Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 01:19 |
DPF w Cruze - Problemy - Filtr cząstek stałych |
Autor |
Wiadomość |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-01-08, 15:47
|
|
|
etac_owiec napisał/a: | mario78 napisał/a: | Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km. |
jeśli spalanie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się NIE wypala |
Przecież tak napisałem, przeczytaj dokładnie. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-01-08, 16:36
|
|
|
mario78 napisał/a: | etac_owiec napisał/a: | mario78 napisał/a: | Wypalanie filtra możesz poznać np. po zwiększonym chwilowym spalaniu pokazywanym na komputerze, albo można rozpędzić się i na biegu puścić gaz, jeśli spalanie nie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się wypala. U mnie przy wypalaniu po puszczeniu gazu spalanie wynosi ok 4.6l/100km. |
jeśli spalanie spadnie do 0.0l/100km to znaczy że filtr się NIE wypala |
Przecież tak napisałem, przeczytaj dokładnie. |
Wiem, potem zauwazylem ze to NIE wstawiłes w zdaniu na poczatku |
|
|
|
 |
sancho
Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 31 Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-01-09, 07:22
|
|
|
Dzięki za info ale niestety w mojej Captivie (wiem, że topic dotyczy Cruza ale temat związany z DPF) "komputer" pokazuje tylko średnie spalane. Stoję teraz w garażu bo chcę auto dobrze przegonić na trasie a pogoda i czas nieodpowiedni .. |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
 |
art77
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Polska
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-02-28, 11:37 Nowy 2.0
|
|
|
Panowie, dołączam do grona "nie dajmy się zwariować" i przy okazji mam kilka pytań.
Odebrałem nowego Cruza tydzień temu, 2.0 Diesel 163KM, wersja z 2011 (Szwedzka).
Po zaledwie pierwszych 300 km po mieście w drastycznych korkach, w eko jeździe, stojąc poczułem smród palącego się plastiku, i przeraziłem się chwilowym spalaniem. Obroty podniosły się na postoju z 800 na 1100 i żadna kontrolka się nie zapaliła. Zgaduję że włączył się tryb dopalania. Jechałem tak w korkach jeszcze ok 10 min pod dom i widziałem że proces się nie skończył. Wyłączyłem silnik i tyle - jak coś się stanie to na pewno się pochwalę za jakiś czas. Trzy letnia gwarancja dopiero ruszyła więc się nie przejmuję. Wszystko zgodnie z instrukcja którą dostałem.
Ponieważ mam pierwszego diesla mam pytania jak tym jeździć po mieście aby było oszczędnie:
- dynamicznie podciągać do 2,5-3tyś, i hamować silnikiem pulsując gazem
- czy jak fleja spokojnie do 1,8 tyś mieszając biegami?
Na miasto te 163 KM to masakra, jedynka za krótka. Kolega powiedział abym ruszał z drugiego biegu, ale w serwisie powiedzieli, że przy 360Nm szybko spale sprzęgło. W porównaniu do mojej poprzedniej Vectry 2.0 benzyna to sprzęgło za szybko i za wysoko bierze.
Poradźcie jak tym jeździć bo chciałem kupić 1,7D ale skusiła mnie wyprzedażowa cena i teraz się męczę. |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-02-28, 20:01 Re: Nowy 2.0
|
|
|
art77 napisał/a: | Panowie, dołączam do grona "nie dajmy się zwariować" i przy okazji mam kilka pytań.
Odebrałem nowego Cruza tydzień temu, 2.0 Diesel 163KM, wersja z 2011 (Szwedzka).
Po zaledwie pierwszych 300 km po mieście w drastycznych korkach, w eko jeździe, stojąc poczułem smród palącego się plastiku, i przeraziłem się chwilowym spalaniem. Obroty podniosły się na postoju z 800 na 1100 i żadna kontrolka się nie zapaliła. Zgaduję że włączył się tryb dopalania. Jechałem tak w korkach jeszcze ok 10 min pod dom i widziałem że proces się nie skończył. Wyłączyłem silnik i tyle - jak coś się stanie to na pewno się pochwalę za jakiś czas. Trzy letnia gwarancja dopiero ruszyła więc się nie przejmuję. Wszystko zgodnie z instrukcja którą dostałem.
Ponieważ mam pierwszego diesla mam pytania jak tym jeździć po mieście aby było oszczędnie:
- dynamicznie podciągać do 2,5-3tyś, i hamować silnikiem pulsując gazem
- czy jak fleja spokojnie do 1,8 tyś mieszając biegami?
Na miasto te 163 KM to masakra, jedynka za krótka. Kolega powiedział abym ruszał z drugiego biegu, ale w serwisie powiedzieli, że przy 360Nm szybko spale sprzęgło. W porównaniu do mojej poprzedniej Vectry 2.0 benzyna to sprzęgło za szybko i za wysoko bierze.
Poradźcie jak tym jeździć bo chciałem kupić 1,7D ale skusiła mnie wyprzedażowa cena i teraz się męczę. |
Kontrolka nie zapala sie nigdy podczas wypalania, a jedynie gdy wykryje usterke, lub gdy jest zapchany juz na maksa.
Na pewno jazda w miescie nie jest dla nowych dieslow. A czy jezdzisz na 1800, czy na 2500 to nie wplywan na DPF, raczej jak czesto przyspieszasz i jak dlugo. Male obroty jedynie zapychaja turbine, wiec samochod musi wiedziec ze ma obroty 1000 i 4000-5000 |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-02-28, 21:23
|
|
|
W tym temacie napisane już było sporo.Na pewno nie unikniemy dzisiaj jazdy w korkach może kiedyś gdy dorobimy się większej ilości obwodnic miast i autostrad.Jazdy dieslem po mieście nie trzeba się bać w brew potocznym opiniom ,trzeba tylko pamiętać że od czasu do czasu trzeba auto przegonić w pełnym zakresie obrotów najlepiej zaczynając od niższych biegów aż do nawet wyczuwalnego odcięcia zapłonu. W przyszłości unikniemy zapieczenia się nagarem kierownicy, która z kolei steruje łopatkami turbiny , a będzie się to objawiać wyraźnym spadkiem mocy naszego auta.Dlatego jazda tzw."emerycka " dieslem na dłuższą metę nie jest wskazana.Kolejnym "gadżetem" jest filtr cząstek stałych który też nie znosi nadmiaru sadzy ale o tym już też sporo napisane na tym forum.W zachowaniu dłuższej żywotności owych części nie bez znaczenia też ma paliwo jakie tankujemy i jakim olejem zalewamy silnik i w końcu jak często go wymieniamy.Przy naszych stosunkowo młodych autach i niewielkich jeszcze przebiegach czarna wizja awarii jest dość odległa.Gdyby nawet coś złego przydarzyło się w tym temacie to koszty remontu w profesjonalnych warsztatach też jest już jadalny. Ogólnie rzecz biorąc nie dajmy się zwariować
 |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
art77
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 2.0 VCDI, 163 KM
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 19 Skąd: Polska
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-03-11, 21:48
|
|
|
czy u was też co 300km dopala się sadza? |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-03-11, 21:56
|
|
|
art77 napisał/a: | czy u was też co 300km dopala się sadza? |
witaj w klubie.
mojemu przeszlo jak zrobilem trase 1300km i teraz wypala sie co 700-800 km |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-03-12, 11:22
|
|
|
Ostatnio czytałem o środku obniżającym temp. wypalania dodawanym do paliwa co 3 tankowanie, do aut z filtrem suchym. Ciekawe ile to może kosztować i gdzie to można dostać. Ktoś się spotkał z czymś takim?
 |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
Smysss GP99
Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-03-12, 17:32
|
|
|
Tunap 184 zakupiłem z serwisie Volkswagena koszt 55 zł za 100 ml , dzwoniłem do producenta i powinien ten środek być w niektórych serwisach Opla ale ponoć wybranych w moim akurat nie ma . |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-03-13, 13:07
|
|
|
I stosujesz go regularnie co trzecie tankowanie czy rzadziej? Zaobserwowałeś jakieś pozytywne lub negatywne skutki po zastosowaniu? Filtr wypala się normalnie czy rzadziej? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
Smysss GP99
Model Samochodu: Chevy Cruze
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Sandomierz
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-03-13, 13:32
|
|
|
Dopiero co zalałem ten specyfik do Captivy jeszcze nie jezdziłem jak pojeżdże troche to dam znać co i jak . |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-03-13, 13:39
|
|
|
Fajnie by było żeby po zastosowaniu tego płynu DPF wypalał się samoczynnie podczas normalnej eksploatacji bez dodatkowego wtrysku paliwa albo żeby chociaż wypalał się 3x rzadziej. Smysss GP99 jak pojeździsz daj znać. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2013-05-25, 06:31
|
|
|
Smysss GP99 napisał/a: | Dopiero co zalałem ten specyfik do Captivy jeszcze nie jezdziłem jak pojeżdże troche to dam znać co i jak . |
Smysss GP99 jakieś spostrzeżenia (pozytywne lub negatywne) po 2 m-cach stosowania |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
|