Przesunięty przez: C77 2013-06-15, 00:20 |
Usunięcie filtra DPF |
Autor |
Wiadomość |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-14, 14:24
|
|
|
Nie ma sprawy. Będę na bieżąco informował o spalaniu i czy wszystko z tym programem i autkiem gra. Na razie przejechane po wycięciu 1200 km i jest ok.
A swoją drogą, w innych popularniejszych silnikach innych marek np vw, gdzie wycięcie jest już opanowane, to chyba połowa autek ma już te filtry powyrzucane. Gdzie tu ekologia jak auto więcej pali, olej się rozrzedza paliwkiem i trzeba go częściej zmieniać a filterek prędzej czy później sie zapcha????
[ Dodano: |14 Lis 2012|, o 14:30 ]
darciu1 napisał/a: | Usunięcie filtra DPF obniży spalanie ale na pewno nie podniesie mocy w aucie jest to złudne wrażenie. Koszt takiej operacji to ok. 1400 złotych |
Nie wiem ile przed wycięciem auto miało mocy, ale po wycięciu czuć różnice. Jakby sie cosik odektało ( jakby nie było to filtr hamuje gazy wylotowe) i teraz auto zbiera sie lepiej. Latwiej wchodzi na wysokie obroty i dół też lepszy. Zresztą skąd by się wzieło 15 KM więcej i 50 Nm ? |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-14, 15:40
|
|
|
tomi333 napisał/a: | Nie ma sprawy. Będę na bieżąco informował o spalaniu i czy wszystko z tym programem i autkiem gra. Na razie przejechane po wycięciu 1200 km i jest ok.
A swoją drogą, w innych popularniejszych silnikach innych marek np vw, gdzie wycięcie jest już opanowane, to chyba połowa autek ma już te filtry powyrzucane. Gdzie tu ekologia jak auto więcej pali, olej się rozrzedza paliwkiem i trzeba go częściej zmieniać a filterek prędzej czy później sie zapcha????
[ Dodano: |14 Lis 2012|, o 14:30 ]
darciu1 napisał/a: | Usunięcie filtra DPF obniży spalanie ale na pewno nie podniesie mocy w aucie jest to złudne wrażenie. Koszt takiej operacji to ok. 1400 złotych |
Nie wiem ile przed wycięciem auto miało mocy, ale po wycięciu czuć różnice. Jakby sie cosik odektało ( jakby nie było to filtr hamuje gazy wylotowe) i teraz auto zbiera sie lepiej. Latwiej wchodzi na wysokie obroty i dół też lepszy. Zresztą skąd by się wzieło 15 KM więcej i 50 Nm ? |
A było testowane z wlączona klimą czy bez. Jak ja robiłem hamownie w Laczku to fabryczne dane zgodziły sie po właczeniu klimatyzacji. Bez moc i moment był duzo wiekszy nawet chyba do 15%. |
|
|
|
 |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-14, 16:11
|
|
|
user_01 napisał/a: | tomi333 napisał/a: | Nie ma sprawy. Będę na bieżąco informował o spalaniu i czy wszystko z tym programem i autkiem gra. Na razie przejechane po wycięciu 1200 km i jest ok.
A swoją drogą, w innych popularniejszych silnikach innych marek np vw, gdzie wycięcie jest już opanowane, to chyba połowa autek ma już te filtry powyrzucane. Gdzie tu ekologia jak auto więcej pali, olej się rozrzedza paliwkiem i trzeba go częściej zmieniać a filterek prędzej czy później sie zapcha????
[ Dodano: |14 Lis 2012|, o 14:30 ]
darciu1 napisał/a: | Usunięcie filtra DPF obniży spalanie ale na pewno nie podniesie mocy w aucie jest to złudne wrażenie. Koszt takiej operacji to ok. 1400 złotych |
Nie wiem ile przed wycięciem auto miało mocy, ale po wycięciu czuć różnice. Jakby sie cosik odektało ( jakby nie było to filtr hamuje gazy wylotowe) i teraz auto zbiera sie lepiej. Latwiej wchodzi na wysokie obroty i dół też lepszy. Zresztą skąd by się wzieło 15 KM więcej i 50 Nm ? |
A było testowane z wlączona klimą czy bez. Jak ja robiłem hamownie w Laczku to fabryczne dane zgodziły sie po właczeniu klimatyzacji. Bez moc i moment był duzo wiekszy nawet chyba do 15%. |
Hmmm. Nie było mnie przy tym jak samochód był na hamowni. Temp otoczenia w czasie testu 16 st, więc nawet jeśli klima była włączona na "auto" to kompresor mógł się nie włączyć lub działać z niską wydajnością. Ale wtedy był ten śnieg i mrozy więc raczej klima OFF. Poza tym nie wiem czy włączenie klimy zabiera aż tyle mocy ( albo wyłączenie jej tyle dodaje).
A mógłbyś wkleić wykres z hamowni bo ciekawi mnie jak to wygląda z fabrycznym sterownikiem? Ja staram się wkleić za pare dni ten wykres po wycięciu dpf-a |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-14, 20:06
|
|
|
tomi333 napisał/a: | user_01 napisał/a: | tomi333 napisał/a: | Nie ma sprawy. Będę na bieżąco informował o spalaniu i czy wszystko z tym programem i autkiem gra. Na razie przejechane po wycięciu 1200 km i jest ok.
A swoją drogą, w innych popularniejszych silnikach innych marek np vw, gdzie wycięcie jest już opanowane, to chyba połowa autek ma już te filtry powyrzucane. Gdzie tu ekologia jak auto więcej pali, olej się rozrzedza paliwkiem i trzeba go częściej zmieniać a filterek prędzej czy później sie zapcha????
[ Dodano: |14 Lis 2012|, o 14:30 ]
darciu1 napisał/a: | Usunięcie filtra DPF obniży spalanie ale na pewno nie podniesie mocy w aucie jest to złudne wrażenie. Koszt takiej operacji to ok. 1400 złotych |
Nie wiem ile przed wycięciem auto miało mocy, ale po wycięciu czuć różnice. Jakby sie cosik odektało ( jakby nie było to filtr hamuje gazy wylotowe) i teraz auto zbiera sie lepiej. Latwiej wchodzi na wysokie obroty i dół też lepszy. Zresztą skąd by się wzieło 15 KM więcej i 50 Nm ? |
A było testowane z wlączona klimą czy bez. Jak ja robiłem hamownie w Laczku to fabryczne dane zgodziły sie po właczeniu klimatyzacji. Bez moc i moment był duzo wiekszy nawet chyba do 15%. |
Hmmm. Nie było mnie przy tym jak samochód był na hamowni. Temp otoczenia w czasie testu 16 st, więc nawet jeśli klima była włączona na "auto" to kompresor mógł się nie włączyć lub działać z niską wydajnością. Ale wtedy był ten śnieg i mrozy więc raczej klima OFF. Poza tym nie wiem czy włączenie klimy zabiera aż tyle mocy ( albo wyłączenie jej tyle dodaje).
A mógłbyś wkleić wykres z hamowni bo ciekawi mnie jak to wygląda z fabrycznym sterownikiem? Ja staram się wkleić za pare dni ten wykres po wycięciu dpf-a |
Mam ale to jest z Lacetti i widać roznice wlaczona klimą i bez. Z klima są bliższe danym fabrycznym.
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-11-15, 14:21
|
|
|
Coś w temacie :
http://www.magazynauto.pl...rozi,nId,643621
Ja też czekam z utęsknieniem na koniec gwarancji, zaraz go wywalam tego niby ekologa,
zastanawiam się dlaczego wam tyle spala, mnie jeszcze nigdy nie wyszedł pow. 6,2-6,4 jak po mieście, w trasie zawsze 5,4-5,6 po na naszych krajówkach ze srednią prędkością 74-82 km/h (z kompa). |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-11-15, 19:12
|
|
|
DAREX napisał/a: | w trasie zawsze 5,4-5,6 po na naszych krajówkach ze srednią prędkością 74-82 km/h |
Tyle to spali mój benzyniak przy takiej prędkości
Ale gdzie tutaj przyjemność z jazdy ? |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2012-11-15, 19:40
|
|
|
Ja też jak się postaram, to mam 4,5 - 5,5 ale musi być równy teren, nie pod górkę |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-11-15, 21:27
|
|
|
user_01 napisał/a: | DAREX napisał/a: | Coś w temacie :
http://www.magazynauto.pl...rozi,nId,643621
Ja też czekam z utęsknieniem na koniec gwarancji, zaraz go wywalam tego niby ekologa,
zastanawiam się dlaczego wam tyle spala, mnie jeszcze nigdy nie wyszedł pow. 6,2-6,4 jak po mieście, w trasie zawsze 5,4-5,6 po na naszych krajówkach ze srednią prędkością 74-82 km/h (z kompa). |
No to spotkajmy się i podyskutujmy na miejscu. Chetnie posłucham, może nie umiem jeździć. Zamienimy się samochodami i zobaczymy |
Być może mam "delikatną" nogę, lecz w trasie chyba nie (śred. km/h),
nie podważam waszych umiejętności tylko pytam czamu takie są róźnice, |
|
|
|
 |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-16, 09:07
|
|
|
Witam. Tak jak obiecałem dołączam skan z hamowni po wycięciu DPF-a
http://img12.imageshack.u...ykrescruze1.jpg
A ma ktoś może wykres z hamowni z "fabrycznym" sterownikiem.
Szkoda że nie zrobiłem pomiaru mocy przed wycięciem filtra to wtedy byłoby porównianie.
[ Dodano: 2012-12-01, 12:39 ]
Niestety. Program po wycięciu DPFa dalej niedopracowany. Po przejechaniu dokładnie 1000 km zapaliła się kontrolka wypalania. Czyli czekają mnie znowu odwiedziny w v-tech. |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2012-12-22, 23:01
|
|
|
tomi333
Co z tą kontrolką, z racji nieuchronnego końca gwarancji też myślę o usunięciu dpf lecz problemy ewentualnie potem występujące trochę mnie wstrzymują z decyzją. |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-12-23, 09:50
|
|
|
DAREX napisał/a: | tomi333
Co z tą kontrolką, z racji nieuchronnego końca gwarancji też myślę o usunięciu dpf lecz problemy ewentualnie potem występujące trochę mnie wstrzymują z decyzją. |
Mam reke na pulsie w tym temacie, wiec jak bedzie dopracowane dam ci znac. Na slasku tez maja miec wkrotce ten program i ja juz jestem umowiony. |
|
|
|
 |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-12-23, 10:19
|
|
|
Kontrolka się włączyła i caly czas trwał proces dopalania, czyli auto paliło więcej nawet w czasie.hamowania silnikiem.Samochod stał u nich 2 dni wcelu dopracowania programu. Przeprowadzili testy na hamowni i troche w trasie i mówią że na 99,9% jest ok. I na razie jest dobrze i mam nadzieje.ze tak juz zostanie. Ten program w sterowniku delphi jest dość skomplikowany.
DAREX napisał/a: | tomi333
Co z tą kontrolką, z racji nieuchronnego końca gwarancji też myślę o usunięciu dpf lecz problemy ewentualnie potem występujące trochę mnie wstrzymują z decyzją. |
|
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 51 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-12-23, 10:51
|
|
|
tomi333 napisał/a: | Kontrolka się włączyła i caly czas trwał proces dopalania, czyli auto paliło więcej nawet w czasie.hamowania silnikiem.Samochod stał u nich 2 dni wcelu dopracowania programu. Przeprowadzili testy na hamowni i troche w trasie i mówią że na 99,9% jest ok. I na razie jest dobrze i mam nadzieje.ze tak juz zostanie. Ten program w sterowniku delphi jest dość skomplikowany.
DAREX napisał/a: | tomi333
Co z tą kontrolką, z racji nieuchronnego końca gwarancji też myślę o usunięciu dpf lecz problemy ewentualnie potem występujące trochę mnie wstrzymują z decyzją. |
|
Ile zrobiles od tego momentu? |
|
|
|
 |
tomi333
Model Samochodu: Cruze 2.0 VDCI 163KM LTZ Rocznik 2011
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 98 Skąd: łódzkie
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-12-23, 11:33
|
|
|
W sumie moj jazda + to co oni zrobili na hamowni to 2 tys |
_________________ tomi333 |
|
|
|
 |
DAREX
DAREX
Model Samochodu: CRUZE LS+Premium 2.0 VCDi 163KM
Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Śląsk
Poziom: 4
|
Wysłany: 2013-02-10, 23:22
|
|
|
tomi333
Jak sprawuje się auto bez DPFa. Mineło trochę czasu od ostatniego wpisu. |
|
|
|
 |
|