Cruze or not to Cruze? - Czy warto kupić Cruza? |
Autor |
Wiadomość |
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
Wysłany: 2012-11-27, 09:40
|
|
|
ja brałem pod uwage Skode Kia i Forda
Fakt wygrał cruz pod wzgledem wyposazenia .... rewelacja
kolejnym plusem bylo bezpieczenstwo 96% i 6 poduszek trakcje i inne
a potem cena i wyglad
do 60 tys najciekawsza propozycja na rynku
http://autosalon24.pl/pl/...chevrolet-cruze ciekawe oferty polecam |
_________________
|
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-27, 19:11
|
|
|
Kubusiek napisał/a: | ja brałem pod uwage Skode
do 60 tys najciekawsza propozycja na rynku
|
Teraz jest też Skoda Rapid. I po zabawie konfiguratorem na stronie Skody muszę przyznać, że to naprawdę ciekawa opcja.
Wyszło mi coś takiego na przykład:
http://cc.skoda.pl/6/35334714 |
_________________ KAI |
|
|
|
|
rafik11
Model Samochodu: chevrolet
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 4 Skąd: moje miasto
Poziom: 1
|
Wysłany: 2012-11-27, 19:48
|
|
|
tak tylko proszę brać pod uwagę że rapid to tak naprawdę fabia na wydłużonej płycie podłogowej. Byłem dziś w skodzie i oglądałem rapida i w środku to jest tragicznie tanio wykończony, deska jest z twardego plastiku to naprawdę może konkurować co najwyżej z aveo sedanem. Owszem rozstaw osi jest spory ale szerokość we wnętrzu jest jak we fabi, zresztą w tej skodzie pracują znajomi i potwierdzili że konstrukcyjnie jest zbliżona do fabi. |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-11-27, 20:24
|
|
|
Ciekawe jak zbiera się Rapid z tym silnikiem i jakie spalanie ?
Masa 1 175 kg
1.2 TSI 77 kW (105 KM) |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-27, 20:57
|
|
|
kamix napisał/a: | Fakt Oplami nie miałem przyjemności jeździć.
Ale czy np w Astrze zawieszenie też tak stuka jak u nas (problem był szeroko opisywany)?
tak, ale w tylnym zawieszeniu
Czy w Astrze jak włącza się spryskiwacz na szybę to czy woda leci po bocznej szybie?
to trzeba ustawić
Czy w Astrze skrzypi siedzenie kierowcy po przejechaniu ok 50 000 km?
nawet szybciej
Czy w Astrze skrzypi (nie wiem jak opisać) pedał sprzęgła przy wciskaniu po 12 000 km?
miałem taka jedną w pracy
Czy w Astrze nie da się zamontować świateł dziennych jakoś normalnie bez wielkich ingerencji w elektronikę?
standardowa opcja każdej wersji, ale to nie powód zeby nie miec Cruze'a
Sorry, że tak mówię o Astrze, ale to mniej więcej podobne klasowo auta są. |
[ Dodano: 2012-11-27, 20:59 ]
rafik11 napisał/a: | tak tylko proszę brać pod uwagę że rapid to tak naprawdę fabia na wydłużonej płycie podłogowej. Byłem dziś w skodzie i oglądałem rapida i w środku to jest tragicznie tanio wykończony, deska jest z twardego plastiku to naprawdę może konkurować co najwyżej z aveo sedanem. Owszem rozstaw osi jest spory ale szerokość we wnętrzu jest jak we fabi, zresztą w tej skodzie pracują znajomi i potwierdzili że konstrukcyjnie jest zbliżona do fabi. |
A do tego nie ma silnika o konkretnej mocy. Ten 1.6TDI to kiepsciutki, a do tego cena z kosmosu.
[ Dodano: 2012-11-27, 21:09 ]
huri_khan napisał/a: |
Ciekawe jak zbiera się Rapid z tym silnikiem i jakie spalanie ?
Masa 1 175 kg
1.2 TSI 77 kW (105 KM) |
Skoda robi samochody miedzyklasowe, bo Rapid to nie jest juz klasa B ale na pewno nie C ze wzgledu na korzenie, to samo ma z Octavią. Takze patrzac na klase B to cena z nieba, bo za super wyposazonego AVEO zaplace grubo ponad 10k mniej. A w porowaniu z Cruze wciaz jest droga bo za te pieniadze mam wiele wiecej dodatkow nawet z silnikiem 1.6. A jezdzac Fabia z silnikem slabszym ale 1.2TSI nie widzialem zadnej rewelacji, wiec Rapid nie bedzie lepiej jezdzil z mocniejszym. Jedyne szanse jakie widze ze bedzie mniej palil niz Cruze 1.6 i ma znacznie wiekszy i funkcjonalny bagaznik.Tak czy inaczej kazdy kupuje to co mu sie podoba, ale ja na pewno skody nie kupie po tym jak mialem Fabie sluzbowa przez 1 rok |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-27, 23:47
|
|
|
A co do samochodu między klasami - zgadzam się w 100%.
Myślę, że to jest celowe.
[ Dodano: 2012-11-28, 12:38 ]
huri_khan napisał/a: |
Ciekawe jak zbiera się Rapid z tym silnikiem i jakie spalanie ?
Masa 1 175 kg
1.2 TSI 77 kW (105 KM) |
Jest taki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=CBA4b-x3VVw
Co prawda niektórzy twierdzą, że coś tu chyba więcej jest niż 105 koni, ale...
Znam też taki:
http://www.youtube.com/wa...QQ&feature=plcp
nakręcony przez znajomego - i wiem, że te 100 km polo tak się właśnie zbiera.
A kręcił telefonem więc myślę, że dałoby się z 0,5 sekundy lepiej zrobić.
A Wy jak myślicie? |
_________________ KAI |
|
|
|
|
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
Wysłany: 2012-11-29, 00:10
|
|
|
Ale po co to komu ? jak chce miec wyscigowke to niech kupi sportowe auto chce czuc predkosc kupuje motor i mam 5 sec do 100 |
_________________
|
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-29, 10:27
|
|
|
Kubusiek napisał/a: | Ale po co to komu ? jak chce miec wyscigowke to niech kupi sportowe auto chce czuc predkosc kupuje motor i mam 5 sec do 100 |
9 sek. do 100 to nie wyścigówka. To komfort jazdy.
Jakby było tak jak mówisz to byśmy wszyscy mieli Cruze z tym samym (najmniejszym) silnikiem. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-11-29, 11:49
|
|
|
Panowie ja przed wyborem samochodu stanąłem jakieś dwa i pól roku temu. Rozważałem kilka opcji jak koledzy wyżej również przyglądając się silnikom FSI jak i TFSI ,czy obecnie TSI .Miałem chęć nabycia coś z grupy Volsvagena może dlatego że wcześniej fajnie jeździło mi się Toledo II .Jednak docierały do mnie niepokojące informacje od kilku znajomych mechaników,mających już do czynienia z tymi młodymi jeszcze jednostkami. Zacząłem więc zgłębiać wiedzę i doznałem szoku.
Silniki TFSI jakTSI mają wiele zalet, dzięki którym stają się coraz bardziej popularne.Zwiększyły się osiągi zbliżone do turbo diesla i spadło spalanie. Mają również jedną zasadniczą wadę, wynikającą z ich konstrukcji - umieszczenie wtryskiwacza bezpośrednio w cylindrze,gdzie dokonuje się spalanie powoduje, że drobinki oleju (dostające się do dolotu z odmy) zamiast być zmywane z kanałów dolotowych głowicy i zaworów przez mieszankę paliwową,podczas wysokiej temperatury w tym miejscu spalania osadzają się na nich i efektownie zapiekają', tworząc czarne złogi,robiąc tak zwany nagar i zapychają kanały bardzo szybko .Konsekwencją tego jest sukcesywne i stopniowe zmniejszanie mocy dochodzące nawet do 40%. Problem ten dotyczy wszystkich silników FSI,TSI z grupy VW, a wiec popularnych marek takich jak Skoda ,Seat,problem dotyczy też Audi, choć borykają się z nim także inni producenci - np. Mazda.Dotyczy to stosunkowo niskich przebiegów w granicach już od 50 tys km.nawet wcześniej. To ogromna porażka o której nie mówi się głośno. Remont oczywiście i czyszczenie silnika jest jak sami możecie sobie wyobrazić dośc kosztowny.
Z tego co mi wiadomo, problemu tego nie mają silniki FSI Toyoty, która obok wtryskiwaczy w cylindrze, zachowała jeden 'tradycyjny' wtryskiwacz w kolektorze dolotowym, którego funkcją jest m.in. niedopuszczanie do powstawania takich złogów.
Nie zawsze Niemieckie znaczy dobre.
Żeby nie być gołosłownym kilka linków w temacie.
http://przyspieszenie.pl/...iki-vokswagena/
http://www.auto-swiat.pl/...aznymi-awariami
http://forum.octaviaclub....ighlight=1.6fsi
http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11739610 |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-29, 11:49
|
|
|
KAI napisał/a: | 9 sek. do 100 to nie wyścigówka. To komfort jazdy. |
9s. do setki to podstawa, ale komfort jazdy? w Polo? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-29, 16:22
|
|
|
C77 napisał/a: | KAI napisał/a: | 9 sek. do 100 to nie wyścigówka. To komfort jazdy. |
9s. do setki to podstawa, ale komfort jazdy? w Polo? |
No komfort ze strony silnika. Reszta to... no wiadomo - auto klasy niższej.
krucyfiks ciekawe info. Dobrze wiedzieć.
Pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-12-04, 11:56
|
|
|
KAI, możesz zerknąć z tyłu auta czy masz zawieszenie z tyłu wzbogacone o drążki wattowskie? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-04, 17:25
|
|
|
OK. Dam znać. |
_________________ KAI |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-12-05, 00:30
|
|
|
KAI, sądząc po tym co na stronach chevy.pl dotyczących kombi 1.4T
(bo HB 1.4T według tego co tam piszą w ogóle jeszcze nie ma)
masz jednak typową cruzakową belkę skrętną.
A jeśli tak to wejście silników 1.4T dla Cruze w Europie obyło się bez modyfikacji tylnej zawiechy.
To było do przewidzenia, sam pisałem już dawno żeby nie łączyć tych dwóch spraw |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-05, 08:47
|
|
|
Jest tak jak piszesz - belka skrętna bez drążków Watta.
A w USA są? |
_________________ KAI |
|
|
|
|
|