Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 22:59
System START-STOP
Autor Wiadomość
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-16, 20:00   System START-STOP

W moim Cruze 1.4 Turbo jest system stop-start.

Oczywiście mogę go sobie ręcznie wyłączyć po każdym odpaleniu silnika.
Ale czasem o tym zapominam.
Teraz jak zrobiło się zimno załącza się często.

Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego jako domyślnie wyłączone?

2 sprawa
W instrukcji niby napisali, że "Bezpośrednio po zakończeniu jazdy
na autostradzie włączenie funkcji. Autostop może być niemożliwe."

Czy to oznacza, że ten stop-start nie uszkodzi turbiny poprzez wyłączenie silnika, który wcześniej pracował na wysokich obrotach na autostradzie?
_________________
KAI
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 209/3484
 6%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-16, 20:06   Re: System stop-start

KAI napisał/a:
W moim Cruze 1.4 Turbo jest system stop-start.

Oczywiście mogę go sobie ręcznie wyłączyć po każdym odpaleniu silnika.
Ale czasem o tym zapominam.
Teraz jak zrobiło się zimno załącza się często.

Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego jako domyślnie wyłączone?

2 sprawa
W instrukcji niby napisali, że "Bezpośrednio po zakończeniu jazdy
na autostradzie włączenie funkcji. Autostop może być niemożliwe."

Czy to oznacza, że ten stop-start nie uszkodzi turbiny poprzez wyłączenie silnika, który wcześniej pracował na wysokich obrotach na autostradzie?



Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-16, 20:12   Re: System stop-start

user_01 napisał/a:

Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli.

No właśnie nie jestem pewien czy to działa.
Ten zapis z instrukcji nie precyzuje co znaczy, że włączenie może być niemożliwe.

A ja kiedy tylko pamiętam to wyłączam to dziwactwo.
Na trasach pamiętam. A na mieście zdarza mi się zapomnieć i się wtedy włącza i mnie wkurza.

Bo to dodatkowo ogranicza możliwości eksploatowania pewnych systemów elektron. w aucie - normalne skoro nie ma włączonego silnika.

Ja turbinę zawsze chłodzę z 5 min po autostradzie i minimum 2 min po normalnej jeździe.
Mam taki nawyk już od czasu mojego pierwszego diesla z turbo.

A w ogóle to już wiem, że po zakończeniu gwarancji to będzie pierwsza rzecz, z którą pójdę do elektryka - poproszę o domyślne wyłączenie.

Jak wybierałem wersję - ostatecznie padło na LT.
Zapytałem: co to jest? I mówię, że ja tego nie chcę.

Niestety nie dało się z tego zrezygnować... :(
_________________
KAI
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2012-11-16, 20:20   

Ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa, które tak naprawdę wprowadzili żeby móc wpisać niższe spalanie w katalogach i niższą emisję CO2.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-16, 20:26   

Czasem mam wrażenie, że wszystko co producenci samochodów wprowadzają z powodów "ekologicznych" jest tylko wrzodem na d... i problemem.

EGR, DPF i teraz jeszcze ta bzdura...
_________________
KAI
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 209/3484
 6%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-16, 20:39   Re: System stop-start

KAI napisał/a:
user_01 napisał/a:

Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli.

No właśnie nie jestem pewien czy to działa.
Ten zapis z instrukcji nie precyzuje co znaczy, że włączenie może być niemożliwe.

A ja kiedy tylko pamiętam to wyłączam to dziwactwo.
Na trasach pamiętam. A na mieście zdarza mi się zapomnieć i się wtedy włącza i mnie wkurza.

Bo to dodatkowo ogranicza możliwości eksploatowania pewnych systemów elektron. w aucie - normalne skoro nie ma włączonego silnika.

Ja turbinę zawsze chłodzę z 5 min po autostradzie i minimum 2 min po normalnej jeździe.
Mam taki nawyk już od czasu mojego pierwszego diesla z turbo.

A w ogóle to już wiem, że po zakończeniu gwarancji to będzie pierwsza rzecz, z którą pójdę do elektryka - poproszę o domyślne wyłączenie.

Jak wybierałem wersję - ostatecznie padło na LT.
Zapytałem: co to jest? I mówię, że ja tego nie chcę.

Niestety nie dało się z tego zrezygnować... :(


Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-16, 20:51   Re: System stop-start

user_01 napisał/a:

Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF.


Wg instukcji do J300 - str. 238:
"Gdy włączona jest funkcja Autostop, pewne funkcje elektryczne, takie jak
dodatkowe ogrzewanie elektryczne lub ogrzewanie tylnej szyby, zostają
wyłączone lub przełączone w tryb oszczędzania energii. Prędkość dmuchawy układu klimatyzacji jest zmniejszana w celu oszczędzania energii."
_________________
KAI
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4704/4853
 96%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2012-11-20, 19:25   

KAI napisał/a:
EGR, DPF i teraz jeszcze ta bzdura...


No ale nie mów, że masz EGR'a w 1.4T :shock: :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 209/3484
 6%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2012-11-20, 19:30   Re: System stop-start

KAI napisał/a:

Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF.


Wg instukcji do J300 - str. 238:
"Gdy włączona jest funkcja Autostop, pewne funkcje elektryczne, takie jak
dodatkowe ogrzewanie elektryczne lub ogrzewanie tylnej szyby, zostają
wyłączone lub przełączone w tryb oszczędzania energii. Prędkość dmuchawy układu klimatyzacji jest zmniejszana w celu oszczędzania energii."[/quote]


Jezdziłem i wiem ze jak spadnie temperatura lub wzrosnie latem silnik sie załacza, stad słowo ograniczone działanie, ale nie jej brak. Wiec ja bardzo chetnie bym takie cos chciał miec w swoim samochodzie.
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2012-11-20, 19:36   

C77 napisał/a:

No ale nie mów, że masz EGR'a w 1.4T :shock: :mrgreen:

Miałem kiedyś Opel Corsa B 1.4 60 KM ;)

Wywalało błąd na sondzie lambda. Zapalała się lampka check-engine i palił 100/100.
A wszystkiemu winny był zapchany EGR. Zanim to odkryłem poszło full siana.

Wtedy przestałem lubić ekologiczne wynalazki.

Pozdr :)

user_01 napisał/a:

Jezdziłem i wiem ze jak spadnie temperatura lub wzrosnie latem silnik sie załacza, stad słowo ograniczone działanie, ale nie jej brak. Wiec ja bardzo chetnie bym takie cos chciał miec w swoim samochodzie.

OK. Ja nie wiem - bo zawsze to wyłączam. Przeczytałem tylko to w instrukcji.
A dlaczego chciałbyś to mieć - żeby obniżyć spalanie czy dla eko?
_________________
KAI
 
     
facet 

Model Samochodu: Cruze sw 1.4T
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 18
Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 8/8
 100%
Wysłany: 2013-03-20, 20:00   

wyłaczyc domyslnie nie mozna a le na stałe to tak --są na to sposoby, ale to po gwaracji
 
     
setka 

Model Samochodu: cruze
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 25
Skąd: sia
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2013-04-21, 16:24   

mario78 napisał/a:
Ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa, które tak naprawdę wprowadzili żeby móc wpisać niższe spalanie w katalogach i niższą emisję CO2.


w polsce to pewnie bzdura ale w uk juz nie... od takich pierdulek zalezy koszt ubezpieczenia a przede wszystkim wysokosc podatku drogowego jest liczona m.in. na podstawie spalania CO2. dlatego ja zaluje ze ktso w mojej wersji nie doplacil paru funtow za ten dodatek.
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-04-21, 16:33   

setka napisał/a:
wszystkim wysokosc podatku drogowego jest liczona m.in. na podstawie spalania CO2


W Polsce podatek drogowy masz w paliwie, im więcej tankujesz tym więcej go płacisz.
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4704/4853
 96%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2013-04-21, 18:55   

Spokojnie panowie, od 2015 roku wszystkie nowe auta w Polsce będą musiały mieć ten system :twisted:

Podziękujcie Radzie Eurokołchozu :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wbss

Model Samochodu: TRAX
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: radom
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2014-04-21, 21:09   START-STOP

Jestem od paru dni posiadaczem TRAXA 1,6 wersja LT i zauwazylem gdy jest wylaczony silnik przez system START-STOP wskazowka obrotomierza ustawia sie na pozycji AUTOSTOP i nie swieci sie juz zadna kontrola, natomiast w instrukcji pisze ze powinna zaswiecic sie lampka wcisniecia pedalu sprzegla.Ciekawe jak jest to rozwiazane w CRUZACH???
_________________
wbss
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: