-01-31, 10:46 ]
przelotu mam prawie 40 tysięcy a LPG załozyłem po 3 tysiącach...


Dokładnie, to była zawsze pieta achillesowa ASO. Nikt tam naprawde sie nie zna na tym, a wsparcie tez jest zadne.
Ja mysle ze wszyscy powinnismy napisac list do kochanej naszej Pauliny, wksazujac ze ten temat jest mocno drazliwy dla nas uzytkownikow, zeby znowu nie powiedziala ze nic na ten temat nie wiedza, bo sa to oficjalne produkty przez nich sprzedawane a nie indywidualne decyzje salonow jak to było na paczatku marki Chevrolet w Polsce.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-01-31, 12:23   

no ja niestety nie mogę się dołączyć bo mam nieoficjalną instalcję ;) co ciekawe Landi wkłada swoje instalacje do opli.... dziwne że nie dogadali się z chevim ale to niby "tańsza" marka więc pewnie szukali tańszych rozwiązań...
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 35/1795
 2%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-01-31, 22:27   

herodek napisał/a:
Mi przerzuca z LPG na pb przy dużym obciążeniu przy wyprzedzaniu jak przekroczę 6,5 tys obrotów,


To nie jest normalne, albo coś nie tak z reduktorem (nie wyrabia), albo źle zestrojona instalacja.

Takie moje gdybanie, może ktoś bardziej obeznany potwierdzi lub obali:
Jeśli auto ma w kompie gazowym załączoną autoadaptację , to jeśli się odepnie klemę(y) z akumulatora na kilka godzin, i potem pojeździ tylko na benzynie ( z 30-40km), to mapy benzynowe się same ułożą i potem po przełączeniu się na LPG wg. map benzynowych ułożą się mapy gazowe, dobrze gdybam ?
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 49/1637
 3%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-02-01, 11:27   

bardzo dobrze :) ale tylko pod w/w warunkiem.
 
     
PiotrA 

Model Samochodu: Chevrolet Lacetti HB 1.4 lpg
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 73
Skąd: Łódź
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 8/16
 50%
Wysłany: 2013-02-01, 13:59   

Przełączanie z gazu na benzynę powinno odbywać się tylko w przypadku braku gazu.
Jeśli instalacja sama przełącza na benzynę podczas jazdy na wysokich obrotach a w butli jest gaz, to moim zdaniem coś jest nie tak. Mam już 3 auto z instalacją gazową i nigdy nie miałem takiego objawu, a czasami lubię na autostradzie wdepnąć gaz w podłogę, albo dynamicznie ruszyć na światłach.
Moim zdaniem powinieneś pojechać do dobrego gazownika, nie do ASO. Jeśli okaże się, że coś jest źle zamontowane lub użyto podzespołów złej jakości lub nie odpowiednich do tego silnika to wrócisz do ASO i złożysz reklamację wiedząc co jest co. Jeśli będzie to kwestia regulacji zapłacisz góra 100 PLN i będziesz miał święty spokój. Szkoda nerwów i auta, żeby czekać do przeglądu okresowego
_________________
Pozdrawiam
Piotrek

Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: