Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-16, 14:31
Przyspieszenie w Cruze
Autor Wiadomość
lis tomek 
listomek

Model Samochodu: Cruz 1.6 LT HB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Mrągowo
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-11-19, 18:41   

Cierpliwości kolego przelatasz ok 2-4tys i powinno się poprawić przyspieszenie i spalanie Więcej używaj biegów od 5 w dół
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2012-11-19, 19:07   

Osoby które przesiadają się z innych samochodów powinny pamiętać że w Cruze silniki benzynowe są 16V a specyfiką tych silników jest to że pokazują swoje możliwości po przekroczeniu 3,5 tys obrotów.
Natomiast wspominane tutaj wcześniejsze samochody zapewne miały silniki 8V które już przy 2 tys obrotów osiągały maksymalny moment obrotowy,
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
lukaszwojtakows

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: Leszczyny
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 3/16
 18%
Wysłany: 2012-11-19, 19:30   

przed pierwszy miesiąc też miałem takie odczucie , jeździłem oplem combo 1,7 dti oraz Renault trafic 1.9 dci , a tu nagle benzyna 1.6. Fakt, do 3 tysięcy się nie zbiera, raczej jazda emeryta. ale po 3,5 tysiąc obrotów przy umiejętnej jeździe można zdziałać cuda. teraz mam 47 tysięcy km, i sama przyjemność z jazdy, fakt jak chce go trochę "pokręcić" to spalania nie liczę. 1.6 113 km

Pozdro
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-19, 19:51   

Wlasnie moment obrotowy.
Zobacz w instrukcji od ilu obrotow posiada max moment obrotowy.
Moment obrotowy jest wyrazany jednoska Nm.
Moja kiedys Camra silnik 2,2 benzyna miala max moment juz przy 1700obr /min ktory sie utrzymywal do 4 tys obrotow na minute a wyzej spadal.
Odpowiadalo to ze swietnie juz przyspieszal od 70km/h przy 1700obr na 5 tym biegu
Natomiast 4000obr/min odpowiadalo max momentowi duza ekonomicznoscia auta i predkoscia podrozna autostradowa 160km/h wyzej pil jak smok.Wchodzil na kazda gore ta predkoscia.Naprzyklad Gory kolo Kassel zaden problem
Odnosze wrazenioe ze Twoje auto jest jeszcze nie dotarte i ostroznie z ostrym przyspieszaniem.Pozwol mu dojrzec zrob przeglad mozliwe ze jest jakis sper zalozony w celu ochrony silnika.Wiele fabryk zaklada takie wynalzaki do duzych bud a malych silniczkow.Zapytaj sie w ASO.
Pzdr.Chepika 215.
_________________
Chepica215
 
     
SanDiego 
1.6 LS PLUS (2009)


Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 529
Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
HP: 9/996
 1%
MP: 475/475
 100%
EXP: 11/56
 19%
Wysłany: 2012-11-19, 20:26   

Ja już chyba się przyzwyczaiłem do tego jak jeździ :)

Marudzić mogę, ale od tego nic się nie zmieni. Mimo wszystko, może złudnie, odnoszę wrażenie, że im więcej przebiegu, tym lepiej się jeździ.
_________________
Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V
 
     
szary77 
Człowiek z miasta

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 103
Skąd: RLU
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 3/20
 15%
Wysłany: 2012-11-19, 20:42   

SanDiego napisał/a:
Ja mam 1.6 113 KM i powiem tak: silnik muli, to fakt i zbiera się lepiej od ponad 3 tys obrotów.

No ale prawie 1300 kg robi swoje ;/


Ja mam w dowodzie wbite 1370kg. Muszę kiedyś na złom podjechać i na wagę stanąć :lol:
_________________
Ukradli....
 
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-11-19, 20:46   

To jest wlasnie to.Czyli bedziesz bardzo dobrym kierowca,jezeli wyczuwasz ten nuians.
Dawniej diesle po remoncie byly podobne ale z uplywem kilometrow a czasami potrzeba bylo nawet przejechania 10kkm i zaczely sie ukladac i zbierac jak nalezy.Pozniej sluzyly przebiegami rzedu pol miliona kilometrow bez napraw.Mowa o MB.
Pozdrawiam Chepika 215
_________________
Chepica215
 
     
szary77 
Człowiek z miasta

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 103
Skąd: RLU
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 3/20
 15%
Wysłany: 2012-11-19, 20:49   Re: 1.6 - czemu się tak wolno zbiera?

Jak ktoś pisał ciężar auta robi swoje. Moja stara Nubira jest 200kg lżejsza i ma max moment już od 2400RPM. Jak depnę to w fotel wciska :mrgreen:
Cruze 1.6 124 koników ma max moment powyżej 4 tysi, więc wtedy jedzie.
Z osobistych obserwacji - obojętnie jaki bieg, rozpędzam się powoli do 2500 obrotów i daję nagle do dechy, autko dostaje niezłego kopa :-D Warunkiem jest u mnie właśnie to rozpędzanie, ma być delikatnie, powoli ( 3-4sek.) do 2500RPM a potem but i ciągnę do 4 tysi.
Potem bieg wyżej, itd. Wtedy idzie jak szalony mimo że ciężki i 1.6 tylko.
W Nubirze takie cuda już od 2300-2400RPM :-)
_________________
Ukradli....
 
 
     
kubaw 

Model Samochodu: Cruze 1.6 LT MY2013
Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Kraków
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2012-11-19, 22:20   

Dziękuję wszystkim bardzo za odpowiedzi. Na jeździe próbnej oczywiście byłem - ale byłem na tyle głupi, że jechałem z innym silnikiem (chyba 1.8), a swój wybrałem na czuja. Tzn. wyszedłem z bardzo naiwnego założenia, że skoro koni proporcjonalnie więcej w stosunku do przyrostu masy (względem Escorta) to będzie OK. Dodam, że sprzedawca cośtam uczciwie wspominał, że te silniki się "zbierają" od 2 tys. ale założyłem, że skoro w testowanym mi to aż tak nie przeszkadza to w wybranym przeze mnie też nie będzie. Tak tak wiem, głupi byłem. Inna sprawa, że na 1.8 a tym bardziej 1.4 i tak by mnie już stać nie było. :D

Zdaję sobie sprawę, że silnik nowy, niedotarty. Że mogą być nawet jakieś blokady porobione. Absolutnie go nie cisnę (nie zdarzyło mi się chyba nawet 4k obrotów przekroczyć). Spokojnie pojeżdzę kilka tys. km i wtedy dopiero (jeżeli problem nie zniknie albo się nie przyzwyczaję) będę się zastanawiał co zrobić. Teraz przynajmniej wiem, że to (niestety) normalne.

Najbardziej ten efekt jest irytujący w sytuacji gdy obroty spadną niezamierzenie poniżej sensownego minimum. Np. ruszam ze świateł, przy 3 tys. przerzucam z 1 na 2 i w tym momencie auto przede mną z jakiegoś powodu przyhamowuje. Więc ja też muszę. Obroty spadają na poziom 1200 i na tej dwójce można już wtedy gówno zrobić, ale znowuż już za szybko się jedzie, żeby wracać na jedynkę. Zanim wtedy Cruze odzyska te 2,5-3 tys. obrotów mija dobre kilka sekund. A jeszcze jak to jest w sytuacji pod lekką nawet górkę to już w ogóle dramat...

Pozdrawiam!
 
     
dudus

Model Samochodu: cruz 1.6 LT+Premium
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 32
Skąd: bielsko-biala
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2012-11-19, 22:21   

W Nubirze i Lanosie przynajmniej1,6 jest kolektor o zmniennej dlugosci to duzo daje na momencie obrotowym
 
     
szary77 
Człowiek z miasta

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 103
Skąd: RLU
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 3/20
 15%
Wysłany: 2012-11-19, 22:32   

dudus napisał/a:
W Nubirze i Lanosie przynajmniej1,6 jest kolektor o zmniennej dlugosci to duzo daje na momencie obrotowym


Pewny jesteś?
Cytat z silnika 1.6 w Astrze 4 (J) - odpowiednik tego co ma Cruze

"Wykorzystano również zjawisko doładowania dynamicznego poprzez instalację kolektora dolotowego o zmiennej długości kanałów. W zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych powietrze trafia do silnika przez kanał o długości 620mm. Po przekroczeniu 4000 obr/min. powietrze jest kierowane do krótszego kanału o dł. 288 mm. 90% momentu obrotowego jest dostępne od 3000 obr/min."
Silnik A16XER norma Euro5
_________________
Ukradli....
 
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-19, 22:47   

kubaw napisał/a:
Tzn. wyszedłem z bardzo naiwnego założenia, że skoro koni proporcjonalnie więcej w stosunku do przyrostu masy (względem Escorta) to będzie OK.

Mi się też tak wydawało. Do momentu kiedy przejechałem się 1.8 140 KM w Cruze i miałem wrażenie, że jest gorzej niż w moim 115 km (po chipie) Focusie z 2000 roku.

A w 1.4 Turbo też mam 140 KM. I nie ma porównania.
Jednak to nie jest takie proste.
Charakterystyka silnika jest kluczowa.

Moja rada - naucz się nim jeździć (po prostu poznaj dobrze silnik) i będzie OK.

Pozdr :)
_________________
KAI
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2012-11-20, 07:40   

no i weźcie jeszcze jedną sprawę pod uwagę nasze auta są ogromnie przydławione katalizatorem - niezależnie czy to 1.6 czy 1.8 i dlatego wydaje się że "mulą".... jednak norma euro5 zobowiązuje ;)
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2012-11-20, 08:29   

huri_khan napisał/a:
...Natomiast wspominane tutaj wcześniejsze samochody zapewne miały silniki 8V które już przy 2 tys obrotów osiągały maksymalny moment obrotowy,


nie V8, ale wystarczy "pierwszy lepszy" diesel z boku, właśnie w tych okolicach ma maksymalny moment, i reaguje błyskawicznie na gaz.

A tak w ogóle, z tym przyspieszaniem - to co macie pod nogą to w dużym uproszczeniu potencjometr (taka gałka od głośności jak w radiu), skończyły się czasy linki ciągnącej za gaźnik.
Stan tej "gałki" analizuje komputer... i sam dobiera odpowiednie "nastawy"... to znaczy,
jedziesz wolno/ekonomicznie i dajesz buta - najpierw komputer potraktuje to jako niecelowe działanie, ale jak mu często zmieniasz tę "przepustnicę" zareaguje zdecydowanie żywiej - dostosowuje się.
Po dłuższym użytkowaniu samochodu, kierowca już też się dostosowuje do "fanaberii" komputera, i wtedy nawet możemy ulec wrażeniu, że wszystko działa sprawniej niż poprzednio.
_________________
a kuku
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2012-11-20, 08:37   

endriu333 napisał/a:
no i weźcie jeszcze jedną sprawę pod uwagę nasze auta są ogromnie przydławione katalizatorem - niezależnie czy to 1.6 czy 1.8 i dlatego wydaje się że "mulą".... jednak norma euro5 zobowiązuje ;)


Nie jest to powód zmulenia, silniki są od początku projektowane pod katalizator i usunięcie katalizatora zazwyczaj pogarsza charakterystykę silnika.
Ferrari i mercedesy AMG też mają katalizatory a jakoś jadą :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: